Brynäs IF

730636 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1825478 · » Till forumet

Sv: Final
{Tommy}: Vet inte vilket stolpskott som bubblade dig men bry dig inte om vad hen tycker. Jag tycker att du bidrar och vill ha dig kvar. Jag är generellt otroligt less på alla som ägnar sin energi åt andra skribenter! Tycker man inte om det någon skriver är det otroligt lätt att bara ignorera det!
Kommentera

{Tommy}: Är det någon som ska gå i så fall är väl Calle. Det är väl knappast hans ensak vad DU ska skriva.

Hoppas du ångrar dig

Mot guld!
Kommentera

Bifbiffen: Jag försökte bara peppa Tommy och skrev att vi ska peppa varandra istället för att bara se det negativa också skrev jag att det inte är kört ännu typ...jag trodde vi var kompisar men tydligen inte.. 😢
Kommentera

"Experterna" har talat. Igen.
Uppladdat:

450x300-img_1409.jpgimg_1409.jpg

Kommentera

7225: Ja ditt budskap gick uppenbarligen inte fram, och jag tror knappast att det var så du formulerade dig med tanke på hans reaktion. Sköt ditt, man får som supporter vara hur besviken och missnöjd som man själv vill.
Kommentera

Bifbiffen: Riktigt tråkigt
Kommentera

7225: Att?
Kommentera

Bifbiffen: Att Tommy lämnat delvis på grund av att mitt budskap inte gick fram.
Kommentera

Bifbiffen: Jag ångrar mig inte för jag skrev ingenting som dumt.
Kommentera

en grej jag tänkte på igår som jag störde mig mycket på var uppspelen från egen zon. Nästan varje gång spelade vi på gubbe kring mittcirkeln. Hv var sjukt tighta där och det var ofta 1 mot 3 istället för att ta mittzonen med fart längs med sargerna.
Kommentera

7225: Tror du missar poängen här, Tommy blev så stött att han avslutade sitt konto. Du tycker att du inte skrivit något dumt men uppenbarligen upplevde han det så. Jag har själv väldigt svårt att uppfatta tonen i mycket som du skriver.
Kommentera

Bratwursten : Precis vad jag såg också. Brynäs har spelat så hela säsongen, de söker spel tvärs över banan och HV har läst av detta på ett bra sätt. På bortaplan fungerar de bättre då vi kommer i snabba spelvändningar och inte så ofta mot ett samlat HV.
Kommentera

{Tommy}: Kom igen nu Tommy. Häng kvar!!
Kommentera

{Tommy}: stanna kvar Tommy..
Kommentera

bifhjärta:
Klart du ska vara kvar Tommy..
Kommentera

Givetvis tråkigt att Tommy lämnat, men jag förstår till hundra procent varför.
Detta forum är inte vad det var för 5-7 år sedan när alla gamla goa rävar fanns här inne.
Idag är det sjukt vad enkelt det är att sitta bakom en skärm och skriva vad fan som helst.

Ta bara ett exempel som allt med Felix.
Finns några medlemmar här inne som i torsdags hyllade Felix till skyarna för att enbart igår skriva att man ska riva kontrakt, att man förlorar matchen på grund av honom, att man aldrig vill se honom i Brynäs-tröjan igen.
För helvete, man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag.
Jag är ganska övertygad om att om BZ ansett att Rautio/Felix varit ett kompetent målvaktspar så har han mer koll än oss här inne. Han ser dom varje dag.
BZ skulle väl knappast göra någonting som skadar föreningen han jobbar för?

Nej, jag börjar bli så jävla trött på vissa människor här inne som tyvärr beter sig som att de vore tio år.
Sen finns det många riktigt goa gubbar som trots allt skriver vad dom tycker och tänker men framförallt håller en bra nivå vad gäller sina diskussioner.
Huge, Peja, Bratwursten, Carl Lejonkräk (för det mesta), Zappaholic för att bara nämna några.
Jag är den förste att erkänna att jag emellanåt (ganska ofta kanske) har fel i mina åsikter, men det är trots allt mina åsikter och dom måste jag stå för.
Men jag klarar inte av att man ska spy galla över enskilda individer så fort ett mål släpps in osv.

Jag älskar att prata och snacka om Brynäs. Men någonstans finns det en gräns för vad man pallar med.
Nu ger jag personligen det här en sista chans oavsett om det blir guld eller ej.
För blir det guld är det självklart hur forumet kommer vara.
Vid förlust vet man också hur det blir.
Men höjs inte nivån så går jag nog samma väg som de gamla rävarna Bissett, Selander med flera.
För jag har tröttnat ordentligt.
Kommentera

mattiask: Vi får gemensamt rycka upp oss helt enkelt och försöka att behandla andra som vi vill bli behandlade själva...
Kommentera

7225: Ja det är i sanning en tung dag idag. Champagnen låg på kylning, humöret var på topp...
För att rycka upp oss igen så kan man t ex lyssna Svenne Rubins "Aldrig mera ska jag spela korp" som behandlar ämnet om finalbesvikelser...
Jag är hursomhelst stolt över vårt lag och ser fram emot en högtidsstund imorgon.
Kommentera

mattiask: Jag tycker helt tvärtom. När jag kom 2008 så tyckte jag nivån ofta var lägre. Speciellt under match. Just av den orsaken drog jag mig ofta för att skriva inlägg. Fick ofta stå ut med personliga påhopp och otrevligheter. Under bara det senaste året tycker jag nivån höjts avsevärt. Mycket tack vare bra moderering.

Som jag varit inne på tidigare, tycker jag man får ha viss förståelse för att känslorna svämmar över under matcher. Speciellt nu under ett gastkramande slutspel.

Men men, vi upplever nog bara situationen helt olika. Vilket så klart är helt okey!
Kommentera

mattiask: Håller med i allt du skriver. Angående Felix så förstår jag att det rinner över för några efter tavlorna igår. Faktum är att hans bägge tavlor satte oss i en jävla tuff sits från start igår. Det går inte att snacka bort. Men att skriva om att riva kontrakt mm. är bara löjligt. Han har till stor del gjort ett bra slutspel där han i vissa matcher räddat oss kvar.

Rent generellt känns det som att många här inne har oerhört dålig impulskontroll (det kanske är därför man dras till hockey?), och då kan det vid vissa tillfällen se ut som ett dagis här inne. Vad man ska göra åt det har jag inget bra svar på. En sak kanske vore att man själv skulle kunna blockera vissa användare som man inte gillar?
Kommentera

Skrubben: Undviker helst att gå in här under pågående match.
Kommentera

7225: Ändå lite komiskt att du sjunger "we shall overcome" när det är du som jagat iväg Tommy. Varför inte be om urstäkt istället för att försöka samla pluspoäng?
Kommentera

Fan känns konstigt idag, ena stunden känns det som att vi förlorade match 7 igår och därmed guldet för att i nästa stund inse att det är ju fan match 7 och ett ypperligt läge att ta hem guldet i morgon konstigt hur den lilla hjärna man har fungerar 😂

Tommy du stannar här PUNKT SLUT!!! samma sak gäller dig Karlgren!!! 👍🏻😃
Kommentera

Forsberg 1978: Håller med, man kastas ständigt mellan hopp och förtvivlan. Men det här är långt ifrån kört. Skulle jag vara oddssättare skulle jag nog ge HV en liten fördel pga hemmaplan. Men den är fan marginell.

Rider vi ut stormen i inledningen imorgon talar det mer och mer för oss. Kan vi dessutom få in ett tidigt mål så lär nervositeten ta över hos HV.
Kommentera

Skrubben:Själv tänker jag att fan va jobbigt för Felix eller vem det nu må vara i laget som gör en tavla eller groda, arg skulle jag aldrig bli på en spelare för att de gör misstag. Brynäs är laget i mitt hjärta och så länge de gör sitt bästa så är jag med killarna i med och motgång....
Kommentera

dAVydov: Tror slumpen kommer att avgöra i morron. Talar för HV alltså. Nån som sett en studs gå fel för motståndarna?
Kommentera

dAVydov: Första målet imorgon är väldigt avgörande. Hoppas vi kan få det som vi fick mot fhc. Jag hoppas de kämpar tills de inte kan stå på skridskorna, då är jag otroligt stolt över laget oavsett resultat. Hoppas naturligtvis på guldet! Tänk om vi kan fp en sån match där vår effektivitet är på topp. Då kommer guldet hem!
Kommentera

{Tommy}: Ge inte upp Tommy
Kommentera

Lunkan: 👍😂
Kommentera

Försöker intala mej själv att det är skitsamma om vi vinner i morron. "Det är ju bara sport." 😂 Vem fan lurar man? Lidandet just nu är oändligt. (Med all respekt för riktigt lidande.)

Å andra sidan, hur det än går i morron kommer man va lika sugen på hockey när silly drar i gång, försäsongen startar, träningsmatcherna drar igång och SÄSONGSTARTEN. Då spelar det ingen större roll om vi har 13 eller 14 titlar. Hockey är ju bara skitkul!
Kommentera

5915: tänk såhär också, vi har aldrig behövt vänta kortare mellan säsongerna än denna gång då det är vår första match 7 i en finalserie ;) Man försöker hitta positiva saker :)
Kommentera

5915: Man kan faktiskt seriöst fråga sig om Brynäs som förening kommer må bättre eller sämre de kommande 3-4 säsongerna om vi vinner matchen imorgon. Skulle vi förlora tror jag att det kommer ge en ännu större drivkraft i föreningen att gå hela vägen nästa säsong.
Kommentera

Charles: och förmodligen sparar vi en del pengar om vi förlorar iom att spelarbonusarna blir lägre än vi vinst.
Kommentera

5915: fast försäljningen (säsongskort, souvenirer) kommer nog att öka markant med hypen som guld innebär.
Kommentera

Peja: vi kan sälja tröjor med vi-är-näst-bäst-logga? Vi är silver?
Kommentera

Skrubben: Håller helt med.
Jag vet personligen hur jag själv är.
Det kokar i mig under matcherna och man är tokförbannad.
MEN jag drar mig från att skriva. Tänker alltid efter en gång extra utan att slänga ur mig en massa skit då jag vet att "om en halvtimma så kommer jag ångra den kommentaren".
Men exakt som du säger, impulskontrollen finns inte hos alla - i alla lägen. Detsamma på twitter osv.
Att man är förbannad på olika ingripanden och händelser i en match tycker jag är mer än ok. Men när det blir personliga påhopp mot antingen någon här inne alternativt mot någon domare eller spelare så drar jag mig gärna undan!
Kommentera

Anssi19: Ja tråkigt med bara negativitet, jag ser fram emot Final 7 på bortaplan, nerverna sitter nog mest på HV inför deras fans, vi är skickliga att spela borta och jag tror på en scenförändring imorgon.....Zaborsky avgör och Guldet skall hem till Gävle.....NU KÖÖR VI Bulan Boys :) <3
Kommentera

Leonardo:
Vi har tagit 2 raka borta mot HV, vad är det som säger att vi inte har goda möjligheter att ta en 3e seger borta mot HV?
Pressen bör rimligtvis ligga på HV i morgon och Brynäs är av någon anledning starkare borta än hemma.
Jag gissar att Hv är knappa favoriter och att första målet är viktigare än någonsin.

Det är nu vår tur att förstöra HVs guldfest.
Kommentera

Leonardo:
qlenjon, mitt inlägg var inte riktat till dig personligen, så att du vet 😊
Kommentera

nu har jag väntat hela dagen och fortfarande ingen som tipsat om överbliven biljett. Vakna, hjälp en Brynäsbroder i fullständig nöd!! ;)
Kommentera

Brynäs har kvalificerat sig för årets sista match! Smaka på det :-)
Den som funderade åtminstone lite grann på våran ekonomiska situation i somras förstod säkert att med den bredden och spetsen BZ hade värvat vår offensiv med så blev det tvunget att spara nån annan stans.
På backsidan fick vi hem Gunde och en nybliven guldmedaljör från Frölunda... hyfsat med tanke på att Bertil kändes som ett nyförvärv även han!
BZ gamblade förstås en del när Felix och Rautio skulle dela på målvaktsspaden... men jag förstod i.v.f. att pengarna inte räckte vare sig till Jocke E eller A Lindbäck.
Men i morgon är det final! Ett stort tack till BZ, Bulan o Sjödda som har gjort detta möjligt! Jag skall njuta hela lördag eftermiddag!
Och tänk... i morrn kväll kan vi t.o.m. vara svenska mästare!!!
Kommentera

Ska villigt erkänna att jag inte alls hade räknat med någon finalchans när säsongen drog igång, så oavsett hur det går i morgon är jag full av beundran för vad detta lag har åstadkommit.
Kommentera

AnteA: Vilken kanal sänds matchen på imorgon?
Kommentera

modomille: TV4 och cmore hockey.
Kommentera

modomille: CMore hockey och Fyran.
Kommentera

7225: Okej tackar,vet du om man kan streama matchen på tv4 play monne?.
Kommentera

modomille: Nej, stream endast via Cmore, men du har väll Fyran?
Kommentera

7225: annars kan man hänga med här. Oftast vettigare kommentarer.
Kommentera

7225: Är på resande fot och ska sova över hos en kompis,som dock inte är så hockeyintresserad...
Kommentera

Först slog vi ut ett gäng som har ett vitt lejon som klubbmärke, sen ett lag som har en nordamerikansk urinvånare gömd i en hög av företagsloggor på sin tröja. Nu möter vi ett gäng som fram till nyligen hade en blå tjur (??!!) och en logga som får WordArt att skämmas! Vi kanske torskar imorgon men vi har oavsett en klubb och en historia att vara förbannat stolta över!
Kommentera

« · 1825478 · »