Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1825599 · » Till forumet

Sv: Final
Qvarre: Klart vi vinner :)
Kommentera

Leonardo: Brynäs vinner alltid sista perioden. Gäller att hålla emot till dess. Brynäs har bättre ork. HV lever på flax och domarna.
Kommentera

Tänkte bara höra mig för; ingen här på forumet som råkar bo i Norrköping och som kanske ska ut och se matchen idag? Vore gött att fira guldet tillsammans med fler brynäsare.
Kommentera

Steenm:
Jo, men ska t Kinnarps

Senaste dygnen...
...hemma i Nkpg e match 6 03.00
Ghost i Sthlm igår
Nu mot Bif Sthlms buss mot #7, 14:e av 20 jag ser live
Hemkomst ikväll
Behöver semester, är ju fan 44 år...
Kommentera

tjugo8: Då var det dags för den sista matchen för året. Som många har sagt är det ett grymt privilegium att få uppleva en sådan match både som spelare och som supporter.

Tre saker som jag tror kommer att bli avgörande:
1. Målvaktsspelet förstås och jag är inte så orolig. På bortaplan har vi ett betydligt bättre försvarsspel som stöder målvaktsspelet. Tror och hoppas på Felix i mål men Rautio får gärna gå in och hålla nollan.
2. Nu är det dags för Lindblom att göra som i match 7 mot Frölunda. Gå in och avgöra! Tyckte man såg bra tecken senast och framförallt viljan att vinna syntes tydligt mot slutet av matchen. Detta kanske är Oskars sista chans att vinna SM-Guld ta chansen!
3. Skott från toppen på tekningscirklarna. Alla mål senast och de flesta i finalserien från Brynäs har kommit från detta läge. Tror det är här som LS har sin svaghet. HVs backar är väldigt starka framför mål och LS är väldigt bra på spel nära mål. Slutsats; Sätt hårt tryck på mål men spela inte in pucken framför mål utan ut mot skott från nämnda lägen.
Kommentera

KalleTeodor: Bulans sista Brynäsmatch idag. Hoppas spelarna krigar lite extra för honom också.
Kommentera

Önskar Bulan all lycka till i framtiden oavsett hur det går i eftermiddag! Hoppas vi och våra grabbar får uppleva ett guld tillsammans i säsongens sista match / Stolt Brynäsare 👊❤
Kommentera

pjåtor: Konstigt. Idag är i alla fall jag inte alls lika nervös. I torsdags kändes det som vi hade allt att förlora. Nu har vi allt att vinna.

All press på HV...
Kommentera

Ett annat sett att beskriva var och hur man ska skjuta på Linus (och andra målisar).

Skjut som Silfverberg!
Kommentera

Hade någon sagt till mig att Brynäs skulle spela en avgörande final match mot HV71, så hade man bara garvat åt det. Det lätt att glömma hur jävla bra Brynäs har varit i det här slutspelet, helt jäkla makalöst. Så vinst eller ej. Vi ska vara stolta över grabbarna som har gjort det här. Jag är redan taggad till nästa säsong!

Du kan byta fruar och sambos, men du kan aldrig byta lag. Kärlek till er alla fans runtom i världen.
Kommentera

Zappaholic: Lycko själv är jag apatisk ;-)
Kommentera

Kom igen nu för i helvete, nu ser vi till att Thörnberg får ångra att han spelar idag. Grabbarna måste vara ödmjuka och se det här som en vanlig match, sen efter matchen kan vi börja fira.
Skillnaden mellan 2012 och i år är att grabbarna var kyligare i intervjuer och inte pratade om guld för mycket då. Förra veckan gick Blomqvist ut och sa att det vore mäktigt att lyfta pokalen i gavlerinken och man såg hur hans tankar flög iväg. Minns efter match 5 när Felix höll nollan, han svävade iväg på moln i intervjun och det såg ut som han trodde att det var klart...
2012 sa Bertilsson i avgörande matchen att "Det här är som en vanlig match för oss" på frågan om det var nervöst.
Kommentera

Zappaholic: Exakt! I torsdags var det bara jobbigt. Idag känns det hoppfullt. Hoppas spelarna har samma känsla.

Måste ändå förbereda sej själv och familjen på hur man tar en ev. förlust. En seger kräver ingen förberedelse alls.
Kommentera

5915: blir inget live för mig idag, men Brynäströjan är på här nere i Skåne, represent!
Kommentera

Kalla huvuden i afton, kalla huvuden!
Kommentera

Kul att surfa runt på andra lags fansidor. Där håller de på att avhandla silly season och nästa säsongs lag sen en månad tillbaka. Off season blir rekordkort i år. Vilket datum spelade vi hem guldet 2012?
Kommentera

5915: 19 april 2012
Kommentera

pjåtor: 100 år efter att klubben bildades år 1912...
Kommentera

Gillar Pecka skarpt i den här intervjun.
Han ger ju ganska tydliga indikationer på att han är trött både på media och folk runt omkring som alltid dömer en målvakt före alla andra.
Kan tänka mig att målvakterna måste bygga upp ett jävulskt starkt psyke och jag är grymt imponerad av både Rautio och Felix!
Och ja, jag är mycket väl medveten om att en målvakts misstag syns mycket tydligare.
Men som jag sa från matchen senast. Hvs 2-0 mål är i mina ögon mer Gundersons fel som tappar sin markering än Felix fel. Men jag kan ha fel!
Kommentera

mattiask: Bara glädje idag från min sida....Guld eller en fin säsong kommer det att sluta med och jag hoppas att killarna har lärt sig från förra matchen och vågar spela ut och njuta av stunden.

De som vågar mest idag vinner !
Kommentera

mattiask: Alla baklängesmålen är ju inte målvakternas fel men visst är det oroväckande att Brynäs saknar en given, formtoppad målvakt inför en helt avgörande final. Det kan inte vara ofta som ett lag har varit i den sitsen.
Kommentera

Ni vet ingen som ska på matchen med EN biljett över? Blir galen att jag kommer missa ett eventuellt guld på plats. Ber er!!
Kommentera

Peja: unikt enligt Dagens Nyheter
Kommentera

5915: guld funkar nog bra som tändvätska.
Kommentera

7225: perfekt, hoppades att dom skulle göra något sånt trams. Som sagt, TÄNDVÄTSKA!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Hv har all press . Nu ska näst mästa mästarna förstöra festen i hallelulia land .
Kommentera

Jan Grismöbel: Mannberg i andra, Ponthus extra. Nord och Öhlund dömer. Vi slipper Sören "Hemmaärbäst" Persson
Kommentera

Nu kör vi!!!
Kommentera

ante08: Pang på pungen i Portugal!
Kommentera

8302: Guldet ska hem 👍👍🥅🏆🥅🏆👍🥅🥅👍🥅
Kommentera

Zappaholic: å Rautio i mål.
Kommentera

8302: "how low can you go"
Kommentera

Skål på er Brynäsbröder nu ska vi fan ta detta förbannade guldet! Häller upp en till ( inte sista) Bellman höjer glaset och skålar för vårt älskade lag!
Kommentera

Forsberg 1978: Domarna, första 10 minuterna och målvaktsspelet....Tre nycklar i eftermiddag!
Kommentera

KÖÖÖÖR NU!
Kommentera

Forsberg 1978: Jag är inte såå nervös. Mer förväntansfull, hoppas och tror att spelarna är det samma.
Helt säker på att det inte är en nackdel att spela borta.
Vi har vunnit guld i vitt förr❤️

Nu kör vi Brynäsare💪💪

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️❤️
Kommentera

Alla tillsammans nu! Framåt älskade Brynäs!
Kommentera

Illamående, klump i magen, stirrig, svettig i händerna & andfådd..
Fler än jag med det tillståndet nu?!.....
Kommentera

Lindström: Hur visste du det?😊
Kommentera

Lindström: Du är inte ensam.
Kommentera

Asså deras jävla låt.. vill bara spy, satans bönder.
Kommentera

Dansbandskänsla nu i Kinnarps...tysta alla nu. En gång för alla
Kommentera

Tacka jag vet i infinity med Guru josh projekt!
Kommentera

bifhjärta: Pommacen är på kylning!
Kommentera

Mannberg i 2:a???? Åksnabb = omställningar idag!
Kommentera

Mannberg avgör idag.
Kommentera

Forsberg 1978: TYSTA NU NER HELA JÄVLA HALLEN💪💪💪💪
Kommentera

Domaren kramar om Thörnberg...sött
Kommentera

Inte ok Thörnberg då kunde du fan varit hemma och om domarna köper detta är det fan parodi!
Kommentera

Sitt ner!!!!!!!L
Kommentera

« · 1825599 · »