Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1825952 · » Till forumet

Sv: Final
TobiasR: Jag vet att inte många bryr sig nu, men grattis ändå till ett väl genomfört slutspel. Med distans till det hela är inte en silverplats fy skam.
Kommentera

Jag kommer vara ett lik de närmaste dagarna. Livsgnistan är på noll.
Kommentera

Rumpelstiltskin: fråga SAIK.....😉
Kommentera

Hur fan klarar man av livet nu. Exakt just nu känns det som det bara finns en utväg,
Kommentera

Brynäsgubbe: Målet är ingen slump. Lång pass ut på kant till forward, annan spelare störtar mot mål. Det är inget komplicerat spel men absolut inget slumpartat spontanspel. Ett bra hockeymål som Brynäs har två bra chanser att förhindra... dels den långa passningen till Thörnberg, dels fick spelaren framför mål trots allt avsluta.
Kommentera

Brynäs bryter nästan 10-åriga trenden att vinnaren av match 3 vinner guldet.
Kommentera

Surt men vi var med ända in i kaklet och vilka trodde att vi skulle vara i en 7e avgörande i sudden ? Inte jag iallafall . Tack för denna säsong Brynäs ❤
Kommentera

Vad ska man göra nu? Hur komma över detta? Tycker så jävla synd om våra grabbar som slitit som djur senaste månaden, ja hela säsongen. Att få se Blomman stå där med tårar i ögonen gör så jävla ont...
Kommentera

Steenm: Tack alla för en fantastisk säsong . Är otroligt stolt som har hjärtat i Sveriges finaste förening . Nu ska nästa spännande tid börja . Silly tiden som är början på guld nummer 14 . Nästa år vill jag för hockeyns skull se neutrala proffisionella domare . .
Kommentera

Med Roger Melin kommer jag med skeptisk syn till nästa säsong.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Du blir nog inte ensam med den synen i denna bok skulle jag tro
Kommentera

dAVydov: Spel- och chansmässigt är HV ngt bättre idag, vi har våra chanser men det vill sig inte. En märklig kvittering där Rautio blir lite för låg i sin täckning och pucken smiter in i den lilla lycka som finns över axeln.
Sen avgörs det hela, som det ofta brukar göra, på en halvchans där Önerud först missar men sen lyckas slå in pucken med skaftet.
Två lag som har bjudit på jävligt bra hockey men där bara en måste stå där som vinnare. Grattis HV och Grattis Brynäs, surt för oss men sån är idrotten i dom här lägena. Nu deppar vi nån timme, sen laddar vi för nästa säsong igen.....
Kommentera

7981: Otroligt stolt! Så jävla nära.. Mycket bra säsong och detta var kanon för föreningens framtid! Surt nu såklart, men är stolt över Boysen. Shl och cmore fick iaf som de ville.
Kommentera

Nästa säsong ger vi oss Fan på att ta bucklan.
In med Lindbäck, Rödin och FÖRLÄNG med ikonen.

Känns tufft som fan just nu, men vi kommer tillbaka starkare, Bengtzen och Stark kommer hålla den här föreningen i toppen.

Det var inte vårt år i år, allt gick för snabbt. Nu har vi tagit ett steg på vägen, nästa säsong tar vi nästa steg.

Ha en kanonsommar nu alla brynäsare så njuter vi av en fin silly season där Sveriges bästa sportchef kommer ställa ett urstarkt lag på isen.
Kommentera

Steenm: Fy fan vad surt. Tomt. Ändå lite skönt att det är över, det har varit oerhört påfrestande sen pucken släpptes i första kvarten. Hatten av för Brynäs, grattis HV. Jag tycker de vinner välförtjänt även om det är ruskigt små marginaler. Vi hade behövt en het förstakedja när vi fick chansen i PP, tyvärr kom de inte riktigt upp i nivå i finalserien. Skål bröder!
Kommentera

Tomt. Att man inte har något att ge i ett powerplay i detta läge är för mig obegripligt.

Saknar redan Bulan inför nästa säsong dock..
Kommentera

munkas: Fan det kändes som att Thörnberg var offside då han backade in över blå. Känns verkligen k*ken.
Kommentera

Saile: Hade inte varit fel att se repris...
Kommentera

8302:

"Själv så var det mitt sista SHL-slutspel! Det kostar för mycket negativ energi med alla konstiga domslut och liknande. Men ha det bra alla ni som kämpar vidare"

Haha jag hoppas detta är skämt? Pinsammaste inlägget jag läst på internet genom tiderna annars.
Kommentera

Jahap. Jag trodde jag skulle vara myyyyycket mer besviken än vad jag är just nu. Konstigt, men jag känner mig oerhört stolt ändå just nu. Inför säsongen hade jag varit sjukt nöjd om jag visste att vi bara skulle ta oss förbi kvarten. Nu gick vi mycket längre än så, så det är bara att buga och bocka för det här laget.

Med Bengtzén vid rodret tror jag att vi får fler roliga slutspel framöver 🙂
Kommentera

Skrubben: Det kommer bli värre med tiden när man inser att vi var ETT mål från SM-Guld.

Och vi hade 3-2 i matcher.

Och nu ska detta skadehemsökta lag även spela en jävla skitturnering som inte en jävel bryr sig om.
Kommentera

Dags att gömma av vad heter hockey och SHL tills i höst.
Uppladdat:

450x300-iwfjauiwhgf.jpgiwfjauiwhgf.jpg

Kommentera

Någon som vet var man kan se intervjun med Bulan eftet matchen?
Kommentera

Grattis till silvret BIF. Tycker ni har gjort ett väldigt bra slutspel.
Kommentera

Får tacka för en fantastisk finalserie. När Brynäs fick PP i sudden bytte jag kanal, väntade 3 minuter och hoppades på det bästa. Sport är det bästa och det värsta som finns.
Hjärtinfarkten var nära flera gånger om.

Fin avslutande intervju av Bulan. Nästan så att man som HV-supporter blev lite tårögd.
Kommentera

Jobbigaste förlusten på massa år! Kunde inte hålla tillbaks tårarna när Bulan intervjuades.
Kommentera

Brynäsgubbe: Brynäs förtjänade Guldet lika mycket, det e grymt att förlora i sudden för alla lag...nu kan man koncentrera sig på sitt liv och sin relation, inte lätt för en sambo jag bott med sen 2013 nere i Halmstad att förstå hur viktigt hockey är för mig, här är det handboll o fotboll som gäller.....nerverna får vila nu och Brynäs gjorde en gedigen insats under säsong och slutspel o speciellt i dagens avgörande match så nära men ändå inte eller hur fan man skall uttrycka sig....ÄLSKAR MITT BRYNÄS <3 <3 <3
Kommentera

brunäs: du har varit inne och retat lite gallfeber på oss, lite som spelarna gör mot varandra i spelserien.

men ett väldigt fint inlägg av dig får också tacka och gratta till Guldet. fira på ni så ska vi vara förbannade och ledsna ett tag till sen får vi se fram emot säsong 17/18 istället :)
Kommentera

Fyfan.
Intervjun med Bulan..😢😢😢

Kärlek
Kommentera

Skrubben: Hittad en länk på TV4 play. Hoppas den funkar.

Jag kommer sakna Bulan, med en tränare som honom vet man att laget kommer förberedda varje match. Han accepterar inget annat. Grymt tråkigt att han lämnar, men så är det. Han ska hem till sitt Luleå.
Grinigheten och vinnarskallen lyser alltid igenom, han brinner alltid.

Nu kommer Melin in, det kanske kan bli bra. Men aldrig samma sak. Jag hade velat ha in en liknande profil som Bulan. Sjödin och Bulan har kompletterat varandra. Melin och Sjödin känns rätt lika i tempramentet.
Kommentera

bifhjärta: Var ser man den ?
Kommentera

bifhjärta: Älskar Bulan. Förtjänade guldet.
Linus snyfthistoria är pinsam, tror inte ett dyft på det där.
Kommentera

Faktiskt det som känns mest vemodigt. Sen att man är bättre än HV i förlängningen fram till det usla PP:t. suck och åter suck
Kommentera

Bifbiffen: Har hållt mig borta under nästan hela slutspelet från forumet då jag mått pyton. Är så äckligt stolt över truppen och dom förtjänade bättre. Skulle vilja trycka upp en hyllnings-tröja tillägnad Bulan. Jag kommer sakna honom enormt, vem ska nu få fart på våra spelare när dom ser lata och mätta ut? Bulan, du är en av mina idoler. Helt sant!!!
Kommentera

Bifbiffen: det är målen som räknas, det är det som gör det så rättvist, men ibland har man svårt att acceptera det. Det var nära, jävligt nära, nästa år gör vi det där målet.
Kommentera

Vibbi: enig. Trodde aldrig det skulle kännas så vemodigt. En karaktär ingen annan ledare i elitserien besitter. Unnadde honom och Tommy guldet...
Kommentera

Där bröt man ihop fullkomligt efter att ha sett intervjun med Bulan, brukar ALDRIG gråta men nu brast det en gång för alla! Otröstlig!
Kommentera

Lunkan: Finns en logik. Bästa lagen i seriespelet klarar sej bäst i slutspelet. Alltså, vi måste bli ett absolut topplag i serien. Rödin, Lindbäck och nån mer kan lösa det problemet.
Kommentera

Lunkan: ja handen på hjärtat så hade väl Hv de bästa chanserna idag, men som matchen artade sig och med tanke på spelövertaget i förlängningen samt att vi fick chans i Pp så känns det otroligt brutalt.

Dock kastade vi bort denna serie redan i torsdags
med två pissmål.
Kommentera

Ja, kamrater jag gjorde vad jag kunde i dag och satte 2000 kr på HV71 seger, tänkte att då finns det inte en chans att Hv71 vinner. Men det enda jag gjorde var att ta Brynäs till en ännu mer hjärtskärande övertidsförlust och samtidigt blev plånboken tunnare. Ber om ursäkt för det :(
Tog en valium innan sudden och nu när den börjar sluta verka öppnar sig avgrunden inombords. Det här kommer att svida så länge man kan minnas det.
Kommentera

Lesky: låter som du har haft det ytterligare lite jobbigare än oss andra xD. vi får gå vidare. jag går själv mellan stolthet över laget och sorg blandat med någon tår över att dessa spelare inte fick vinna så många med så stort hjärta för klubben speciellt fjärdekedjan.

Men ser något ljust ändå drömmer om Rödin och Lindbäck i brynäs och tänker då direkt att med dessa 2 kan vi fan gå långt nästa år igen. så mycket olika känslor nu så man vet inte riktigt vad man ska göra. funderar på att kolla någon serie för att lugna ner sig lite.
Kommentera

Charles: älskar Brynäs , krigare !!! Tänker inte sörja tänker fira vår säsong ikväll
Kommentera

Hav tröst rätt lag vann finalen.
Även om ni inte förstår det finns det gränser för orättvisan.
Hade ni verkligen än en gång tänkt glädjas ohämmat över något som inte tillhörde er?
Ni har på tok för många guld som ni stulit eller fått billigt genom åren.
Kom till sans.
Kommentera

Jag har ett hyfsat "man crush" på vår Kapten. Kan inte finnas en bättre representant för vår förening.
Älskar´t!
Kommentera

5915: Logik eller inte, vi hade flera chanser att avgöra o ett PP på slutet, Thörngren kommer tillbaka efter pungoperation o passar till segermålet....det kan jag hålla mer om logik med tamke på att han varit grym i slutet av matcherna.....
Kommentera

Tack för en bra final och bra underhållning. Förstår att det är tufft såhär efter matchen, men tycker och tror ni kommer vara stolta och mycket nöjda över er säsong när ni får lite distans, ni har verkligen bjudit upp och det var små marginaler som avgjorde. Bara komma tillbaka med revanschlust igen till nästa säsong.

Sedan kan ni vara stolta över era ledare, direkt efter slutsignal i en sm-final då man förlorat ett guld i sudden så orkar man med att gratulera motståndarna och hylla dem, det är stort. Lite annat mot hur Bert och SAIK agerade efter att blivit utslagna av Frölunda.
Kommentera

7603: Åh, farbror, du har rätt. Att vi inte tänkt på det! Låt oss komma till sans.
Kommentera

7603: Å hybrisen lyser igen på allt som har med skellefteå å göra . T.o.m när dom knappt kom till slut spel .
Patetisk kommentar från ett lag som redan har haft semester i flera veckor kryp ner i gruvan igen . 13-3:är det tror .
Kommentera

7603: Hahaha, vilken dåre! Och värdig representant för kärringlaget.
Kommentera

7603: vad är det för märke du har bredvid namnet? var väl nästan 2016 sen jag sett något liknande. kan vara någon gammal sägen jag hörde förut om ett lag som varit bra några år i rad men utöver det inte har petat på hockeyhistorien
Kommentera

« · 1825952 · »