Brynäs IF

730589 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1826073 · » Till forumet

Sv: Final
7603:

Som vanligt så beter du dig jävligt osmakligt. Håna laget i sm-final när man själv åkte ut i kvart. Hade ni mött HV eller Brynäs hade ni åkt på 4 raka.

Fortsätt skriv dina super analyser som är det mest patetiska jag läst. Hur summerar du säsongen, fiasko för att ni inte fick in nästa växel på den sovjetiska traktorn?

Detta är min favorit från dig:

"Idag tycker jag det lutar åt utklassning och storvinst, eller så blir det en stor förlust. Eller så har jag fel och det blir jämt"

Tillbaka till gruvan nu.
Kommentera

Rytter: Det är ett klassiskt exempel på avundsjuka som visar sig.
Alla VET ju att han dreglar efter både Bulan och Granström, karaktärer som han naturligtvis saknar i sitt eget lag.
Han får nöja sig med ett filmande fläskberg som lagets främste företrädare.
Och en grinande Cry-Bert som i nederlagets stund aldrig kommer att vara i närheten av det Bulan visade upp idag....
Kommentera

7603: På riktigt, vad lider du av? Tycker fan synd om dig, på riktigt! Jävla bra reklam du gör för Skellefteå AIK.
Kommentera

Huge:

Bulan hyllar motståndarna efter att ha förlorat en 7 avgörande i sudden i en SM-final.

Bert bara pratar om sina egna spelare efter att åkt ut i kvart, inte ett ord om motståndarna.

Skillnad på ledare och ledare.
Kommentera

Berts frampressade tårar kommer alltid vara lika löjliga. Bulans känslor för det här laget som han nu lämnar och faller med på målsnöret, där snackar vi äkta känslor.

Kan inte riktigt acceptera att vi byter ut honom mot Roger.
Kommentera

Bratwursten : Grymt bra säsong Brynäs!!! Nästa säsong höjer vi oss ett litet snäpp till redan i serien.
Ser fram emot silly nu - trots allt en kul period. Får väl hoppas att en bieffekt av "missade guldet" var att vi inte sänker garden som 12/13. Får nu hoppas på en tröst i form av att Bäckis eller någon annan av våra killar får lyfta Stanley Cup bucklan...

ps Tommy - kom tillbaka, vi behöver sympatiska skribenter!
Kommentera

Tack för en grymt bra finalserie! Två fantastisk bra lag som visade hur jäkla bra svensk hockey är.

Förstår hur jäkla jobbigt det måste kännas nu men det är extremt små marginaler. Ni har något riktigt bra att bygga vidare på.

All eloge till Brynässpelarna som stannade kvar efter matchen tackade motståndarna. Däremot kan de/den spelare som har hånat Söderström och kallat honom för bl.a. särbarn dra åt helvete. Det är definitivt att gå över gränsen.
Kommentera

Vibbi: Ni skall ha mer än hedern i behåll. Bif gör en kanonsäsong och är en fladderpuck ifrån att vara svenska mästare.
Som "vanligt" när det gäller Brynäs så blir ni att räkna med och bevisade det även i år. Media med Sanny i spetsen upplevde jag en aning partisk, att då först slå ur underläge och slå ut indianerna samt vara snubblande nära att ta finalen är fantastiskt bra gjort.
Kommentera

7603: Haha, vilken tomte
Kommentera

7603: Tack för de visa orden. Som SAIKare är du mästare på att hantera förlorade finaler 😉
Sorry, kunde inte låta bli...
Kommentera

7603: du kanske har rätt ni har ju väldigt mycket erfarenhet av att förlora finaler så du är ju veteran på detta
Kommentera

Bifbiffen: Han är en "internetkrigare", säkerligen en tuff och hård jävel på riktigt. Big no! Mamma kommer snart in med lite varm choklad och en macka.
Kommentera

7603: Shit, jag vet någon som har slut på psykofarmaka lagom till valborg. Det är nästan så att man hör banjon i bakgrunden när man läser inlägget.
Kommentera

Jesse100: tråkigt med Linus såklart. Dock så vet jag inte om det är bättre att hänga ut motståndare i media efter en vinst. Fokusera på vinsten istället för att lasta skit på motståndare, även att jag är medveten om att Brynäs berör. Tror heller inte att särbarn är det värsta som sagts i detta slutspel, men inte är det någon som snackat om detta i media.

Grattis till guldet, fira istället för att fokusera på Brynäs.
Kommentera

honken21: Många av er borde hylla Brynäs vid Gavlerinken när dom kommer dit vid halv 1.!!
Det är dom väl värda??
Kommentera

Bifbiffen: Hans handikapp innebär ju bl.a. att han inte fattar sånt.
Kommentera

7603:
Av någon anledning kom jag att tänka på ett citat från nåt som Abraham Lincoln påstås ha sagt... (googla namnet)
"det är bättre att tiga och anses som narr, än tala och undanröja alla tvivel"
Be nån vuxen förklara om det uppstår problem!
Kommentera

SnowKing:
Hv-fans.se
"Så otroligt skönt att vinna över det uppenbart ovärdiga packet Brynäs. Jag tycker bulan och Sjödin för sig med värdighet och de förtjänar respekt. Men de på isen är ett riktigt skitlag, helt utan värdighet. De förtjänar fan ingen respekt! "

Härligt med människor som är storsinta i segerns stund....
Kommentera

5504: Det förtjänar dom verkligen!
Kommentera

Horace76c: nu är det ju inte begåvningsreserven som supportar detta lag så det är en rimlig kommentar från deras håll. Åter igen fokuserar man på oss, det tackar vi för.
Kommentera

Horace76c: Storsinthet hade inte varit speciellt om alla hade haft det. Bara att inse att somliga ser vad de vill se. Alla som förstår sig på hockey inser ju att Brynäs inte spelar så kallad ful hockey.
Kommentera

7603: Vad håller du på med? Vad lider du av...? Är det avundsjuka...? En psykologs analys skulle nog landa i det...
Kommentera

Fan vad jag skulle må bra av lite sällskap just nu. Vi mår förjävligt allihopa och det värsta som finns är att sitta själv i en lägenhet och stirra upp i taket...
Kommentera

bradberry: Han är förmodligen från Skellefteå.
Kommentera

Jesse100: Jag brukar sitta ganska nära isen och kan säga att särbarn inte är något särskilt i sammanhanget. Kan informera om att er kära Thörnberg håller enormt låg nivå i snacket på isen, likaså Petrasek när han spelade. Davidsson var däremot fair play personifierad.
Med det sagt, jag tycker hv är värdiga vinnare och gratulerar er till guldet. Det är ju positivt för svensk hockey att två klubbar som satsar på egna spelare går så långt. Egentligen påminner ert och vårt lagbygge mycket om varandra, med den viktiga skillnaden att er sportchef prickade rätt i sin målvaktsvärvning.
Brynäs kunde ju lika gärna ha vunnit guld och fy fan, det känns surt och kommer nog att fortsätta göra så ett bra tag till.
Kommentera

Brynäsgubbe: Bara att bryta ihop och komma igen. Jag tror det var mitt fel. Hade inte matchtröjan på framför tv'n eller så var det fel strumpor eller något annat av jinxen jag missade. My bad hursomhelst.
Kommentera

Mitt sista inlägg, jag orkar inte med detta längre efter det som hände med Tommy.
Kommentera

2064: Och jag bytte till en annan brynäskaffemugg precis innan matchen
Kommentera

5915: Medskyldig!!! 😉
Kommentera

{Carl Lejonkräk}: Vad hände?
Kommentera

JohnnyKnoxville: En Timråit - exotiskt. Otroligt svårt att bli provocerad av någon med din lagtillhörighet. Blir i det närmaste komiskt
Kommentera

7603: dumfan.!
Kommentera

JohnnyKnoxville: Haha. Var det HA ni spelade i sa du?

Vem har sagt vad sa du?

Stolpskott...
Kommentera

JohnnyKnoxville: Timrå däremot är ett riktigt fint hockeylag. (Det är ok att skratta nu.)
Kommentera

Bifbiffen: Spännande att lagtillhörighet har någon betydelse. Tyder på svagbegåvning.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Antar att du har "LIvets hårda skola" under "Utbildning" på Facebook. Det räcker ju att läsa din historik på Hockeysnack för att se dina egna kommentarer om homosexuella exempelvis.
Kommentera

JohnnyKnoxville: mmm, stod det i tidningen är det förmodligen sant. Sa du dumfan?
Kommentera

JohnnyKnoxville: Självklart kan det vara så att någon i Brynäs sagt detta till Linus och det är självfallet oacceptabelt. MEN det fjantigaste i detta läget är väl att Linus inte bara sväljer det och hånar Brynäsarna med sitt guld runt halsen.
Detta visar till att börja på dåligt psyke.
MEN det bevisar också att det är ord mot ord. Vem har sagt detta? Hur har personen sagt det osv.
Jag försvarar inte OM någon sagt det eller så. Men trots allt så är det något Linus hört - men hur ska han bevisa det?

Jag är ganska övertygad om att Granström tex fått höra en hel del idiotiska ord från Hv-spelare osv. Men det är väl bara svälja?
Sen är det självklart skillnad på ord och ord.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Jag tror du har hamnat alldeles rätt. I en liten skitförening, utan ambitioner som ingen bryr sej om. Grattis!
Kommentera

JohnnyKnoxville: Din förbannade jävla internetkrigare! Du lyckas reta upp mig ordentligt nu! Har du några bevis på att Söderström har blivit kallad "särbarn"? Vem i Brynäs har sagt det? Om någon i Brynäs har sagt det så är det inte OK men just nu känns det som att Söderström försöker föra någon talan åt alla som lider av Aspbergers.
Kommentera

Peja:

Du har en poäng i det men tycker ändå nånstans att man går över gränsen när man hånar någons handikapp eller exempelvis hudfärg. Speciellt till en 20-åring. Nu kan det mycket väl vara så att HV-spelare har sagt liknande saker och det är minst lika illa.
Men men skitsamma, jag kanske överreagerar. Fick bara tillbaka vissa minnen från när LHC-fansen skrek en massa skit om att Stefan Liv inte hade en mamma osv i den finalen.

Har sett många SM-finaler i mitt liv men detta var den absolut den bästa jag har sett.
Jag sa det (till en vän) innan slutspelet började att om det är något annat lag jag kan möjligtvis kan unna ett guld förutom HV så är det Brynäs. Dels för att jag gillar Bulan, er kapten men inte minst er offensiva hockey. Sen att ni slog ut Silverköping gjorde ju inte mitt liv sämre direkt :)
Kommentera

JohnnyKnoxville: ja du har ju inte mycket att välja på.
Kommentera

Pigalle: Haha, jag har betydligt större historik under diverse användarnamn än du. Om det nu skulle ha någon betydelse. Har en del homosexuella vänner. Du förstår inte lyteskomik märker jag.
Kommentera

Vibbi: Lider man av Aspbergers? Bitch please!
Kommentera

JohnnyKnoxville: Lägg av med rökat
Kommentera

JohnnyKnoxville: Snygg meningsbyggnad...skriv så vi normalbegåvade kan läsa.

Och vad i hela helvete är aspbergers?

Går det inte att stänga av den här pajasen?
Kommentera

JohnnyKnoxville: "Större historik under diverse användarnamn"? Hur korrelerar det med mitt inlägg? #läsförståelse
Kommentera

JohnnyKnoxville: Förlåt, jag stavade fel. Du glömde "citationstecken".
Kommentera

Jesse100: tycker iaf du ser situationen bra, troligtvis tar Brynäs denna diskussion internt inom organisationen. men den där knoxville grabben är värsta typen av SJW. vi Brynäsare hade troligtvis också varit kritiska om det hade varit ombytta roller. Sen klarar vissa av att hantera informationen på ett sansat sätt vilket jag tycker du gör men den andra figuren inte gör
Kommentera

Jesse100: Och du tror att HV är helt oskyldiga i trashtalket? Sånt där lämnar på isen. Nog att det kommer ut om HV torskat men nu har ni vunnit och han har mage att sparka en motståndare som fallit. Bara för att han får samma typ av glåpord som varenda spelare på isen.
Kommentera

« · 1826073 · »