Brynäs IF

730584 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1826154 · » Till forumet

Sv: Final
JohnnyKnoxville: Haha, jag har betydligt större historik under diverse användarnamn är du.

Du går från klarhet till klarhet.
Kommentera

Bifbiffen: riktigt om imponerad av hur ni krigade i detta slutspel, det var en fröjd att se! Verkligen synd ni inte fick ta guldet, flera spelare jag verkligen unnar det efter denna fina säsong. alltid kul med underdogs, även om det var en jämnare säsong på länge!
hylla era spelare när de kommer hem nu!
Kommentera

Den här krigaren hade vi behövt. Härligt att han blir kvar.
Kommentera

Nu bygger vi för att bli ett topplag över tid.
Bengtzen kommer att bygga ett lag som kommer att vara så jävla svår att slå så fler än en spelare kommer att måste offra pungen i motståndarlaget.
Vår lagmaskin kommer tugga ner varje jävla motstånd vi får.

FRAMTIDEN ÄR LJUS
Kommentera

Zappaholic: Aspergers är en funtionsnedsättning som kan te sig på många olika sätt. Dom flesta ligger över normalbegåvning men har problem med sociala samspel och begränsad förmåga att uttrycka sig. Dom flesta ligger över din intelligensnivå(normalbegåvade). Det är ett tecken på svagbegåvning att klanka på människor med speciella behov.
Grattis till silvret förresten.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Aaah, du har hittat Wikipedia
Kommentera

Jaha..Carl Lejonkräk borta från HS också...
Kommentera

5915: Nej, bara allmänbildad och med en del erfarenhet. Fick just en bild av din begåvningsnivå.
Det var en ex-TIKare som avgjorde. <3
Kommentera

JohnnyKnoxville: Jaa, hade han spelat kvar i tik hade han aldrig fått avgöra nåt stort.
Kommentera

bifhjärta: han dyker snart upp med nytt namn. Aarnio, Carl Lejonkräk och snart ett tredje.
Kommentera

5915: Skönt att du kan glädja dig över det, själv så ser jag bara hur han bärgade hem guldet till Jönköping. Sa jag grattis till silvret?
Kommentera

bifhjärta: Även jag snart. FarbrorBarbro och JohnnyKnoxville gör så att jag lämnar. Skämmes ta mig fan. Vilka idioter! Till Inkazar, Huss, Peja, Brynäsgubbe,.Zappaholic, Huge, Bratwursten, Forsberg och alla ni andra, tack för den här tiden. Skål på er Brynäsbrothers!
Kommentera

JohnnyKnoxville: Jag kan förmodligen jävligt mycket mer om Aspergers än vad du kan, det bör du ju ha jävligt klart för dig.

Ska du slänga dig med uttryck så för du väl för fan se till att skriva rätt ord. Finns inget som heter Aspbergers, din jävla obegåvade sate.

Alla människor, även du, klarar att googla upp en definition på vad Aspergers är. Men att stava ordet, det gick tydligen inte.
Kommentera

Sv: Final Kommentera

Zappaholic: Haha, det slank med ett B. Jag kan garantera dig att du vet inte mer än mig om Aspergers-syndrom. Jag lever med det dagligen. Du antar, inte begåvat.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Nej. Men grattis till nytt allsvenskt kontrakt. Det är ni nog värda. Men det kommer många lag underifrån som pockar på. Västervik, Säffle, Mariefred m.fl.
Kommentera

Zappaholic:
Allvarligt, kan vi inte hålla högre nivån så här?
Man MÅSTE INTE ha sista ordet i alla (löjliga) diskussioner.
Nån av er får banne mig ta och vara den större mannen och lägga ner....
Kommentera

mattiask: Antingen har Söderström nån diagnos och isf förklarar det att han inte förstår att han bryter mot den oskrivna regeln: det som sägs på isen, stannar på isen.
Eller så har han ingen diagnos och isf har Blomman rätt: ett fjantigt utspel av en ung kille som inte vet bättre.
Speciellt med tanke på att hans lagkamrater uppträder på samma sätt mot SINA motståndare.
I övrigt klassar jag Bertilssons förlängning som viktigare än att ta guldet idag.
Kommentera

5915: Tack! <3
Och grattis till silvret! 😘
Kommentera

Horace76c: Ett alternativ är att göra som på andra HS-sidor. Där tar moderatorerna bort allt som inte är positivt.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Eller hur? Du har lika mycket Aspergers som du kan stava till det. Dvs inte alls. Sluta pissa när dig härinne, det kan du fortsätta med i ditt eget forum.
Kommentera

{Vibbi}: Nej! nu slutar ni lämna! låt dem patetiska jävlarna skriva åt oss så kanske dem får några sekunder av lycka i sina tråkiga liv, jag må inte skriva så mycket, och visst är kanske lite för ofta dålig stämning härinne, men vi är en hockeyfamilj härinne. Tommy kom tillbaka och du med Carl Lejonkräk vad du nu än heter. kommer nya trådar och en silly season väntar blir inge roligt om vi inte kan diskutera den tillsammans eller hur?
Kommentera

Huge: Söderström har både ADHD samt Aspergers.
Så är väl därför han blir som han blir och det kan jag förstå.
Men jag tycker trots allt att han kan visa sitt starka psyke och bara skratta bort det.
Jag har själv varit mobbad i mitt liv OCH när det var som värst så skratta jag bara åt skiten och gick vidare. Till slut så dog det ut.
Kommentera

mattiask: Är särbarn nedsättande?Särkullbarn? Idiot vore väl värre?
Kommentera

mattiask:Ganska coolt att Söderström har arsperger och har ändå kommit så här långt,personer jag har träffat som har arsperger gör ingenting på vardagen. Dom bara "lever".
Kommentera

Horace76c: Fine. Tänker inte svara de där dåren igen. Blir bara så dyngprovocerad när det kommer nån jävla sprätt som han. Vi har just förlorat en sjunde SM-final i sudden. Kan vi inte få vara ifred en liten stund?
Kommentera

Zappaholic: Det enda du har rätt i är att jag inte har Aspergers, men jag har det i min närvaro dagligen. Du har inte begåvningen att ifrågasätta det. Det är en sak som är klart.
Pissa när mig?
Kommentera

JohnnyKnoxville: Men snälla, lägg ner nu!
Kommentera

mattiask: Ett problem med Aspergers är att det går inte att skratta bort, man måste ha sista ordet även fast man vet att man vet att man far illa av det.
Det gläder mig mig att du har styrkan att skratta åt skiten och gå vidare. Respekt!
Kommentera

Zappaholic: Tänk dej in i hans situation. Ständig torsk. Du måste ha lite medkänsla.
Kommentera

5915: Hade någon kallat mig för "särbarn" hade jag bara tänkt.. men snälla lilla pojk, väx upp! Men inte lipat ut i media om det.
Oavsett vilket så är det inte ok att kalla någon för det.
Kommentera

HALLÅ HAR VI INGEN MODERATOR????? Här ska man inte kunna komma in och håna... här vill vi diskutera Brynäs
Kommentera

JohnnyKnoxville: Så är det.
Men tittar du på hur lugn och balanserad han är så har jag väldigt svårt att tro att ord som "särbarn" skulle sätta sig vidare djupt på honom.
Tycker Linus känns alldeles för stark för det.

Men att jag skulle skratta åt skiten och gå vidare.. ja det skulle jag absolut göra OM någon kallade mig för något. Men jag har å andra sidan inte aspergers, men har några i min mycket nära närhet som har det. Och dom är klart starkare än vad Linus visat ikväll.
Kommentera

5915: Jo du har rätt. Måste vara jobbigt att hålla på Timrå. Som att bli örfilad dagligen...
Kommentera

Chris11: Dom är ute och jagar bort andra inlägg. Om man tyckte domarna var svajiga i slutspelsserierna, vad är då dessa moderatorer. Helt offside
Kommentera

mattiask: Det kan ju också vara så att Söderström nämnde detta i förbifarten men att media valde att lyfta fram det oproportionerlig mycket. Grabben är en toppmålvakt i SHL, det är en större mental belastning än vad de flesta skulle klara av, så han kom säkert över glåporden ganska snabbt....
Kommentera

mattiask: Du har många poänger i ditt inlägg. Det jag kan säga är att jag har en son som har Aspergers syndrom och trots erfarenheten av våra 15 år tillsammans och dom ex antal föreläsningar jag har varit på(wikipedia my ass), så kan jag säga att diagnosen är ett mysterium.
Det jag kan trösta mig över eftermiddagens batalj är att som tidigare sagt är att dom flesta med Aspergers ligger över normalbegåvning. Mer än vad man kan säga om dom som åker omkring och kalla Linus för "särbarn".
Kommentera

atilla: Folk har olika åsikter om de eventuella glåporden mot Söderström. Jag skriver eventuella eftersom vi trots allt inte har något egentligt bevis för att det har hänt, vi har bara söderströms ord.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Tvivlar starkt på att du har en son på 15 år, ännu mer på att han har Asperger, med tanke på att du precis lärt dig att stava till syndromet.
Kommentera

Peja: Tycker snarare att det är han som lyfter fram det i denna intervju. Mycket märkligt beteende då fokus borde vara på nyss erövrad guldmedalj och inte att pissa på motståndaren.
Söderström kommer aldrig att komma längre än till SHL. Med hans psyke tror jag även att det vore direkt ödesdigert om han skulle testa AHL/NHL.
Kommentera

vilken tur att hockeyspelare alltid ansetts korkade då. skulle vara kul att höra säsongens grovaste påhopp som man inte fått höra. fyfan vad supportrar, internetkrigare SJW u name it hade gått bananas tror internet hade kraschat, säger bara att man måste ta detta internt för det är så mycket som kan ha hänt, kan vara enstaka spelare som sagt det då kanske dem ska bestraffas, en annan del av Aspergers är väl att man har svårt med det sociala så vem fan vet vad egentligen ha sagts tills dessa saker har retts ut så ska man inte kasta nå skit mellan varandra för det är ingen förutom Linus och dem inblandade som vet vad som egentligen hänt.

Är också därför jag blir förbannad på folk på sociala medier just nu som sitter och skriker på journalister, unicef och andra profiler att "brynäs sjunker i mina ögon nu", "hur kan en spelare försvara detta" bla bla bla. ingen vet något skit än. få fakta innan ni börjar kasta skit för i helvete. blir bara förbannad och att jag ens bryr mig gör mig ännu mer förbannad.
Kommentera

Pigalle: i AHL/NHL kommer han vara ännu mer påpassad
Kommentera

Pigalle:
"Finaltråden" har inte kommit lite off topic nu....
Kommentera

Bifbiffen: Fan biffen, jag har väl tjafsat med dig en del men är helt enig i detta. Klarar man inte ens stava till syndromet samt så tydligt använder Wikipedias definition på Aspergers, ja då kan man nog inget om det.

Nu slutar vi mata trollet...
Kommentera

JohnnyKnoxville: JohnnyKnoxville däremot är ett riktigt ljushuvud.

Så särbarn är fr.o.m. nu det värsta vi kan kalla varann? #skyddadverkstad
Kommentera

Bifbiffen: Ja, New York känns som en trygg tillvaro för en pojkvasker med svår neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Jisses...
Kommentera

5915: Mittzon, om man är nöjd som medelmåtta. Grattis till silvret återigen!
Lever 66Berglund och 65Selander? Dom herrarna drack jag grogg med för ca 15 år sedan. Piggen är förvisso lite rabiat, men ändock trevlig.
Kram och godnatt!
Kommentera

Finns moderatorer, vi kan dock inte vara online dygnet runt, det bästa rådet jag kan ge er är att ignorera trollbeteende, kommer gå igenom alla inlägg innan läggdags . Haft fullt upp med att smälta dagens händelser.
Kommentera

JohnnyKnoxville: Hållet på tik och är ingen medelmåtta? Särkullbarn?
Kommentera

Grattis Brynäs till silvret om jag får säga så....mäktig säsong ni ändå har gjort som ni ska vara nöjda över. Trodde aldrig inför säsongen att Brynäs skulle ta sig förbi kvarten ens, men Bulan har gjort ett bra jobb och fan så nära ni var att ta SM-Guld....tack för en underhållande säsong.
Kommentera

« · 1826154 · »