Brynäs IF

727744 inlägg · 7961 ämnen

Finns det BIF-intressanta VM-spelare???

« · 274496 Till forumet

Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
Hoppas BIFs nya EK nu följer VM med största intresse...

Vi kan ikväll se om Lettland har nån intressant back...

t.ex. A. Rekis(från tv3's vm-site...)
Spelartyp: Back
Ålder: 24 år
Längd: 1.82
Vikt: 95 kg
Spelar i: Peoria Rivermen

Värt att se vad han och andra presterar på isen i detta VM...
Kommentera

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
P J Davydjoos: Ja, det är ju inte förbjudet att också värva backar utanför Norden, kära Brynäs!
Kommentera

Clarence: Man kanske kan kolla på några ikväll också...

Kanske nån av dom här är nåt... (ang. stora backar)

#27 : Aleksandr Zhurik
Ålder: 27 år
Längd: 1.93
Vikt: 98 kg
Spelar i: CSKA Moskva

#5 : Aliaksandz Ryadzinsky
Ålder: 25 år
Längd: 1.89
Vikt: 94 kg
Spelar i: HC Keramin-Minsk
Kommentera

P J Davydjoos: Njaeae... Nog tror jag dessa vitryssar du nämner är bättre än en sån som Björck i alla fall. Men jag vet inte jag. Hellre att man synar ryssar, tjecker eller slovaker då. För att inte tala om finländare i VM.
Kommentera

Clarence: Prislappen... Andra lag kollar in ryssar, tjecker, finnar och slovaker... Det är därför man kanske kan göra "fynd" i lag som vitryssland och lettland, kanske... Men visst, finns pengarna för att värva finska, ryska, tjeckiska och slovakiska landslagslirare så vore det ju guld...
Kommentera

P J Davydjoos: Tyvärr så håller de för dålig klass bara. Annars vore det väl nåt.
Kommentera

Idiot, jag har inte en aning varför det står Myra. Detta är en anmäl dator.
Och iallafall så menar jag åt -väst alltså Kanada , USA.
Och Jobs & Floberg har inte fått sin chans, sluta yra.
Har ju knappt fått spela alls.

OCH BRYNÄS HAR INGA PENGAR ATT VÄRVA SPELARE FÖR.

Att vi får hit nån toppspelare eller "vm" spelar kan jag garantera att sluta dröm.
Karmhag, okej. inget annat
Kommentera

myra: Fel, fel, fel! Det är helt riktigt att spelare som Jobs och Floberg tas bort. De har haft åtminstone två säsonger på sig att spela in sig i A-laget utan att ta chansen.
Kommentera

Clarence: Det är ju det vi får kolla ikväll - om dom har nån klass, garanterat bättre än Pekkala iallfall, Pekkala skulle inte platsa i Japans VM-lag så... :)
Kommentera

P J Davydjoos: Nej, det är tveksamt om han skulle...
Kommentera

myra:
Är du möjligen farsa eller agent till Jobs och Floberg?

Håller med clarence om letter och vitryssar. Av ngn konstig anledning verkar dessa alltid spela över sin förmåga i landslaget,
men utspridda i resp klubblag är man fullt mänskliga, för att inte säga mediokra (vanligtvis)....
Kommentera

myra: Vem fan är det som yrar här egentligen ? Jobs&Floberg har fått chanser i 2 år,precis som Asplund och visat att dom inte håller.Brynäs har tappat 12 spelare,många med hög lön.Där finns pengar att ersätta med.Lägg sen till att man slipper betala ut tränarlöner till såna som inte verkar i klubben längre.Ta dig ett rör alvedon och gå och lägg dig ska du se att yrseln släpper.
Kommentera

Huge: Men, det lär inte bli aktuellt med varken VM-finnar, VM-ryssar, VM-tjecker eller VM-slovaker som nyförvärv till Brynäs, tyvärr... Men förhoppningsvis då någon som ligger strax utanför, någon som ändå håller hög klass... Vi kan väl bara vänta och se, men trots att jag hoppas så tror jag inte vi kommer att se värvningar av några klass-spelare, en kanske...
Kommentera

« · 274496