Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Flugfiske

« · 932645 Till forumet

Flugfiske
Eftersom de inte verkar va en ren Hockey GB med tanke på IDOL så tänkte jag starta upp lite nya trådar i ämnen som intresserar mig :)
Kommentera

Sv: Flugfiske
RavenLord: Vad agnar man med när man fiskar flugor? och vad ska man med dem till när man väl fått napp.

Du kanske redan visste om det men det finns till och med en sajt för fiskeintresserade. www.fiskesnack.com.

Det kan ju vara ett bra tips för de som gillar fiske, men som jag ser det kan man lika gärna använda denna tråd om man nu vill det.
Kommentera

GävleLasse: www.Edgeflyfishing.com håller jag mig till och nu här där ämnet verkar fritt (finns nog idolsidor med)
Kommentera

RavenLord: Du skriver väldigt mycket om Idol, trots att det skulle handla om flufiske.

För övrigt är det här med flugfiske bara en fluga. Hederligt mete vinner i längden.
Kommentera

Poffa: Mete trevligt det med och spinnfiske men föredrar fånga dem med fluga och flugspö men här nere finns det inga bra strömande vatten så det blir bara då man är upp till föräldrarnas barndomstrakter dvs Jämtland och längre upp.
Kommentera

GävleLasse: Saknar "visst nappar det" med Bengt Öste!
Kommentera

66Berglund: Ja det var grejer det.... TV var bättre förr *skratt*
Kommentera

GävleLasse: Idag fiskar vi inte efter poäng,idag tar vi dom med håven!!
Kommentera

GävleLasse: En personlig fråga,Ska du va med på travet?(Hihi du får inte heller)
Kommentera

RavenLord: *ASG*

Har alltid varit sugen på flugfisket, men när jag följde med Knogen (inbiten flugfiskare) så insåg jag att jag inte hade tålamodet. Skjortan var dyngsur av svett och frustrationen var enorm.

Nej sitta med ölburken i ena handen och pimpelspöt i andra en solig vårdag slår allt. Man slipper knotthelveterna också :)
Kommentera

« · 932645