Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2032505 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
munkas: Tittade en liten stund nu på den där informationsträffen. Bitvis fantastiskt underhållande. Framför allt delen där Dackell förklarade att Sundquist kändes helt rätt som coach och delen där Campese är helt övertygad om att Dackell är perfekt för sin roll.
Kommentera

Skrubben: Det jag menar. Lagpusslet är dåligt lagt av flera personer (Dacke, BZ) men det positiva är att Brynäs faktiskt skulle kunna få ett jäkligt bra lag om rätt person får lägga pusslet. En person som inte ger kontrakt på 120-150k till utfyllnadskillar. Dacke borde ha signat Kinnvall men det hade också varit lättare att göra det utan de idiotiska kontrakten som hans föregångare skrev. Så många kockar i denna soppa, men som tur är Sundlöv tillbaka. Sundlöv är inte perfekt men han ÄR en bättre sportchef än BZ och Dackell.

Det är mycket prat om spetsvärvningar och de behövs verkligen, men vi behöver också utfyllnadskillar som är billigare och utvecklingsbara. Spelare som kan växa och bli bättre under säsongens gång och som kommer hungriga till varje match och träning. När det gäller den kategorin spelare är jag bekväm med Sundlöv som sportchef.

Just nu har Brynäs nedan spelare under 25 år:
- Söderström (18)
- Ersson, Solem (20)
- Asklöf (21)
- Ersson, Ölund (22)
- Lindelöf (23)
- Ingman, Brodecki, Descheneau (24)

Söderström kommer man knappast kunna behålla. Flera av de andra har inte visat tillräcklig potential. Inte många av den som man vill satsa vidare på. Vi ser inte ut att få någonting från J20 just nu heller.
Kommentera

Skrubben: Det känns lite skumt faktiskt. En 22-åring från området som gör 12 mål i Timrå. Det borde vara hyperintressant. Troligtvis brände vi allt krut på Sigalet, sen fanns det bara pengar över till utfyllnadsbackar från Allsvenskan.
Kommentera

munkas: fan va bra då siktar vi in oss på topp 6 iår👌
Kommentera

Peja: På Expressens lönelista ligger Kinnvall i intervallet 120-150 tusen/månad. I samma intervall i Brynäs ligger Lundgren, Blomqvist och Kilström. Nu var dessa kontrakt skrivna innan Dackell tillträdde så det ska han givetvis inte hängas för. Men tänk om vi hade kunnat kapa bort Dackells förlängningar med Alcén och Asklöf (dom två första handlingarna han gjorde när han tillträdde). Det hade med råge räckt för att täcka Kinnvalls lön.
Kommentera

Peja: KInnvall lär ha varit dyr och det finns som bekant pengar i Jerusalem....
Men som du säger har vi nog SHL's dyraste 4:e lina. Givetvis ohållbart i längden.
Kommentera

Skrubben: Ja, Dackell underskattade nog Kinnvall. Och om man inte hade kastat bort så förbannat mycket pengar på medelmåttor, så hade man ju haft mer pengar till spelare som faktiskt gör skillnad, som Kinnvall. Finns ju backar med månadslön på 100 000+ i Brynäs som utan tvekan hade gått att ersätta med Nörstebö, Kalle Johansson eller någon annan lågbudgetlirare.
Kommentera

Huge: Nu orkar jag inte kolla igenom denna 2 timmar långa video, men där dök frågan upp om Kinnall och Dackell svarade nånting i stil med ”Vi kanske har hittat nåt ännu bättre”, och syftade på Sigalet. Plus att i en intervju med GD svarar Kinnvall följande: ”Ja vi har haft en liten dialog med Brynäs, men det har varit andra klubbar som varit mer intresserade. När jag känner att en klubb tror på mig så mycket som HV ändå gjorde nu så kändes det här som rätt beslut”. Känns ganska uppenbart att Dackell slarvade bort Kinnvall.
Kommentera

Skrubben: Såhär uttalade sig Kinnvall

"Han bekräftar att det funnits intresse även från Brynäs och ett par klubbar till.

– Ja vi har haft en liten dialog med Brynäs, men det har varit andra klubbar som varit mer intresserade. När jag känner att en klubb tror på mig så mycket som HV ändå gjorde nu så kändes det här som rätt beslut"
- GD 15/4 2019

Jag tycker också att det är synd att man inte fick hem Kinnvall. Tydligen trodde kanske inte Brynäs på honom fullt ut, eller om man kanske ansåg att lönenivån drog iväg. Det riktigt tråkigt att se Kinnvall i HV71.
Kommentera

Dallemas: Det stämmer! Forwardssidan är 100% nu. 4 producerande kedjor.
Kommentera

Är de bara jag som tolkar senaste intervjun med Sundlöv som att vi bara letar en back nu??? Blir de alltså ingen förstärkning på forward sidan?
Kommentera

Skrubben: Det mest troliga utifrån Brynäs uttalanden om att man gärna vill ha tillbaka egenfostrade och etablerade spelare från förskingringen sas, är väl isf att Dackell verkligen försökt värva Kinnvall tillbaka men att denne själv aktivt valt ett för honom mer passande alternativ.
Knappast nån dundertavla av Brynäs om man inte lyckas ro hem en spelare som under alla omständigheter och av okänd anledning inte vill komma tillbaka.
Möjligtvis en dundertavla ifall Kinnvall själv velat komma hit och Brynäs varit ointresserade, men det låter isf osannolikt med tanke på hans framgång i Timrå och Brynäs behov av bra och fortfarande utvecklingsbara backar. Tänkbart scenario är väl att Dackell ville ha Kinnvall, denne valde ett mer attraktivt alternativ (vi är ju som bekant sååååå oattraktiva efter all turbulens....) och Lindelöf fick bli alternativet när Kinnvall nobbade oss.
I praktiken går det ändå inte att så kategoriskt konstatera en dundertavla som du gör, innan vi vet hur båda parter resonerat.
Kommentera

Spajderman:
En till som karriären gått neråt för är ju vår gamla Jesper Jensen. Shit vad han gått ner sej!

Sen en som verkligen tappat allt är ju Nichlas Hardt. Han var ju grym för typ 2-3 år sen.

Går fort nerför ibland. Lex Andersén....

Skål!
Kommentera

Någon mer som hafr det tungt är Gynge. 6 mål 9 ass på 30 matcher, -15.
Kommentera

Kinnvall är tvåa i hela SHL:s poängliga bland backar. Ytterligare en dundertavla av Dackell att han antingen inte lyckades ro hem Kinnvall, eller att han aktivt valde bort honom.
Kommentera

Brynäs-krippa: Han lär ju inte bli sämre efter en fylla
Kommentera

Brynäs_1912: Eller varför inte sjunga karaoke tillsammans?
Kommentera

Brynäs-krippa: Personligen tycker jag att alla i laget ska ta å unna sig en redig fylla tillsammans så det byggs mera kemi å sammanhållning!
Kommentera

Bagdad Bob: jo tacka fan att det svänger när det är sweet home alabama,
Kommentera

Kotten: Kom igen Kotten, det svänger ju!
Kommentera

Brynäs_1912: Där har du fel, tycker inte han utmärkt sig alls denna säsong tyvärr
Kommentera

Brynäs-krippa Jag tycker han är värd att unna sig efter hans prestation i Brynäströjan hittills
Kommentera

Huss: sweet home Alabama... de verkar inte bli lugnt för han ikväll..
Kommentera

Kotten: Jag ordinerar en Leif Boork; enkel biljett på nästa Finlandsfärja....
Kommentera

Brynäs-krippa: Lite beroende på val av sång.....
Kommentera

Brynäs-krippa: Sitter här jag med, tycker det är så j*vla dåligt att han kan sjunga karaeoke klockan 22 en lördagkväll men han kan fan inte göra mål klockan 18 på Monitor......
Kommentera

Sitter just nu på bilagan o ser desch sjunga karaeoke... vart går gränsen...
Kommentera

Samsung: Jag har hoppats på Topi Jaakola men han rykrmtas nu till Schweiz
Kommentera

Spajderman: ja jag svara bara på vad som var mest realistiskt på hans lista.
Vill inte heller se han i Brynäs, bra högsta nivå men blandar och ger för mycket.
Kommentera

Makita: Tar man ett steg bakåt är förklaringen enkel. Faktum är att vi är ett bottenlag som sparkar tränare i parti och då är det svårt att locka spelare utan att betala en rejäl premie.
Nu när talangfabriken tycks ha klappat ihop så krävs det att Sundlöv nästan blir hundraprocentig i sina nyförvärv. Hittills har han lyckats med det även fast John Persson mer är spelare för en tredjelina.
Men det krävs att han även hittar unga utvecklingsbara spelare som kan växa in i laget.
Kommentera

Samsung: över min döda kropp att se Christoffer Persson i Brynäs.
Kommentera

Vuollerim: Spelskickliga backar har vi ju lövtunt med bakom Söderström så jag kan absolut tänka mig att Fälth inte är sämre än det vi redan har.
Kommentera

Mattson:
En grundläggande skillnad. Göra själv
eller göra via andra. Göra själv eller rekrytera andra att göra. Göra själv eller följa upp andras prestation. Konsekvensutsätta sig själv eller konsekvensutsätta andra. Förändra sig själv eller förändra en kultur. Svaren kommer...
Kommentera

Auchinleck: Det var förmodligen enklare att trolla med knäna i bandyns ankdamm och med Västerås bandy.
Kommentera

munkas:

Tror det ligger en hög med heta spelare i faxkön bara Mormor pluggar i kontakten.
Eller inte.
Brynäs rykte och prestation gör det inte lättjobbat nu, men det är förutsättningarna.
Det paradoxala är att Happy Camper slängt fram en väldigt ambitiös plan och man frågar sig hur han tänkte när han hittade sina "champions" för att leverera planen. "Ja, men jag rekryterar Ior och hans kompis som inte levererat världsklass förut och så går allt som en dans (4 guld på 10 år)"?
Tror det varit effektivare att sätta in Wolfgang Pichler. Eller Per Kentää. Eller så får man sätta Sundlöv under hårt förändringstryck. "Sluta sänk föreningen! Lyft den!"
Kommentera

Makita:
Kikade snabbt, 4 av Munkedals 10 matcher i Alltrean, senaste match 24 januari.
Kommentera

Makita: Om jag inte minns fel satt Fälth i cmores studio när Brynäs mötte Luleå den 25 januari. Då hade han spelat match dagen innan, det visades ett klipp, med Munkedal.
Han berättade då att han tränat två pass om dagen, inför en ett eventuellt kontrakt i Sverige eller Europa, tom november någon gång. Det hade fram till dess varit ganska tyst och då bestämde han sig för att lägga ner satsningen på hockeyn. Familjen tror jag bor i Uddevalla därav spel med Munkedal på lägre nivå.
Skulle han kunna vara ett alternativ? Tja varför inte, marknaden verkar ju inte vara så stor. Om han inte kräver för stor roll och löneutrymme så kan det kanske vara en möjlighet?
Kommentera

Makita: ” Varför är Brynäs oattraktiva för spelare?”

- En bidragande orsak kan ju vara att man själv spridit den myten i diverse officiella kanaler. Förmodligen för att rättfärdiga sina misslyckande värvningsförsök gentemot fansen... Slår ju åt ett annat håll och ”sanningen” sprids att ”ingen vill till Brynäs”. Märkligt hanterat av Campese o co.
Kommentera

Samsung: Varför är Brynäs oattraktiva för spelare.
Det måste vara en lönefråga, Brynäs väljer som förening att lägga en massa pengar på kringaktiviteter istället för att ställa upp ett slagkraftigt lag inför säsongen.
Jag ser inte att Brynäs kommer att spela i Shl om fem år om inget radikalt inträffar och läser man Sundlövs uttalande så kan man i mellan raderna läsa att nästa säsong kommer bli likadan som de tidigare.
Brynäs hopp till ett slagkraftigt lag bygger på juniorerna som kommer underifrån och utvecklas till toppspelare.
Dessa är billiga och sedan kan man fylla på med typ tre-fyra spetsspelare som i dagens lag.

Sundlöv har kommit på att det kan räcka med ett skott på foten för att Brynäs ska vara kort om backar vad han inte räknat ut inför eller under säsongen är vad som skulle hända om Rödin eller Scott får ett skott på foten.
Det stavas ALLSVENSKAN.
Kommentera

Auchinleck: Tja, det kanske är på Fälth-nivån ribban och attraktionskraften ligger just nu. Om nu inte någon spelare fiskar upp flaskposten som Sundlöv sjösatte sist han var i klubben. Jag gissar på att läget då var ungefär som nu, vi låg skrynkligt till och sökte med ljus och lykta efter spelare. Tyvärr var marknaden död.
Kommentera

SnowKing: Tror inte ha spelade så många matcher för Munkedal innan han la ner.
Kommentera

SnowKing:
Möjligt att jag drömt, men tror att frugan hans är från trakten. Om man vill bredda truppen finns det inte många fler alternativ nu. Men frågan är om och vad han vill.
Kommentera

Willelöken:
Elias Fälth har spelat i trean för Munkedal i vinter... vet inte om han är kvar i Bohuslän fortfarande... lite överraskande!
Kommentera

« · 2032505 · »