Brynäs IF

727851 inlägg · 7961 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2033025 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Sportnisse: Fick en sån här "tänk om" känsla. Ryktades om en spelare från khl här tidigare. Inte säkert det behöver vara en forward, tänk om Bertil kommer!!! Boken på det så är vi nöjda en stund, eller? Långt ifrån troligt, men en kul tanke.
Kommentera

Axle San: Ja, Brynäs följde reglerna. Alla fattar det. Men alla borde också fatta att det var ett småfult sätt att kringgå reglerna och absolut inte ett scenario som var meningen att det skulle kunna ske när reglerna infördes.
Kommentera

Axle San: Om jag inte missminner mig var han RFA (restricted free agent). Så han var visserligen kontraktslös, men tillhörde fortfarande sitt lag genom rättigheterna. Så det var givet att han skulle lämna när NHL startade.
Kommentera

Peja: Brynäs blev friade i alla fall och gjorde ingenting fel.
Kommentera

Charles: Det var han... men alla förstod ju att han skulle skriva på för NHL-klubb så fort lockouten var över. Så det var egentligen bara ett lite småfult sätt att kringgå reglerna.
Kommentera

Charles: Franson var kontraktslös.
Kommentera

Peja: var inte Franson free-agent?
Kommentera

Mattson: Cody Franson och Robin Rahm var också riktiga "f-ck off"-värvningar, men på lite olika sätt.

"Fransson är ingen lockoutspelare eftersom han inte har NHL-kontrakt" var ju komiskt :-)

Att ta in en dopingavstängd spelare var också att gå mot strömmen, även om de mest drabbade i slutändan blev Brynäs målvaktsspel och ekonomi. Det kanske var den allra sämsta Brynäsvärvningen genom tiderna. Många har floppat, men Rahm köptes loss från en annan klubb och PR-mässigt var det en katastrof.
Kommentera

munkas: Tråkigt nog verkar ju inte heller Björk vara en bra defensiv back - trots sin "hydda".
Kommentera

Johannes Hedberg: Jag håller med. Då hade vi kunnat lika gärna lyfta upp en junior med utvecklingsmöjligheter.
Kommentera

Mattson: Skulle vilja lägga till Scerban till den listan - även fast det var många år sedan.
Denisov, Boldin och Davydov var inte heller kattskit. Väldigt duktiga spelare!
Kommentera

Samsung: om Brynäs ska ta in en forward hoppas jag denne har betydligt starkare cv än Bordson. Under 1p/match i allsvenskan och i Tyskland nådde han inte ens upp till 0,5p/match.

Dessutom är han 31, och center. Vi behöver en ung och hungrig ytterforward som gillar blir kvar och skapar kontinuitet. Är det allsvenskan som gäller röstar jag för Karlsson och Forsberg i Bik, Lööke, Lundin och Dahlen från Timrå eller Linus Andersson från Vita hästen.
Kommentera

Charles: Man blir ju lite betänksam . Sudlöv pratade ju om ?kroppar? på backen.
Kommer det inte in någon ny blir det ett nollsummespel...
Det borde innebära att ytterligare en back är på G, men man man är ju inte helt säker då det gäller BIF. Man kanske chansar på att det ska hålla- som så många gånger förr...
Kommentera

Tror ni Sundlöv är med och hugger på Rob Bordson i Västervik?
Han ska vara helt återställd från sin knäskada.
Men Sundlöv lär knappast ta in någon annan än Boqvist för resterande del av säsongen.
2 års kontrakt? På bekostnad av Ölund?
Tycker det är kul att Brynäs visar aktivitet och att det fortsätter med dessa trader med spelare mot spelare.
Kommentera

Charles: Salmela och Brendl måste vara de två enda riktiga draåthelvetevärvningar Brynäs gjort.
Kommentera

Charles: Minns när Sundlöv värvade Somervuori och Kahnberg dagarna efter varann.... Då var man i himlen...
Kommentera

Charles: Jag gillade Bailey som spelade med Mora ifjol. Skulle gärna trejda honom mot Jaedon.

De här trejderna har öppnat upp silly season till nya nivåer :-)
Kommentera

släpper man Lundgren också så måste det ju komma in mer. samlar man in 5.4 millar som det enligt hockeynews kostade att värva spooner?

inte ens jag tror på det. Men tänk om Brynäs faktiskt kunda chocka en igen. Har inte blivit förvånad över en värvning sen Salmela typ
Kommentera

munkas: tio små vadsägermannupojkar....
Kommentera

Axle San: Är inte han skadad? Väldigt svårt att se Växjö släppa honom.
Men skulle vara en perfekt värvning för er såklart.
Kommentera

JanT: En tom maläten plånbok?
Kommentera

munkas: Det tunnas ut i leden. Vad har "mormor" i bakfickan?
Kommentera

Brynäsgubbe: Nä nu tar du tillbaka det du skrev
Kommentera

Lundgren mot Shinnimin. 😅

Nej, fyfan. 🤮
Kommentera

munkas: Ganska tydligt att någon är på väg in.
Kommentera

Peja: Jo, lite så känns det. Lundgren, Brodecki, Forslund ut. Persson och Björk in.
Känns dock inte som nån jätteförstärkning av laget just nu iaf. Det borde rimligtvis komma in nån till spelare.
Kommentera

Peja: Det gör han absolut, däremot ska vi ha ett lag att spela klart säsongen med oxå och undvika kvalspel. Hoppas det är något vettigt på ingång.
Kommentera

munkas: Även om det bara var några månader kvar av Lundgrens kontrakt så är det ju ett antal hundra tusen kronor man sparar på att skicka honom till Växjö... Vi får se om Brynäs tar in ersättare men känns det inte som att Sundlöv redan bygger nästa säsongs lag?
Kommentera

majk: Lundgren duger då alltså inte ens till att agera ”kropp”, som Sundlöv uttryckte det i den desperata jakten på backar.
Kommentera

majk: Kan vi inte få Nässén i byte?
Kommentera

Trallgöken: Ni verkar äntligen ha blivit av med Lundgren.
Kommentera

munkas: Som alltid i brynäs vi kör sossehockey
Kommentera

Axle San: Vilken bredd!
Blir det kanske Rohdin eller Alcen i andrafemman imorgon då? Kul! Det hade man aldrig trott innan säsongen, att de skulle utvecklas till spelare för en andrafemma i SHL.
Hv är varnade!
Kommentera

Axle San: japp, men det ordnar säkert en yrkesman som Sundlöv.
Kommentera

Huss: 8 backar, 12 anfallare, lite skevt nu
Kommentera

Chanzone: Precis det jag tänkte på när jag såg honom få smällen. Konsekvenserna kan bli ödesdigra. Har sett flera exempel på närmare håll där tidiga karriärer släckts pga flera hjärnskakningar.
Nog för att hockey är ett fysiskt spel men hastigheten och tempot är så mycket högre nu än för bara 10-20 år sedan.
Kommentera

Huss: Sista smällen såg inte ut att vara så farlig heller - ett riktigt varningstecken ju. Sjukt läskigt med dessa hjärnskakningar. Hoppas han blir helt återställd. Som du är inne på, kanske bäst att avsluta karriären nu.
Kommentera

Bättre att insatta yrkesmän bedömer skadorna istället för oinsatta läktarläkare!
Kommentera

Guldet är BIF : Att Kilström spelar vidare känns både heroiskt och dumdristigt. Han är en rejäl vinnarskalle men för hälsans skull hoppas jag att han lägger skridskorna på hyllan för gott.
Kommentera

Guldet är BIF : Nä jag tror inte att dom skulle hålla på operera om det var kört. Det vanligaste vid svåra ögonskador är väl att man får tillbaka en viss procent av synen. Har två bekanta som dessvärre råkat ut för det, men ingen av dem fick en skridskoskena i ögat.
Kommentera

Peja: Jag menade att det inte känns helt hopplöst gällande synen, någon här inne sa ju i princip att det var kört.

Klart som korvspad att jag inte tror att han kommer spela den här säsongen.
Jag blir fruktansvärt glad om det går så pass bra så att Ersson kan fortsätta sin karriär. Håller tummarna för att det ordnar till sig med synen för honom.
Kommentera

Guldet är BIF : Tror vi får acceptera att Ersson inte spelar mer den här säsongen. Även om de fixar ögat så kommer han nog behöva tid på sig att vänja sig med eventuellt nersatt syn på ena ögat med avståndbedömningar och så vidare. Dessutom är det nog svårt för honom att hålla igång kroppen som läget är nu.
Kommentera

Forsberg 1978:
" Lite andra uppdateringar är att Marcus Ersson var här igår och hejade på grabbarna. Är tillbaka på sjukhus nu. Det behövs ytterligare operation av ögat.
Lukas Kilström är i gymmet. Men det går långsamt framåt där."

- Sandström på GD, skrivet idag på träning.

Bara att hålla tummarna för att det ordnar upp sig på bästa sätt för Ersson, är nog inte helt hopplöst ändå.
Kommentera

magr: Haha, så kanske det är. Kan väl försöka skeppa honom till HV isf, där är ju alla religiösa ;)
Kommentera

xxx BIF xxx:

Jag tror och hoppas Björk kan få den utveckling Hultström fick när han gick till Leksand.

Han har ett jävla skott Björk. 12 poäng på relativt begränsad speltid i Malmö är imponerande.
Kommentera

Chanzone: Vild gissning utan substans, han har mött gud och tänker på annat än hockey. Ungefär som Nick Johnson.
Kommentera

« · 2033025 · »