Brynäs IF

730584 inlägg · 7961 ämnen

Formationer säsongen 07/08

« · 891634 Till forumet

Formationer säsongen 07/08
Jag tror att Salmonsson kommer att få sitt genombrott den här säsongen. Efter mycket knåpande så har jag kommit fram till att jag vill se att lagbygget ser ut som följer samt att det värvas en ny center av klass i januari.

Målvakter: Korhonen(Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Brendl-Hauthonen-Salmonsson

2:a Angell-Kankaanperä Dackell-Lind-Månsson

3:e Hietanen-Sundqvist Widing-Hansén-Molin

4:e Andersén-Johansson Danielsson-Sundström-Alcén

Extra: Spets, Hermansson

Låna ut: Gynge, Karlsson, Morin och Carlsson
Kommentera

Sv: Formationer säsongen 07/08
70 Rodrigues:
"OBS 3! Innan du startar ett nytt ämne så SKA du kolla att det inte finns en liknande diskussion redan på visa ämnen sidan."

;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det känns som att det finns lite för många frågetecken i laget innan man kan spekulera i hur laget skall formeras.

Hauthonen: Hur bra är han egentligen? Hur pass mycket rappare på rören kan han bli nu när han får en bra försäsongsträning.

Kankaanperä: Fysisk spelande back från SM-Liiga. Känns epitetet igen? Kan han hävda sig i ES med större rinkar och hårdare regleltolkningar.

Hietanen: Ung och lovande back som gavs mycket speltid den förra säsongen. Ett av de intressantaste nyförvärven i mina ögon.

Brendl: Förhoppningsvis den målskytt vi har skrikit efter. Skall han bli den första Brynäsare sedan Anger att göra 20+ mål under en säsong. Det finns de som pekar på Brendls brister i defensiven. Brynäs har säkert ES mest defensiva forwardbesättning så det bör inte vara några problem där, tvärt om.

Sen är det ju en hel del "gamla" Brynäsare som är frågetecken. Widing, Salle, Spets, Hermansson, Karlsson och Morin.

Nej, det blir att vänta tills efter försäsongen innan man kan skönja en laguppställning.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Håller med dig ang Laget. Det som finns nu är en massa :" VALFRITTORD"
Kommentera

70 Rodrigues: Nja... dessa formationer skulle jag hellre vilja se:

Målvakter: Korhonen (Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Brendl-Lind-Månsson

2:a Angell-Sundqvist Dackell-Hauthonen-Gynge

3:e Hietanen-Johansson Spets-Hansen-Molin

4:e Sundqvist-Kaankanperä Widing-Sundström-Danielsson

Extra: Hermansson, Alcèn, Carlsson

Lånas ut: Andersen, Karlsson, Morin, Salmonsson
Kommentera

Jonte321:

Du satsar vilt på Lind i förstalinan... offensivt... vem vill du ha där de 25 matcher han vilar ljumskarna...?

Gynge blir intressant att se. Hoppas att han får en omgivning som ger honom chansen att vara offensiv.

Salmonsson vill då åtminstone jag se mer av, gärna på bekostnad av baggen.

Annars är det väl dagsformen och skadeläget som avgör.
Bredd finns det ju i alla fall.

Drygt två veckor till is. Och en knapp månad till matchen i Hedemora!
Kommentera

Robert Kristan går tillbaka till Acroni Jesenice.
Kommentera

70 Rodrigues: Typiskt snålBrynäs. Inte ens en bussbiljett är ni villiga att kosta på den stackaren.
Kommentera

70 Rodrigues: Så han blåser hem alltså. Läste i GD att Keb hade läst på någon blogg att han var på väg till Vitryssland.

Borta bra men hemma bäst...
Kommentera

65selander: Och hur ofta har kappvändaren Keb rätt :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu var det ju inte KEB som påstod detta utan en av dessa gökar.
Kommentera

Allsång med cancer: Förövrigt anser jag att E-type hade varit en bra kedjekamrat till Pavel Brendl. Brendl behöver ännu ett E för att kunna uttalas!
Kommentera

« · 891634