Brynäs IF

723300 inlägg · 7955 ämnen

Försäsong 2

510594 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2
JanT: " Ditt senaste inlägg om spelarnas kapacitet håller definitivt div1 klass..."

Läs tabellen!!
Kommentera

Sv: Försäsong 2
JanT: lycka till.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Ove Myling: Nu skall jag gå till sängs Myling, du får väl fortsätta uppvärmning inför KS tillsammans med din gode vän munkas. Själv skall jag ladda inför nästa match i Växjökorpen. Har förövrigt ringt in "walle" och "kupan" till matchen. De tyckte det kunde vara kul med lite hockey-bockey som omväxling! Spelet bedrivs ju dessutom på deras nivå och till råga på allt ställer sylf upp som domare! Hujeda mig vilken match det blir....
Kommentera

Sv: Försäsong 2
JanT:men jan. klaga det är ju förbjudet här på brynäs forum visste du inte det? man skall vara nöjd med lagets insatser och inte ifrågasätta hur klubben sköts. fy skäms på dig
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Ove Myling: Självklart har jag det Ove! Men när du utser Magico till månadens skribent, vad skall man göra förutom att klaga på eländet?
Kommentera

Sv: Försäsong 2
JanT: Har du någonsin skrivit ett inlägg, där du inte klagat på någon? Korpklass på dig...
Kommentera

Sv: Försäsong 2
sylf: Är du verkligen medlem i Brynäs Sthlm? Trodde bergsäkert att det var club munkas. Ditt senaste inlägg om spelarnas kapacitet håller definitivt div1 klass...
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Känns som Brynäs går in i stundande kval m ett stort ? Brynäs kontra de andra lagens klass?? Brynäs-Malmö har allt o förlora..Är just nu skeptisk till Brynäs lagets kunnande samt kvalite. Hoppas bara att det räcker iaf.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Lövva: Helt seriöst så tror jag att det inte finns så mycket att visa egentligen. Dom har varit mycket sparsam med infon.
 
Tack för senast förresten ;-)
Kommentera

Sv: Försäsong 2
sylf: Publiken måste hjälpa grabbarna lite mera vid hemma matcher, tycker jag! Det är kanske hundra pers. som hörs men resten tror att dom är på begravningen, för sjutton!
Kommentera

Sv: Försäsong 2
GävleLasse: Visst,kanske onödigt och olagligt att länma WO.Kupan Walle Cassel,Lind, håller på sin höjd hög allsvensk klass.Miettinen,sen Timonen stack,inte ens det.Han har varit totalt osynlig.HELA laget måste höja sig klasser om det här ska gå vägen.Var är Molin,Dacke,BD mfl mfl.Dom håller inte ens div1 klass för närvarande.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Någon som vet vars man kan läsa om den nya arenan, eller ombyggnationen av Gavlerinken eller vad det nu än är???
Kommentera

Sv: Försäsong 2
sylf: Lämna WO? Vilken fajter du är. Nu får du ju ge dig. Bara för att EN spelare skulle försvinna är ite säsongen över. OK det ÄR Brynäs bästa back, men nog tycker jag att många spelare håller Elitserieklass. Kedjan med Malmström, J.J och Soling ligger på runt 0 i plusminus och den kedjan är sammansatt för att checka hårt och inte att producera en massa mål framåt. Sen tycker jag att både Kuparinen och Bergeron håller elitserieklass. Så även Miettinen och Wahlberg. Kan Lind, Casselståhl, Molin och de andra höja sig till normalnivå så är jag inte ens orolig
Kommentera

Sv: Försäsong 2
sylf: Låter som man ska inrikta sig på ett liv utan Brynäs i elitserien. Det låter inget vidare.... Derby mot Almtuna IS som nästa säsongs höjdpunkt, måtte det inte bli så.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
GävleLasse: Åker han hem kan dom lämna WO på resten av matcherna,han är den ende ES mässiga spelaren i laget.Stackars Honken undantagen.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Hong Kong: OK, då vet vi att vi får klara oss utan Philips ett tag då. Bara han inte får kalla fötter nu och åker hem, två hjärnskakningar på kort tid brukar skicka en del varningssignaler till läkare, agenter och spelare.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
GävleLasse: Philips trillade i första perioden och slog i skallen. En lätt hjärnskakning enligt Aftonbladet.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
GävleLasse: Ja utan honom e det "nästa" tack å god natt för våran del.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
88Lindkvist: Det är väl det vi FÅR hoppas på, han hinner ju gott och väl blir frisk innan KS börjar. Värre vore ju om han var skadad.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
GävleLasse: Det får vi inte hoppas på nu när det blir kval å allt så...
Kommentera

Sv: Försäsong 2
88Lindkvist: Jag skulle tro att han är sjuk, fått samma skit som gått ett tag nu i Brynäsleden.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
A_x_e_l: OKej är han skadad eller varför??
Kommentera

Sv: Försäsong 2
88Lindkvist: Han spelade inte alls, men om han var med till Karlstad eller ej sa de inget om på HockeyLive.Men han spelade inget igår iallafall.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Bissett19:TJ är rökt,han har inget att tillföra! Ramlar man ihop i seriens lunk pga. motgångar då har man inget att komma med i KS, för där är allt motgång(allt att förlora).
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Lunkan: Ja vi vill kanske ha lite info tack.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
88Lindkvist: Har letat men inte heller hittat nån info. Kan i värsta fall tolka det som att det är någon skada man vill mörka annars borde man ju ha skrivit nån rad om det.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
65selander: Glömde det hehe
Men spelade han igår alls eller var han inte ens med ner??
Kommentera

Sv: Försäsong 2
88Lindkvist: Arbetarbladet och Dagbladet har samma sportavd.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
65selander: Jag läste det i Gefle dagblad också??
Han blev inte betygsatt där heller varför??
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Bissett19: På Arbetarbladet så finns han också med men betygsatts ej eftersom han spelade för lite. Har inte läst någonstans att han skall vara skadad.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Gusten: Philips spelade väl igår,står iaf med i lineupen på swehockey.se!!
Kommentera

Sv: Försäsong 2
aphac: Tror knappast man lyfter ngn ny tränare till KS, skulle vara om dem lyckas övertala T.J att ta över skutan!!!
Kommentera

Sv: Försäsong 2
aphac:
Har ej heller hört något om det hela.
Jag tycker vi ringer till Sune Bergman i Sundsvall.
Där kan Kyrö få det stöd som han behöver om Brynäs vill..
Kommentera

Sv: Försäsong 2
aphac: Nu vet jag inte om vi har hört det från samma person men jag har hittills inte hört något från någon annan källa som ringde mig i morse. Har kollat på Keb's sida mm
Kommentera

Sv: Försäsong 2
aphac: om vem som skulle ersätta,ska det vara.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
p j davydjoos:Efter att ha hört ett obekräftat "surr" så tror jag att Kyrö får kliva åt sidan i KS. Ingen aning om som skulle ersätta! Nån som hört mer??????
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Gusten: Ingen aning, och ingen säger nått...
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Nån som vet varför inte Phillips spelade? Står ju inget på hemsidan eller i tidningarna. Om en spelare småskadar sig brukar det stå på en gång. Han har väl inte fått hemlängtan...då ligger vi pyrt till.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
RavenLord: Ja de hade ju ett bra reportage om det där med nivåer inom svensk ishockey på Hockeykväll häromsistens. Att slasha stenhårt med klubban över armarna på en spelare renderar 9 gånger av 10 i 2 minuter, OM det ens renderar i någonting. Medans att slänga handskarna när man slåss ger automatiskt matchstraff och avstängning som följd.

Man vill antagligen skicka signaler till yngre åskådare *pekfinger* "Man ska inte slåss", men det är uppenbarligen helt OK att slå av armarna på motståndare med klubban.

Vi får se om någon debatt tar fart, men det är väl som vanligt. NÅNTING allvarligt måste hända innan det tröga maskineriet inom svensk hockey reagerar.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
65selander: Som sagt ett skämt liksom hela Elitseriens nivå
Kommentera

Sv: Försäsong 2
RavenLord: Får väl automatiskt 1 match avstängning så han är väl med på torsdag igen
Kommentera

Sv: Försäsong 2
sylf: Haha så de var så
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Vet att han åkte på Matchstraff senast och om de är så att han blev avstängd flera matcher så är det ju löjligt.
Jävla lekstuga,NHL spelarna lär ju driva om Elitserien i åratal framöver när den väl startar igen...ett stående skämt på träningarna.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
RavenLord: avstängd!!
Kommentera

Sv: Försäsong 2
p j davydjoos: Platsar inte Petrovicky eller är han skadad ???
(eller är jag blind och missar han när jag läser igenom kedjorna du la ut)
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Laget ikväll:

Målvakter:
1. Johan Holmqvist
(25. Antti Jokela

Förstafemman:
28. Daniel Casselståhl
4. Chris Phillips
23. Björn Danielsson
62. Mikael Wahlberg
12. Andreas Dackell

Andrafemman:
20 . Marc-André Bergeron
2. Niklas Andersson
27. Christian Sjögren
36. Mikael Lind
24. Tommi Miettinen

Tredjefemman:
5. Mikko Kuparinen
7. Tommy Sjödin
17. Jonas Andersson
22. Petr Sachl
21. Ove Molin

Fjärdekedjan:
9. Henrik Malmström
15. Jakob Johansson
10. Jonas Soling

Avbytare:
3. Daniel Johansson (varför inte M.Karlsson istället???)
39. Vesa Viitakoski

---------------------------------------------------------------------------

Tuff match ikväll, inget fjolleri - tack...
Dom måste upp ännu ett snäpp och spela hockey, intensivt med mkt kroppskontakt och störa FBK'arna, och våga spela för varandra... Det är viktigt att kämpa för varandra och få självförtroende inför stundande KS...
Kommentera

Sv: Försäsong 2
lindberg:

Jag lyssnade igenom dom andra matcherna lite snabbt, och dom funkar.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
lindberg:

Japp, det är bara att hoppas att dom nya kan spela in sig med dom andra till kvalserien, och att laget kan spela jämnare. Får vi lite jämnhet så tror jag vi kan klara oss bra i kvalet.
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Makkan: ja de verkar redan ha avslutat säsongen..
Kommentera

Sv: Försäsong 2
Fy fan va dåligt Hockeylive fungerar.
Det är omöjligt att lyssna på.
Man blir knäpp.
Det är bara att lägga ner skiten.
Kommentera

510594 · »