Brynäs IF

727958 inlägg · 7962 ämnen

Försäsong 2017/2018

« · 1834996 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2017/2018
Tycker Felix har ett annat lugn i sitt spel nu... Hippas det håller i sig...
Kommentera

ellis: Är förstås väldigt stolt över laget för insatsen. Men det är smärtsamt att återuppleva fallet på mållinjen...
Kommentera

ellis: Ingen kommer ihåg en tvåa, det är den bittra sanningen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ikonen har kommit igång tycker jag men matchens bäste lirare är Weinstock i ÖHK.
Snygg skymning av Paille på Berras 4-2.
Kommentera

Berra!! Ett sånt mål har jag aldrig sett honom göra. Direktskott 💪
Kommentera

KalleTeodor: Alcén och Hudacek ser ut att älska varann
Kommentera

Brynäsgubbe: Nja det där sista du utbrister...? Brynäs gjorde ju en bra finalserie, värd att titta på än.
Kommentera

Pettisbif: Kanske lite väl stor kostym att fylla...:) Men jag håller med om att det finns en del likheter.
Tycker faktiskt att Asklöf har lite Clark-vibbar också. Han är riktigt bra på att dyka upp på rätt plats när det vankas målchans.
Kommentera

TACK CMORE FÖR ATT NI KONSTANT VARVAR SM-FINALEN. FYFAAAAAAAAN.
Kommentera

Loui har VERKLIGEN växt sedan han fick näta mot polackerna på hemmaplan. Sedan dess har han blivit bättre och bättre och idag har han varit en av våra bästa forwards. Bengan har kanske återigen slagit till med ett mycket bra fynd!
Kommentera

Drygt att sitta och följa matchen här från jobbet, när matchen spelas bara en dryg mil hemifrån. Var man tvungen att jobba eftermiddag den här veckan :(
Kommentera

Såg lite oroande ut med Caporusso de inledande matcherna, men nu producerar han ju match efter match. Kan bli bra med han.
Kommentera

pjåtor: 3-2 till oss, Caporusso gjorde 3-2 målet
Kommentera

pjåtor:
3-2 till oss. Mål av Clark, Ikonen & Loui.

Btw.Är det bara jag men visst känns Bjurström lite #13 Sudden light, stor, avig och snabb samt rightare :)
Kommentera

Pettisbif: vad står det ?
Kommentera

Sandström bra idag så här långt
Kommentera

Lindström:
Alá sniper'n
Kommentera

Jösses vad enkelt...
Kommentera

ellis:
Larsson?!?!?!
Kommentera

Brynäs är lite för virrigt i egen zon tycker jag. Det är så omständigt få ut pucken. Annars ok.
Kommentera

Clark oförskämt bra under försäsongen
Kommentera

Kul med Blomman i 1 PP, smask 2-1 👍🏻
Kommentera

Pettisbif: Lucas Carlsson ser jävligt cool ut med pucken och visar riktigt bra spelsinne!
Kommentera

Jag som inbillar mig eller tekas det dåligt även idag?
Kommentera

Pettisbif:
Kul dock att Lucas Carlsson får PP tid. Som point. Redan 1 ass. Är den back som vart bäst under försäsongen tycker jag. Det sätter än mer press på Larsson som ser lite obekväm ut i sitt spel. Framför allt i defensiva zonen.
Kommentera

pekka85:
Seg match med hafsigt spel.. men en som fortfarande går från klarhet till klarhet är Bjurström. Visst är han bättre och klart mycket intressantare än både Liljewall och Mannberg? Eller har jag helt fel där..? När Hajen är med igen så hoppas jag få se Bjurström i en fjärde med Jacke och Alcén. 13:Liljewall/Mannberg fram tills Boqvist är tillbaks. Sen tycker jag Zanetti är helt okej idag. Visst hans passningar är fortfarande under all kritik. Men han kämpar och krigar på lika bra som under sin första säsong. Kul att se. Däremot Sunken... herregud vad han är trött som spelare. Han har ju inte ett rätt beslut på isen. Ersson är han ens med?? Adam Boqvist måste vara en bättre alternativ istället för Sunken och Ersson. Sen tycker jag Kingen är väldigt ojämn och blek. Han behöver spotta upp sej rejält om han ska kunna behålla sin plats bland dom 6. Tänk på att både Kilas och Fälth är borta. Sen fortsätter Loui bra och är väl den som haft flest mållägen idag.
Kommentera

pekka85: Håller helt med, fått vara för mycket städgumma tidigare matcher.
Kommentera

KulaShaker: Den positiva gott folk.
Kommentera

Nä blir inte bra med Sunken eller Zanetti på isen 66% av tiden.
Kommentera

KulaShaker: Jaa! Kul för Ikonen, tycker han jobbat på bra så här långt👍🏻
Kommentera

Det PPt förtjänade verkligen mål! Snyggt.
Kommentera

Mittzon: Joo, det här suger ankröv. Avgå alla, nog det sämsta lag Brynäs ställt på is någonsin!
Kommentera

Tavla...
Sandström släpper ett hål vid stolpen stort som ett dasslock...
Kommentera

KulaShaker: upp med hakan. Så illa är det inte.
Kommentera

bradberry: Örebro stressar sönder alla tendenser till Brynässpel
Kommentera

Otroligt svårt att vara ett spelande lag när man har sunken och zanetti som kastar bort puckarna i uppspelen... inte ett enda pass sitter på bladet
Kommentera

Ser ju bedrövligt spretigt ut idag...
Kommentera

KulaShaker: måste va skönt med kort minne 😁
Kommentera

dAVydov: twittersanning. Man har inte vilat forwards tidigare.
Kommentera

dAVydov: Nog bara Mittzon som har en smula negativ livssyn!
Kommentera

Mittzon: Är han skadad?
Kommentera

Inkazar: Brynäs skadehistoria?
Kommentera

Peja: Ja, det är väl det som är knäckfrågan. För att avgöra det så måste man förstås ha sett matcherna och inte bara läst statistik/referat. Jag har inte sett dessa försäsongsmatcher Jag har dock sett ganska många matcher som Adam spelat bl a nu senast i Ivan Hlinka. Jag vill påstå att hans defensiv håller mycket god nivå. Främsta skälen till det är att han är extremt snabb på att vända spel samt att han är mycket bra på att inte sätta sig själv eller medspelare i svåra lägen genom misstag eller dåliga pass.
Det gör att han i mycket hög grad ser till att spelet hamnar i offensiv zon. Dvs han är ett utmärkt exempel på en modern back som istället för att försvara sig ser till att laget anfaller. Mitt intryck stärks också av att han i de internationella turneringar som han varit med i fått mycket istid i alla spelformer även när t ex en ledning ska försvaras.
Sen är det klart att han behöver bli bättre i man mot man i egen zon men hur ska han bli det när han spelar matcher i J20 där han totaldominerar?
Kommentera

Mittzon: och vart får du det ifrån om jag får fråga?
Kommentera

Skada på Palushaj? Oväntat...
Kommentera

KalleTeodor: Den egentliga frågan är väl hur A Boqvists defensiv har sett ut. Att hans spel med pucken håller hög SHL-klass råder inga tvivel om.
Kommentera

KulaShaker: Fan! Hade velat se honom idag. Det är väl så att vi redan har så många backar att det blir svårt att motivera en petning på en mer etablerad back för att ge Adam chansen.
Kommentera

KulaShaker: Förutom i matchen mot Leksand senast där det blev 0-4 så tror jag att han gjort mål, assist eller både och i samtliga matcher.
Kommentera

Ingen A Boqvist idag heller, ngn som vet hur han presterat i J20?
Kommentera

Tjurn : Vilar idag.
Kommentera

« · 1834996 · »