Brynäs IF

730968 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongen 2007.

« · 907620 · » Till forumet

Sv: Försäsongen 2007.
Huge: precis så är det... Sen är det upp till var och en att bedöma om man har kött på benen att tycka till om saken ifråga..
Kommentera

GävleLasse: "Men visst är det kul att han bemöter spekulationer med mer spekulationer, tagna från hans perfekta värld."

Ja, det är väl inte mer än rätt att personer som spekulerar utifrån sina egna perfekta världar blir bemötta med spekulationer från min egen värld.
Nån djävla rättvisa får det väl ändå vara...
Kommentera

Nyström skriver: "med juniorerna Johan Alcén, Jonathan Carlsson och Niclas Andersén i laget vinner man inte något fair play"

Ok att Andersén är lite brutal men Jonte och Alcén? Nyström har ingen som helst koll. Är bara ute efter att hitta något att skriva som stödjer hans smaskiga tes om Boorks brutalhockey. Boork borde få % på tidningarnas inkomster efter all användning om honom som rubrikmakare.

Fast lite kul är det ju...
Kommentera

70 Rodrigues: jo det är så sant...
Kommentera

GävleLasse: Du vet ju hur prestigekungen Boork fungerar :-)
Kommentera

70 Rodrigues: nja, jag tror att det kan funka. men det förutsatt att man gör det i rätt matcher. Det finns en risk att man slösar bort krafterna i fel match. exempelvis att man kämpar sig till en hedersam förlust borta mot tex HV och sedan får en jobbig match hemma mot t ex SAIK eller SSK
Kommentera

GävleLasse: Tror inte alls på spel med endast 3 femmor, visst det har gått bra i träningsmatcherna men det är långt ifrån hur verkligheten ser ut när det verkligen gäller.
Kommentera

Huss: hehe, ja kanske... eller så är det dombasunen...
Kommentera

70 Rodrigues: Nja, det vete katten... Ser man på det ur ett historiskt perspektiv så brukar "reformeringar" vara lyckosamma den första säsongen. Sandlins sossehockey 93 och Hardys torpedhockey är två exempel, precis som 83 års brutalhockey som det står om i artikeln.

Det skulle inte förvåna mig alls om det slår väl ut, speciellt nu när jag har skrikit mig hes över att göra denna förändring. Fast blir det så är det inte speciellt svårt att erkänna sig fel.

Det är en lång säsong och de flesta lagen bygger fortfarande sina trupper utifån samma grundtanke som man gjorde när man endast körde 45 och 50 omgångar. Nu är det 55, en liten skillnad kan tyckas men skillnaden är ganska stor om man skall klämma in 5 extra omgångar i ett redan tajt spelschema.
Kommentera

GävleLasse: Ang Huge, är det bröllopsklockor jag hör?
Kommentera

Huss:ne kommer inte att vinna i år
Kommentera

Bissett19: och Bulan kan nog VIK glömma...
Kommentera

Jompe: Om du tittar på nivån på det inlägg som jag besvarade så ser du genast att det inte är fråga om sakliga argument på något vis.

Nu för att bemöta dina anklagelser om personangrepp.

Det är givetvis fritt att tolka det som skrivs och det är givetvis lika fritt att få tolka saker och ting fel. Men att börja skriva om personangrepp tycker jag är magstarkt. Jag och Huge är motpoler här, som alla vet.

Om nu Huge själv skulle reagera på ett sånt sätt så skulle jag inte vara den sista att be om ursäkt, för som jag skrev i början. Det är skrivet med glimten i ögat även fast jag i hastigheten försummat att få med en smiley. Men Huge vet vart han har mig och vi pratar en hel del privat och vet vart vi har varann.
Kommentera

GävleLasse: Ja, det måste det vara :-) En 7:e plats är nog mer realistisk.
Kommentera

70 Rodrigues: Det måste vara ett felcitat ;)
Kommentera

Mickis: Det finns nog inte något lag som budgeterar för ett slutspel. I alla fall inte som inkomst. Däremot så trior jag att det är ett flertal föreningar som budgeterar in eventuella förstärkningar till ett slutspel.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag undrar om man då även lägger planerar budget för plats 4:a? Själv tror jag mer på en blygsam budget och slutspel som ren vinst. Men det finns nog nån som är bättre insatt som kanske kan reda ut det.
Kommentera

GävleLasse: Måste totalt har missat målsättningen denna säsong, men nu står det tydligen i Expressen.

"Så Nyström tippar oss fyra? Ja, vi har ju själva satt som mål att hamna bland de fyra bästa så det är ju sympatiskt att fler tror på det också. LEIF BOORK"
Kommentera

GävleLasse: Men du, Lasse, läs dina inlägg en gång till innan du postar dem. Detta är ju sandlåda. Inte ett ord i sak, ett rent personangrepp. Vad säger HS-reglerna om det, moderatorn?
Kommentera

rackham:

1. Allt som är dåligt är sant...
X. Allt är dåligt...
2. Allt Huge säger är sant...

1. Allt som är dåligt måste tas på allvar. Att sticka huvudet i sanden i hopp om att det inte är sant funkar inte. Ingen rök utan eld.

X. Nej långt ifrån, men samtidigt så är inte allt bra. Frågan är hur man skall se på saker och ting för att gå framåt som förening och faktor i ES. Att gå runt och vara nöjd över det man skapat och fokusera på att man VARIT bra. Eller om man skall lägga större fokus på det som är mindre bra och försöka bli bättre på de punkterna.

2. Allt Huge säger är sant. Han är så renhårig och helylle, han är HS egna Flanders och det vore upprörande om han på något sätt fritt tolkade det som skrivs. Att han sälldom skaffar sig förstahandsinformation har ju visat sig många gånger. Men visst är det kul att han bemöter spekulationer med mer spekulationer, tagna från hans perfekta värld.

"Ankan - crack up" omsakligt, nu skall jag aldrig mer ens tänka tanken på att smörja kråset med pekinganka.
Kommentera

20 Lindgren: Nix, "Ungdom" är borta numera.
Kommentera

Jompe: Ja det käns som att Sjödda och de mer rutinerade gubbsen får vila i dagens match. Det blir mer intressant i nästa match mot Mora i Långshyttan. Det är ju genrepet och borde således innebära att man matchar bästa laget.

Det skulle vara intressant att se hur laget skulle uppträda om man körde på fyra helt kompletta femmor. 12 forwards och 8 backar.
Kommentera

GävleLasse: Frölunda ikväll blir intressant. Misstänker (utifrån uttalanden igår) att Boork vilar de rutinerade spelarna och sätter ett gäng rookies på isen.
Kommentera

65selander: haha... det är altså honom man skall hälsa på i veckorna nu när jag börjar jobba i stockholm. Huge och mig i samma rum när brynäs spelar match. Kittlande ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
GävleLasse: Huge kommer nog se alla matcher nu. Han har ju säsongskortet. :-)
Kommentera

Huge: Hur många matcher ska du se den här säsongen då? Eller kommer du hellre att lägga dina biljettpengar till djurgården istället?
Kommentera

GävleLasse: "Allt Huge skriver måste först passera hans 377 filter.."

Ja, men resultatet blir ju också den rena sanningen...

Sen rekommenderar jag många att använda BS-filtret, för det verkar vissa ha tappat bort... :-)
Kommentera

Bissett19: Så bra att Linus Morin fått komma till en för honom lämplig nivå. Han blir säkert nyttig för Västerås IK (heter de 'Ungdom' fortfarande?).
Kommentera

prosten:

O Vik har tagit emot honom.

"Ung o äregirig" Säger Tornberg om Linus.
Kommentera

rackham: Allt Huge skriver måste först passera hans 377 filter..
Kommentera

prosten:

Det händer snabbt i hockey- och mediavärlden... = )
Kommentera

GävleLasse:

Ja, eller hur det nu var... = )

1. Allt som är dåligt är sant...
X. Allt är dåligt...
2. Allt Huge säger är sant...

Livet är ett helvete...

Ankan - cracking up
Kommentera

rackham o GävleLasse: se länk
Kommentera

prosten:

Ja, det är ju Idol... ;-)
Kommentera

rackham: jag får skylla på att jag är selektiv när det gäller goda nyheter.. I min värld är det ju endast sant när det är dåliga nyheter..

om man skall tro Huge iaf...
Kommentera

rackham: Tömt cache-minnet kanske...
Kommentera

GävleLasse:

Vafan, Lars, läser du inte tidningarna nuförtiden!?

Tänk att det skall behövas en prost för att du skall ha koll på läget.
Skämmes ta mig fan! ;-)

Ankan - shit happens
Kommentera

prosten:

Oops! Partiellt minne... och med det i bagaget hamnar Koorkens uttalande i ett annat ljus... = )
Kommentera

prosten: Som sagt var. Jag vill altså avvakta med att räkna bort någon innan det är officiellt på brynas.se
Kommentera

GävleLasse: Som sagt:

""Det är i högsta grad aktuellt att fortsätta på samma sätt. Utfallet är väldigt bra. Men det gäller att vara flexibel - titta på vilken typ av match det handlar om, hur skadeläget ser ut. Vi ska inte låsa oss vid en enda lösning. Det handlar om att optimera spelartruppens resultat, att plocka ut maximalt av materialet."

Vilket jag tolkar som att man helt naturligt måste ha ett par extraspelare med sig, när man bedömer att så krävs. Att låsa sig och slaviskt följa schemat med att ha exakt 3 femmor och inget mer under varje match faller ju nästan på sin egen orimlighet.
Kommentera

GävleLasse:

Vaktmästartjänsten kanske är ledig ?
Kommentera

GävleLasse:

Brynäs åker på cup
- men Morin lånas ut till allsvenskan den här säsongen
[07-09-06]
GÄVLE / ISHOCKEY Linus Morin fick i går beskedet om att han inte tar en plats i Brynäs trupp den här säsongen.
Nu lånas han ut till någon allsvensk klubb - vilken är inte klart.
Annars åker alla i truppen - inklusive skadade Pavel Brendl och Antti Hulkkonen med till SCA-cupen som startar i Sundsvall i kväll.
- Tre bra matcher mot tufft mostånd. Timrå på hemmaplan, Modo som vi hittills inte mött på försäsongen och så allsvenska Sundsvall som besegrade oss ifjol. Det ska bli spännande, säger Brynästränaren Leif Boork.
Det är fortfarande stenhård konkurrens om platserna där åtta backar och fem kedjor ska försöka imponera så mycket som möjligt på tränare Boork under veckoslutet.
- Vi fortsätter på konceptet att spela med tre femmor där några får stå över. Det har fungerat bra hittills och vi har inte visat några tendenser till trötthet utan alla har orkat.
Vilka som vilar i kväll mot Sundsvall bestäms i dag.
På backsidan har Brynäs utöver de åtta som åker till Sundsvall också Antti Hulkkonen skadad och Nick Angell som spelar på artistkontrakt och är utlånad till Tappara i Finland till i mitten av oktober. Det gjorde att Brynäsledningen tog beslutet att låta unga Linus Morin göra en allsvensk säsong.
- Han hade stora skadeproblem förra säsongen och han mår bäst av ett år i allsvenskan, motiverar Boork.
Ifjol var allsvenska Nybro hemvist för Morin under några matcher och gissningsvis är smålandsklubben aktuell nu också.
Att Hulkkonens knäskada läker fint är också en anledning att Morin kan släppas. Finländaren, som opererade sin korsbandsskada i våras, är i nästan full träning igen och är med övriga laget på is.
- Det känns riktigt bra och jag hoppas vara helt okej om två-tre veckor och då kämpa om en plats, säger Hulkkonen.
Ove Molin fick en smäll i ansiktet i tisdags och tvingades sy några stygn och fick uppsöka tandläkaren. Men det var inte värre än att han kunde träna för fullt i går men med ett galler för ansiktet.
Daniel Widing fick dessutom ett skott på foten i slutet av träningen i går, hade rejält ont när han haltade ut i båset och lindades efteråt. Men det ska inte vara någon störra fara där heller.
Christer Åberg
026-159384
[email protected]
FAKTA:
Brynästruppen:
Målvakter: Markus Korhonen och Daniel Sperrle.
Backpar: Juuso Hiettanen, Markus Kankaanperä - Tommy Sjödin, Peter Nolander - Nicklas Andersén, Daniel Johansson - Jörgen Sundqvist, Jonathan Carlsson.
Kedjor: Andreas Dackell, Mads Hansen, Ove Molin - Mathias Månsson, Janne Hauhtonen, Daniel Widing - Björn Danielsson, Mikael Lind, Rickard Gynge - Johan Alcén, Alexander Sundström, Daniel Hermansson - Johannes Salmonsson, Sebastian Karlsson, Lars-Erik Spets.

Så spelar Brynäs resten av försäsongen
Torsdag 8 sept: Sundsvall (Sundsvall 19)
Fredag 9 sept: Timrå (Sundsvall 20)
Lördag 10 sept: Modo (Sundsvall 13.30)
Onsdag 12 sept: Frölunda (Örebro 19)
Torsdag 20 sept: Mora (Långshyttan 19)
Kommentera

mattias - 74: Elofsson platsar inte ens till att tömma papperskorgarna i LA
Kommentera

rackham: ja det var det säkert. Jag satt och funderade idag på träningen då Andersén, Widing, Spets och Morin saknades.
De tre första togs ju upp i artikeln som sjuka/skadade. Jag borde ha reflekterat över Morin.
Kommentera

GävleLasse:

Kan ni inte låna ut Dj till Leksand så jag slipper Elofsson vi byter jämt ?
Kommentera

GävleLasse:

Snarare Koorken som inte berättar allt i så fall... men ibland händer det saker snabbt i både hockeyvärlden och mediavärlden, du vet.
Kan tänka mig att artikeln är skriven ett tag innan det blev klart (officielt?) med Morin, va... ;-)
Kommentera

rackham: Ja vi får hoppas det i alla fall...
Kommentera

GävleLasse:

Vi har inte sett hur det hela kommer att se ut i praktiken.
Jag kan inte tänka mig att det går att hitta på så många sätt att matcha ett lag om man vill vinna matcher.

2 målvakter, 7 backar och 13 forwards (+- åt nåt håll) lär finnas på laguppställningen även i vinter...
Kommentera

rackham: så mycket för att inte låna ut fler spelare innan Angell kommer ;)

inte ens brynas.se an ses som tillförlitlig längre ;)
Kommentera

Vet inte om jag missat att Morin spelar för Västerås...
Kommentera

« · 907620 · »