När man sett klart Bäckis kan man även klicka på en intervju m Jacke.S
Länk man inte hittar ngn annanstans på gd.se.....hej o hå....!
Redigerad kommentar
micke63: "Almtuna-BIF 1-6"
Det var väldigt optimistiskt. Jag tror inte mycket på Brynäs den här säsongen, men slå Almtuna med uddamålet ska väl gå. Men 1-1 just nu...
Verkar bli ordning på torpet nu.
Folk undrar över statusen på spelarna som saknas, då skickar Bengtzén sms!!
19:39 |
|
Brynäsgubbe:
Brynäs har en grym bredd på sitt anfall den här säsongen. Vesterholms, Olden och Blomqvist är bra värvningar.
Om det ändå hade kommit fr ngn som kan hockey...
Kul att det drar igång nu. Kul med seger. Mindre kul om skadehelvetet tar vid där det slutade förra säsongen..
Hoppas att det vanliga snacket om "lättare skador" är sanningsenligt.
Skrubben:
Den där jävla Ros igen;
"Säger det igen. Sondre Olden är en briljant värvning. Skicklig på rören. Stor. Och har spelskicklighet."
Jag tycker att Westerholmarna + Lindgren var bäst idag med konkurrens från Felix Sandström.
Westerholmarna och Lindgren passar bra tillsammans, otroligt mycket rörelse, bra passningsspel samt att alla tre kan smälla på vid sargen och gräva fram puckar. Dom hade också många smarta spelvarianter där en spelare sökte hörn fick puck och spelade snett in framför mål DOCK siktade man fyra av fem på bortre stolpen så en back kunde bryta. En gång gick en spelare in framför målvakten när passet kom och då blev det mål också (Lindgren). Dom hade dock klart mest puckinnehav och spelade runt en del, klarade också av att ställa om och få in pucken i offensiv zon. Orolig dock om dom klarar ha samma spel mot tyngre motståndare? Men helt klart en intressant kedja!
Så här efter första matchen (och alla spelare var heller inte med) skulle jag säga:
Rödin - Scott - Olden
Ollas - Nordquist - Sweatt
Westerholm - Westerholm - Lindgren
Blomqvist - Enterfeldt - Brodin.
Hinner dock bli många olika konstelationer innan serien börjar ;))
Ett extra plus också till Nörstebö! Tycker han växt både på längden, bredden och i spelet. Tog för sig bra idag.
HappyX3: Vi kommer säkerligen bli en överraskning för många lag under hösten och troligtvis ligga bland topp 4 då. Men över en hel säsong är truppen alldeles för tunn.
Ungdomlig intensitet kommer inte räcka till när det kommer dippar under våren och när slutspelet sätter igång. Frölunda klarade det, men de hade betydligt fler spelare att gå runt på så de kunde bibehålla sin höga intensitet i spelet.
Det kommer behövas minst en back och en/ett par fowards i januari, speciellt när J20 laget är det blekaste på många herrans år.
Sen har vi de obligatoriska skadorna som garanterat dyker upp.....
Redigerad kommentar
Peja: Jo, men min kommentar är mest avsedd utifrån Brynäs guldchanser, för det är väl det vi skall slåss om? Tycker t.e.x att Nyströms ranking inte är korrekt.
Tror att vi i grundserien kommer hamna plats 4-6 men med en ung och skadekänslig trupp så brukar det tyvärr bli en dipp på våren. Dessutom är forwardssidan för lätt och orutinerad för ett slutspel. Westerholmarna och Olden kommer göra succe i grundspelet under hösten men jag tillåter mig tvivla på att de kommer hålla i ett slutspel. Där är det spelare som Brodin, Ollas, Scott och Enterfelt som vi får hänga upp våra förhoppningar på.
Vad händer om vi får Starky, Andersén och t.ex. Scott skadade? Vem täcker upp?
Carl Lejonkräk: Självklart, naturligtvis har jag gjort en jämförelse med de andra lagen innan jag tippade dem på plats 4-6. Växjö, Frölunda, FBK och SAIK har bredare och starkare trupper men därefter tycker jag att Brynäs bör hamna. Att hamna före SAIK eller FBK i en grundserie är inte heller orimligt.
Men slutspel är något helt annat....
Carl Lejonkräk: Fast i år när spelarbudgetar bantas och inga lag ser omöjliga ut så är det just därför jag anser det värt att förstärka i januari.
Ett par starka namn i januari och det kan mycket väl betala sig i ett slutspel.
En semi istället för en kvart ger väl en 2-3 miljoner till i kassan liksom en final ger lika mycket till. Täcker mer än väl spelarlönerna för de nya.
HappyX3: Jag tycker förstalinan var bäst + Olden. Och så Sandström, förstås. Det syns att Westerholmarna har lirat ihop länge. Kan Lindgren anpassa sej blir det en bra kedja. Kul när en Almtunalirare skulle proppa Andersén och slog på arslet. Såg ut som han åkte in i en betongvägg, typ.
Lindesberg nästa. Letar dom bonnhålor med flit?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
EskilstunaLasse: Brodin och Olden känns väldigt intressanta som du säger.
Rödin Scott Blomqvist
Sweatt Pathrik Ollas
Olden Enterfeldt Brodin
Lindgren Nordan Ponthus
?