Brynäs IF

731162 inlägg · 7962 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 1624990 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
tjugo8:Olden och Brodin verkar ha ett fint samarbete på G. Det vore supernice att ha en tredjelina som är riktigt vass i spelvändningarna. Även tvillingarna P&P såg spännande ut, speciellt i PP :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja. Flera Unicef-flaggor i entrén och träningströjorna hade Unicef-loggan upptryckt.
Kommentera

När man sett klart Bäckis kan man även klicka på en intervju m Jacke.S

Länk man inte hittar ngn annanstans på gd.se.....hej o hå....!

Redigerad kommentar

Kommentera

Tips: Almtuna-Brynäs 4-2
Kommentera

70 Rodrigues: Almtuna-BIF 2-3...
Kommentera

Clarence: Almtuna-BIF 1-6 :-)
Kommentera

Kan inte hitta några streams. Ni som kan se den får gärna rapportera. (:
Kommentera

micke63: "Almtuna-BIF 1-6"

Det var väldigt optimistiskt. Jag tror inte mycket på Brynäs den här säsongen, men slå Almtuna med uddamålet ska väl gå. Men 1-1 just nu...

Kommentera

Clarence:

Hur många/vilka lag känns så otroligt mkt bättre då...?

Kommentera

Brynäsgubbe: Kan bara ett visst antal köpa matchen, jag hittar den inte längre, bara lif-vik, Modo-skaik och lif-Modo....
Kommentera

Verkar bli ordning på torpet nu.

Folk undrar över statusen på spelarna som saknas, då skickar Bengtzén sms!!

19:39

Almtuna–Brynäs 1–1

Får ett sms av Brynäs nye sportchef Bengtzén att det är lättare skador som håller Ollas, Brodin och Rödin borta från träningsmatchen. Hur ärlig Bengtzén i sms-svaret vet jag inte...

Tomas Ros, Bålsta

Kommentera

Clarence: inte i år heller.....
Kommentera

Lunkan: Nej just det, inte i år heller. Det ska till en annan satsning för att blidka mej. Sant och säkert.
Kommentera

1-2 Lindgren!

Kommentera

1-3 Blomquist!

Kommentera

2-3 fan!

Kommentera

Seger! SM-GULD!
Kommentera

Brynäsgubbe:

53 min

Brynäs har en grym bredd på sitt anfall den här säsongen. Vesterholms, Olden och Blomqvist är bra värvningar.

Om det ändå hade kommit fr ngn som kan hockey...

Kommentera

Kul att det drar igång nu. Kul med seger. Mindre kul om skadehelvetet tar vid där det slutade förra säsongen..

Hoppas att det vanliga snacket om "lättare skador" är sanningsenligt.

Kommentera

Enligt rapporter var Lindgren bäste forward. Han kan bli mycket nyttig nästa säsong. Förvånar mig inte om han blir center i andrakedjan om Nordan inte kan hålla samma nivå denna säsong.
Kommentera

Rosen var väldigt impad på tvillingarna. Någon som såg matchen och kan instämma det?
Kommentera

Skrubben:

Den där jävla Ros igen;

"Säger det igen. Sondre Olden är en briljant värvning. Skicklig på rören. Stor. Och har spelskicklighet."

Kommentera

TobiasR: de var riktigt bra tillsammans med Lindgren. De passa bra ihop! Kommer vara kul att se tvillingarna i vinter
Kommentera

Jag tycker att Westerholmarna + Lindgren var bäst idag med konkurrens från Felix Sandström. 

Westerholmarna och Lindgren passar bra tillsammans, otroligt mycket rörelse, bra passningsspel samt att alla tre kan smälla på vid sargen och gräva fram puckar. Dom hade också många smarta spelvarianter där en spelare sökte hörn fick puck och spelade snett in framför mål DOCK siktade man fyra av fem på bortre stolpen så en back kunde bryta. En gång gick en spelare in framför målvakten när passet kom och då blev det mål också (Lindgren).  Dom hade dock klart mest puckinnehav och spelade runt en del, klarade också av att ställa om och få in pucken i offensiv zon. Orolig dock om dom klarar ha samma spel mot tyngre motståndare? Men helt klart en intressant kedja!

Så här efter första matchen (och alla spelare var heller inte med) skulle jag säga:

Rödin - Scott - Olden
Ollas - Nordquist - Sweatt
Westerholm - Westerholm - Lindgren
 Blomqvist - Enterfeldt - Brodin.

Hinner dock bli många olika konstelationer innan serien börjar ;))

Ett extra plus också till Nörstebö! Tycker han växt både på längden, bredden och i spelet. Tog för sig bra idag.  

Kommentera

Kul att någon på forumet var på plats. Matchrapporter uppskattas väldigt mycket! Håller också med dig om kedjorna. Nu såg inte jag matchen idag, men Olden skulle jag hemskt gärna se i förstakedjan. Bäst på plan i internmatchen.
Kommentera

HappyX3: Vi kommer säkerligen bli en överraskning för många lag under hösten och troligtvis ligga bland topp 4 då. Men över en hel säsong är truppen alldeles för tunn.
Ungdomlig intensitet kommer inte räcka till när det kommer dippar under våren och när slutspelet sätter igång. Frölunda klarade det, men de hade betydligt fler spelare att gå runt på så de kunde bibehålla sin höga intensitet i spelet.
Det kommer behövas minst en back och en/ett par fowards i januari, speciellt när J20 laget är det blekaste på många herrans år.
Sen har vi de obligatoriska skadorna som garanterat dyker upp.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Så är det!
Kommentera

Huss: Men ärligt talat, hur bra är egentligen konkurrenterna? Visst har Brynäs trupp uppenbara brister, men man blir ju inte direkt skrämd när man granskar de andra lagens trupper heller. 

Brynäs kan bli vassa om många unga spelare får sina genombrott, men det är ett stort "om"... 
Kommentera

Peja: Jo, men min kommentar är mest avsedd utifrån Brynäs guldchanser, för det är väl det vi skall slåss om? Tycker t.e.x att Nyströms ranking inte är korrekt.
Tror att vi i grundserien kommer hamna plats 4-6 men med en ung och skadekänslig trupp så brukar det tyvärr bli en dipp på våren. Dessutom är forwardssidan för lätt och orutinerad för ett slutspel. Westerholmarna och Olden kommer göra succe i grundspelet under hösten men jag tillåter mig tvivla på att de kommer hålla i ett slutspel. Där är det spelare som Brodin, Ollas, Scott och Enterfelt som vi får hänga upp våra förhoppningar på.
Vad händer om vi får Starky, Andersén och t.ex. Scott skadade? Vem täcker upp?

Kommentera

Huss: Fast Brynäs guldchanser måste ju ända påverkas av styrkan/svagheten hos de andra lagen. För att få en uppfattning av Brynäs guldchanser så är ju en analys av de andra lagen nödvändig.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Självklart, naturligtvis har jag gjort en jämförelse med de andra lagen innan jag tippade dem på plats 4-6. Växjö, Frölunda, FBK och SAIK har bredare och starkare trupper men därefter tycker jag att Brynäs bör hamna. Att hamna före SAIK eller FBK i en grundserie är inte heller orimligt.
Men slutspel är något helt annat....

Kommentera

Huss: Väldigt ovisst i alla fall men jag har förhoppningar att vi kan klara topp fyra igen och även avancera från kvarten men tufft blir det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Fast i år när spelarbudgetar bantas och inga lag ser omöjliga ut så är det just därför jag anser det värt att förstärka i januari.
Ett par starka namn i januari och det kan mycket väl betala sig i ett slutspel.
En semi istället för en kvart ger väl en 2-3 miljoner till i kassan liksom en final ger lika mycket till. Täcker mer än väl spelarlönerna för de nya.

Kommentera

Huss: Det ska bli spännande att se hur vår nya sportchef jobbar. Jag kan tänka mig att han kommer att få göra i alla fall en värvning i vinter så att han inte bara får sitta och rulla tummarna.
Kommentera

HappyX3: Jag tycker förstalinan var bäst + Olden. Och så Sandström, förstås. Det syns att Westerholmarna har lirat ihop länge. Kan Lindgren anpassa sej blir det en bra kedja. Kul när en Almtunalirare skulle proppa Andersén och slog på arslet. Såg ut som han åkte in i en betongvägg, typ.

Lindesberg nästa. Letar dom bonnhålor med flit?

Kommentera

Hej alla!
Någon som vet om man kan se Örebromatchen på något vis utan att vara på plats?
Kommentera

Nerikes Allehanda ska inte sända matchen live, men åtminstone publicera höjdpunkter efter matchen.

Om någon annan livesänder matchen skulle jag säga är tveksamt
Kommentera

Hans Göran Karlsson meddelar att man sänder Örebromatchen på YouTube!!!!
Kommentera

Skrubben: Ååh, underbart! Vilken härlig nyhet!
Kommentera

Laguppställning mot Örebro?

Johansson (Starkbaum)

Andersén Djoos
Rödin Scott Blomqvist

Bertilsson Kilström
Sweatt Lindgren Brodecki

Westlund Eklund
Westerholm Westerholm Lindblom

Sundqvist Nörstebö
Olden Enterfeldt Brodin

Vilar:Ollas&Nordquist

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Tack!
Kommentera

Pettisbif: Har du kollat på träningen, eller hur vet du laget annars?
Kommentera

Skrubben: Det är säkert bara en av hans laguppställningar...
Kommentera

EskilstunaLasse: Annars gillade jag den. Förutom att Olden var i en fjärdekedja.
Kommentera

Skrubben: Enter och Brodin bör ju knappast lira i en fjärdelinja heller.
Kommentera

Skrubben: jag tror inte att man har någon gradering på linorna utan rullar på alla. så det är ingen fjärdelina utan mer beronde att man skriver på det sättet. Jag gillar kombon med Olden och Brodin. Sen om Enter är rätt center mellan dem får visa sig. Det blir en tung kedja att möta i alla fall. Samt att det finns gott om kompetens att kontra in några kassar med. :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: I mitt tycke har vi inga andra utpräglade fjärdekedjespelare än just Brodin och Enterfeldt. Kan du komma på några? I andra lag skulle dom säkert kunna spela högre upp, men det tyder ju bara på vilken bredd vi har på forwardssidan :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Det är ju bara bra om vi kan ha någorlunda jämn speltid
mellan kedjorna. Då håller sig spelarna piggare över en
längre tid. Och vi minskar förhoppningsvis både mängden
med skador och längden på formsvackor.

Idealet är att ingen anfallare spelar 20 minuter eller mer per match.
Och att alla spelare har en speltid på minst 12 - 14 minuter.
Har man tillräcklig bredd på anfallssidan borde det funka.

Men det beror ju också på vilket typ av spel vi vill spela.
Vill man spela intensivt och med högt tempo, då är ju
en jämn belastning i speltid det bästa.

Men om ett lag ska spela i lågt tempo, då kan ju vissa
spelare få såsa runt lite längre tid på planen. 
Kommentera

EskilstunaLasse: Brodin och Olden känns väldigt intressanta som du säger. 

Rödin Scott Blomqvist

Sweatt Pathrik Ollas

Olden Enterfeldt Brodin

Lindgren Nordan Ponthus 

?

Kommentera

TobiasR: Säsongen har inte börjat och 4st är skadade eller har småskavanker. Helt jävla otroligt.....
Kommentera

« · 1624990 · »