1150x200-brynasbanner.jpg

Försäsongsmatcher

« · 1626667 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher

Zappaholic: "men jag vågar påstå att det var också spelarna på isen som bidrog till fiaskot i kvarten, inte bara TJ"

Det är spelarna som spelar, tränarens uppgift är att motivera och leda dem till stordåd. TJs meritlista är inte direkt i uppåtgående och vi får väl se om det hjälper att byta ut en stor del av forwardsuppsättningen mot nya, unga ansikten som kanske lyssnar bättre. Alterntivet är väl en förtroedekris eller att TJ helt enkelt inte är bättre?

Kommentera

Zappaholic: Vet inte vad som är mest pinsamt:
att vissa i sedvanlig ordning drar tvärsäkra slutsatser av en träningsmatch eller att du ens ska behöva påpeka att det ÄR försäsong, med allt vad det innebär gällande olika förutsättningar för resp lag som möts?
Herregud, efter en uddamålsförlust mot ett Djurgården som tack vare CHL-spel kommit lite längre när det gäller både tempo och matchvana med större ytor, ska TJ bytas ut och vårt PP-upplägg skrotas.
Ska man skratta eller gråta, som nån skrev igår...
Kommentera

Huge: Skulle DIFs två CHL matcher mot sämre lag än vad Brynäs mötte i Finland ge dem ett försprång?
Har det ett försprång i tempo genom att spela på större rinkar (är det inte tvärtom?)
Är det att de har en match mer spelad kanske?
Jag håller med om att det bara är försäsong och det är för tidigt att dra slutsatser men man kan se tendenser.
När dessutom din argumentation är lika ihålig som ett durkslag så... :-)
Kommentera

Zappaholic: var har jag skrivit att det är uselt? Jag påpekar att TJ är en väldigt begränsad tränare. Detta baserar jag på HELA hans tid i Brynäs occh inte på det jag sett under försäsongen.
Kommentera

Huss: Hur vet du att Djurgården mötte sämre motstånd?
Dom mötte väl bl.a tjeckiska mästarna, om jag inte har fel.
Dom spelade iaf om poäng, nåt som vi inte gjorde i Finland.
Därav min övertygelse om att matcher som betyder lite mer i poänghänseende kan ge ett rent spelmässigt försprång när man möter lag som kanske är lite mer i ett uppbyggnadsskede, sas.
Vi spelade dessutom på liten rink i Finland, ännu ett argument för min åsikt att Djurgården kommit lite längre spelmässigt så här långt.
Även om matchen igår avgjordes mer på tillfälligheter och givmildhet från vår sida än att Djurgården var så mkt bättre.
Kommentera

EskilstunaLasse: Skrev inte att just du använt ordet uselt, jag skrev att profeterna som sågar allt vid första bästa tillfälle tyckte att det mesta var uselt förra säsongen. Trots det slutade vi fyra...
Kommentera

Huss: Tror du att SAIK tagit två guld i rad för att de varit mest motiverade eller för att de haft bästa tränarna? Att Brynäs hade sin dyraste trupp någonsin och bara kom fyra vad säger det? Jag misstänker starkt att lönekostnaderna ökat i stort sätt varje år sedan år noll....sen har ju de andra  lagen trupper i serien med i de flesta fall ännu dyrare trupp. Vem i hela världen tippade egentligen Brynäs som topp fyra förra säsongen (förutom jag då kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

J-18 träningsmatch : Bif - Luleå 1-4.

Bif hade 8 st -99:or i laget så de gjorde en bra match ändå.

Dackell var däremot inte bra i målet.

Kommentera

Carl Lejonkräk: jag tippade oss topp fyra hela serien igenom. Olyckskorparna kraxade hånfullt men de fick fel...
Kommentera

Zappaholic: Innan du ens existerade på det här forumet så hade "vi" så jävla mycket rätt😂
Kommentera

Pigalle:

o andra som funderat på det, tröjan vi spelade i mot Djurgården var förra årets ET-tröja, Alltså inte den nya.

Kommentera

Huge:
Äntligen är Huge tillbaka och Lika provocerande obekväm som vanligt.. Härligt.
Kommentera

70 Rodrigues: Och sen jag kom med i forumet har ni ofta haft så jävla mycket fel :-)
Kommentera

Zappaholic: Så vad tror du, topp fyra igen?

Lakers, Frölunda, Färjestad, Luleå, Saik, Brynäs, där har vi nog topp sex men i vilken ordning vet jag inte men jämt lär det bli. Jag gissar på att vi kommer trea i serien.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag tror vi blir topp fyra!

Så, nu har vi stuckit ut hakan...unleash the kraxande olyckskorparna!

Kommentera

Zappaholic: Det känns mer som en provokation än som ett seriöst tips från din sida. Ingen motivation till ditt tips...

Det finns för många okända faktorer i nuläget för att kunna säga varken bu eller bä. Bland annat så har vi en ny sportchef. Hur kommer han att agera om det blir skador på nyckelspelare eller om man ser att en viss spelartyp, tex en offensiv back saknas? Kommer han att "sitta lugn i båten" eller chansar han med ett höftskott till värvning?

Man får aven komma ihåg att inget lag åker ur den här säsongen så blir det "året då man valde att spara pengar"?

Sen har vi vår ständige sjukstuga Bertilsson, en bra back när han är frisk och skadefri. Men hur ofta händer det? Hur mår Ollas? Hur mycket mörkar Brynäs angånde hans skada och förväntade comeback?

Kommentera

Powerfade:

"inget lag åker ur den här säsongen"

???

Kommentera

Powerfade: Nänä, försök inte. Det är ingen provokation från min sida. Jag har tittat på vår trupp och de andra lagens trupper. Tycker vi ser bra ut på målvaktssidan och backsidan. Starkbaum är riktigt bra och jag tror att Johansson och Sandström kommer fightas hårt om andraspaden hela säsongen. Försvaret ser stabilare ut, med Andersén tillbaka. Bertilsson, skadefri, är stabil och Kilström likaså. Eklund tror jag kan bli bra. Djoos vet vi ungefär var vi har. Westlund har överraskat på mig. Positivt. 

På anfallssidan kommer tvillingarna hålla fin SHL-klass. Rödin ser riktigt bra ut. Blomqvist är stabil, Ollas är oerhört nyttig. Scott och Sweatt likaså. 

Så sett till truppen tycker jag vi ska vara däruppe och fajtas. Tycker du det är provocerande från mig?

Kommentera

EskilstunaLasse: Är som vanligt när man påpekar brister hos Bif. TJ som fö pudlade i elftetimmen när han fick prioritera defensiven.
Något som alla som kan det minsta om hockey såg redan efter 10 omgångar hur illa den var formerad. Detta tog det 25-30 omg till för köra TJ att vilja inse.

Tyvärr så är TJ lika endimensionell som Ulf Dahlén är. INGEN plan B finns eller viljan att förändra mågot i tid under en match. Utan låter spelaran själva "ta ansvar" och lösa det.

Tror vi blir 5a i serie,n sen respass med 1-4 i matcher. Laget saknar hårdheten & är för valpigt kryddat med chans spelare.
Kommentera

tjugo8: My bad. Det blev enliten tankevurpa där. Jag menade att det inte blir lika riskabelt den här kvalserien. En matchserie om 7 matcher stänger mer eller mindre chansen till "flukes". Utan det bättre laget vinner och SHL lagen torde vara bättre.
Kommentera

Lindström: Jag håller helt med. TJ är helt enkelt inte en "Gamecoach", en som kan ta snabba beslut för att förändra en matchbild. Det är en sak att sitta i en soffa och lägga upp en gameplan i lugn och ro. En annan att ha förmågan att göra nödvändiga förändringar på stående fot. En förmåga TJ saknar.
Kommentera

BRYNÄS IF - LEKSANDS IF

Tips: 2-4
Kommentera

70 Rodrigues: Kan man följa matchen på något sätt? 
Kommentera

Brynäsgubbe: www.dt.se   kostar 79kr för ickeprenumeranter.
Kommentera

Huge: Är det bara jag som saknar ljud på live sädningen??
Kommentera

Pettisbif: Jag kommer inte ens in på sidan.
När jag klickar på "Köp matchen" är det stopp.
Skit....
Kommentera

Jag fick too many connections fast jag har betalat..grrrr

Huge:

Kommentera

Huge: beror nog på att den läst av att du är Brynäsare och spärrar ut dig ;-)
Kommentera

lordi73: fiffigt sätt för Leksand att finansiera sin verksamhet. Finns många hål att fylla....
Kommentera

Huss: Ja det råder väl en viss brist av trottoarkanter i kommunen ;-)

Kommentera

Huss: Förmodligen...   :-)

Nu kom jag in och uppgav mina kontokortssiffror, sen bröts det igen.
Värdelöst skit!
Men vad kan man förvänta sig när Leksand är inblandat...
Kommentera

Att Brynäs gjort 1-0 är det ingen som hört?
Kommentera

Jajjen: Jo då ;-)
Kommentera

Är det NÅN som lyckats betala och har bild?

Kommentera

Jäklar va brodecki är bra! Ge han chansen iår. Tror han kmr bli nått extra. Känns också att Olden blir lite flopp. Lite som roselli-Olsen i Frölunda. Tror brodecki skulle göra mer nytta för laget. Nu de här matcherna tycker jag inte att han har levt upp till förväntningarna. Men som sagt. Försäsong haha.

Det kommer bli sjukt rolig säsong.
Kommentera

Huge: Mitt beslut att inte köpa hem matchen känns mer och mer som ett bra beslut. Jag hade mina föraningar om det här scenariot.
Kommentera

Huge: den här "experten" e så tråkig och gammal. "Olden är en norsk VM-spelare." Dessutom älskar han Nordan. Men vad ska man förvänta sig av dom där dala-tölparna.
Kommentera

Powerfade: Man skulle ha köpt matchen mkt tidigare, nu verkar det som att tekniken inte klarar av anstormningen av köpare.
Nu fattas det bara att dom dragit 79kr fastän jag aldrig hann godkänna nåt köp...
Kommentera

Huge: Sweatt spelar inte? Någon som kan bringa klarhet i saken?
Kommentera

Zappaholic: Ingen aning. Jag är så förbannad på strulet och att det inte funkar.
Hur svårt kan det vara i dagens IT-samhälle att fixa en sketen betalning via nätet och se till att det funkar?
Kommentera

Vem var målskytt?
Kommentera

Huge: för att inköparen, i detta fallet Mittmedia, går efter det billigaste alternativet istället för att satsa på bättre kvalitet/kompetens, tråkigt nog.
Kommentera

Brynäsgubbe:Blomman
Kommentera

Brynäsgubbe: Blomqvist, Swehockey är en bra källa
Kommentera

hahii: håller med Brodecki har talang, mer än Olden. Dock saknar han några kilon.
Kommentera

Huss: Länk?
Kommentera

Som pausunderhållning kan vi läsa om att kommunens avtal med Brynäs hänger på att borgarna inte kommer till makten i Gävle. Brynäsare i Gävle - rösta rätt den 14:e!
Kommentera

Jajjen: 0-2 Rödin
Kommentera

Powerfade: speakern. Det blir 2-0. Lät inte så tillfredsställd ut.
Kommentera

« · 1626667 · »