Brynäs IF

730969 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 1627093 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher

TobiasR: "Så otroligt överskattade bara för dom kom 2a i grundserien förra säsongen"

Om Frölunda är överskattade eller inte återstår att se men det faktum att de kom tvåa i serien förra säsongen kan ju delvis förklara varför många tror på dem.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Men dom var verkligen inte bra i kvarten mot lhc
Kommentera

Jesper Ollas, Bill Sweatt, Lukas Kilström och Jörgen Sundqvist vilar imorgon.

"Det är ingen fara dem, men vi vill vara på den säkra sidan så vi inte riskerar något i onödan."

Kommentera

Brynäsgubbe: Det där har vi hört förut och sedan visat sig varit långtidsskador. Nu vill jag i och för sig inte vara lika gnällig som många andra på detta forum, men för att inte bli negativt överraskad ska man nog inte ta för givet att alla tre spelar mot Frölunda.
Kommentera

Skrubben: en bra början av serien har ofta visat sig vara väldigt viktigt. Nu har Brynäs chansat med en tunn trupp från början, säkert med tanken att förstärka i januari när skadorna blir kännbara. Problemet är att vi har redan nu så pass många och viktiga spelare bort att det kommer påverka säsongsinledningen. Riktigt illa.
Jag kan nästan höra Claes Rahm skratta åt Brynäs nya "åtgärdsprogram" på försäsongen....

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: En bra start tycker jag faktiskt är ganska överskattat. Säsongen 12/13 som alla ser som en katastrofsäsong, ledde Brynäs serien efter ungefär 10 omgångar. Guldsäsongen 11/12 låg vi på 7-8 plats en lång tid under hösten innan vi fick ett lyft i andra halvan av säsongen.
Kommentera

Skrubben: Håller med dig! "Det är ingen fara men vi vill inte riskera något" Hur jävla många gånger har vi inte hört det? Nya fystränarnan är ju verkligen ingen hit iaf. Bedrövligt, så många spelare ska inte bli skadad efter några försäsongsmatcher. Dåligt tränande ÄR svaret.........
Kommentera

TobiasR: Har det slagit dig att alla dessa skador har varit konstant problem sedan TJ tog över.

En tillfällighet?

Kommentera

Powerfade: Sen när började du heja på Brynäs? Man hade inga skadeproblem 11/12 och då var Jonsson tränare.
Kommentera

Skrubben: Jag vill minnas att vi hade ett par stycken långvariga skador. Dackell, bland annat. Sen är det flera spelare som ligger på runt 40-45 matcher vilket gör att de missat en hel del matcher. Så visst hade man problem med skador då med.
Kommentera

Skrubben: Jag har hållit på Brynäs sedan 1971 men har enligt uppgift från mina föräldrar alltid varit Brynäsare, jag föddes nämligen som Brynäsare. Men utifrån ett "aktivt val" sedan 1971
Kommentera

Powerfade: Men vilket lag som helst får ju skador under en säsong. Det vi nu snackar om är det extraordinära skadeläget som Brynäs haft dom två senaste åren.

Att Dackell var skadad en stor del av hans sista säsong var ju inte alls konstigt med tanke på hans ålder.
Kommentera

Hur tror ni det går ikväll? 4-2 tippar jag på, sista i öppen kasse. Westerholm, Scott, Blomqvist och Olden får förhoppningsvis näta.
Kommentera

Brynäsgubbe: Olden kan bli nån flopp typ. hoppas ja har fel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, hans dåliga försäsong är oroväckande. Hoppas han kan rycka upp sig, för självförtroendets skull tror jag det vore bra för honom att sätta dit en ikväll.

Kommentera

Brynäsgubbe: Alltså, jag tycker inte vi behöver hissa varningsflaggor för Olden än. Det blir helt annorlunda vid tävlingsmatcher och vi minns väl alla att Olden var riktigt bra under VM i våras. Når han den nivån blir han tongivande i laget.

Fortsätter han vara blek en sisådär 10-15 omgångar in i serien ger jag er rätt. Då blir det floppvarning...

Kommentera

Försäsongsstats för er kalenderbitare:

Matcher

Mål

Assist

Totalt

B

Simon Bertilsson

2

0

0

0

B

Niclas Andersén

6

0

1

1

B

Lukas Kihlström

6

1

1

2

B

Jörgen Sundqvist

6

1

1

2

B

Oscar Eklund

4

0

0

0

B

Christian Djoos

4

2

0

2

B

David Westlund

6

0

1

1

B

Mattias Nörstebö

5

1

0

1

B

Pontus Broeng

1

0

0

0

B

Adam Deutch

1

0

0

0

Fw

Jesper Ollas

0

0

0

0

Fw

Jonas Nordqvist

6

0

0

0

Fw

Bill Sweatt

5

1

0

1

Fw

Daniel Brodin

5

0

0

0

Fw

Sebastian Enterfeldt

6

0

1

1

Fw

Jacob Blomqvist

6

5

1

6

Fw

Patrikh Westerholm

6

0

4

4

Fw

Alexander Lindgren

4

2

0

2

Fw

Ponthus Westerholm

6

2

1

3

Fw

Anton Rödin

3

1

2

3

Fw

Greg Scott

6

1

4

5

Fw

Sondre Olden

6

0

0

0

Fw

Adam Brodecki

4

0

0

0

Fw

Oskar Lindblom

4

0

1

1

Fw

Markus Lindblom

2

0

0

0

Fw

Oscar Larsson

1

0

0

0

Fw

Johannes Nilsson

1

0

0

0

Fw

Jens Lööke

1

0

0

0

Kommentera

Skrubben: Inga skador 11/12?

- Morsning!

Vår lagkapten var långtidsskadad o missade slutspelet. En av våra bästa forwards Lauritzen (succé under grundserien) långtidsskadad, gjorde väl 1 match i slutspelet typ.
Kommentera

bradberry:Nu gick det ju väldigt bra just den säsongen. Hade vi åkt i kvarten som vi gjort i övriga slutdpel så hade det hetat. " vi hade ju skador på viktiga spelare".
Kommentera

Har Ni som pyntade i tis skaffat frivisning ikväll?

"Hej!

Vi ursäktar för de problem du upplevde under matchen.

Som en kompensation på detta tänker vi ersätta er med en gratisvisning som ni kan välja att använda vid valfritt tillfälle. Vi krediterar i så fall ert konto med detta och ni väljer att utnyttja det när ni vill. För att utnyttja gratisvisningen loggar ni in på ert StayLive-konto, klickar på matchen ni vill se under ”Sändningskalender” och klickar sedan på ”Använd gratisvisning” istället för ”Köp Nu”. Då kan du direkt se matchen i rutan!

Om ni vill ha något annat eller om ni har några funderingar, vänligen kontakta oss per mail igen.

Med vänliga hälsningar
StayLive Support"
Kommentera

bradberry: "Inga skadeproblem" är i mitt tycke en helt annan sak än "inga skador". Alla lag drabbas av skador och det är inget konstigt. Det jag menar är att den säsongen hade vi en normal skadesituation som dom flesta andra lag brukar ha.
Kommentera

Några experter som kollar genrepet?
Kommentera

Ojojoj...
Scott med soloraid och avslutar med ett distinkt handledsskott till 1-1.

Kommentera

Är sändningen bra?

Kommentera

gevalia: Helt Ok.
Bortsett från kommentatorn som kallar Olden för Oldén.
Och där gjorde Lindblom 2-1, han verkar trivas bra med Nordan och Brodecki.
Kommentera

gevalia:

Helt ok

Felix i mål, Starsky är ju solklart inte fräsch...5 spelare då som inte är kry t genrepet...

Bra m mål av Oskar Linblom...börjar man bli gammal när man har spelat mot hans far...?

Kommentera

Huge: Katastrof! Är det bara 2-1?
Kommentera

tjugo8: Å var fn är Johan J?
Kommentera

Om man inte kan följa den rörliga matchsändningen finns det ingen som sänder kvällens match live i textform??

Kommentera

Jajjen: Hehe, absolut....
Dags att träna BP nu i 4 minuter. I övrigt en tam försäsongsmatch med i stort sett noll kroppskontakt mellan spelarna.
Och där gjorde Sverige 2-0 mot Grekland i U21 EM-kval sparkboll.
Flyter på bra nu..    :-)
Kommentera

Jajjen:

Halsont

Nu har Brynäs bytt t Fabian Lindström i målet enl kommentatorn #trabanttv

Kommentera

Huge: Logiskt. Modo är Elitseriens Grekland
Kommentera

Jajjen: :-))
Kommentera

gevalia: Hyvens. Tack!
Kommentera

tjugo8: hahaha det är så awkward när de filmar "experten"
Kommentera

Jajjen: Du menar Modo som gick plus ifjol är sämre ekonomiskt än Brynäs som backade flera miljoner och som är beroende av kommunens sponsring. Ibland har man väldigt otur när man tänker jajjen...
Kommentera

J F K: Nu var det jajjen som började här men du ska nog inte kasta sten i ett glashus!
Kommentera

J F K: Sen kan man också sponsras å det grövsta av
kommunen för att bygga ett hockeymuseum...och använda pengarna till annat.
Kommentera

J F K:

hahahaha...!!!

Kommentera

MR Bif: Vi har absolut levt över våra tillgångar, men nu har vi en billig trupp och vi går plus ekonomiskt. Det var ett extremt korkat tillfälle att prata om Grekland...
Kommentera

Zappaholic: Vi bygger ett museum. Hur gick det med gymmet??? Ni är så sjukt ute och cyklar om ni nu tjafsar om ekonomi.
Kommentera

J F K: Jag tänker inte (fortsätta) sparka på en som ligger.
Kommentera

J F K: jag personligen tjafsar inte. Ställde bara en fråga. Snyggt med reklamfria ställ, eller hur?
Kommentera

Zappaholic: Brodin hakad i frikläge, straff nu...
Kommentera

....som sitter stensäkert. 3-1 och i stort sett ett lag på isen.

Kommentera

J F K: Brynäs har ca 20 millar i eget kapital och budgeterade för 4 miljoner i förlust förra säsongen. De höll alltså, i princip, budget. Brynäs är långt från beroende av kommunens bidrag på 500 000kr/år.
Kommentera

Den som hade friläget ska aldrig lägga straffen...
Kommentera

....som sitter stensäkert. 3-1 och i stort sett bara ett lag på isen.

Kommentera

Zappaholic: Absolut. Jag hade gärna haft råd med det också. Samtidigt är jag glad för att vi kör ett reningsbad. Vi har en väldigt billig trupp med mycket juniorer, trots att vi alltså gick ekonomiskt plus fiol till skillnad från många andra lag.

Hjälp jajjen upp, för han har nog ramlat i en grop
..
Kommentera

« · 1627093 · »