mattias - 74: Lycka till? Det kan du väl inte mena? ;-)
Det får gärna gå bra för er. Dock inte mot oss...
Huge:
Jag menade saklart att jag vantar med att risa eller rosa efter att jag sett hur dom skoter sig. Begrep du inte det?
Zappaholic:
Nej det ar riktigt men nu ar det nya forutsattningar och han har dessutom kommit till en klubb som tror pa honom och han har spelat bra i kvalserien bade med Lakers och Leksand. Potentialen finns dar. Latt att sia om hur det gar nu for malisarna da serien inte startat an, aterstar att se vem som far ratt av oss.. Lycka till imorgon. Menar det.
Alisandali:
Var det inte du som pastod att Rahm skulle manovrera ut Honken enkelt forra sasongen ocksa och att Honken " skulle fa oppna basdorren hela sasongen " hur gick det? ;)
Brynas har ett battre lag framat an oss det sager jag ingenting om men vi har 2 " mer " stabila malvakter tycker jag vilket jag inte tycker Brynas har. Tror pa en jamn premiar.
Salo tror uppenbarligen pa Oscar och Joel. Jag later dom sta nagra matcher innan jag tar fram sagen.
Redigerad kommentar
mattias - 74:Rahm är bättre än båda vara målisar , tror Brynäs vinner med 6-1 .
De är båda gamla målvakter.
De har vunnit OS-guld tillsammans.
Nu leder Michael Sundlöv och Tommy Salo "ärkefienderna" Brynäs och Leksand som sportchefer.
Vi har tagit dem på pulsen inför premiären. Se länk .
Huge: "Är det inte mer troligt att man tillsatt värvningsgruppen för att både avlasta Sundlöv och utveckla/förbättra värvningsbiten?"
hur ser de ut hitills?
EskilstunaLasse:"Ett bevis på att man från Brynöshåll inte ansett att Sundlöv har fått jobbet gjort är tillsättandet av värvningsgruppen."
Är det verkligen ett bevis? Vad har du för belägg för att värvningsgruppen tillsatts av denna anledning? Herregud det går ju inte att stå och stampa när det går bra utan utveckling krävs ständigt inom alla företag/organisationer om man strävar framåt.
Huge:Ja, om det nu hade handlat om "alla de år" och att vi hela tiden skulle ha varit "bortlekta".
Det stämmer ju inte, håll dig till sanningen.
Flera kvartsfinaler har ju varit betydligt jämnare än vad resultaten visat, var väl bara mot FBK för ett par år sen som vi inte hade mkt att sätta emot.
I övrigt har det varit relativt jämna tillställningar."
Relativt jämna tillställningar? Då bör man i alla fall ha varit så nära att flera av matcherna gått till förlängning och även nån vinst. Det är MIN övertygelse och DEN kan du inte förklara bort.
Linus Wickman:
Där ser man, jag trodde det var en slumpmässig lottning. Men ligan har ju en produkt att sälja, man försöker väl få igång intresset direkt ute i landet.
Skulle tro att ett stort antal hockeyintresserade inte är så pålästa som många på forumet är.... därför slår man lite på den stora trumman redan i första omgången.
EskilstunaLasse:
"men slutresultatet blir detsamma..."
Men frågan är hur upplevelsen av slutresultatet förändras? och hur vägen dit upplevs?
Jag kan oxå oroas nån gång över skadebilden, uteblivna värvningar och formsvackor på laget eller enskilda spelare.
Jag tycker det är väldigt intressant hur hängivna Brynäsfans kan uppfatta omständigheter runt laget så olika...... jag vill t.ex. se laget under ett antal matcher innan jag ger nåt omdömme om prestationerna. Raden av utdömda spelare som sen kommit in i lagets sätt att spela torde va lång. Minns Gunderson, Svedberg på senare år. Hur många stjärnor lyckas redan i den första matchen?
Hur vissa skribenter går igång på upprepade negativa inlägg slutar jag aldrig att förvånas över..... vi är alla olika.... men jag tror alla längtar lika mycket till seriestarten, dessutom mot ärkerivalen.... man skulle kunna tro att den premiärlottningen var riggad ;-)
sniper:Skillnaden kanske är att vi hade mycket bättre lag när gulden togs..
Du verkar vilka kollabakåt. hur har det sett ut när vi fått kvala oss kvar? Hur har det sett ut alla de år då vi blivit bortlekta i kvartsfinalen?
Denna är lite intressant, vi kom alltså 11:a i försäsongstabellen med 1,44 poäng/match, där sista kolumn är målskillnad/matcher...o vi är sämst i det med -0,44
Bara Örebro har gjort färre mål
Nu fattas bara att fastställa om det är bra, dåligt, inte spelar roll...
1 | Skellefteå AIK | 7 | 6 | 0 | 1 | 0 | +13 | (22-9) | 20 | 2,86 | 1,86 |
2 | Färjestad BK | 9 | 8 | 1 | 0 | 0 | +20 | (34-14) | 24 | 2,67 | 2,22 |
3 | MODO Hockey | 7 | 6 | 1 | 0 | 0 | +14 | (22-8) | 18 | 2,57 | 2,00 |
4 | Luleå Hockey | 10 | 7 | 1 | 0 | 2 | +10 | (29-19) | 23 | 2,30 | 1,00 |
5 | Linköpings HC | 9 | 6 | 2 | 0 | 1 | +8 | (31-23) | 19 | 2,11 | 0,89 |
6 | Frölunda HC | 9 | 5 | 2 | 0 | 2 | +14 | (35-21) | 17 | 1,89 | 1,56 |
7 | Växjö Lakers HC | 7 | 3 | 2 | 1 | 1 | +5 | (21-16) | 12 | 1,71 | 0,71 |
8 | Leksands IF | 10 | 5 | 4 | 1 | 0 | +5 | (30-25) | 17 | 1,70 | 0,50 |
9 | Örebro Hockey | 8 | 4 | 3 | 0 | 1 | -3 | (17-20) | 13 | 1,63 | -0,38 |
10 | AIK | 8 | 4 | 4 | 0 | 0 | +4 | (25-21) | 12 | 1,50 | 0,50 |
11 | Brynäs IF | 9 | 4 | 4 | 0 | 1 | -4 | (22-26) | 13 | 1,44 | -0,44 |
12 | HV71 | 8 | 3 | 4 | 1 | 0 | +3 | (28-25) | 11 | 1,38 | 0,38 |
Från SHL-upptaktsträffen meddelas att Brynäs sportchef Micke Sundlöv inte är på plats. Han ska skriver kontrakt med Alexander Larsson.
Idag skrev då även Sportbladet om det som oroat mig stora delar av försäsongen. Bill Sweatt. Tilltänkt poängspelare.
Noll minuters matchvana för honom med sitt nya lag. När är han tillbaks ? Hur många matcher behöver han för att hitta in i spelet när serien startat ? Hur många matcher för att få upp matchtempo ?
Jävligt tveksamt om vi har råd att jobba med såna här marginaler.
bradberry: Det skulle betyda att ledningen har fel när man pratar om god ekonomi.
Men jag påstår att Brynäs har en helt ok omsättning. För några år sen hade man bara de fýra stora + Modo före sej. Nu är det ju så förbannat svårt att jämföra eftersom alla lag tycks välja själva vilka siffror man vill redovisa för media (netto- eller bruttoomsättning, omsättning för moderföreningen eller koncernen osv.)
Brynäs stora problem (bortsett från det sportsliga) är att arenan kostar mer än man räknat med (källa: bl.a. klubbdirektören). Brynäs är ett av få lag (förmodligen det enda sedan stockholmslagen lämnat Globen) där den sportsliga verksamheten finansierar driften av ishallen man spelar i.
Jag trodde man var ifatt nu, bl.a. med hjälp av ett fullständigt oväntat guld. Men just nu finns inget som tyder på (mer än att ledningen säger det) att Brynäs kommer att etablera sej bland topp fyra inom överskådlig tid. Om nånsin.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Klart jag menar det. Har alltid gillat rivaliteten mellan vara lag.