Brynäs IF

728071 inlägg · 7962 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

« · 1583117 Till forumet

Försäsongsmatcher 2013

Nu har kvällens lag presenterats på www.brynas.se.

Som väntat blir det samma kedjor och backpar som i internmatchen.

Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Det är bara en träningsmatch, men fan vad DP dräller puckar, hua!!
Kommentera

1-0 Thuresson
Kommentera

70 Rodrigues:

Är det periodpaus snart?
Halva matchen lär ju ha gått, innan de löst kapacitetsproblemen.
Kommentera

Enaranger: 5 min kvar av 1:a
Kommentera

Kedjan Entrefeld-t Harju och Lauritzen ser riktigt bra ut, Laurtizen har mycket fart och Enterfeldt skapar otroligt mkt ytor precis som han ska göra. Harju tycker jag inte riktigt hittat sin position i kedjan ännu och Lauritzen går lite för mkt själv, men får dom spela ihop sig kan denna kedja vara riktigt bra för brynäs i höst =)

Bakåt känns det stabilt (persson har dock tabbat sig två gånger). Även Lindgren och Rödin har gjort en bra match hitills, skulle vilja se Brodin i första kedjan med dessa två =)

Sändningen har fungerat riktigt bra för mig, kul att dom kan gör en sån "proffsig" produkt ändå! Hoppas resten av matchen också fungera (y) 
Kommentera

Enaranger: Ser ut att 3:an kommer snart.

Kommentera

70 Rodrigues:

Tack för infon.
Det verkar ju åtminstone vara 3 i taget som kan se matchen.
Kommentera

Treklövern1912:

Har Brynäs gjort ett andra mål?
Kommentera

Enaranger: Lär väl va "Masjävlarna" som ställer till det....
Kommentera

Enaranger:Skojar med dig ;-)

Kommentera

Treklövern1912:

Fem minuters utvisning från webbsändningen, så att nästa person kan se.
Kommentera

Nordan ser lika rapp ut som vanllgt, skadan som spökar....
Kommentera

Lindström:

Som leksing så tycker jag Brodin varit bra i Brynäs och förtjänar beröm och i mitt Leksand så säger jag att Mikael Johansson varit bäst , otroligt bra i BP!

Kommentera

brynäs08: snyggt av Scott, som vågar sig på lite mer nu i slutet av matchen...
Kommentera

DavyDjoos: alltså fintade skott, drog sig in i banan och skjöt, drog på sig en utvisning på en leksing... Tror nog att han kan växa in i spelet vad det lider...
Kommentera

brynäs08:

Håller med dig, han är pinsam, Borlängebo han är på alla matcher och skriker sådär. Mongo är han inte men jävligt irriterande ,)

Kommentera

mattias - 74: Då blev det Leksands ända seger mot Brynäs för säsongen då. Tur att den kom nu. Senare har ni ingen chans
Kommentera

hahii: enda.... ;)
Kommentera

hahii:

Vi får väl se den 14 September ;)

Kommentera

mattias - 74: jaJa, det var det det. Ser ok ut, som det brukar göra första matchen. backsidan ser onekligen lugnare ut. Scott och Brodin kan bli lite utropstecken.
Kommentera

brynäs08:

Jag tycker det är hur kul som helst att det är igång, Ove Molin trodde Leksand kunde bli en bra nykomling, det gläder mig att Ove verkar ha koll ;)

Kommentera

mattias - 74:tråkigt att förlora när brynäs var betydligt bättre en leksand... hjälper ju inte att leksingar kommer ta det som de är bäst i sverige. 
Kommentera

Linus Wickman:

Inte jag, jag tror fortfarande vi får en tuff säsong.

Kommentera

Linus Wickman: Det var tur att vi inte vann.
Kommentera

mattias - 74: Mikael Johansson kommer att vara skadad framöver i vanlig ordning, precis som han var i FBK. Om han inte blir skadad så spelar han inte max.
Kommentera

mattias - 74: Även en bra nykomling kan komma sist, allt är relativt.
Kommentera

Treklövern1912:Helt riktigt. Hoppas på en riktigt pissig försäsong så att Sundlöv inser att laget inte räcker. Några vinster här i inledningen och Sundlöv hade kunnat få för sig att skippa en ersättare till Lindholm. Har ju hänt förr.

Kommentera

Gurra88: Den där Sundlöv.....Han kan gör kaos han
Kommentera

Gurra88: "Några vinster här i inledningen och Sundlöv hade kunnat få för sig att skippa en ersättare till Lindholm. Har ju hänt förr."

Precis.
Alt: Några förluster här i inledningen och Gurra hade kunnat få för sig att det här är det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen. Har ju hänt förr....

Kommentera

Huge: Here we go again, kom med något nytt. Du snackar om olika skribenters mognad hit o dit, kasta inte sten i glashus.
Kommentera

70 Rodrigues: problemet med Huge är inte att han inte är mogen, problemet är att han är övermogen...
Kommentera

– Vi äger det mesta av spelet men vi är inte så effektiva, säger Jörgen Sundqvist, som precis som Ollas har flera år i Leksand.

Effektiviteten fortsätter att lysa med sin frånvaro ;-)  Skämt å sido, visst skulle vi ha behövt ett par lirare som vet var målet står, alldeles för mycket brunkare nu.

Kommentera

70 Rodrigues:

2 mål på 45 skott, 4% effektivitet...rädd för att dessa siffror kommer fortsätta hemsöka oss varenda SHL-kväll även denna sässe...

Kommentera

tjugo8: Om vi har tur så kanske Sundlöv hittar någon som kan höja dem siffrorna :-)
Kommentera

Lunkan: Huge fokuserar på att kommentera andra skribenter de gånger de haft fel, ha de rätt så skyller han på annat.

Det är nog åldern...

Kommentera

tjugo8: Man skall väl inte dra några växlar efter EN träningsmatch men det går ju inte att bortse ifrån att gårdagens match gestaltade sig EXAKT så som många oroar sig för att säsongen kommer att gestalta sig. Hög energi i spelet, en hel del skjutande från alla möjliga vinklar och vrår men väldigt få mål...
Kommentera

Huge: vad tror du om Rahm då? Är han målvaktsetta redan innan jul även detta år? Ser ju riktigt lova de ut för hans del
Kommentera

bradberry:

Nej, men det blir ju intressant att följa...

Om inte riktigt kvaliteten finns där så kan man inte vara så bekväm, fin i kanten, mätt att man spelar ett pretentiöst anfallsspel med loja, överambitiösa, och fega avslut

Pucken snabbt mot mål och ha folk där!

Hoppas Bill&Greg och Brodin kan bidra

Kommentera

70 Rodrigues: ja, och ett par lirare som vet var medspelarna står. Vi har egentligen ingen spelande förstecenter i nuläget med Järnkrok borta och hans tilltänkta efterträdare Lindholms förhastade flytt till AHL. Ser inte bra ut...

Matchen igår var väl rätt ointressant och sade väl inte så mycket. Sweatt är jag lite mer orolig för, skadad utan att öva spel på stor rink. Bådar inte gott.

Kommentera

Gurra88: Bra också att spelarna får klart för sig att det inte finns dåliga lag i serien och att man inte kommer att kunna slappna av.
Kommentera

Huss:Sweatt har visserligen visat i JVM att han har en spelstil som lämpar sig för stor rink. Kanske en av aledningarna till att han inte spelar i NHL.

Min intryck från igår bekräftar min tes om att Brynäs kommer att se ut som förra säsongens Timrå. Mycket fart och energi men ack så ineffektivt. Detta kombinerat med ett par målvakter som ofta gör ett par enkla misstag per match.

Nu är det visserligen bara försäsong och endast en match spelad men erfarenheten har lärt mig att mycket av det man ser ofta följer med under stora delar av säsongen.

Sundlöv och värvargruppen verkar ha värvat ihop ett korplag i speedskating oh inte ett hockeylag ;-)

Några positiva intryck från igår:

Brodin ser riktigt bra ut.

Backarna spelade enkelt ochdrällde inte så mycket med pucken (förutom DP då)

Lauritz spelade ett lite rakare enklare spel och såg pigg ut.

Scott såg ut att ha potensial även om hans dåliga avslut gör en lite fundersam just ed tanke på vad Canucksfansen skrev i sitt forum om just avsluten.

Redigerad kommentar

Kommentera

EskilstunaLasse: Tycker att det är ett intressant upplägg att värva en spelare, som är känd för sina dåliga avslut, för att tillföra spets till laget.

I min värld är det en spelare som kan avgöra en match på egen hand och då är näsan för målet avgörande. Inte en spelare som får gummiarmar när tillfället uppstår.

Kommentera

KulaShaker: Ja visst är det intressant ;-) Men det får visa sig. Det har ju passerat en och annan floppvärvning genom åren med Sundlöv som sportchef. Inte minst när det gäller målskyttar.
Kommentera

EskilstunaLasse: "Min intryck från igår bekräftar min tes om att Brynäs kommer att se ut som förra säsongens Timrå. Mycket fart och energi men ack så ineffektivt."

Baserat på första träningsmatchen?
När man dessutom uttryckligen ännu bara koncentrerat sig på försvarsspelet, vis av förra säsongen?

Du har just lyckats med konststycket att dra växlar om hela säsongen på första träningsmatchen samtidigt som du säger att det visserligen bara är försäsong och en match spelad.

Undrar vad en logikprofessor skulle säga om det?

Kommentera

Huge: Avsluten skall sitta i ryggmärgen på en forward, det är inget man behöver träna på eller lägga upp särskillda riktlinjer för. Har man läga så ska man skjuta och träffa mål.

Men jag förstår att du inte är med alls. Du har ju din "logik" att luta dig emot.

Kommentera

EskilstunaLasse: Huges "Somattlärasigcykla-princip" går bara att tillämpa på dopade målvakter.
Kommentera

– Vi äger det mesta av spelet men vi är inte så effektiva, säger Jörgen Sundqvist, som precis som Ollas har flera år i Leksand.

Dock första matchen men är inte ett skit förvånad för vem ska göra målen i Brynäs???

Kommentera

Gurra88:Exakt.... Huge har redan tagit fram "Stora bortförklaringsboken" redan efter en match... ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

EskilstunaLasse: "Avsluten skall sitta i ryggmärgen på en forward, det är inget man behöver träna på eller lägga upp särskillda riktlinjer för. Har man läga så ska man skjuta och träffa mål."

Och ett missat avslut från en forward i första träningsmatchen betyder alltså att det kommer att hänga med under resten av säsongen?
Iofs inte så ologiskt när det gäller just dig, ett felpass på träning brukar ju rendera i samma slutsats...
Kommentera

EskilstunaLasse: Det finns inget man kan ta ut från gårdagens match. Första matchen för säsongen och laget har inte ens gått igenom taktiken för offensiven. Varför försöka tolka det och få fram det som var negativt? Hur var dina tankar under förra säsongen när vi torska mot Almtuna som regerande svenska mästare? Sen ledde vi serien efter 12-13 omgångar. Visst det spåra ur sen, men försäsongen säger absolut ingenting om vad laget kommer att prestera under säsongen.

Passa på o njut istället för att hockeysäsongen är igång igen.

Kommentera

« · 1583117