Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsträning

« · 92855 Till forumet

Försäsongsträning
Ingen "walk in the park" för att läga grundfysiken inför vintern. Kolla länken.
Kommentera

Sv: Försäsongsträning
Hong Kong:

Skönt att se att det händer något nu under sommaren. tror att det är var laget behöver, bli mer sammansvettsade och få en bra grundfysik. Verkar ha saknats förut.

Gillar den där Esko....
Kommentera

AnnaPanna: Om jag inte har fel så tränade dom rätt hårt ifjol, sprang runt på ngn myr, tyvärr så var det många som knäcktes utav detta
Kommentera

65 Selander: Sån tränning hoppas jag att Brynäs slipper den här gången. VF måste ju möta ett värdigt lag i finalen. och då ska dom INTE vara knäckta!!!!
Kommentera

65 Selander:

jo iof men det gäller att träna på rätt sätt...
Det visar sig i höst om det gjort någon nytta eller stjälpt laget.
Kommentera

AnnaPanna:

Ja, av det lilla jag sett hittills, misstänker jag att vi fått tag på en riktig topptränare.

Esko verkar stentuff och har direkt satt målsättningen att Brynäs SKA ha guld. En klar auktoritet, men han har också glimten i ögat. Esko hör gärna spelarnas syn i olika frågor, men är tydlig i att det är han som bestämmer. Jag är också glad att se att han betonar spelglädje och offensiv hockey, och inte att förakta - vikten av att ha kul när man spelar.

Kort sagt en tränare som brinner för sitt lag. Känns mer och mer spännande vad Esko ska kunna uträtta med Brynäs...
Kommentera

westerlind:

Tjena.. jag kan bara säga att ni har fått tag i den tränaren ni letat efter..! Jag känner Esko sedan hans tid i Troja.. han har en ovanligt bra inställning till försäsongs träning.. och coatchning.. Han kommer verkligen att ta fram dom positiva delarna av laget.. alla hans lag han tränat har det varit mycket disiplin.. styrka och teknink är grund ideen för honom..! laget får en bättre anda..! Han tränade upp Troja så bra.. så att dom var 1poäng ifrån elitserien.. alltså då slog vi Brynäs med 5-3 hemma dessutom publikrekord!.. Esko gör sin del som tränare och laget gör som han sagt då blir dom för vassa nästa år! .. men är inte de gamla spelarna redo på att ta hans träning osv. då kommer det att bli tvärt om.. laget kommer att falla..! Jag hoppas verkligen på Brynäs kommande säsong.! då kan verkligen Esko visa vad han går för!..
Kommentera

Troja35 m fl:
Med ett förmodat ledarskap a la "auktoritäre Esko" lär det bara kunna sluta på två sätt:

SUCCÈ ooch en förlängning av kontraktet i ytterligare två år
(=3 totalt)

eller

TRÄNARBYTE till jul...

Men konsekvent ledarskap är bra!

Det är dock inte Esko som avgör hur det skall gå!

Det är di gamle...

Spännande fortsättning följer!
Kommentera

gordo: Det var ungefär det jag menade i ett tidigare inlägg: antingen dundersuccé när Molin, Djoos och Larsson börjar spatta runt på isen som kalvar på vårbete och förvandlar FBK-försvaret till ett gäng trafikkoner, eller spelarråd bakom korvkiosken för att bestämma vem som ska stycka Esko med en slö skridsko. Det lär inte finnas något tredje alternativ. Frågan är, som Du säger, hur di gamle hanterar det här.
Kommentera

Jompe: För di gamle finns inte så många alternativ - antingen biter de ihop och plockar fram sin kunskap (dvs omsätter det i poäng och segrar), eller så forcerar de fram en tidigarelagd generationsväxling. Esko kan vara en större del av klubbens framtid än de själva........
Kommentera

Det ligger mycket i det, Lyck. Eskos uttalden vid första mötet med truppen att "från och med nu räknas inte gamla meriter" är precis rätt. Det gäller för di gamle att visa att de platsar, inte bara på grund av senioritet utan att de producerar. Det som saknas i nuläget är en större trupp; hade vi haft en sådan hade det blivit konkurrens om platserna och det, tillsammans med Eskos hållning, hade varit perfekt. Men även med den trupp vi har är det rätt säkert att Eskos ankomst till klubben rycker upp hela laget. Roger Melin i all ära, men jag hade varit mer bekymrad om han hade varit kvar.
Kommentera

Jompe: Esko känns som en frisk fläkt. Rogga blev nog lite för tjenis med de äldre herrarna efter ett par år. Nu börjar alla om från scratch.
Kommentera

Kessler:

Håller med det behövs nytt friskt tränarblod med andra i déer. Melin har gjort mycket och är en bra tränare men alla behöver lite förändring för att utvecklas.
Kommentera

« · 92855