Brynäs IF

723252 inlägg · 7955 ämnen

FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

« · 1568064 Till forumet


FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Ingen J Granström på is när Brynäs tränar i dag. Lär knappast spela i morg.
Ingen Simon Löf heller.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
tjugo8: Dennis Persson är fortfarande inte tacklingsbar så det känns inte så troligt att han spelar imorgon.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Dax för Widing att leverera o inte bara snacka så mycket ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Imorn drar det igång grabbar fyfan vad man längtar och jag är på plats...

i tv soffan:-)

Kommentera


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: sås sant så sant. Nu börjar det faktiskt kännas i kroppen. Helt sjukt det där med slutspel. Men härligt obehagligt såhär dan före dan!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
brynäs08: ja imorn vid den här tiden så sitter man med tvångströja framför tv:n!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
brynäs08: Jag är grymt lugn, TJ har ju sagt att vi ska försvara GULDET, så varför hetsa upp sig ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
foppa78:
I Skellefteå bryr man sig inte om slutspel o guld o sånt....
Man bryr sig bara om...…..…träningar
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: TJ har väl aldrig sagt att vi ska försvara guldet? Däremot har kan sagt att det är Brynäs mål att försvara guldet och det är ju en viss skillnad. Du kan nog inte vara helt lugn trots allt.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Inför matchen.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: nu börjar det kittla, slutspea är nära!!!!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

16 timmar kvar...

NERVÖS SOM FAN!

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Steenm: samma här! En något obehaglig känsla finns inom mig, men samtidigt finns det också någonstans djupt i min själ en känsla av optimism som viskar "tänk om, tänk om".
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Nu är vi äntligen där, dagen då den verkliga hockeyn drar igång. Kan inte påstå att många av tankarna idag riktas på jobbet. Hur är det med granström spelar han idag? Anser att han är en av dom viktigaste om inte den viktigaste nu när slutspelet drar igång.
Kommentera


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
brynäs08: tändvätska för oss!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Carl Lejonkräk: Med fyra ordinarie backar borta skall vi inte ha skuggan av en chans mot SAIK. Krävs ett mirakel och lite till tyvärr.
Spela mer tjeckiskt än tjeckerna själva är väl vårt enda motdrag och SAIK lär ha förutsett den taktiken sedan länge.

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Här får man scrolla låångt för att hitta ett omoget pajkastningsinlägg. Är detta något form av rekord tro? Bra mycket trevligare är det i alla fall!

Första matchen är nyckelmatchen. Kan vi stjäla den kommer det bli nervösa SAIK-lirare i Läkerolen på torsdag. Honken och backarna måste briljera, då har vi en chans.

Kommentera


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Huss: Du har helt rätt. Vad vi än väljer för taktik så kommer Saik att ha ett botemedel. Dom är bättre på varje punkt, mycket bättre! Tänk hur det kan gå på 10 månader.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Vad kan det bero på?

Ledtråd: Spanien, golfboll, buss!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
sylf: Nja, du kan väl ändå inte skylla allt på Huge?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Tycker många här är lite väl negativa, ok, vi har haft det jävligt tufft, men vi kan väl inte ge upp och slänga in handduken innan, större under har väl hänt. Kan både Persson och Granis spela ökar våra chanser. KÄMPA NU BRYNÄS!!

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Huss: bra, i slutspelet har vi inte råd att tappa puck i fel situationer, detta utan att jobba hårt hem för att rädda upp det i Lauritzens fall...

Vi har ju fortfarande Widing som tappar puck i fel situationer, bl.a. droppass till motståndare precis innanför offensiv blå, när hela laget är på väg fram, man han snabbskrinnar tillbaka och försöker reparera åtminstone...

Gillar Lauritzen i normala fall, då han presterar... Men som Lauritzen själv säger i artikeln, tränarna anser att han inte räcker till i dagsläget, därmed ett bra beslut, i mina ögon...

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
DavyDjoos: Dessutom har han i backcheckandet en tendens att dra på sig allför många onödiga holding och hooking utvisningar. PP-spelet behärskar SAIK till fulländning nära nog. Lauritzen har ett grymt spelsinne men tyvärr lite för många brister när det går fort och blir rejält fysiskt som i ett slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Näe, skulle avslutat med en ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
sylf: Tyvärr är det väl BIF mest betalda spelare som ska leda laget och inte vara bänkade. Tycker beslutet är korrekt och hoppas att BIF lyckas bättre med sina nyckelspelare framöver.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Zzz:

Min gissning är att en lättare skada på Wänna har räddat Basse från bänken...

Dennis utan röd tröja verkar hoppfullt

Men va faaan...måste de inte dra mot Skellefteå snart...??? Tänk om de har missat att det är bortamatch...???

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
tjugo8:Flyger från Rörberg:)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Det står i arktikeln att Lauritzen är petat från PP och spelar i fjärdkedjan, inte att han är petad från matchen. Nu verkar det som Wänna inte spelar så mycket talar för Lauritz ändå. Han har fått en peak om att han måste förbättra sig och att han får en chans nu! Hoppas Lindgren får chansen, blir dock svårt med alla centrar intakta, sätta Enterfeldt som ytter??

Harju - Nordquist - Entrefeldt? 
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
HappyX3:Enterfeldt ska definitivt spela center...enligt mig
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
faceoff:

Va flyger dom? Hur ska det nu gå med klubbens ekonomi? :)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
För er som inte har C More.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues: "This channel is no longer available due to a copyright claim by Viasat Sweden."

"Unfortunately, svstreams has been temporarly locked. All of svstreams's videos will remain hidden until we can resolve the issue.

Tyvärr...

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Steenm: så står det inte för mig? Säker på att det inte funkar?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: Står så för mig...jaja, bara å vänta och se om det fungerar under match. Jag har ifs Csports ett par veckor till, men kan va bra å hitta ett ställe som sänder.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
(Ass) Captain Ironhook
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Anser fortfarande att det är ikväll vi har chansen. Torskar vi ikväll tror jag faktiskt att det blir en ganska snabb serie.

Vår chans är att chocka Skellefteå med vinst ikväll

Längtar efter att se Jacobsson reta gallfeber på Holloway

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Gurra88: Enligt swehockey.se... Inte så trolig startuppställning

4th Line
53. Thuresson, Andreas
39. Nordquist, Jonas
11. Ollas, Jesper
 
27. Lindgren, Alexander
4. Berglind, Victor
 

3rd Line
25. Johansson, Martin
24. Hansen, Mads
28. Lindholm, Elias
 
10. Styrman, Fredrik
2. Nörstebö, Mattias
 

2nd Line
62. Lavander, Mats
9. Enterfeldt, Sebastian
41. Widing, Daniel
 
3. Djoos, Christian
22. Sundqvist, Jörgen
 

1st Line
17. Wännström, Sebastian
19. Järnkrok, Calle
90. Harju, Johan
 
23. Jacobsson, Robin
13. Gunderson, Ryan
 

Goalies
30. Rahm, Robin
40. Holmqvist, Johan
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: Ser inte så troligt ut nej.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: men det är således en uppställning som säger att Lauritzen inte kommer att finnas på isen, och att Wännström inte är utanför truppen...
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
DavyDjoos: ett gott tecken på att man tänker ge allt!:)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: Håller delvis med dig. Visst, en seger ikväll skulle sätta en nödvändig press på SAIK. Men huvudsaken är att vi gör en bra match, hänger med hyfsat och bygger upp ett självförtroende inför resterande delen av serien. Kan vi kvittera direkt på torsdag är vi med i vilket fall. Det spelar egentligen ingen roll vilken bortamatch vi vinner, bara vi gör det ;)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Gurra88: Jag tror att våra chanser att knipa en hemamatch ökar ju längre serien fortgår (så länge vi har likaläge i serien inför bortamatchen). Kan vi knipa match 3 eller fem så sätter vi grym press på SAIK  då de har mindre tid att reparera skaden. Det bästa är om vi kniper match sju uppe i Skellefteå givetvis. Ikväll får vi nog se ett grymt taggat SAIK som fortfarande tror att detta kommer att bli "a walk in the park".

Nu börjar man att bli grymt nervös och givetvis lite rädd för vad som komma skall, hoppas att spelarna tror mer på sig själva än vad jag tror på dem ;-)

Nervöööööööööös!

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

DavyDjoos:

Bra där! För nog är det väl så att denna är de till spel anmälda spelarna..? I valfri ordning

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Steenm: Håller med, att vinna första matchen känns svår men det viktigtaste är att vi gör en bra match och släpper in lite mål!!! gärna att vi spelar bra i PP och BP! 
Släpp in lite mål och ta med det till kommande matcher och hoppas vi gör fler än SAIK! 
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

HappyX3:

SAIK - allt att förlora

BRYNÄS - allt att vinna

Ifjol - Alla krävde minst semi

I år - Ingen förväntar semi

Kan ta en förlust ikväll, men inte en överkörning

FORZA!!!!

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
tjugo8: Kom igen nu Brynäs, visa vart skåpet ska stå.  Guldet ska bara stanna kvar i Gävle där det hör hemma!!!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
tjugo8: Här ska fan inte tas någon förlust vi ska för fan VINNA!!!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Satan vad taggad jag är nu och en Mariestad öppnad :-)

Tips: 2-3

Kommentera

« · 1568064