Brynäs IF

724830 inlägg · 7958 ämnen

Framtiden......

« · 415029 Till forumet


Sv: Framtiden......
65Selander:
Får jag sticka ut hakan så långt som att säga att det var i matcherna mot MoDo han glänste... :-)

Jag blir för min del inte speciellt överraskad om Korhonen bokar Kungsholmen Express eller dess finska motsvarighet om det visar sig att Honken stannar resten av säsongen. "This town..."
Kommentera

Sv: Framtiden......
Danne_L: Det där med steen var mer tänkt som en biblisk liknelse! :)
Kommentera

Sv: Framtiden......
rackham: Jo, men karln är ju under kontrakt, så det är ju inte bara att backa grejorna och dra. Honken kommer att stanna, något annat kan jag bara inte tänka mig, och Korhonen verkar ta situationen på rätt sätt. Hittills har han spelat bättre än Honken, så det är snarare Honken som har något att bevisa.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jompe: Där håller jag med!

Jag trodde Korhonen skulle tjura ihop men han har bitit ihop och visat att det är han som är bäst för tf.

Ang Björckman så får vi nog leva med han tills transferfönstret öppnas igen. Vi får väl se vad som händer vid en ev lockout med tanke på Ragnarsson.

Enl vissa hos DIF så har DIF fyllt sin trupp så vem vet, fast i chatten på AB tidigare så uttalade sig Ragnarsson att det skulle bli DIF.

Vi får skramla till nytt telefonkort till Sundlöv så han kan telefonterra Ragnarsson eller ringa till Tuulolas fruga! ;-)
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jompe:
Det går ju också att vara överens om tagen... och signa en stabil back istället :-)
Kommentera

Sv: Framtiden......
Om man får vara off-topic en sekund; kolla in omröstningen på IFK Göteborgs GB. Utfallet omöjligt att förutsäga.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Inatt hade jag den där uppenbarelsen igen, tredje gången på senaste veckan. Mitt i all jämmerlåten och stånket kring Brynäs hände det som alla egentligen borde förutsett men som ingen förståsigpåare hade sagt skulle hända. Dackell hade hämtat sig från NHL-livet och fått smak på hockeyn igen. Försäsongslunk är inget för en ärrad NHL-räv, men när serien drog igång reste han sig som en Godzilla och tog kommandot i laget. Luovi, som halkat in i truppen på ett bananskal, hade så mycket att bevisa att han var över hela banan, först in i anfallszon, först hem igen. Honken hade äntligen fått trygghet i sitt spel och växte till en mur mellan stolparna. Wahlberg, som harvat runt i tyska ligan alldeles för länge, var nu hemma i Brynäströjan igen och spelade tillsammans med de gamla polarna. Han förlorar inte en tekning, släpper inte en jävel över bron. Lind vaknar till liv när han ser det gamla gänget runt sig och gör sina magiska tricks i anfallszon. Sjödin, Björne Danielsson, Jonas Soling, Malmström, Molin, t o m den normalt så stillsamme Jacko Johansson dras med i den galna dansen där inget är omöjligt och där ett lag byggt på vänskap--sånt som strängt taget inte finns i dagens hockey--kan kämpa ner vilket gäng handelsresande hockeykrigare som helst. Junisarna Karlsson och Andersson tittar på och fattar inte riktigt vad som händer. Tuloola ringer från alptalen och fråkar om inte Prynäs skulle pehöva en riktig perkele till pack. Sulku återförenas med sin dödspolare och bygger en mur vid egen blå.

Och TJ behöver bara stå och le i båset, Kyrö delar ut vattenflaskor. Och livet är så där vackert igen.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jompe:Mitt i all skit, fick du faktiskt att brista ut i ett jätteskratt!!

Sant är det inte men ganska roligt.
Kommentera

Sv: Framtiden......
aphac: alltså "mig"
Kommentera

Sv: Framtiden......
65Selander: Hedin har kommit med ett lönebud till sina NHL-proffs: 0 kronor om ni vill spela i MoDo. Den lönen borde ju BIF kunna matcha! Hoppet är inte ute om Sundlöv kan skramla ihop till försäkringspengarna. Lockoutproblematiken ser ut att bli en rejäl soppa!
Kommentera

Sv: Framtiden......
Så har då Brynäs sumpat ytterligare en ev hemvändare.Niklas Wallin spelar i Luleå.
Kommentera

Sv: Framtiden......
sylf:

Sumpat är kanske att ta i, missat däremot ja.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Makkan: Vad är skillnaden?
Kommentera

Sv: Framtiden......
sylf:

Sumpat = slarvat bort.
men om spelaren inte vill gå till Brynäs är det inte mycket att göra.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jompe: Jag blev rörd till tårar av det du skrev. Jag kan se Sulku och Tuulola ståendes vid blålinjen som Sven Dufva, Släppandes ingen jävel över bron. Kan du skicka lite näsdukar så jag kan torka tårarna?
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jag ska se på en isträning imorgon. Skall bli intressant att se hur backparen ser ut, vilka kedjor T.J kommer att spela mot Rumpmasarna.

"Honken" kommer att höja sig betydligt. T.J kommer att ha angenäma problem om vem som ska stå.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn: Vilken tid är isträningen i morgon?
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jag skall ringa till Ulla på kontoret imorgon för att få tiderna.
Kommentera

Sv: Framtiden......
sylf: Lugn, bara lugn. Brynäs klarar sig ju så bra utan NHL-are. Tror de...
Kommentera

Sv: Framtiden......
sylf: Det här med lockouten blir mer & mer besynnerligt. MoDoiter spelar gratis, Frölundaspelare betalar försäkringarna själva & spelar för kaffepengar OM det blir lockout hela säsongen, annars gratis. Övriga klubbar signar spelare hej vilt. Vad gör Brynäs IF? "Pengarna är slut". Jag brukar inte vara negativ, men nu gör jag ett undantag. Många spelare verkar vara beredda att spela för beskedliga ersättningar. Brynäs verkar vara totalt handfallna när det ser ut att finnas alla möjligheter att förstärka laget för en billig penning. Jag pratar inte om att slänga in 4-5 spelare (ej bra för lagmoralen om det blir en kortvarig konflikt), men 1 back + 1 forward skulle definitivt inte skada. Förstärks ej laget och konflikten blir långvarig så skall vi definitivt inte känna oss säkra på en slutspelsplats. Med facit i hand så kan jag bara konstatera att kontraktskrivningen med "honken" var ett misstag. Där förbrukades med all säkerhet det sista sparkapitalet, pengar som skulle kunnat användas till "lockoutkontrakt". Det ser ut som att vi blir tvungna att försöka göra en "Timrå" för att nå slutspel.
Kommentera

Sv: Framtiden......
JanT: Men Brynäs gör väl bara så som dom gjort de senaste åren. Inte ett knyst förän allt är klart. Än är inte hoppet ute för att få hit Ragnarsson och Modin.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Hong Kong: Ragnarsson verkar enligt egna uttalanden vilja spela i DIF, men frågan är om de har råd med honom? De tycks ju ha bundit upp sig för andra spelare. Ragnarsson & Modin skulle sitta som en smäck. Något i den stilen måste bara BIF ha råd med! Det har som du säger varit märkvärdigt tyst......
Kommentera

Sv: Framtiden......
JanT: Kanske är ett gott tecken att det är tyst.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Hong Kong: Men Modin kan vi väl ändå glömma va? Har hus, familj, vänner i Sundsvallstrakten. Varför skulle han INTE välja Timrå?
Kommentera

Sv: Framtiden......
bradberry: enligt aftonbladet är modin klar för timrå vid lockout. men det mesta aftonbladet skriver är ju skit så vi får väl hoppas ochså bara är skitskriverier utan relevans.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Lunkan: Han tränar tydligen med laget just nu, han och Z:a...
Kommentera

Sv: Framtiden......
Swordster: Ser dessvärre ut som skithögarna på AB har rätt denna gången då :(
Kommentera

Sv: Framtiden......
Lunkan: Nu ska vi inte projicera våra tillkortakommanden på AB ;)

Känns hur som helst jävligt pissigt att dom enda tre lagen som "tackar" nej till förstärkning är typ 1,2 och 10:e rankade laget...gissa vilket vi är?

Nä fyfan vilken Kalle Anka säsong som ligger framför oss, enda glädjeämnet för ett Brynäs-fan med MIK-sympatier är väl då att MIK ser ut att gå stärkta av lockouten.

Var förövrigt det första jag sa när Lill-fejset lämnade Brynäs: Nu kommer Nyllet att gå till MIK istället för Brynäs vid en ev. lockout...nu ryktas det bakom kulliserna att det kan bli så.
Kommentera

« · 415029