Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Fredrik Norrena till Brynäs?

« · 259272 Till forumet

Fredrik Norrena till Brynäs?
Om nu Norrena skulle vara klar för Brynäs så ska SK ha all heder, men vi får väl se, man blir väl besviken som vanligt!!!
Kommentera

Sv: Fredrik Norrena till Brynäs?
70 Rodrigues:Detta blir nog inte mer än ett rykte men det är ändå den sortens värvningar som jag skulle vilja se. Andra lag säger:F-n åxå dom gick till Brynäs. Så har VI blivit vana att säga.
Kommentera

aphac: Norrena ska väl till NHL om jag inte är helt felunderrättad. Möjligtvis skriver han på för ett annat lag i sverige tills dess NHLkontraktet är klart. Sen står det laget där utan målis.
Kommentera

Igor: Men Jämtin vore ju en höjdarvärvning.
Kommentera

Igor: Drömma går ju alltid...
Tror inte Norrena väljer ett kvallag istället för ett guldlag...
Kommentera

Igor:Snopet för Brynäs, som vanligt alltså!!!
Kommentera

70 Rodrigues: ...jag har en känsla av att det pågår en hel del i det tysta när det gäller värvningar. Om jag förstått det hela rätt så är sportchefen redan tillsatt och han (eller hon?) har troligtvis redan börjat "jobba i kulisserna". Jag tycker inte att påståendet om Norrena är särskilt märkligt. Ok, visst vill han säkert till NHL, men frågan är: vilket NHL-lag vill ha en målvakt från ES som inte ens är förste målvakt där? Personligen är jag nästan mer nyfiken på sportchefens namn än tilltänkta nyförvärv...de kommer så småning om.
Kommentera

Såg just Norrenaryktet. Måste vara det dyraste ryktet Brynäs haft. Alltid nåt. Tydligen är han aktuell för både Tampa och Brynäs. Undrar vad han väljer?
Kommentera

Lilljanne: Det enda som talar för BIF är om han är albino eller halvskotte.
Kommentera

skalpjägaren: Säg inte det. För om Frölunda tänker satsa på Lundqvist så vill ju inte Norrena vara andre. Om detta sköts rätt av den nye sportchefen så kan det kanske bli så.
Okej det känns väldigt avlägset med Norrena i BIF men man kan väl få drömma lite.

Men jag måste också säga att jag mycket hellre ser Honken i Brynäs än Norrena.
Kommentera

KungMartin: Jag tror Norrena är en mycket bättre målvakt.
Kommentera

Lilljanne: Svårt val för Norrena, va?
Kommentera

Lilljanne: Okej.
Norrena har ju varit riktigt bra framförallt nu i de slutspelsmatcher han har fått spela, och att dömma av statistiken från USA har Honken också varit mycket bra. Men jag skulle hellre se Honken i Brynäs eftersom han är min favoritspelare tillsammans med Dackell.
Kommentera

KungMartin: Mardrömmen är att vi får en ny, hyfsat bra målis och Honken går till LIF och blommar ut och blir landslagsmålvakt.
Kommentera

Lilljanne: Jo eller hur. Eller ännu värre. Honken går till Leksand och vi får nöja oss med nån halvtaskig målvakt från Div2.
Kommentera

KungMartin: Brynäs gör nog klokast i att lägga kraft på "Honken" istället för Norrena. Det säger sig ju självt, är en NHL-klubb som Tampa intresserad av finländaren hur skulle Brynäs då kunna konkurrera? Däremot "Honken", jag tror ärligt talat inte att han nånsin kan spela in sig i ett NHL-lag. Satsa stenhårt på att återfå honom!
Kommentera

Efter att ha läst ett par sidor känns det som att jag måste in och styra upp debatten en aning.... :-))

Sylf har helt rätt, idag var det 3p som gällde, skönspelet får vi ta nästa år. (lite skönspel fick vi iaf se idag, enligt min mening)

Om man nu skall spekulera angående Norrena och Honken, tycker
jag att förespråkarna för Norrena har rätt, om man ser till kvaliteten på målvaktsspelet. Jag tycker, som Lilljanne, att Norrena är en bättre målvakt, håller helt enkelt en högre jämn nivå. Kan man få den anonyme sponsorn att lägga kulorna på Norrena så är det bara att slå till, om finnen är med på noterna vill säga. Eftersom Honken inte är ledig förrän i juli och besked knappast lär kunna lämnas innan dess, är detta projekt mkt osäkrare. Det som annars talar FÖR Honken är att denne förmodligen kommer att stanna längre i Brynäs än vad Norrena troligtvis kommer att göra.
Hellre en säker värvning innan hösten (Norrena), än en osäker dito.
Angående Magnusson så är det just en sådan back vi behöver när Rehnberg förmodligen måste lägga av. Det är bara att öppna plånboken.....
Wågström är många osäkra på tydligen. Axelskadan hämmade hans spel kraftigt innan operationen samt likadant efter densamma. Har väl 1 år kvar på kontraktet och spelar nästa år, utgår jag ifrån.
I Molins fall tror jag att hans tidigare axelskada plus att han inte hittat rätt omgivning, har gjort att säsongen varit en besvikelse, inte minst för honom själv. Vi vet hans kapacitet och när han får spela med Soling nästa år, tror jag att det kan börja funka igen.
Kommentera

En bra dag får man väl säga. Brynäs vann enkelt, GAIS vann, och ett visst äckligt Öis fick stryk i fotbollspremiären. Kan det bli bättre?

Leve Brynäs!
Kommentera

Huge: Wågen har inte kontrakt för nästa år.
Kommentera

Makkan: Enligt mina anteckningar har han 1 år kvar.
Om hans kontrakt går ut, är han definitivt ett osäkert kort.
Kommentera

« · 259272