1150x200-brynasbanner.jpg

Frölunda - BIF

« · 1226268 · » Till forumet

Sv: Frölunda - BIF
arnio: Nja 6 centrar är enligt mig för mycket, speciellt då vi faktiskt har andra spelare som kan vikariera som center ifall flera skador uppstår.

Fick jag bestämma helt och hållet skulle jag göra såhär:

Centrar:
Dixon
Nordquist
Järnkrok
Hansen

Ge Granis en ytterforwardsplats, Ttor inte han skulle vara bitter för det.. då kan ju även han hoppa in som center i fall det blir skador.

Järnkrok får vi nog inte behålla allt för många år, tycker man ska utnyttja honom så mycket det går innan han drar vidare någonstans. Han borde få en centerplats. Åtminstone till att börja med på säsongen. Spelar han inte så bra som man hoppas på kan man flytta honom till ytterforwardsposition och ta tillbaka Granis som center.

Sundström blir den som blir över för mig.. Kanske skulle man prova att skola om honom till back. Annars ser jag helst att man gör sig av med honom, trots att det tar emot lite grann.
Kommentera

65selander:

Jaha han...;)

Offtopic så är detta faktiskt positiva nyheter för Brynäs i jakt på Slutspelsplats...
Kommentera

Bissett19: Att den är dunderdunderdunder säker. (Sundlöv)
Kommentera

65selander:

"Allt enl en dundersäker källa :-)"

Hur ska vi tolka din smiley?
Kommentera

Sundström kan ju vikariera på backen också. Det är skitbra med allroundspelare. Bättre att ha överskott på centrar än på ytterforwards..
Kommentera

MarcusElving: Jag tycker att det är bra med 6 centrar, nån är ofta skadad sen kan nån spela ytterforward ibland. Mycket smarta spelare hela bunten.
Kommentera

rackham: Just nu vet de inte om papperna för OPG hinner blir klara före matchen,m men förhoppnigsvis så är det klart.
Allt enl en dundersäker källa :-)
Kommentera

sylf: Ja du, det var en bra fråga! Som jag ser det får Hansen inte plats bland dessa centrar om man ser till hur bra Järnkrok har varit. Tycker också att Hansen har varit klart sämre denna säsong än förra.

Jag saknar honom inte i nuläget men saker och ting kan ju såklart förändras, Hansen kommer säkert att komma in i laget igen på bekostnad av Järnkrok oavsett hur bra Järnkrok har varit.

Hur saker och ting än faller ut så vill jag ha ett A-kontrakt på Järnkrok till senast nästa säsong. Problemet är att vi har Hansen, Nordquist och Sundström kontrakterade till nästa säsong.

Plus att Jag hoppas och tror att man förlänger med Dixon och Granis + erbjuder Järnkrok ett kontrakt.

Det är 6 centrar
Kommentera

rackham: Tveksamt
Kommentera

65selander:

Sundlöv.

Kommentera

Är det någon som vet om papperna för OPG är klara tills torsdag?
Kommentera

GävleLasse: " Jag undrar vart Huge är nu när alla är positiva härinne.. Har han ingen at gnälla på månntro ;)"

Jag samlar mig bara inför nästa förlust.
Då är alla som vanligt lika värdelösa igen.
Det svänger fort härinne....     :-)

Annars inte mkt att tillägga än det som redan sagts: klockren insats rakt igenom. Dock ett beskedligare motstånd än senast när vi mötte Färjestad.
Det var väl bara i sista som det hettade till och då klev Markan in och visade var skåpet skulle stå.
Angenäma problem nu för CZ när Dixon och Grönholm ansluter.

Kommentera

Partyjack: Förläng 10 år med CZ o mormor!! NU!!!
Kommentera

Vuollerim: Och jag håller med dig, lagkänslan och moralen är högre än på väldigt, väldigt länge i Brynäs idag.

Kanske är fler än jag som minns första intervjuerna med Czarnecki.
Han poängterade då att hans styrka som ledare var psykologin och att hans främsta uppgift var att gjuta moral och lagsammanhållning.

Är det någon som på fullaste allvar kan säga att Czarnecki inte har skött sitt jobb?
Kommentera

Davey_22: Undantaget som bekräftar regeln är Modo, där har vi väl tagit 4 av 12 poäng tror jag.
Kommentera

arnio: Järnkrok,Molin,Dackell,Markström och Hietanen var grymma igår. Fast hela laget förtjänar en jäkla eloge egentligen.

Älska Brynäs IF.

Anders Berg : precis som någon (kommer ej ihåg vem) var inne på, Brynäs har väl snarare gått väldigt bra poängmässigt mot dem lagen vi förväntade ha bakom oss ?
Kommentera

Lägg ned J-20, kostar bara pengar och ger ingenting tillbaka.

Mer Slovaker, tjecker och pitebor i Brynäs tack, helst ska de också vara äldre än 33!!! Varför tänka långsiktigt när det går att tänka kortsiktigt?
Kommentera

Presskonferens Frölunda-Brynäs 1-3

Kommentera

Partyjack:
Kan bara instämma, Järnkrok var strålande.
Laget gjorde förövrigt en heroisk insats. Var på plats och måste säga att jag knappt trodde mina ögon.
Vilken fantastisk lagkänsla och moral detta lag har.

PS
Tänk om man en dag får läsa följande: "kapten Järnkrok leder Brynässkutan". Jag vet inte vilka ledaregenskaper denne junior besitter men erkänn att det hade blivit viss respekt bara av namnet :)
Kommentera

sylf: Det troliga är väl att Järnkrok får gå på en vinge, om ens det..

Personligen tycker jag man kan sätta Nordan i fysträning inför ev slutspel istället, känns som att han har många steg att ta till toppform.

Vi kommer oavsett ha en väldigt bred forwardsida när alla är tillbaka, känns som att det kan bli knapert med istid för Ironhook och Rödin tyvärr..
Kommentera

Anders Berg: Brynäs har väl spelat strålande mot SSK, RBK, TIK, ingen förlust har jag för mig..
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, Brynäs har ju en förmåga att, ibland, vika ned sig mot "sämre" lag (SSK, Rögle Bandyklubb etc.) hoppas verkligen att det inte blir så i de två nästkommande matcherna. 6 poäng där och det känns rikigt bra ett tag framöver.

Hoppas, hoppas, kriga, kriga! (Inte vika ned sig, inte underskatta.)
Kommentera

70 Rodrigues: Seger och de andra matcherna går i vår väg så utökas försprånget och man kan må ännu bättre :-)

Färjestad  - Modo (Bör vara en säker 1:a)
Timrå - Rögle (här det ovisst men ett X, sitter bra)                           

Kommentera

GävleLasse: Vilken otrolig insats av laget igår, vilket fighting hjärta dom visade upp, det vill jag gärna se mer av även när vi spelar med fullt lag. Hoppas nu att dom kan fortsätta så här på torsdag och att det inte blir en reaktion vilket har varit fallet vid ett flertal tillfällen förut?
Kommentera

GävleLasse: Vem ska Hansen sno en plats av sen, Järnkrok? Nordan? Dixon? Granis?
Kommentera

Oj var det verkligen 4 år sen vi vann i scandinavium senast, då gör det inte saken sämre direkt..! =D Nu måste man väl bjuda hemmapubliken på en seger hemma mot SSK med hoppas ja!? =) Om d inte blir ett bakslag efter denna bragd då...
Kommentera

Gusten: Jag undrar vart Huge är nu när alla är positiva härinne.. Har han ingen at gnälla på månntro ;)
Kommentera

Tjo! Saknar ord över Brynäs vinst ikväll..Vem hade kunnat tro att man skulle ens ha skuggan av en chans mot Frölunda ikväll?? Ja inte då jag...Efter matchen mot Färjestad hemma senast, tappade jag hoppet för en stund..Blev så jäkla besviken då man för en gångs skull var på plats i LA live igen senast, o dessutom hade bjudit gumman...Så gjorde dom en sån virrig o orkeslös insats, så man bara kokade av frustration...!

Men fy faan vad starkt gjort att vinna ikväll alltså!! =D Markström tillbaka i som det verkade toppform! (har bara lyssnat på radion ikväll så..) Vad jag förstått så spelade Brynäs med hur många ungtuppar som helst! =)

Dom sa på radion att Frölunda inte hade torskat hemma på typ 7 matcher med..Så Brynäs har brutit ännu en fin svit!! Man får inte glömma att vi bröt HV 71:s finfina svit i början på säsongen, o sen LHC:s svit för inte så längesen, o nu denna, med så många yngre! WOW jag är imponerad!
BRYNÄS IF visst fan är det nåt spec med dom!?! ÄLSKAR BRYNÄS!!!
Kommentera

MarcusElving: Tälje hemma ska vi bara klara av, så enkelt är det!
Rögle på Lördag kommer bli tufft, men tänk om om om de blir 2 segrar.. då är vi säkerligen topp 5-6 inför kommande vecka :)

Nää, nu blir det sängen! Underbar match alla Brynäsare, nu kör vi
Kommentera

MarcusElving: Två raka trepoängare och jag lovar att inte bumpa en enda tråd resten av säsongen :)
Kommentera

Gusten: Tänk om vi skulle kunna vinna de två kommande matcherna mot SSK och Rögle! Då kan vi nog räkna bort KS i alla fall! ;)

Efter dom två matcherna är det sen 15 omgångar kvar, spelar vi bara hyfsat och inte hamnar i någon djup svacka så ska det räcka till slutspel tycker man! :P
Kommentera

Horace76c: Ja, på lördag kväll kan det vara läge att bumpa KS-tråden igen. Nu haglar 9-poängsmatcherna tätt jävlar i mitt skal!
Kommentera

Horace76c: Haha..skit med.. du tog mig
Kommentera

Gurra88:
Heyheyhey...du är inte brynäsare va??? ingen sann Brynäsare skulle prata slutspel nu med så här många matcher kvar (kvalspel kan en brynäsare prata om nu, men ABSOLUT INTE slutspel"")
BUSTED!!
Kommentera

Gurra88:Först ska vi till slutspel. Väl där så tror jag de flesta lagen tänker två gånger innan de väljer Brynäs.
Kommentera

Tänk om Kokko eller L.J visar sig bli fri från skadan tidigare än väntat och att en ljusare vår överlag skademässigt så kanske vi kan vinna en match i kvarten iallafall:) minst!:P
Kommentera

Partyjack: Ja eller en ny Janne Larsson...
Kommentera

Partyjack: Jag är inte det minsta förvånad. Jag såg honom i J-18 laget mot Malmö förra säsongen. Redan då briljerade han enormt, även i en J-20 match mot Hv-71 hade han lekstuga. Bättre än vad Bäckis var i Calles nuvarande ålder.
Kommentera

Horace76c: WORD!
Kommentera

renen:
Muahaha, du vet inte mycket om brynäsare min (antagligen) ångermanländske vän....INGEN brynäsare skriker SM-GULD och verkligen menar det innan tjocka tanten sjunger...Spelar ingen roll om serien vinns med 30p..vi är alldeles för luttrade för det :D
Kommentera

Järnkrok är vår nya Bäckis, sanna mina jävla ord!

Årets bästa insats av kollektivet, där alla individer stod för toppinsatser.
Känns tråkigt att behöva peta Järnkrok från förstalinan efter en sån insats bara..
Kommentera

Otroligt imponerad av Brynäs ikväll! Vilka kämpar och vilket hjärta de visar!

Tväst: Det var verkligen tyst (dock ej i Brynäsklacken då så klart).
Kommentera

Är just hemkommen från Scandinavium, en fantastisk 3poängare. Otrolig kämpainsats rätt över.
Inte över 10.000 på läktaren,men ändå, våran lilla klack tystade Frölunda- fansen. Det var tystare än i Läkerolen. Så himla skönt!!!!!!!
Kommentera

Jag vät intä jag. Jag börjar iallafall bli närvös för dät dära sträcket. Vad tyckär ni?
Kommentera

Horace76c:Nja vi får -99 vibbar :) Grattis till guldet.

Redigerad kommentar

Kommentera

rackham: Ser fram emot din matchrapport när man vaknar upp i morgon bitti. Nu blir det Top Gear från BBC Knowledge.

Tack Brynäs!

Kommentera

Horace76c: Äh, glöm det! Dom vet inte vad dom snackar om, de är bara pubertala läktarcoacher hela bunten! ;-D

Njut på bara du, det var en ren arbetsseger av hela laget!
Kommentera

faceoff:
Var in på modohockey.se (förlåt för jag hädar) för att gotta mig lite efter dagens vinst...men smolken kom över mig på en gång :(
Magfo skrev så här :
"...och det var intressant att se att BIF hade mer tur än tidigare, vilket innebär en helt osann flyt. Intressant att se hur länge det ska hålla, oavsett om Markström fortsätter att storspela eller ej."

Fasen också, jaja...det vänder väl snart då :(
Kommentera

Järnkrok måste få A-lagskontrakt inom kort!
Kommentera

sylf: aha!
Kommentera

« · 1226268 · »