Brynäs IF

727613 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)

« · 690673 Till forumet

Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
Nu på torsdag är det kanske säösongens sista match för frölunda. Jag tror det, men vi som är där, skall försöka stötta och inte ge upp. Inget sittande, nu skall vi stå och även folket som sitter nedanför. Om vi förlorar, ös brynäs beröm och sjung mycket. De har gjort en kanonsäsong, så efter matchen vill jag att vi stannar kvar och sjunger, kanske vi älskar brynäs eller stå upp för vårat brynäs gäng, eller brynäs- sveriges bästa lag m.m. Nu skall vi berömma.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
Hasse_BSKV: mot Frölunda ;-) inte för Frölunda.
Kommentera

FreddanVF: JO det kan gå snabbt i shockey ;)
Kommentera

GävleLasse:
Visst kan det gå snabbt men inte såå snabbt... eller?
Kommentera

GävleLasse: Då får det gå undan ;-)
Kommentera

FreddanVF: Var snäll och förstör inte illusionerna för några av våra kära skribenter här på HS. Det är klart att det räcker med att Brynäs vinner EN match för att gå till semin på frölundas bekostnad.. har ni aldrig hört talas om handicap?
Kommentera

GävleLasse: Det är lite kul å läsa här... För ibland är Brynäs bäst och sen är dom sämst och sen bäst... haha roligt folk. Men handicap existerar inte. Vi går som jag sagt hela tiden på knock. Tack å adjö Brynäs. Ni får gå å kolla på Gefle i fotbollen istället.
Kommentera

FreddanVF: Det hänger väl på vilken skribent du väljer att läsa... Visst finns det några kappvändare. Sen har du oss som Boorkasönerna kallar för Dysterkvistar...

Det ÄR klasskillnad mellan lagen inte tu tal om annat. Med lite mer kyla och målsinne så skulle Brynäs kanske kunna göra nåt mål på alla de chanser de vaskar fram. Dessvärre så lyser deras okunskap igenom stundtals och då hugger det bättre frölunda direkt.

Det syns att det går tre brynäs på ett frölunda rent lönemässigt.
Kommentera

GävleLasse: Brynäs har ett lag som kan vinna på hemmais. Men dom har orutin. Och ett mönster som är återkommande är att Frölunda äger andra perioden i Gävle. Dom gjorde det i Fredags och dom gjorde det idag. Där är Brynäs ackilleshäl. Det och att dom orutinerade.
Kommentera

FreddanVF: "Det är lite kul å läsa här... För ibland är Brynäs bäst och sen är dom sämst och sen bäst... haha roligt folk."

Du har dina ljusa stunder ibland..... :-)
Kommentera

FreddanVF: "Och ett mönster som är återkommande är att Frölunda äger andra perioden i Gävle. Dom gjorde det i Fredags och dom gjorde det idag. Där är Brynäs ackilleshäl. Det och att dom orutinerade."

Och en av anledningarna till att ni har ägt andra perioderna är att vi inte fick den utdelning på chanserna i första, som vi hade behövt för att kunna rubba er. Det har ändå varit små marginaler om man ser till spelet i de första perioderna häruppe. Jag säger som Calle Johansson i C+:
Vore intressant att se hur Frölunda agerar ifall Brynäs får första målet och ledningen i matchen? Dom är vana att ofta spela på ledningar och kan kanske bli lite störda och konfunderade om dom kommer i underläge.
I långa loppet ska ni självfallet vara det bättre laget, fattas bara annat.
Men trots 3-0 i matcher så tycker jag att det varit jämnare än vad siffrorna visar. All heder åt våra killar som gjort en kanonsäsong med tanke på omständigheterna. Jag trodde innan slutspelet att Frölund kanske skulle passa oss bättre än ex HV71, men med facit i hand så verkar det som att Mora fick det lag som vi hade behövt möta istället.
Kommentera

« · 690673