Huge:"Uppenbart fel", "uppåt väggarna", enligt din mening ja. Men alla har olika förväntningar etc. Har man tex åkt 20 mil enkel resa, köpt biljett för att se Brynäs ställa in skridskorna och göra "sämsta insatsen hittills" så har man all rätt att skriva av sin ilska/besvikelse. Det är lättare för dig som bara kan stänga av eller ägna matchen lite mindre intresse. Då blir det inte bättre av att någon som du kommer med en massa kritik när en skribent är så grymt besviken och vill skriva av sig.
Redigerad kommentar
Huge: "konspirationsteori om DN och maskopi med Hedman... böter eller fängelse för nån som handlar på ICA"
Även om jag bortser från alla märkliga slutsatser har jag svårt att hitta den röda tråden.
Huge: Har domarna dömt så har dom rätt? Mr Naiv? Jag återkommer nästa gång du har synpunkter på ett domslut.
Har inga problem med att förespråka långa avstängningar för spelare som regelmässigt skadar motståndare. Jag gillar ishockey.
mattiaskarlgren, Huge: Brodin och Enterfeldt är två utmärkta exempel på hur man kan ta ansvar och tackla samtidigt. Väger man 100 kilo måste man fatta att det får en helt annan effekt när man tacklar än om man väger 50. Hedman har inte en susning. I tacklingen på Enterfeldt är det bara slumpen som gör att den inte tar i huvudet. Domarnas bedömning kan bara uppfattas som uppmuntran till att fortsätta huvudjakten.
Redigerad kommentar
Förstår fortfarande inte hur både Bertilsson och Enterfeldt själv (plus många andra) på allvar menar att Hedman kommer farande "i mkt hög fart".
Ett fullständigt obegripligt påstående om man studerat sekvensen via SHL:s videoklipp från matchen.
Hedman glider sista metrarna och om det där är "mkt hög fart", då är jag dysterkvist.. :-)
Apropå frågan Bertilsson får om tacklingen ifråga...
Redigerad kommentar
Alltid bra med nya initiativ, som ex Hockeypuls.
Men nån måste säga till Hägerborn att försöka slappna av framför kameran, iofs kanske nåt som kommer med tiden.
Man blir iaf nervös av att höra honom tala med oregelbundna och oväntade stopp, som om han helt plötsligt inte har en aning om vad han ska säga.
Bara jag som upplever det så?
Nåja, blir säkert bättre och alla är vi barn i början...
I början av säsongen var vi bland de bästa i spel i numerärt underläge.
Men nu har vi sjunkit i den "ligan" så att vi är näst sämst.
Det måste vi få ordning på.
Varför då inte studera hur HV 71 spelar i numerära underlägen.
Finns det något där vi kan lära oss av och kanske ta efter,
för att förbättra vårt spel i numerära underlägen.
För uppenbarligen så gör ju HV 71 något som motståndarna
har problem med. De har enbart släppt in 4(!) mål i numerära
underlägen, på hela säsongen. De är rätt särklassiga där.
Man stöttar sitt lag i alla lägen, om man så åkt från Timbuktu och det blir torsk.
Annars kan man ju köpa biljett med vinstgaranti, om det finns några...😀