1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447285 inlägg · 7964 ämnen

Frölunda Indians - Brynäs IF 27/11-14

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 27/11-14
pumpen var felmärkt....

Steenm:Bättre att spela med 6 utespelare istället

Målvaktstavla

Skämmes tamefan.

Sa ju att det skulle bli såhär. Anderséns utvisning sabbade allt.

Rossa:
Du har förmodligen rätt i ditt antagande.

Patetiskt just nu. Så jävla uselt så jag finner inga ord. Skäms för fan!!!

Vill aldrig mer se JJ i en Brynäströja. Vilket jävla såll.

Pinsamt TJ.

Suck...

rafalski: Ska gå och klippa tånaglarna nu

Nu loggar vi ut, logga in på lördag!

Godnatt!

rafalski:
Det hade ju varit bra om målvakten åtminstone kunna mota ett och annat skott mellan varven. Detta måste vara en av de svagaste målvaktsinsatserna jag sett.

Brynäsgubbe: Det sprids en osäkerhet i försvarsspelet när målvaktsspelet totalhavererar. Tror det är nyckeln till kvällens debacle. Vi behöver en målvakt.

rafalski: Kul att dom ger upp och kissar på sin egen måls. Undrar om Djoos betalt läktar biljett. För på isen har han då inte tillfört ett skit.

Låna ut Johansson till allsvenskan, så att han kommer in i spelet!!!!

bradberry: Hört att Gistedt verkar lovande... eller Modig....

Så här ser det oftast ut när toppen möter botten. Ni kan ge er fan på att vi torskar på lördag också😠

Ut med JJ, låna ut till AS eller något, jag bryr mig inte. in med Sandström, han har iaf potential.

TJ lallar på med samma åskådare på isen..

Lindström: Djoos en gång en talang....

Vi är glada när vi vinner men jävlar vad TJ visar inkompetens i den här matchen. Byta målvakt vid 6-1? Seriöst?

Brynäsgubbe: Riktig RÅSÅGNING av egna keepern..

Ineffektivt framåt och inkompetent bakåt ger oss kvällens pungspark.

Brynäsgubbe:Och BZ avvaktar.....

rafalski: Har inte TJ avgått än?

6-1 ? Jag stängde av vid 4. Herregud... VARFÖR kan vi aldrig förlora med heder ?

Paja målskillnaden och skapa nya mentala problem inför Lördag. Fan va trött man blir.

maddog1970: Det man undrar en kväll som denna är:
Kommer Nordan lyckas vinna EN tekning i kväll?
Kommer Djoos att få iväg ETT skott på mål ikväll?

Redigerad kommentar

Rossa: marknaden är ju död....

Så vidrigt äckligt att ens komma in i detta forum och se all jävla skit som skrivs.
Så fort Brynäs vinner och lyckas göra 3, 5 eller 7 mål så är det nästan gudar på isen.
Men så fort det råkar rinna i väg resultatmässigt så är det pinsamt att se alla bakom sina skärmar sitta och spy galla.

Hade Brynäs fått utdelning under första 30 minutrarna i denna match tex där en sjukt stabil Fernström gjort vissa räddningar som inte finns så hade vi kanske haft ledningen i en sådan här match.
Absolut ingen otur som jag skrivit under tidigare matcher utan bara konstatera att Frölunda är så här bra.

Men man orkar snart inte läsa all jävla skit från alla jävla "läktarcoacher" här inne.

Ta ert coachblock och er kostym. Åk upp till hallen och ta över. Gör det sedan bättre. Det kan väl inte vara så jävla svårt?

bradberry: Finns inget lag som behöver en målvakt mer än Brynäs. Brynäs står och faller med en Starkbaum i form.

Och Box play! Näst sämst i serien för två år sen, tredje sämst förra året. Dags för en jumboplats i år?

smallround:Glömde det...

Undrar hur många 2 minutare westerholmarna har i anfallszonen i år

Davey_22: Du kan omöjligen vara förvånad, det är ju så här det har sett ut dom senaste 15 åren, med undantag för gulden. Skrämmande o se hur det går i en spiral nedåt😠

maddog1970: Ja, tyvärr är nog Djoos den defensivt svagaste backen i SHL och offensivt händer det inte mycket. Jobba in lite kvalitet nu Bengtzen, det håller inte att ha en femma som kan producera.

70 Rodrigues: Tycker sällan vi förlorade på det här sättet under Czarnecki t ex.

Visst, jag hade räknat med storstryk men hade inte räknat med att vår keeper skulle fälla oss. Fyfan vilken unken eftersmak den här matchen ger.

Brynäsgubbe: Ah, vinner vi på lördag skiter jag i den här förlusten. Blir det torsk på lördag då är det dags igen. Kommer bli en låååång dags färd mot omgång 55.

mattiaskarlgren: När spelare som; Rödin, Andersen, Scott & Sweatt tar skitutvisningar och dessutom inte sätter puckarna när det är mer eller mindre öppna mål.
Sen visar TJ NOLL känsla med tekare i viktiga lägen.

Har Rödin visat på ledar egenskaper ikväll?
Blomman gjort det?
Nordan?

NE just det, när ledande spelarna är dom sämsta och TJ inte agerar utan byter målis vid 6-1 istället så blir det inte bättre.

Jajjen: Jag tänkte lite så inför matchen. Men att bli utklassade hoppades jag att vi skulle kunna undvika...

Djoos sopren i slottet och... missar.

Davey_22: Bara att bita i det sura. Frölunda är ett lag för SM-guldet. Brynäs får nog ta sikte betydligt lägre.

Davey_22: Konstig match.
Kunde lika gärna varit 0-2 efter första;
Vi är med och har jättebud på 2-2.
Sen faller vi på en komb av ett par målvaktstavlor, onödiga tvåor, lite uppgivenhet och ett för dagen mkt bra motstånd.
Bara att glömma och inte gräva ner sig alltför mkt, viktigare match på lördag.
Positivt: HV har tagit över och kvitterat mot Modo efter underläge med 0-2.
Alltid nåt, man får vara nöjd med det lilla.... 😃

Djurgården vinner igen, ligger nu 4:a.

Davey_22: Fast det här är väl skillnaden mellan riktigt bra lag med moral och disciplin och lite mer mediokra lag som inte har den jämnheten som krävs? Mot genuint bra lag som VF och SAIK har vi inte en suck om inte alla ger 100%. Problemet är väl bara om motståndarna också ger 100% har vi ändå inte en suck.
Sen verkar det satt sig mentalt gällande hemma och bortaspel tyvärr.

Huss: Klockrent!!!

70 Rodrigues: Skillnad på inställning..
& Dif GNETAR i 60 min.

Redigerad kommentar

Huge: Vore bra om Hv kunde rädda lite av kvällen ja. Jag tycker väl också att vi i stora delar gör det bra idag,hoppas bara inte att ännu en utklassning får laget ur den lilla balans de har slitit så hårt för.

Huge: Det är ganska tydligt att JJ inte håller på denna nivå tyvärr. Han som var så lovande för ett par år sedan känns omsprungen av Sandström redan.
Tror han (JJ) skulle må gott av ett par år i Allsvenskan.

Huss: Positivt: Brynäs möter Modo hemma i sista omgången. Får ändå hoppas att vi har ett försprång större än 3 poäng då.

Lindström: Det lustiga är att DIF har ett sämre lag än oss på pappret (utan skador dvs.) men har moralen, disciplinen och vettet att spela utifrån sina resurser.
Där har Särkijärvi lyckats och TJ misslyckats.
Sen blir det svårare i Brynäs måste medges, vi har en förstakedja som är grymt bra offensivt och som behöver spela på ett sätt som ingen av de övriga kedjorna kan matcha. Skall vi ha två spelmodeller beroende på vilken kedja som är inne? 

« · 1642041 · »