Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda Indians - Brynäs IF 27/11-14

« · 1642228 · » Till forumet

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 27/11-14
munkas: Om det nu är ett bakslag att fortfarande ha häng på topp 4, med en svacka och Ollas borta samt en Olden som först nu haft möjlighet att visa vilken tillgång han är och kommer att bli. Vet inte vilka krav och förväntningar du har, bara att dom känns jävligt orealistiska och onyanserade.
Som mkt annat i dina resonemang.
Det är främst i skadorna vi hittar orsaken till ett ev bakslag, inte att vi skulle ha försvagats så mkt pga chansningar från AS. Visst, tvillingarna hade man kanske hoppats lite mer på, tycker iaf att PaW börjar infria förväntningarna till stor del.
Sen har Scott och Sweatt steppat upp och till viss del kompenserat det förmodade produktionsbortfallet pga Thuressons och Harjus flytt.
Lägg till Rödins "metamorfos" och att junisarna utvecklats och mer eller mindre överträffat förväntningarna.
Lundberg visar dessutom att det trots allt går att hitta kloka och smarta akutvärvningar i bl.a AS vid den här tiden.
Sammantaget är resultatet så här långt mer än godkänt, sett till förutsättningarna.
Kommentera

tjugo8: Nej, har du?
Kommentera

Tycker att #17 höjt sig rejält efter uppehållet. Låt honom spela PP och låt honom gå in som andrecenter.

Brorsan däremot. Fyfan
Kommentera

Brynäsgubbe:
Har du röntgensyn?
Kommentera

Usch vilken rutten eftersmak man vaknar med efter gårdagens match. Vad som jag trodde var en stabil andre-keeper gjorde förmodligen den sämsta målvaktsinsatsen för någon keeper med A-lagskontrakt jag någonsin sett. Jag avskyr att skylla på målvakten, men högre krav på JJ måste man kunna ha. Jag har kollat på målen igen och alla ingripanden är under all kritik, förutom 3-1 som jag sa tidigare.

Målvaktssidan var den enda lagdelen jag inte kände oro inför innan säsongen, men nu börjar man ju undra. Vad händer om Starky faktiskt skadas? Hoppas verkligen inte JJ får stå på bra länge, och att detta var en engångsföreteelse. Satsa på Sandström istället, han verkar ha iskalla nerver och en talang som jag inte sett i JJ än.

Var bara tvungen att skriva av mig... Nu är det glömt, fullt fokus på att mosa Leksand imorgon.
Kommentera

Huss: Tja, vi blir möjligtvis överkörda under den där olycksminuten, då vi står på hälarna, JJ darrar och dom lyckas med allt. I övrigt är vi minsta lika bra eller bättre än dom fram till dess.
Nä, inget fel på krigarinställningen men vi blir hårt straffade i den där minuten, allt går ju in.
Sanningen är nog mer att en normal Starky och bättre effektivitet hade gett den här matchen ett helt annat ansikte och utfall.
Kommentera

Jajjen: Byta ut dom? Det är en bra ide men med tanke på att vi lyckats få in en Almtuna-lirare trots skador på tre nyckelspelare så känns tidsaspekten på det ungefär 12-16 månader. Dessutom är marknaden död, dvs det finns inte en enda snorbillig, jätteduktig och hårt jobbande spelare på marknaden.
Vi får nog stå ut med dessa båda resten av säsongen och hoppas att Lif, Fbk och m0d0 fortsätter att gå knackigt. Det blev ett lite för stort bakslag i år när vi bytte ut etablerade och producerande spelare mot lågbudgetvärvningar och chansningar från allsvenskan samtidigt som nya juniorer skall spelas in. En förstärkning istället för en försvagning av laget skulle vara välkommet till nästa säsong.
Kommentera

Huss: Ja, fast då var det PP-målen som grundlade segern. Ikväll var det väl så att Frölunda nog hade vunnit ändå men att deras PP-mål gjorde att segersiffrorna blev stora. Det går ju sällan att vinna om man släpper in 3 mål i BP, särskilt inte mot ett Frölunda som dessutom är väldigt bra i spel 5mot5.
Kommentera

Huge: En förlust och ingen Munkas ännu? Konstigt....

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Var väl lite som oss mot Modo sist va?
Kommentera

Jajjen: Det beror väl helt och hållet på vad alternativet/n är eller hur? Vi är redan två man kort i truppen och att slänga ut Westerholmarna är en lyx vi inte har råd med.
Kommentera

Huss: Frölunda har väl haft ett svagt PP under hela säsongen, men ikväll hade de 3 mål och 60%. Skaplig utdelning... 
Kommentera

Huge: Jo, för vi börjar fuska igen. Släpper efter på krigarmentaliteten vid 1-3. Om man slarvar med det så smäller det till direkt och där har vi problemet som jag anser TJ misslyckats med, nämligen inställningen. Hade vi jagat Frölunda in i kaklet så ger det något att ta med sig tlll nästa match, nu blir minnet för killarna 1-6 och en överkörning.
Sen håller jag med om att vi spelade sämre mot Modo än vad vi gjorde mot Frölunda i de två första perioderna men det kostar mentalt att tappa med så stora siffror.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Jag är lite snällare. Nöjer mig med vinst =) Men har som sagt oro inför Lördag.
Kommentera

Davey_22:Seger med minst 6-1 på lördag och allt är förlåtet.
Kommentera

Huss: Vi gjorde 7 mål mot Luleå och 4 senast mot Modo.
Varför skulle dagens missade målchanser helt plötsligt sätta sig i skallarna?
Hade instämt om vi varit lika ineffektiva i dom sista 7-8 matcherna, som vi var idag.
Kommentera

Spika igen nu Wesslau.
Kommentera

Jajjen: Ja även fast det var 2 för 1 där så funkar det inte. Lööke & co gör deras jobb sjukt mycket bättre män ställs åt sidan.
Dom ser fö proppmätta ut, ja även på isen..
Kommentera

honken21: Den känslan fanns framför apparaten också. TV:n alltså.
Kommentera

Aldrig roligt att som Göteborgsbo och Brynäsare åka till Scandinavium... De får ett satans tryck där inne och det måste vara sjukt jobbigt att stå på isen i vit tröja. I år har Frölunda dessutom ett drömlag.

Spara på sågningarna kära vänner. Känslan när man är på plats är att vi inte har mycket att hämta där. Tyvärr.
Kommentera

Nu har jag snöat in på Westerholmarna men har Brynäs råd med dom båda? Sämst +/- trots lite istid, relativt många utvisningar, för övrigt märks dom inte alls på isen. Om dom delvis var tänkta som ersättare till Harju och Thuresson så är det en delförklaring till varför vi är så pass mycket sämre. Skulle det inte löna sej i längden att göra som Salo gör när han inte är nöjd - byta ut dom.
Kommentera

Sant att det inte är en 6-1 match rent spelmässigt. Bara att hoppas att Starkbaum bara vilade idag och att det inte är frågan om någong ny mörkning.
Kommentera

Huge: Nej, det sätter sig i skallen på spelarna. En hedersam 1-2 förlust hade inte rubbat självförtroendet givet att det var Frölunda borta men 1-6 är en helt annan sak.

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Ähh, inte orolig för nåt tappat självförtroende pga det här. Vi matchar Frölunda bra men ger bort ett par billiga mål. Visst, siffrorna tyder säkert på utklassning för den som inte sett matchen men 6-1 speglar ju inte spelfördelningen och chanserna på isen.
Kommentera

70 Rodrigues: Det "roliga" är att det hände direkt efter Jonssons timeout.
Kommentera

TJ, killen med kollen, vi släppte in 3 mål på 4 sek. Nä, 3 mål på 59 sek. Hur fan är det ens möjligt??
Kommentera

Jajjen: En måstematch man inte vill vara med om. Modo kommer köra med två goons som tacklar livet ur Scott och Sweatt.
Kommentera

Tack JJ, från -2 till -7. En SHL-keeper tycker jag ska ta åtminstone 5 av målen, 3-1 var det enda omöjliga. Rent bedrövlig insats.

Hoppas inte killarna tappar självförtroendet nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Det lustiga är att DIF har ett sämre lag än oss på pappret (utan skador dvs.) men har moralen, disciplinen och vettet att spela utifrån sina resurser.
Där har Särkijärvi lyckats och TJ misslyckats.
Sen blir det svårare i Brynäs måste medges, vi har en förstakedja som är grymt bra offensivt och som behöver spela på ett sätt som ingen av de övriga kedjorna kan matcha. Skall vi ha två spelmodeller beroende på vilken kedja som är inne? 

Kommentera

Huss: Positivt: Brynäs möter Modo hemma i sista omgången. Får ändå hoppas att vi har ett försprång större än 3 poäng då.
Kommentera

Huge: Det är ganska tydligt att JJ inte håller på denna nivå tyvärr. Han som var så lovande för ett par år sedan känns omsprungen av Sandström redan.
Tror han (JJ) skulle må gott av ett par år i Allsvenskan.

Kommentera

Huge: Vore bra om Hv kunde rädda lite av kvällen ja. Jag tycker väl också att vi i stora delar gör det bra idag,hoppas bara inte att ännu en utklassning får laget ur den lilla balans de har slitit så hårt för.
Kommentera

70 Rodrigues: Skillnad på inställning..
& Dif GNETAR i 60 min.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Klockrent!!!
Kommentera

Davey_22: Fast det här är väl skillnaden mellan riktigt bra lag med moral och disciplin och lite mer mediokra lag som inte har den jämnheten som krävs? Mot genuint bra lag som VF och SAIK har vi inte en suck om inte alla ger 100%. Problemet är väl bara om motståndarna också ger 100% har vi ändå inte en suck.
Sen verkar det satt sig mentalt gällande hemma och bortaspel tyvärr.
Kommentera

Djurgården vinner igen, ligger nu 4:a.
Kommentera

Davey_22: Konstig match.
Kunde lika gärna varit 0-2 efter första;
Vi är med och har jättebud på 2-2.
Sen faller vi på en komb av ett par målvaktstavlor, onödiga tvåor, lite uppgivenhet och ett för dagen mkt bra motstånd.
Bara att glömma och inte gräva ner sig alltför mkt, viktigare match på lördag.
Positivt: HV har tagit över och kvitterat mot Modo efter underläge med 0-2.
Alltid nåt, man får vara nöjd med det lilla.... 😃
Kommentera

Davey_22: Bara att bita i det sura. Frölunda är ett lag för SM-guldet. Brynäs får nog ta sikte betydligt lägre.
Kommentera

Djoos sopren i slottet och... missar.
Kommentera

Jajjen: Jag tänkte lite så inför matchen. Men att bli utklassade hoppades jag att vi skulle kunna undvika...
Kommentera

mattiaskarlgren: När spelare som; Rödin, Andersen, Scott & Sweatt tar skitutvisningar och dessutom inte sätter puckarna när det är mer eller mindre öppna mål.
Sen visar TJ NOLL känsla med tekare i viktiga lägen.

Har Rödin visat på ledar egenskaper ikväll?
Blomman gjort det?
Nordan?

NE just det, när ledande spelarna är dom sämsta och TJ inte agerar utan byter målis vid 6-1 istället så blir det inte bättre.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ah, vinner vi på lördag skiter jag i den här förlusten. Blir det torsk på lördag då är det dags igen. Kommer bli en låååång dags färd mot omgång 55.
Kommentera

Visst, jag hade räknat med storstryk men hade inte räknat med att vår keeper skulle fälla oss. Fyfan vilken unken eftersmak den här matchen ger.
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker sällan vi förlorade på det här sättet under Czarnecki t ex.

Kommentera

maddog1970: Ja, tyvärr är nog Djoos den defensivt svagaste backen i SHL och offensivt händer det inte mycket. Jobba in lite kvalitet nu Bengtzen, det håller inte att ha en femma som kan producera.
Kommentera

Davey_22: Du kan omöjligen vara förvånad, det är ju så här det har sett ut dom senaste 15 åren, med undantag för gulden. Skrämmande o se hur det går i en spiral nedåt😠
Kommentera

Undrar hur många 2 minutare westerholmarna har i anfallszonen i år
Kommentera

smallround:Glömde det...
Kommentera

bradberry: Finns inget lag som behöver en målvakt mer än Brynäs. Brynäs står och faller med en Starkbaum i form.

Och Box play! Näst sämst i serien för två år sen, tredje sämst förra året. Dags för en jumboplats i år?

Kommentera

Så vidrigt äckligt att ens komma in i detta forum och se all jävla skit som skrivs.
Så fort Brynäs vinner och lyckas göra 3, 5 eller 7 mål så är det nästan gudar på isen.
Men så fort det råkar rinna i väg resultatmässigt så är det pinsamt att se alla bakom sina skärmar sitta och spy galla.

Hade Brynäs fått utdelning under första 30 minutrarna i denna match tex där en sjukt stabil Fernström gjort vissa räddningar som inte finns så hade vi kanske haft ledningen i en sådan här match.
Absolut ingen otur som jag skrivit under tidigare matcher utan bara konstatera att Frölunda är så här bra.

Men man orkar snart inte läsa all jävla skit från alla jävla "läktarcoacher" här inne.

Ta ert coachblock och er kostym. Åk upp till hallen och ta över. Gör det sedan bättre. Det kan väl inte vara så jävla svårt?
Kommentera

« · 1642228 · »