Brynäs IF

727216 inlägg · 7960 ämnen

Frölunda vs Brynäs

« · 308986 · » Till forumet

Sv: Frölunda vs Brynäs
Bara det nu inte rasar igen - för vilken gång i ordningen...
Kommentera

2-1 till frölunda bara några sekunder efter att Brynäs klarat av Box-Play som enligt Live Radion var en skit utvisning
Kommentera

Kan Brynäs spela som i denna period lite oftare är slutspel ett faktum...Härlig intensitet och bra forechecking, HÅLL I NU!!!!
Kommentera

Oha Micke Lind säg oha Micke Lind!
Kommentera

danoj: Brynäsare är ett konstigt släkte. Skulle ni mot förmodan vinna matchen. Då kan jag lova att det kommer bli depp på den här sidan. Depp utan like. Så är det jämt. Oavsett om motståndarlaget är klasser bättre än Brynäs. Det kommer att bli sånt depp o alla kommer misströsta. "Brynäs är sämst i ES o vi kommer att åka ur". Så kommer tongångarna vara. Detta även om man trots förlusten ligger på en trygg andraplats i serien. Nu ligger i o för sig inte Brynäs på den platsen men jag kan lova att sådan är mentaliteten.
Kommentera

danoj: Nån som vet om nått hak i sthlm visar matchen?
Kommentera

Jompe:

Så mycket sämre än förra säsongen är vi inte, men vi har dock inte kommit igång riktigt än, är väll endast Luleå och Leksand (sista 5) som har fått smaka på vår absoluta speltopp, och då går det som sagt undan..
I Scandinavium tar ni oss inte, 5-1.
Kommentera

Lilljanne: Tack för ett antal kloka och underhållande inlägg.

Snart dax att åka in till Göteborg och Scandinavium. Ska bli kanonkul att se den här matchen. Förra säsongens matcher var inte så värst kul att se, men Frölunda är sämre än förra säsongen och vi är bättre så jag skulle inte bli förvånad om vi skräller, som kvällspressen brukar säga när vi vinner. Brynäs skräller igen.
Kommentera

Såg just att Olles i Gävle sänder matchen.
Kommentera

20 Lindgren: Om jag minns rätt så har BIF budgeterat med 4400-4500/match de senaste säsongerna. 4600 är alltså inte en skyhög glädjesiffra dom slängt ut sig.

Att ekonomichefen försnillar pengar är såklart helt horribelt. Det enda positiva i det hela som jag ser det är att BIF förhoppningsvis får tillbaka en del av det. Han kommer självklart gå i personlig konkurs och alla tillgångar föras över till BIF, sedan har han en avbetalningsplan och får leva på existensmininum så länge han lever.

Det blir sas oväntade "extrapengar" till klubben. Men självklart hade det varit trettiomiljoner gånger bättre om karldjäveln aldrig fått satt sin fot inom BIF:s dörrar...
Kommentera

70 Rodrigues: Spelar försvaret som dom gjorde i går (vad jag har läst) så är det lätt att vara målis. Jag känner i min vänstra stortå att Jocke och laget kommer lyckas bra i morgon.
Kommentera

Hong Kong: God natt bröder o systrar, see Yaaa!!!
Kommentera

Huge: Om Lundström håller nollan i morgon så kommer jag att byta namn till Huge 2 vare sig du vill eller inte :-))
Kommentera

Hong Kong: Vi får väl se!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tror ändå inte det är fel. Tycker som huge det är rätt match för Jocke att börja med.

Ta du och vaxa fjädrarna nu, så du kan flyga i morgon och komma i tid till matchen.
Kommentera

Huge: Den är väl den normala matchningen som många tränare tillämpar, reservmålvakten, speciellt yngre, ska spela borta och mot ett topplag. Ingen press = bra spel.
Kommentera

aphac: Lysande att bänka 1:a målvakten efter att han hållt sin 1:a nolla!! Only in Brynäs :-))
Kommentera

aphac: Naturligtvis är det psykologi som ligger bakom beslutet att låta Jocke stå i morgon. Fast jag tror nog inte att huvudskälet är att spara MK. Alla målisar vill nog stå i alla matcher om dom bara kunde. Att Karhu skulle vara lite nerkörd efter 9 omgångar verkar inte troligt.
GP har naturligtvis inte räknat in ngn förlust redan nu, men han har nog resonerat så här tror jag: Ingen räknar med en vinst borta i Scandinavium. Perfekt match för Jocke att börja i, ingenting att förlora, allt att vinna.
Intressant läge om Jocke håller nollan och vi vinner i morgon. Större under har ju skett.....
Kommentera

aphac: Jag har i varje match sagt att Karhu skulle hålla nollan. Så ett rätt fick jag i går...=)

GP sa också att Korhonen behövde vila. Jag tycker det är helt ok med Jocke i målet.
Kommentera

Käcken: Lundström imål?Det låter som om GP redan har budgeterat med en torsk. Jag tror inte han skulle fått stå om det varit ett sämre lag som vi skulle möta.
GP plockade ut MK mot Timrå efter 3-0 när han såg att det skulle gå åt h-e. Jag tyckte att han gjorde väl inga större tavlor, fast han var totalt utan hjälp då.
Nej, det handlar om psykologi att Jocke får stå imorron,man vill spara på MK:s självförtroende.

Oerhört poppis att sia om hur det går i matcherna på förhand, med resultat och målgörare här på GB:n.Hur jäkla bra har dom tippsen varit? Är det nån som haft ett rätt?????????????
Kommentera

Käcken: Ska bli roligt och se vad Jocke kan prestera i en match från start.
Kommentera

Lundström i mål i morgon, skönt att GP ger de unga förtroende. Pratade med J-landslagets målvaktstränare, han hyllade Jocke för sitt lugn o kyla , han ansåg att Jocke måste få chansen för att utvecklas, följa med och bära trunk blir man inte bättre av.....
Kommentera

Ford Prefect och Lunkan:
Enligt vad jag kommer ihåg har Brynäs denna gång budgeterat med ett åskådarsnitt på 4600.
De senaste åren har man budgeterat med 25*4200 -- dvs att inte förutsätta att man får fler än 25 hemamatcher.
Kommentera

Hur många av folket här kommer till Scandinavium imorgon? Åven vilka kommer till Street & Soup?
Kommer själv att vara på båda ställena.

Ses i Götet.
Loooser (Winblad 72)
Kommentera

westerlind: Men det är ju ingen skam att hålla på MoDo, Olle. Titta bara på...på..., tja, någon finns det väl som håller på dem. Vår bild av Dig förändras ju inte av att Du nu kommer ut ur garderoben. OK, något ändras den kanske, men inte mycket. Inte så där väldigt mycket, i varje fall.

På tal om något annat, hur tar man bort namn från vänlistan? :-))

Ses vi i Scandinavium?
Kommentera

65Selander:

"Neggo-Rodrigues" önskar jag att jag kunde säga emot dig om, men "MoDo-Westerlind" - vad är det för nedsättande personangrepp?

Som alla andra vet så har jag tagit på mig den tunga uppgiften att sprida ljuset från Gävle och tidvis missionera i de djupa skogarna - då krävs det ibland att man får anpassa sig till den man umgås med, dvs att tala till lärde män på latin och med modoiter på annat vis.

Jag hade kanske inte förväntat mig jubel och applåder för mitt självuppoffrande arbete, men att förföljas och hånas är väl att ta i? Nåja, Jesus bespottades också av sina egna innan de förstod vilka mirakel han gjorde i Hedinaland.

Brynäs IF - för oss som älskar hockey.
Kommentera

sagge: Som om det var en nyhet
Kommentera

va på hockey i går vart lite besviken på publiken det står i alla tidningar att alla brynäsare ska stötta deras lag men fan vilken lam publik vi i gävle har det lär inte vara kul att spela infor dödstysta läktare.

B.I.F RULES
Kommentera

Jompe: Självklart är det rent mjöl i påsen...=)
Kommentera

Hong Kong: Lugn och fin. Skulle vara kul att säga hej, bara. För Du har väl rent mjöl i påsen...? ;-))
Kommentera

Hong Kong: He he jag såg det nu vad du kommer ha för tröja ;-)
Kommentera

Hong Kong: Ska bli kul o se vad ni är för filurer med Ha ha ha VAD HAR NI FÖR NR PÅ MATCHTRÖJORNA för jag förmodar att ni har det på er inne i scandinavium så ses vi där!!!
Kommentera

Jompe: Det där lät nästan farligt. Som om man var misstänkt för något brotsligt...=)
Kommentera

Hong Kong: Jag ska spana efter Dig.
Kommentera

Jompe: Med all säkerhet så kommer vi att synas. Tar på mig Hong Kong tröjan i morgon.
Kommentera

Hong Kong: Jag kommer att vara en av dessa Brynäsare i Scandinavium imorgon. Ses vi där?
Kommentera

Jompe: Kan tyckas det är konstigt skrivet av Pucken Persson. MEN..just nu är det en klapp på axeln, kom igen det här ska vi fixa, som behövs. Bara att hoppas det är fler som hänger på det tåget. Om drygt 12 timmar så går ju ett tåg (buss) från Gävle till Gbg där den sluter upp med flera tåg, bussar och bilar. En massa Brynäsare som gärna går i täten för att pusha Brynäs till nya stordåd. Vi får hoppas laget lyckas i morgon och dom positiva vibbarna det för med sig sprider sig vidare över landet.
Kommentera

65Selander: Ska bli kul o se vad ni är för filurer för vi syns i plåtmeckat!!
Kommentera

Lunkan: Vi får hoppas det.
Kommentera

Ford Prefect: Man hade ju trots den minst sagt usla säsongen i fjol ett snitt på 4 569 pers, så jag tycker budgeten på 4500 i år är högst rimlig. MED VINSTERNA KOMMER PUBLIKEN så det är läge för fler 3 poängare.
Kommentera

rafalski:
Molin har på ålderns höst glömt bort hur man gör mål och det är ingen mening att försöka lära en gammal hund att sitta ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är dålig. Men det jag funderar över - vad hade man budgeterat för? 4500 i snitt? Låter som man budgeterar med rent önsketänkande och i så fall är det inte konstigt att ekonomin ser ut som den gör.
Kommentera

Jompe: Man undrar ju om han har börjat titta lite för djupt i flaskan eller om han lider av personlighetsklyvning precis som Rodrigues, alias Huge. För du vet väl att det är samma person? ;)
Kommentera

Tre viktiga saker från gårdagen:
3 poäng
Anger i målprotokollet
Korohonens nolla

På önskelistan:
Soling i målprotokollet
Molin i något protokoll
Influensavaccinera Lind
Kommentera

Jompe: Skönt med en seger igår, den behövdes onekligen men vad är det frågan om när det gäller publiken? Återigen en patetisk publiksiffra 3572, det är alldeles för dåligt.
Kommentera

Kolla in Bengt "Pucken" Perssons krönika idag:

"Även för en luttrad hockeyskrivare kan det bli lite väl mycket negativism. Så mycket gott har varken skrivits eller sagts om Brynäs IF de senaste dagarna. Det har slagit mig, är överraskad och lite skrämd över upptäckten, att folk som tidigare hyllat och talat sig varma om Brynäs nu öser galla över klubben.
Efter de senaste dagarnas turbulens har Brynäs en svår och tuff säsong framför sig. Laget har sina fel och brister, det är nästan tomt i klubbkassan och på kansliet jobbar en stab stenhårt för att komma tillrätta med de organisatoriska brister som finns.
I stället för spott och spe är de faktiskt värda uppmuntran, en klapp på axeln och uppmuntrande ord för ett lyckligt slut. Vid alla sådana här turbulenser snackas det mycket skit av personer som inte har en aning om vad de pratar om."

Vad sysslar karln med? Ena dagen är han längst fram på barrikaderna, häver kritik ursig om allt Brynäs gör och cirkulerar ogrundade rykten om både det ena och det andra. Nästa dag ondgör han sig över exakt det beteendet. Patetiskt.

Pucken är bra på att analysera hockey. Han kanske borde hålla sig till det.
Kommentera

Härligt med tre pinnar igår. Förlust i den matchen och vi hade varit nere i dyn. Kul att Anger hittade rätt. Lille-Danielsson har (tillsammans med Rönnkan) varit min favvo rätt länge nu; fart under rören, inte rädd för att smälla i, teknisk, viljestark. Han har så mycket potential, den killen. Utvecklingen så här långt pekar rakt uppåt. Mer istid på honom!

Frölunda borta på lördag är väl inte exakt en promenad i parken, men långt ifrån omöjligt. Frölunda är långt ifrån det ramstarka lag man hade i våras. Kunde knätofsarna dra ifrån till 0-4 så kan banne mig vi också ta initiativet i matchen.
Kommentera

65Selander: Vi får försöka göra en "leksand" på lördag mot Frölunda. Fast med en bättre utgång.

Även om Frölunda är ett bra lag så tycker jag dom inte har imponerat så väldigt mycke än.
Kommentera

65Selander:

Välkomna på lördag, jag har som vanligt tippat Frölundaseger och det är väl ingen omöjlighet.
Sen hur står det till med den där "vinna varannan match" andan, om ni kör på den så blir det ju en säker 1'a på lördag :)
Kommentera

glömde säga att man skall agera barnvakt under resan också!

MoDo-Westerlind och Neggo-Rodrigues skall med :-))
Kommentera

« · 308986 · »