1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

731236 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]

« · 1708844 · » Till forumet

Sv: Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]
Huge: Skulle grabben fått lira i Brynäs hade rubriken varit något i stil med:

Brynäs snor talanger från de lokala klubbarna trots det gemensamma avtalet!

Tror knappast det räcker med en unge som vill byta, om mma tackat ja till en hur ska man då kunna neka nästa?
Kommentera

Huge: Nu var länken till GD. Vi får väl se hur rubriken lyder i Arbetarbladet imorgon...

-Brynäs snor skridskor från sjuåring samtidigt som Nörstebö och Alcen tar lunchpengar från elever på lillhagsskolan. Kommunen vägrar ingripa.
Kommentera

pjåtor: Håller med. Jävligt dålig journalistik.
Såvitt jag kan utröna av artikeln så har Brynäs inte stoppat killen från att spela hockey. De argument som Brynäs framför tycker jag låter vettiga, känns som en klassisk snyfthistoria och när man dessutom får chansen att gnälla på Brynäs, så gnuggar lokalmurvlarna förstås händerna.
Borde väl vara rätt så enkelt för farsan att förklara hur det ligger till, känns som ett klassiskt nutida fenomen där föräldrar låter barnen bestämma exakt allt i familjen, allt idrottande ska dessutom vara organiserat in absurdum.
Perfekt tillfälle för den här farsan att förklara för sonen att man inte alltid får som man vill här i livet. Komplettera gärna med lite lirkande och förklara att det säkert finns andra klubbar i närheten där han får spela och jag är rätt säker på att grabben kommer att fortsätta spela hockey nånstans, bara att det för tillfället inte är möjligt i Brynäs.
Kommentera

Chris11: jävligt dåligt 👎
Kommentera

Chris11: Tänk inte på det nu, njut av det lag vi har nu och lita på BZ istället.
Kommentera

Chris11: Ja, hemska tanke. Tänk om vi hade varit utan dessa herrar den här säsongen. Vem fan hade gjort målen och vunnit matcherna åt oss!? Även om årets lag är en gedigen lagmaskin med bra arbetsmoral så är det lite oroväckande att vi är så beroende av Scott och Rödin. Lite samma sits som Växjö, där Rosen och Gynge står för produktionen. Vi får hoppas de sköter sin rehab mellan matcherna och Hedman håller sig på replängds avstånd... :)
Kommentera

KulaShaker: Jag gruvar mig inför nästa säsong. Hur fan ska vi lyckas behålla både Rödin och Scott?? Garanterat att båda får chansen i andra länder för mer cash!
Kommentera

Dags att inhandla biljetter till mellandagarna :D
Kommentera

Zappaholic: Samma gäller Skellefteå-Luleå va? 15 poäng före men Skellefteå har ju sämre spelare, lag, ledare, arena, publik, invånare och gud vet vad än Luleå enligt en del personer i olika HS-forum. Tänk så konstigt det kan bli ändå? :-)
Kommentera

Huge:

Jag håller delvis med i ditt resonemang gällande sekvensen, men för att hålla det hela nyanserat så är väl att döma någons åsikt som "korkad", väl inom ramarna för härskarteknik ;) Sen tycker jag att Pekka är lika god kålsupare, men, kan vi inte efter en sådan fantastisk prestation från våra grabbar istället fira och vara glada?

Förstår i.o.f.s. Att ni är frustrerade, det är ju en och en halv vecka till nästa brynäsmatch! :)

Tack Brynäs! Ni gjorde min helg helt underbar :D
Kommentera

bifhjärta: Den lär inte komma upp. Har sorterat på Frölundas uppladdningar på SHL Play och tydligen lägger de inte upp presskonfer efter varje match. Riktigt kasst.
Kommentera

Är presskonferensen uppe ännu?!;-)
Kommentera

hahii: Ojojoj vad avundsjuk jag är ;-) Hoppas du får en riktigt trevlig upplevelse!
Kommentera

pekka85: "Kan du inte bara se det alla andra ser?"

Jo, det är väl det jag gjort, eller....?
Jag har sett sekvensen och kommit fram till att bedömningen är hård, målet borde ha godkänts.
Sen försökte jag tänka mig in i hur videodomarna har resonerat, när dom nu dömde bort målet. Och jag kom fram till att dom till viss del har på fötterna, till viss del baserat på att man tydligen ska bedöma såna här situationer hårdare fr.o.m den här säsongen. Plus att Johnson faktiskt med sin klubba både trycker till målvakten lite lätt och samtidigt ser ut att låsa målvaktens spade.
Kan tänka mig att det var en del oenighet hos domarna, liksom det var i studion.
Rönnqvist och Sanny hade ju ex två helt olika uppfattningar, vilket visar att det nog inte var så solklart som du och "alla andra" påstår.
Sen kan du ju fråga "alla andra" hos frölundasupportrarna vad dom tycker.
Bara för att visa att ditt "alla andra"-snack inte säger så mkt.

"Blir så trött på din härskarteknik!"

Du verkar ju inte ens veta vad begreppet innebär, annars hade du inte kommit med en så korkad anklagelse.
På vilket sätt har jag försökt trycka ner din eller andras åsikt om videobedömningen genom nån sorts härskarteknik?
Vore intressant att få höra dig utveckla det lite närmare.
Det komiska är ju att det är DU som sysslar med en form av härskarteknik, när du påstår att JAG minsann har fel och att "beviset" skulle vara att "alla andra" också tycker att jag har fel. Utan att ens ha tagit reda på vad alla andra tycker....
Kommentera

hahii: Blir väldigt avundsjuk där. Har varit i Los Angeles men aldrig fått chansen att gå på match i Anaheim. Och nu är det dags att Ducks börjar vinna, annars blir det nog kämpigt att ta sig till slutspel.
Kommentera

Ruskigt bra jobbat av grabbarna, vända mot Modo sen vinna mot ett överlägset Frölunda. Inget stoppar oss!

Ikväll bär det åt mot Honda center. Där man får skåda våra gamla hjältar. Silfverberg, Järnkrok och Ekholm.
Må Silfverbergs lag vinna ;)

Skål Brynäs bröder!
Kommentera

pekka85:

Det är ingen ide det där pekka85. Lika dödsdömt som utsikterna för en rättvis och konsekvent bedömning från exempelvis diciplinnämnden. Det kommer alltid finns någon som inte tycker som du eller som majoriteten av hobbytyckarna här på forumet. Ibland för att vederbörande faktiskt är av en annan åsikt, ibland på grund av lusten att bara jävlas. Thats life!

Nu ordnade det ju sig ändå och rätt lag vann, så ja släpp det och gå vidare. :)
Kommentera

Grattis till alla brynäsare som hade möjlighet att få se matchen på plats igår! Bor i Kungsbacka så har nära, men ställde till sig igår så jag missade matchen.. Sett den i efterhand och ja jävlar vad bra dom spelade !
Kommentera

bloggar.expressen.se/sannylindstrom/ Intressant läsning. Oroligt roligt att se brynäsare med på denna lista, man blir stolt som Brynäsare. Sen kan man tycka att rankningen är lite konstig
Kommentera

Huge: Varje gång jag är inne på detta forum ser jag massor av härliga kommentarer! Fans som visar känslor och skriver kritiska observationer från Brynäs matcher. DET är precis vad man ska göra på ett hockeyforum, i min mening. Jag blev avstängd efter att jag skrev fan två ggr till "någon" efter att vederbörande skrev att Brynäs förlorade mot ett bättre Örebro, i en match där alla andra såg att så inte var fallet. Fattar inte varför du alltid måste ta på dig rollen som den som motsätter sig allt och alla i alla lägen? Kan du inte bara se det alla andra ser? Det ÄR en bedrövlig bedömning av målet, som kunde inneburit förlust för Brynäs! Blir så trött på din härskarteknik! För övrigt spelades SHL-säsongens bästa match igår (än så länge) och ett av lagen var mitt kära Brynäs. Är så stolt! Hoppas att alla skador läker fort och att Rödin håller sig fräsch efter skitturneringen så kör vi hårt efter uppehållet. Älska Brynäs alltid!
Kommentera

Tänkte bara fråga, finns presskonferensen att titta på någonstans? Hittar den ej och hade varit roligt att se på!
Kommentera

Så stolt över Brynäs insats igår! Förövrigt tycker jag Starkbaum är given etta just nu, Sandström får hoppa in och avlasta..
Kommentera

7225: Rätt gott att bo i Uddevalla idag. Först retar man alla för att blåvitt torskade. Sen som lök på laxen så vinner Brynäs över Frölunda. Det är väldigt tyst på sociala medier idag: )
Kommentera

En liten hälsning till våra fina zebror!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Modo värvade ju också bättre än oss enligt både JFK och Modomille. De härjade ju hyffsat härinne under silly och tjatade om att Modo värvat så bra och vi så dåligt.
Kommentera

Zappaholic: ja och JFK lovade att modo skulle sluta högre än brynäs! Gulligt!
Kommentera

7225: Tänk att vi är 20 poäng före Modo efter omgång 16. Trots att de har ett mycket bättre lag :-)
Kommentera

mattiask: Sen har ju inte NJ möjlighet att lämna målgården efter att pucken lämnat densamma vilket gör att det heller inte kunde dömas offside i målgården. Min bestämda åsikt är att kameran endast bör användas till att kolla om pucken är inne eller inte.
Kommentera

SWEATT: om jag inte har helt fel så körde väl Enterfeldt med röd tröja för någon vecka sedan och Vrana började göra det förra veckan.
Kommentera

SWEATT: undrar också det..och PoW?
Kommentera

Någon som har koll på hur Enterfeldt och Vrána tränar? Kör de solo fortfarande eller är någon med och kör med röd tröja(Enterfeldt framförallt?)?
Kommentera

Huge: Jag köper hela ditt resonemang och förstår exakt vad du säger och vart du vill komma. MEN jag köper fortfarande inte att målet döms bort.
Ska man döma bort denna typ av mål oavsett vilket lag som gör dom kommer förstöra sporten.
Spelare kommer aldrig kunna gå på en retur för risken att åka på sådan här skit.

Då är det ju i princip samma sak med Lasch mål igår.
Regeln säger att det inte får vara en sparkrörelse.
Då finns det i min bok bara en enda väg att gå.
Antingen tar man bort allt som har med målgård att göra, dvs målen som görs. Samma med skridsko. Antingen tar man bort alla mål som görs med skridskon eller så inte.
Men som det är idag är det jävligt diffust vad gäller sådana här situationer.
Målet igår tycker jag är solklart. NJ stör endast Frölundas målvakt genom att Frölundas back knuffar honom framåt.
Kommentera

Forsberg 1978: Vet inte om nån skrivit det men "Ollas is Back!" Satan i gatan va bra han var igår.
Kommentera

Förlvrigt den klart bästa SHL match jag sett iår och då gäller det från båda lag.
Kommentera

Vad jag ksn förstp av regelboken så kan johnson vara kvar i målgården om pucken är där problemet är att efter han har sjutit sin retur går pucken ur målgården och han är kvar därför godkänns inte målet efter regelboken. Därav inte sagt att jag håller med om att de borde dömts bort, om dem nu vill ha fler mål i SHL borde man godkänt det.
Kommentera

Går ovanligt lätt att hantera bakfyllan efter 3 goa poäng!☺️☺️☺️☺️
Kommentera

Saken som är mest sjuk med det bortdömda målet igår:
Hur partisk man än må vara, kan ingen människa på detta jordklot påstå att målvakten blev mindre hindrad i Djurgårdens 1-0-mål mot Brynäs i omgång 54 förra säsongen, än vad målvakten blev i det bortdömda 4-2-målet igår. Då tänker jag på att dif-spelaren håller handen på Starkbaums mask, dvs. Starkbaum har ingen möjlighet att ens se skottet.

Det som gör detta ännu mer bissart är att man från officiellt håll har sagt att man ska vara MINDRE restriktiv i situationer där motståndaren stör målvakten denna säsong, än vad man var förra säsongen. Totalt patetiskt!

Hur som helst var det oerhört skönt att vi ändå vann matchen. Vettefan om jag hade klarat av ännu ett sent baklängesmål.
Kommentera

bifhjärta:

Har heller några domslut emot oss och några onda ögon från domarna på Bulan, än att få TJ tillbaka i båset.
Kommentera

Huge: Man kan ju tycka att om ens egna backa befinner sig i målgården så borde regeln vara förverkad. De är ju lika störande som en motståndare. Har de dessutom tryckt in en motståndare i densamma så är det ju bara två val. Antingen mål eller interference.

Domarna gör det verkligen inte lätt för sig genom sitt agerande.
Kommentera

Zappaholic: En obehaglig sak är att det känns verkligen som om zebrorna vill och försöker döma bort oss i flera matcher..Tänk i ett slutspel i match 7 där zebrorna bestämt sig..då är det inte enkelt.
Kommentera

Zappaholic: Bedömningen görs ju i videorummet, kan inte tänka mig att publiktrycket har nån större påverkan på herrarna som sköter den saken.
I övrigt var väl domarna helt Ok, dom tog ju oftast för solklara saker som puckout osv.
Ja, en klockren lagseger via hårt jobb på alla kanter.
Ollas, vilken gigant. Liksom Sunken, har aldrig sett honom bättre.
Sicken skillnad det är på tryggheten i laget, vi kastar ytterst sällan bort puckar i panik utan spelar oss ur situationerna. Tror att Bulan studerat SAIK väldigt mkt och hur dom spelar. Porseland börjar varva upp efter en osäker inledning.
Än mer imponerande att vi gör det utan Bertilsson, Pontus Westerholm, Vrana och Enterfeldt.
Taktiken som en del förordade inför matchen, att försöka hålla siffrorna nere, funkade ju galant.... :-))
Kommentera

Huge: Nåja, vi vann ju ändå men tänk om Frölunda vänt och vunnit denna match. Jag kan inte låta bli att undra om hemmaplan för FHC med fullsatta läktare ändå påverkar utgången av bedömningen. Vad hade bedömningen blivit om FHc tryckt in ett sånt här mål?

Hursomhelst så gör vi en fantastiskt bra match. Vilken högstanivå det finns i det här laget. Och som jag skrivit förut, när vi hamnar i underläge så känns det som vi ändå, i alla matcher, har chansen att vända. Vilken moral det finns i årets Brynäs!!!
Kommentera

mattiask: Tycker också att det är en hård bedömning, försöker bara resonera hur man tänkt och VAD det är som isf stör målvakten.
Titta noga på SHL:s bilder och stega dig fram. Då ser du att J går på retur med klubban i isen. Precis när pucken lämnar målområdet får han en liten tryckare bakifrån alt trycker till lite själv. Detta gör att han får kontakt med målvakten och trycker till denne lite lätt. Inte mkt, men tydligen ändå tillräckligt för att det ska anses hindra honom i sitt arbete.
Det blir ju alltid en bedömningsfråga i såna här lägen, det kommer vi aldrig ifrån.
Säg så här: bedömningen är inte bedrövlig, mer tveksam och till viss del begriplig.
Kommentera

Skrubben: Jag har också tänkt i dom banorna...Senaste matcherna har varit hemska från domarhåll..inte minst Modomatchen som var horribel.
Kommentera

mattiask: Som jag ser det kan den enda anledningen vara att Johnson nuddar målvakten med sin klubba när skottet avlossas. Han står alltså vid sidan om men "stör" Gustavsson i målet pga det.

Sedan Bulan kom har det mesta varit positivt. Men en sak jag tänkt på är att vi oftare får domsluten emot oss med honom som coach än med TJ. Kan det ha att göra med hans utbrott efter djurgårdatchen i omgång 54 förra säsongen? En del domare har kanske ett ont öga till honom. Öhlund och Wolmer Edqvist är några exempel.
Kommentera

Huge: Håller inte med alls.
Säger som Sanny L. Ska man döma bort sådana klockrena mål så kommer hockeyn att fullständigt dö ut.
NJ kommer in för att ta en retur, och visst han missar pucken och är sedan i målgården. Men det spelar ingen roll. Jag tycker bedömningen är bedrövlig.
Hade Frölunda gjort ett likvärdigt mål hade jag tyckt exakt samma.
Kommentera

« · 1708844 · »