Brynäs IF

731219 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]

« · 1708635 · » Till forumet

Sv: Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]
munkas: Mysigt...... haha
Kommentera

Tommy: En bra dag för Göteborg. Två matcher, två förluster..

Grattis till SM -guldet! !!!
Kommentera

Tyvärr helt uppenbart att de "stora lagen " har enorma fördelar hos domarna. Hoppas de går hem med extremt dåligt samvete idag. Är grymt besviken på domarna
Kommentera

bifhjärta: Vi måste nämna BZ och hans värvningar av Mannberg, Zanetti, Johnson, grymt.Sen börjar Porseland skärpa till sig och Vrana har vi ju också förstås. Sen BZ rekrytering av Bulan och Sjödda(tugg, tugg) måste nämnas med.
Ikväll är man stolt !
Kommentera

Imponerande insats idag. Vi vann fullt rättvist och förstakedjan var briljant.
Kommentera

rafalski: Kan inte komma någon spelare som var dålig idag.

Ollas gör ett hästjobb. Johnson kan tillsammans med Scott mycket väl vara de bästa tvåvägsspelarna i SHL. Helt fantastiskt.
Kommentera

Tack som fan Brynäs! Grymt kul match och rätt segrare😃❤️
Kommentera

SWEATT: Vad ska Rönnberg säga den här gången?

"Vi gjorde säsongens sämsta insats. Igen"
Kommentera

7225: du glömde Salmela!!! ;)
Kommentera

Zappaholic: VI ÄLSKAR BRYNÄS!
Kommentera

Bor i Götelaborg. Känner för att gå ut på balkongen och garva lite. Moaha!

Säsongens bästa match hittills! Både av Brynäs, och matchen som sådan. NHL-feeling. Då är det nog heller ingen slump att spelare som Scott, Johnson och Salmela går i bräschen. Jävlar vad starka dom är.

Bortdömda målet var en svår situation - baserat på regelverket - men som inte ska behöva vara det. Får man inte göra som Johnson gör i det läget så är SHL ute på väldigt hal is. Klart han påverkar målvakten, men pucken är lös och det är den han går efter. Sen står han där han står.

Helvete vilken skön känsla vi går in i uppehållet med. Skål!
Kommentera

Först besegrar vi Modo med domarna mot oss. Nu besegrar vi serieledarna med domarna mot oss. Så jävla starka!!! Imponerad som fan av dagens spel!
Kommentera

Tigerhjärta: Detta är ingen kritik men jag upplevde (det lilla jag såg) Pudas som en hyfsat snabb spelare i AS ... Det skiljer väldigt mycket mellan serierna...
Kommentera

7510: Pudas är väl inte långsam?
Kommentera

Någon som noterade Rödins gest efter Salmelas puckout? Nog för att jag höll med honom men det var nog på håret att han rök på en osportsligt uppträdande där. Han släppte fram sitt forna jag lite grann, lät känslorna ta över.
Kommentera

Brynäsgubbe: Kollar lite på Växjömatchen. Niklas Hansson i HV tycker jag är väldigt bra!

Han skulle nästan platsa i Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: haha nästan? Gjort 12p som back redan nu!
Kommentera

7720: Undrar vad JFK och Modomille tycker om den åsikten... Tror att de tycker vi har tur 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kommentera

Euforisk lycklig och i chocktillstånd ÄLSKAR DETTA BRYNÄS 💝
Kommentera

7225: Han är inte långsam men långt ifrån så snabb jag trodde han var...
Ingen får väl minus idag! Vill dock plussa Zanetti, Lindblom och Sunken.
Kanske är konstigt att inte Scott är med där men det vi såg idag är väl inget extra för honom...
Kommentera

pjåtor: Samma här !!=) började fira med en virre..uppe i fler nu tillsammans med öl.😂
Mitt kära IFK Norrköping tog guld, Brynäs vann, jag vann bowlingen mot svärfar, 12 rätt på stryktipset. ..1 mål på stryktipset ifrån livets bästa dag..otrolig:) SKÅL
Kommentera

bifhjärta: ✌✌👍👍
Kommentera

Är Frölunda för sura att lägga upp presskonfen? Kom igen nu.
Kommentera

7510: Sunken och Zanetti är riktigt stabila och granithårda.
Jag vill också berömma Alce'n och Blomman som var lysande i BP
Kommentera

Tror att vi är 1 bortapoäng från att tangera hur det var förra säsongen
Kommentera

7225: Om jag måste ranka favoritspelare i detta lag så ligger Mr Zanetti topp 3. Spelar med hjärta på något sätt, trots att han inte är en egen produkt på något vis.
Kommentera

Många förtjänar beröm idag. Olden känns som en som kan avgöra i ett slutspel. Lindblom hur bra kommer inte han att bli? Porseland bättre för varje match. Sundqvist leder i försvarszon. Scott är bästa transatlant i shl. fyll på med vrana Bertilsson och enterfeldt så ser det oförskämt bra ut
Kommentera

"Johnson stod kvar i målområdet, då Scott satte pucken, men i mina ögon störde han inte målvakten Jonas Gustafsson. Och han hade ingenstans att ta vägen.
Solklart mål tycker jag.
Solklart bortdömt tyckte de ansvariga i situationsrummet i Stockholm.
Men jag tycker att Brynäs blev rånade på det målet.
Och är det här mot reglerna, så borde reglerna skrivas om till nästa säsong..."

Saxat från din länk, Brynäsgubbe.
Kommentera

Detta firar vi med en 18-åring. Och då menar jag inte det kvinnliga könet.
Kommentera

krobbe:
Hemma igen efter en makalös upplevelse i Scamdinavium. Vilken otrolig insats killarna gör i denna match. Det borde varit ledning med ett par efter första. I andra jobbade sig FHC in i matchen, fick ett lite turligt ledningsmål och känslan var att de skulle bli svårt i sista. Två snabba i sista och livet leker. Vad händer, 2-4 målet bortdömt och därefter utvisningar på löpande band. Men killarna står upp för varandra och dödar matchen sista 6-7 minuterna med ett Johnsonmål som grädde på moset.
Sundqvist förvandling från föregående år är underbar, vilka proppar. Förstafemman var grym hela matchen. Salmelas puckhantering underbar att se. Men framförallt är det laget, de jobbar kopiöst för varandra.
Att bo på västkusten och vinna i Scandinavium slår det mesta! Gott jobbat hela vägen från ledning till materialare.
Kommentera

Skönt att veta att alla offside i målgården mot oss kommer att dömas bort. Eller vänta nu. Gjorde inte Frölunda ett sånt mål idag?
Kommentera

Vuollerim: många brynäsare på plats idag va?:) Härlig kväll du måste haft!
Scotts mål i 3e är sjukt snyggt och urstarkt!
Kommentera

krobbe: Efter att ha sett det bortdömda målet ett par gånger via kameran ovanför kassen, är jag faktiskt benägen att hålla med i bedömningen. Jag uppfattar det som att målvakten försöker flytta sin spade från höger till vänster i avsikt att täppa till efter isen, när Johnsons klubba ser ut att låsa/hindra målvakten från att använda sin spade.
Kan tänka mig att det är det man dömt på, för nåt annat ojuste kan jag faktiskt inte se.
Skit samma, nu vann vi. Och då kanske man har lite lättare att vara objektiv... :-)
Kommentera

Förlåt min fylla och mitt ordspråk men: Dra åt helvete alla jävla belackare och skitungar som snackar om Brynäs dåliga spel hit och dit. Fy fan vad jag är less på allt "neggo", vi kör över alla. Scott och Olden 4-president!

"Vi är dom andra"
Kommentera

Huge: ja jag kan köpa den förklaringen. Men det känns mycket godtyckligt med vilka mål som blir bortdömda. Det är nog egentligen det som irriterar mig mest. Men ok jag släpper det eftersom vi ändå vann.
Kommentera

Huge: Fått samma känsla. Johnson slår två gånger, andra gången var pucken borta och han träffar bara målvakten. Klart det påverkar honom. Så, rätt utifrån regelverket, men är regelverket rätt? Nja. Sådana mål måste få godkännas.

Visst ska man inte få störa målvakten för mycket. Men att vara där. Peta lite. Någonstans är det också backarnas uppgift att plocka bort motståndarforwards. Och där tillåter domarna ganska hårda tag.
Kommentera

Huge: Jag ser vad du ser men håller inte riktigt med. Som jag tolkar regeln borde det varit mål iom att pucken är fri när Johnson kommer dit och sen gör han inget för att hindra målvakten. Som sagt från t ex Wikegård så kan han ju inte försvinna. Men är ju partisk. Hur som helst, fantastiskt att slå seriens bästa lag igen. Och vi förtjänade det!
Kommentera

Fortfarande ingen presskonferens, tom den i Skellefteå är ute som spelade senare än Brynäs, Är det någon som har koll på hur långt tid det brukar ta innan SVT har sina analyser, kanske inte har någon idag iom TV-pucken?
Kommentera

Charles: Ja var är presskonferensen? Vill ju se Rönnberg gnälla över att det var den sämsta match frölunda gjort någonsin i historien!*Fniss*
Kommentera

Charles: SVT har tyvärr inte analyser efter varje omgång. Verkar som de hoppat över det den här gången. Att presskonfen inte är uppe skyller jag på suriga göteborgare, det är nämligen klubbarna själva som ansvarar att de laddas upp.
Kommentera

bifhjärta:
Ja, de var en riktig kanonkväll. Scott mål var en fröjd för ögat. Scotts jobb i hörnet, väggspel med Oscar och därefter snurrades målisen upp på läktaren.
Publiken ja, vilket tryck det var i bortaklacken. Efter matchen tackade laget klacken men de applåderade hela läktaren också för vi var överallt denna kväll, underbart att få ta del av.
Kommentera

Vuollerim: Härligt!

Det här kan vi vara nöjda och stolta över.
Kommentera

Precis kommit hem ( inte nykter) till slätta efter 3 underbara poäng!👍🏻 Vi gör en PERFEKT bortamatch idag och vinsten är inget att diskutera! Så jävla stolt!👍🏻 Frölunda har bara fått stryk 2 st matcher i år och bägge mot BRYNÄS IF😀😀😀👍🏻
Kommentera

Haha, känns precis som något Sjödda skulle säga. 😂
Kommentera

7510: Nä, man kan inte begära att Johnson ska försvinna i det läget, men det är ju ändå så att han de facto står i målgården och med sin klubba låser/hindrar målvakten från att försöka rädda med spaden.
Om det sen skett oavsiktligt spelar nog ingen roll, ungefär som det inte spelar nån roll när du oavsiktligt trippar ngn och åker på en tvåa.
Hade Johnson inte haft sin klubba i isen hade målet sannolikt godkänts.
Sen är det självfallet så att det har förekommit en del godtyckliga bedömningar, men just den här gången känns det ändå som att man haft på fötterna och gjort en korrekt bedömning.
Hade jag enbart haft tillgång till TV-repriserna, där man såg allt från sidan, så hade jag varit betydligt mer osäker i min bedömning.
Då hade jag nog snarare bedömt det som en felbedömning från domarna.
Kommentera

Huge: Men Huge då...
Kommentera

Suverän insats! Just att laget visar moral i tydliga målmässiga underlägen är nästan det som glädjer allra mest. Det här var ett styrkebesked. Tycker, högformen till trots, att det känns lägligt med ett seriebreak nu. Berglund/Sjödin och spelarna kan gå in i avbrottet med tillförsikt och putsa på de mindre bra detaljerna inför fortsättningen.
Kommentera

ellis:

Uppehållet kommer ju dessutom lägligt då det finns några skadade spelare i truppen.
Kommentera

« · 1708635 · »