Brynäs IF

728231 inlägg · 7962 ämnen

Full fart framåt grabbar: SM-guld 2003!

« · 131502 Till forumet

Full fart framåt grabbar: SM-guld 2003!
Det är riktigt, det är vad jag hoppas på: Nu slutar vi gräva ner oss för några skitmatcher. Räta på gamnackarna och var stolta för att vi håller på Brynäs. Se det positiva, vi är listiga och börjar med vår svacka, medan de orutinerade lagen får sin vid något olämpligare tillfälle. Nu kan det bara gå uppåt.

Varför se allt i svart eller vitt? - se det i svart eller gult. Och rött.

Det är väl självklart att det tar mer tid att slussa in nya spelare i ett hockeylag, än i andra mer primitiva klubbar där man kastar in pucken och bökar vid sargerna. Inom några veckor kommer skridskoåkningen och passningsspelet att stämma och brynäshockeyn går igång på alla cylindrar. Då blir det spelglädje och åka av igen och vi skonar inga motståndare - sanna mina ord...

Nu får vi in Kösa och då vaknar säkert Ove och Janne ur törnrosasömnen. Juniorskyttekungen Simon Östlund är ett spännande sparkapital som kommer tillbaka efter skada. Han har stora förutsättningar att bli något extra. Kanske redan i år?

Full fart framåt Brynäs!*

*källa: prosten
Kommentera

Sv: Full fart framåt grabbar: SM-guld 2003!
westerlind: Här andas det optimism. Gött att man inte är ensam om det.....
Kommentera

Ah, det vänder kanske i afton... Eller så vänder det inte...

Men tyvärr är jag nog för realistisk och tror att FBK vinner ganska enkelt...
Ändå vågade jag inte spela på FBK när jag la in två dubblar...
Däremot lite Schweizisk hockey...hehe...

Zug - Bern 2
Langnau Tigers - Kloten Flyers 2

MIF Redhawks - HV 71 2
Leksands IF - Timrå IK 2
Kommentera

Märkligt, det verkar som det finns brynässupportrar som sitter och njuter av att det går åt h-vete. Ni kanske skulle trivas bättre om alla satt och lipade och ynkade sig, så att det blir en riktigt härlig stämning under matcherna? Fortsätt för all del om ni trivs med det, men jag kommer tyvärr inte sälla mig till gnällspikarna och domedagsprofeterna. Själv gillar jag att heja fram Brynäs, tjoa när vi gör mål och att intill den sista matchsekunden hoppas och tro att vi ska kunna vinna...

Visst, vi förlorade igen, men ändå en klart bättre match än mot MoDo. I Övik spelade BIF trött och håglöst genom hela matchen och hade obefintligt passningsspel. Nu var Brynäs bra i första perioden och både Kyösti och Janne gör mål. Vi är sakta på rätt väg, säger jag...

Nu tar vi Södertälje i nästa match. Även fast de vann övertygande idag, bör vi ha en bra chans att rubba dem på torsdag.
Kommentera

westerlind: Jag önskar verkligen att man vore lika optimistisk som dig! Vilka är det som njuter av att det går åt helvete?
Kommentera

Kommentar från Tv4 sporten- Paradoxalt är att Elitseriens poängkung spelar i elitseriens sämsta lag! Näst sämst är dom väl, för tillfället i alla fall!
Kommentera

70 Rodrigues: Njuter är det sista man gör. Man mår psykiskt och fysiskt dåligt när Brynäs förlorar. Men att klämkäckt hålla minen när det i år igen verkar gå åt helvete är inget jag klarar av.
Kommentera

rafalski:Inte jag heller!
Kommentera

rafalski: Inte jag heller,det har pågått lite för länge nu.4 år typ...
Kommentera

det måste bli vinst på torsdag...annars så kan det gå åt fan i år...
och sen till TV4: vi är fan inte sämst i sverige....erkänn att det är erat kära djurgården som är det...
Kommentera

Synn om er men TIMRÅ van i allafall :-)
Kommentera

Sylf: Jag tror att detta blir en ödessäsong, antingen satsar man (vilket troligen redan är försent) eller så kommer Brynäs för första gången lämna den högsta serien. Tyvärr tror jag ej på någon satsning så stålbadet väntar nog. Och OM dom åker ur har jag svårt att tro att någon satsning liknade "dalaupproret" skulle komma att inträffa för ett snabbt återtåg. Efter senaste guldet hade Brynäs en gyllene chans att bygga storlag liknande Färjestad men kompetensen saknades och satsningen uteblev. Istället agerade man med långtidskontrakt till vissa spelare och trodde man kunde konservera guldformen för all framtid.
Kommentera

rafalski: visst=lgt för tunt,vlkt gör att iaf kvalser lggr nära till hans o alla vet ju där kan allt hända. förstärkn av lgt kan vara en lösn om det finns peng att handla för o markn innehåll ngt som är nåt att ha.så har års=det ju int alls säk,men artskatte regl kanske gör det möjl iaf.man bör nog inte vänta för länge.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag förstår dig Tony det gör ont i en när BIF förlorar jag håller med dig till en viss del av din kritik men du behöver inte ta i så mycket.Du är förvånansvärt tyst när det går bra för BIF då ser man inte röken av dig här på HS!!Ja nu har inte BIF vunnit så många matcher men när dom nu kommer så småningom för det är jag övertygad om att det kommer lägg märke till här Gubbar var är gnällspikarna då??Ja ja nu får man väl 100 påhopp här men tänk på det!!Kritik ja!! men man behöver inte överdriva!! Jag är väl en Tokoptimist då det kommer inte gå åt helvete man kanske ska bara sänka ribban lite kommer vi 5.a 6.a vilket är ju fullt rimligt. Bara inte det eviga skade eländet fortsätter så till slutspel ska vi!!!!
Kommentera

arnetiberg: Är du sms skadad med tanke på hur du skriver dina inlägg här??Helt ointressant blir det o läsa dina jobbiga förkortade inlägg!!
Kommentera

Huge, Tomas HOCKEY, Bissett, observant m fl:

Härligt att se brynässupportrar med framtidstro. Vi krigar vidare i motvinden: Snart vänder det - Nu tar vi SSK på torsdag!
Kommentera

westerlind: Skriv upp mig på din lista Westerlind. :) Tackar dig, Huge och andra för att ni håller Brynäsfanan högt även i motgång.
Kommentera

observant: visst=det eft att jag skaff mobil,som jag börja så här.många=negat,men har fakt fått stöd o uppmunt av några på olika for.
Kommentera

arnetiberg:

Om du då skriver på detta sätt endast till de som uppskattar det, så vore det bra. Vi övriga tycker det är otroligt jobbigt och störande att se.
Kommentera

arnetiberg: På olika for.? former? fort? foreller? fordon?
Kommentera

observant:Om du hade varit ute på HS lite oftare så hade du vetat att jag varit ute på HS och kommenterat och rapporterat från varenda träningsmatch samt varenda match i serien så här långt, så kasta inte sten i glashus!
Kommentera

carina: Hahaha den var bra ungefär det jag menar!!Arnetik eller vad han nu kallar sig.Bättre att han håller sig härifrån alla tycker det är bara så zzzzzzzzz
Kommentera

« · 131502