Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Game Day Rögle-Brynäs

« · 2435072 · » Till forumet

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Auchinleck:
Verkligen! Kanske var det lite naivt att låta Håkansson stå. Samtidigt har ju inte finne nr2 rosat marknaden direkt. Svårt val, men jag hade nog också spelar Håkansson. Vi skulle behållt finne nr1 och framför allt över huvudtaget inte lagt alla ägg i Lindbäcks korg. Men någon ny målvakt den här säsongen kan vi nog glömma.

Men skönt är att det ändå blir lite mål framåt, jäkligt viktigt. Nu är det Larsson och Rödin som måste steppa upp och hitta nätet så ska vi väl kunna undvika kvalet.
Låst ämne

Auchinleck: ja det är illa. Sen är det hårt att hänga manner. Han visar ändå lite stake. O hade han spikat igen hade draget hyllats. Nu med facit blir det att det var idiotiskt.
Låst ämne

Cam är gud: Hmm håller iaf med om att vi behöver bättre målvaktsspel och att domarnivån var direkt dålig idag
Låst ämne

Cam är gud:
Målvaktsfrågan överskuggar allt annat.
Låst ämne

Huge: Men ni har ju 3-3 på helt sjukt dåliga domslut. Edströms bortdömda som ska vara 4-2 är ju en parodi. Eller är det någon som tror den är medveten. Sen innan 3-3 är det väl ändå en solklar utvisning på Brynäs? Matchen hade ju sett annorlunda ut om rätt beslut tagits där. Sen gör domarna fel på andra hållet också, jag ser inte varför ert andra mål ska dömas bort om inte första gör det, marginell störning i båda fallen. Utvisningar o missade utvisningar på båda håll. Men summa summarum vann Rögle matchen både en två o tre gånger. Clang var inte bra idag men ni måste verkligen skaffa er en målvakt. Som på Ersons tid då kunde ni förlora skotten typ 12-54 men ändå ta poäng.
Låst ämne

Huge: måste kännas ovant att lansera en egen uppfattning😂😂😂

Men lite rätt har du; jag och många andra orkar inte läsa dina inlägg… ingen som tyar längre.
Låst ämne

Tgl: Jättekul för dig hörrudu.
Att du fick chansen att raljera över en felskrivning pga att jag missade repeteringen av ord i texten och inte läste igenom mitt inlägg innan postning.
Det var väl roligt för dig? 👍
Låst ämne

Tgl: vi har ett snitt på 1.28 p med Manner vid rodret..
Låst ämne

Huge: ” Så nivån på din läsförståelse undrar man över helt klart över” - på tal om analfabet… nyktra till!
Låst ämne

Huge: Som Manner sa på PK’n - står här för hundrade gången och……Typ som ” Operationen gick bra men patienten dog”
Manner saknar ”Det” för Brynäs, blir ju i regel förlust när han är ansvarig, och det har han varit i drygt 1,5 säsong nu!
Låst ämne

Blipp62: o vem tycker du vi ska skylla på? Alcen?
Vem är det som är ansvarig för att sätta spelet? Sköta träningarna? Gå igenom gameplan? Coacha laget?
Låst ämne

BIF Kungen: Gav för ca 10 min sen en redogörelse och just en egen åsikt om hur jag ser på matchen.

Så nivån på din läsförståelse undrar man ju över helt klart över.
Som bäst analfabetklass, och då är jag generös i min bedömning…
Låst ämne

Blipp62: Ok, vilket ansvar har Manner då? Naturligtvis inte bara hans fel, men nog är det en del han kan jag tycka! Manner = mellanmjölk, dock charmig! Ger charm SHL poäng = tydligen inte!
Låst ämne

Huge: ja men svara på frågan istället!! Vad i hans analys gör att du tycker han ser bättre än många många många andra..O att fakta fakta fakta pekar åt helt annat håll!!
Låst ämne

lapad: Att skylla våran placering på Manner är under all kritik. Pinsamt hur lågt nivån på hs har sjunkit..
Låst ämne

Missade matchen och ser att vi blev krossade av Bandyklubben från Skåne. Almtuna-liraren hade en lite tyngre match idag.
Det blir negativt kval 22/23. Nu vet ni.
Låst ämne

Stefan R 63: Och??
Modoiten som inte ser våra matcher ”on regular basis” har bättre koll och hockeyöga än vad många härinne har och som ser och följer vårt lag i varje match.
Pinsamt så det förslår…
Låst ämne

BIF Kungen: När han tycker en Modoit gör en bra analys ..O Modoiten skriver TROR och LÄR så undrar man
Låst ämne

Danne66: Huges uppgift är alltid att balansera debatten oavsett hur spelet ser ut/resultatet.

Balanseringen sker som brukligt mellan matcherna och metoden är att kritisera andra åsikter utan att ha några egna…, bara det är ju märkligt.

Själv undrar jag om nivån på hockeykunnande ….?
Låst ämne

lapad: Ja det går ju inte att släppa in fyra, fem mål per match, det håller ju inte.
Låst ämne

lapad: Med SHL’s bästa målvaktspar, men sämsta försvarsspel eller hur det nu blir! Under all kritik dock!
Låst ämne

Avsluta högt: Korrekt analys. Gör vi 4-3 när vi har bra tryck så vinner vi nog och åker hem med 3 poäng.
Större än så var egentligen inte skillnaden idag mellan vinst eller förlust.
Utöver att Rögle har fler matchvinnare och vassare avslutare och fick två mål till skänks i första.
Trots den starten krigar vi oss tillbaka och all heder åt spelarna, men det räckte inte den här gången.
Viktig match mot LHC nu och där blir det 3p.
Känner det ända ner i stortån….
Låst ämne

Huge: han skriver vidare att han TROR..inte vi behöver vara oroliga för kval..O att vi LÄR ha tre andra lag bakom oss! Vilken hockeyproffessor han verkar vara du...Jo tjena...
Alla ser.. att vi har dåligt försvarsspel..dålig coaching..att vi vinner 1 av 5 matcher..att vi inte är med i matchstart igen o igen..att vi inte följer gameplan..för vilken gång i ordningen.. svagt mv spel...Inget TROR eller LÄR där.. Fakta Huge Fakta...
Låst ämne

spolaisen: ser ju ut som han mer eller mindre sätter hjälmen mot domaren. Väldigt närgången och säkerligen ingen komplimang som sades. Idiotiskt såklart. Tills vi hittat en målvakt som kan reda ut sådana stormar får de vackert hålla käft.
Låst ämne

Huge: Vad tycker du att han har rätt i? Att Kinnvall är skadad? Lindbäck? Att Malmö och Luleå inte har tagit in spelare???
Låst ämne

Danne66:
Jag håller med, offensivt har vi gjort det ok två matcher nu. PP funkar.
Men även om vi har bra backar som David, Johannesson, Berra även Friman idag så blir vi kort när inte de övriga backarna är påkopplade defensivt hela tiden. Bergman har fått sin chans o insett att HA troligen funkar bättre och Theo kommer att komma men får förtroende han ännu inte förtjänar.
Låst ämne

Danne66: Ja, och det har du fattat först nu?
Aja, bättre sent än aldrig…
Låst ämne

Danne66: tackar 👍

efter mitt förra inlägg har jag scrollat lite.

Knepig coachning verkar också upprepat sig?
Låst ämne

Huge: Enligt dig är ju majoriteten här oinsatta soffcoacher. Nu fick jag dig din orm!
Låst ämne

Danne66: tackar 👍

efter förra inlägg har jag scrollat lite.

Knepig coachning verkar också upprepat sig?
Låst ämne

Mattson: Pinsamt då att en modoit som inte ser Brynäs ”on a regular basis” både ser och vet mer om vårt lag än vad majoriteten av alla brynäsare härinne gör….
Låst ämne

BIF Kungen: Tycker vi har bra tryck i offensiv zon. Men så jävla många oförklarliga misstag. Allt som vanligt mao.
Låst ämne

Bulten:

Ifall Domarna klarat av att höra klagomålen från Timashov, så hade det blivit en jämn match.
9
Låst ämne

spolaisen: ja jo det kan man tycka. Det är ju inte felaktigt bortdömt även att det verkligen är på gränsen. Vi släpper ändå in 8 mål. Där ligger problemet
Låst ämne

Danne66: Men 107 insläppta är under all kritik. Antingen har vi dåligt försvar, dåliga målvakter eller en oengagerad målvaktstränare och en huvudtränare som inte hänger med.. Avgör själva
Låst ämne

Danne66: såg inte matchen, var på bio, Avatar (absolut inget att se…😬? ”Tog en för laget”…

Jaha, 0-3 underläge igen, vad hände lixom.

Har inte scrollat här, var vi utspelade eller inte?

Nån, några som var bra?
Låst ämne

Bulten:

Domarna visade med sina videogranskningar var sympatisera låg och där har ju den rabiate rögletränaren ett visst inflytande på domarinsatserna.
Låst ämne

dabif: Det är väl bara vi som släppt 8 mål i år? 2ggr dessutom.. Blir så jävla trött!
Låst ämne

Farsang: Får nog åka till Ängelhom nästa gång och ställa mig intill och skrika ikapp med honom :D
Låst ämne

Avsluta högt: Håller med, efter vårt första mål så var vi nog bättre. Bortsett från målen vi släpper in då. Men det går ju inte ge 3 mål i handikapp. De får träna bort nonchalansen för i egen zon är det hönsgård, ser bättre ut i boxplay än full styrka.
Låst ämne

Domarna är inte bra, men vi kan inte skylla att vi släpper in (8!!) mål på domaren. Vi sätter oss själva i skiten och spelar utan målvakt i 60 minuter.
Låst ämne

spolaisen: Det var ännu värre domare i farten ikväll (länken).
Låst ämne

Charliejfz:

Tyvärr, så viker domarna ner sig inför en pöbelliknande publik..SHL är värd bättre domare, som klarar av att hantera sina egna känslor och INTE bete sig som förorättade lapplisor.
Låst ämne

Avsluta högt: Jo tjena, brynäs har patent på att hitta sätt att förlora matcher på......
Något är fruktansvärt ruttet i denna förening, att problemet/problemen inte är eliminerarade efter styrelsebyten m.m är en gåta.... är sista livlinan att kontakta det okända för att en gång för alla se om det sitter i väggarna?
Låst ämne

Forsberg 1978: tålamod, ett helt dygn kvar av året.
Låst ämne

Jan-Erik : Du kollar inte Brynäs "on a regular basis".
Låst ämne

Mattson: det är inte bara Brynäs utan alla lag utom möjligen Malmö och Luleå har bättre spelar material pga KHL osv. Jag tror ändå inte nu behöver vara rädda för kval, HV., Malmö och Oskarshamn lär ni ha bakom er i tabellen sen hade ni kanske siktat högre och det kan det ju bli med skadade spelare åter.
Låst ämne

Skall säga nåt som nog inte alla här gillar. Brynäs var det bättre laget. Såg skickligare ut. Rögle skall vara mycket glada för tre pinnar. Det går ju inte att släppa in dessa mål. Inte heller snacka sig utvisad. Där rann ju två mål iväg.
Låst ämne

Viktigt att Hv och IKO förlorade. Det köper oss återigen några dagar att famla efter form och rätt spelsätt. Vore välkommet med Kinnvall tillbaka.
Låst ämne

Var är nyförvärvet som någon påpekade var klart?
Låst ämne

« · 2435072 · »