Brynäs IF

727785 inlägg · 7961 ämnen

Gameday

« · 2238486 · » Till forumet

Sv: Gameday
Stenis: Nick var också på problemet "– Jag vet inte om det är dålig kommunikation mellan spelare. Det är svårt att säga. Men vi ska vara fem som anfaller och fem som försvarar.".
Verkar som om alla inte arbetar tillsammans som ett lag.
Kommentera

Huge: Inte alls! Blev bara positiv överraskad av ditt inlägg 😁
Kommentera

Huge: "Du ser att vi är ett bottenlag men grinar och blir förvånad när vi emellanåt spelar som ett bottenlag"

Nej, det var inte det jag opponerade mig mot. Det var att DU skrev att det ser "mkt bättre ut än förra säsongen".

Då frågade jag dig om det verkligen såg bättre ut än förra året med största förlusten mot leksand på 39 år och 40 insläppta mål på 10 matcher och dessutom har vi tagit färre poäng efter tio matcher iår än förra året.

Då svarade du att jag skulle förstå om jag lärde mig mer om hockey?

Så, återigen: vad är det som ser bättre ut?
Kommentera

Huge: ja vi är ett lag för de nedre regionerna MEN för den sakens skull ska vi inte spela pojklagshockey!!
Ser på klipp från matchen igår och det är faktiskt så IQ befriande försvarsspel på alla 6 Lif mål. Ok det är ett bra hockeylag men VI gör dem bättre än vad de är.
Vet faktiskt inte om våra backar inte kan markera eller inte får gå på kropp på motståndare. Det är sanslöst dåligt oavsett om.vi är bott eller topp. Vi står och tittar på vad DE ska göra.
Kommentera

Treklövern1912: Jag älskar Rödda och hans hjärta för Bif men är det så att han har en egen agenda och kör jaget före laget ..då har han inte hjärta för föreningen eller ska ha C på bröstet.
Kommentera

Stefan R 63: Leksand pissade in sitt revir och vi accepterade det.
Kommentera

Hands off!
Kommentera

KulaShaker: Då kan vi räkna med turbulens i DIF ett tag men att den nya SC kommer vilja visa handlingskraft.
Några kontrakt bryts och att de kommer satsa på prestigeförvärv. Nackdel för oss i så fall.
Kommentera

Huss: avståndet ökar…
Kommentera

Huss: Skulle säga tvärtom. Turbulens är inte positivt i någon benämning. Fördel för oss!
Kommentera

Huss: Förstår att andra lag i shl kan bryta kontrakt med oönskade spelare för det står ju alltid ett lag och tar emot dessa rejects med öppna armar...

Lex; Palve, Sallinen, Gunler, Molin, Björk
Kommentera

Tigerhjärta: Inledningsvis ja..
Kommentera

Ove Myling: Brynäs Leftovers?
Kommentera

Tigerhjärta: Det känns väl tyvärr som att det enda som skulle kunna rädda oss nu är 10-15 nya pluggar till den trasiga ekan. Allt annat har vi provat.
Kommentera

Huss: Tänker att det är väl bara att ta Brynäs som exempel? Vi har haft turbulens i flertalet år med mängder av sparkade tränare, sportchefer, spelare osv. Det tar tid att bygga upp en förening när organisationen är turbulent. Jag ser det tvärtom. Kanske ger det ett kortsiktigt uppsving för DIF, men i längden denna säsong är det bra för oss om de sparkar deras sportchef och skapar oro inom organisationen!
Kommentera

munkas: Ja så är det. Vi får hoppas att minst 2 andra klubbar får mer problem än oss sett över 52 omgångar, det är vår enda chans förmodligen...
Kommentera

Tigerhjärta: Läste nyligen att Brynäs är med och arrangerar Ledarskapsutbildning! Lite ironiskt kan jag tycka, det är väl inte i ledarskap föreningen har svart bälte? Elller🙈
Kommentera

Zappaholic:
"Vad tycker du?"

Captain: Vacant

Hur Rödin får behålla C på bröstet när han stjälper lagets gameplan är en gåta.

Vi har ingen Kapten och har inte haft på länge.
Vi sparkar tränare istället eftersom laget och dess Kapten inte följer order.

Lamt ledarskap. Verksamhetskritiskt lamt ledarskap.

Alcén och Grahm, har de vad som krävs?
Visa vem som bestämmer i den här föreningen!
Kommentera

KulaShaker: Många år, många ursäkter, många dåliga bortförklaringar.

Får vi inte till ett par vinster på de kommande matcherna så ser det lika jävla illa ut som de senaste 4 säsongerna.

Varför spelar vi helt plötsligt huvudlöst?

Hybris efter 3 segrar mot topplag?

Min grundhypotes kvarstår;

Någonting är ruttet i Brynäs IF
Kommentera

munkas:
Läget sammanfattat på Twitter:

"Malmös Instagram: Händemark återvänder.
Brynäs Instagram: prova våra nya shorts."
Kommentera

Auchinleck: Riktigt laddad för matchen i morgon, en eller annan pinne vore underbart.
Kommentera

Auchinleck: Skillnaden är ju bara Percy som lastat in ca 100 mille över åren. Så även nu då han pröjsar Söderberg med 400" i månaden. Undrar var FH får?

Där är skillnaden..
Kommentera

Axle San: Målet är nog bara att hålla insläppta mål under 3,0. Allt annat är en bonus.
Kommentera

Lemp: Målet är alltid poäng oavsett motstånd och oavsett förutsättningar. Ingenting är omöjligt i SHL så självklart så skall vi hoppas på poäng.
Kommentera

Auchinleck: Brynäs kan bättre?
Kommentera

Jag fattar inte varför Alcén inte har börjat värva än, minst 1 målvakt och 1 back in snarast. Förstår att det är tufft i ekonomin men får väl släppa några som inte håller då, är det så svårt?
Kommentera

mk:
"Där är skillnaden.."

Vi ligger inte på elfte plats i lönebudgetstabellen.
Men vi presterar för en elfteplats.

DÄR är skillnaden.
Kommentera

Jag undrar om inte Wikegård kommer gå in som GM i efter säsongen. Jag lyssnade på hockeypuls podd som släpptes i veckan med Wikegård och där säger han att han hoppas frågan från Brynäs kommer igen. Anledningen att han tackade nej var att timingen inte var rätt just nu och att han hade ett år kvar med cmore.
Sen hittade jag på sportbladets artikel där Kangas kommenterar ryktet om Wikegård där han svarar på frågan om Wikegård kan bli aktuell framöver med
”– Alla som kan bidra till Brynäs utveckling är aktuella, men det är inte aktuellt än på ett tag. ”

På hemsidan i veckan sa Kangas att man lämnat över ett antal kandidater till nya klubbdirektören men att det inte är något brådska osv..
Kommentera

Hermansson888: "Förstår att det är tufft i ekonomin men får väl släppa några som inte håller då, är det så svårt?"

Det är ju inte bara att "släppa" spelare heller, andra lag ska vilja ta över kontrakten också..
Kommentera

Mattson:
"Brynäs kan bättre?"

Avsevärt.
Kommentera

Mattson:

körde om bilderna från gårdagens match..

såg Gunler trampa ikapp den som slog diagonalpassningen till målgöraren för Leksand och där vår målvakt gjorde samma placeringstavla som mot Färjestad, pucken in vid bortre stolpen..

lätt att vara efterklok,

men om Gunler INTE valt att glida bakom passningläggaren utan istället stört puckhållaren med en tackling eller med klubbhakning, så hade vår målvakt KANSKE sluppit nesan med att släppa in skottet på bortre stolpen...

många BIF-spelare uppträder under bekvämlighetsflagg!!

Har BIF-spelarna tacklingsförbud???
Kommentera

Auchinleck: Var ligger Malmös budget?

Sen har man personer som kan kasta in pengar när det behövs.
Har Brynäs den personen på den nivån som Percy?

Lätt att värva spelare när andra tar notan..

Men vi tycker olika😉😉
Kommentera

Zzz: Jag hoppas stenhårt på Wikegård.
Kommentera

mk:
Vet inte, men Malmö verkar ha spottat upp sig på den döda marknaden. Både när det gäller muskler i plånboken och på planen.

Dags för Brynäs att testa marknaden?
Kommentera

Auchinleck: Det är ju enkelt när man har en Percy som betalar. Det blir upp till oss att bidra med swich.
Kommentera

Axle San: Det gör då inte jag. Wikegård har inte rätt profil att leda ett "lagbyggarteam" tillsammans med bla. Johan och Erika. F-n vad jag avundas Leksand just nu.
1. Spelare på isen som visar attityd att gå på mål och kör över våra spelare med sin totala avsaknad av attityd.
2. Fullsatt och fantastisk stämning på matcherna med en ståplats som visar vägen.
3. En supportershop som fungerar där möjlighet finns att grunda för kommande generationer.
4. En sportchef som har en långsiktig plan och tänker mycket längre än näsan räcker vilket våra båda inte visat prov på ännu efter tre månader på posten.

Minst sagt så hoppas jag Brynäs inte som vanligt gräver ner huvudet i sanden utan upp med huvudet och ödmjukt ser & lär.
Kommentera

Zzz:
Börjar med en idé om att renovera truppen. Det brukar både sponsorer och fans gilla.
Att vara passiv ger ingen energi om det inte är styrspel.
Kommentera

Auchinleck: Lysande..😂
Kommentera

Auchinleck: Hur löser "vi" pengafrågan? (Rätt svar är inte att det är dyrare att åka ur. Konken är dyrast.)
Kommentera

Tittade på backarna +/- ..ingen vacker läsning om man heter Björk eller Genoway..
Kommentera

Tgl: "Anställ dina före detta spelare" - En rekryteringskurs av Brynäs IF.

Där har du något som föreningen har svart bälte med streck i.
Kommentera

Herre P: Nån som hade hittat att av drygt 300 SHL-spelare var 4 av de 5 sämsta spelarna i +/- brynäsare.
Kommentera

Mattson: ..hm. Vet någon om dylik statistik har någon betydelse..tittar tränarna på sånt?
Kommentera

Herre P: Vet inte. Men jag tror statistiken säger något om kvaliteten på laget och spelarna.
Kommentera

Mattson: vi har ju backar som ligger betydligt bättre till..Nyberg t ex..
Kommentera

Mattson:
Återanvänder. Det är smart. Spar energi:
"Börjar med en idé om att renovera truppen. Det brukar både sponsorer och fans gilla."

Alcén och Grahm.
De skall tillföra energi.
Kommentera

Auchinleck: Spara energi vs tillföra energi. Är inte det två motsatser?
Kommentera

Nyberg - Mylläri
Hedberg - Berglund

..klart ☺ ..första och andra backpar. 🤪
Kommentera

Mattson:

Laget behöver spara energi för att ha kraft att avgöra när läge ges (som de hade förmåga att klara de matcher vi tagit poäng).

Sportcheferna behöver tillföra energi (kvartssamtal med de spelare som är döva för matchplanen och skicka iväg/värva spelare) för att maximera förutsättningarna för LAGET att lyckas.

Är det motsatser?

Eller ett framgångsrecept i nuläget?
Kommentera

Axle San: Den sista jag hoppas på är Wikegård.
Kommentera

« · 2238486 · »