Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Gameday

« · 2239251 · » Till forumet

Sv: Gameday
Pettisbif: Il Capitano spelar i pp1
Kommentera

Pettisbif: Så du vill ha kvar Manner?

Bestäm dig människa.
Kommentera

Honken72: ”Brynäs kan bättre”

Upp till bevis nu nya ledningen. Eller var det bara snack?
Kommentera

Bästa spelarna för dagen ska spela mest

PUNKT
Kommentera

Pettisbif: Lägg ner nu med snacket om att byta tränare. Det behöver vi aldrig mer prata om. Det är spelartruppen det är fel på, nu måste det värvas, gärna igår. Annars kommer vi inte vinna en matchjävel till. Visa lite nu Alcén förihelvete. JAG ORKAR INTE VA BRYNÄSARE MER. HERREGUD.
Kommentera

Ta 15 år i allsvenskan så kanske vi blir konkurrenskraftiga
Kommentera

Wilhelmsson: medgångsspelare
Kommentera

I många matcher spelar vi väl helt ok, men va spelar det för roll när vi gör så många individuella misstag, har målvakter som läcker, 2-3 SHL-dugliga backar och typ en farlig kedja.

Idag har vi bra chans att få med oss 1-2 poäng, då ska det tas en massa onödiga jävla utvisningar. Nä, ser inte vilka matcher vi ska mäkta med att vinna just nu. Agera för helvete, snälla.
Kommentera

Pettisbif: är det inte holmkvist som är ansvarig för backarna?
Kommentera

Jobbocop: tycker synd om Manner som ska försvara detta dåliga försvar Borde Andersen vara ett alternativt för typ Björk kan inte bli sämre .
Kommentera

Oavsett hur många här sitter och tjuter så förstår jag att ni är som mig. Man älskar sitt lag, Brynäs. Man försöker hitta vägar, man ligger sömnlös, man känner sig helt tom och man tar det personligt eftersom man älskar Brynäs så mycket. Men en sak kan vi alla vara överens om. Manner i all ära, men givetvis håller inte namnen på tröjorna. Det ser nog alla.

Har vi TUR denna säsong och klarar kval så är det många kontrakt som bryts. Men hur mycket TUR ska denna förening ha? Jag tror personligen inte att Brynäs klarar ett till kval. Nu har vi 6 raka, det stärker inte självförtroendet, vart ska detta ta vägen? På riktigt.

Aldrig någonsin på de 4-5 senaste säsongerna har man fått andas ut. Vad ser Alcén? Är det bättre att åka ur än att spendera pengar? Hoppas han också på tur? Vi har inte 9 liv som en katt. Det är nu eller aldrig.

Något måste göras. Inget blanda bland femmor osv, vi har fått bevis på att det inte funkar. Något måste hända. Inte till jul, inte till nästa helg, NU!
Kommentera

munkas: Som det ser ut nu har vi en kedja av fyra som håller SHL klass..
Två backar och ingen målvakt som gör det..
Det här ser väldigt, väldigt mörkt ut..
Kommentera

Rödin1912: vad ska han göra när det är 5 sopor framför honom?
Kommentera

Nedmontering av Gefle IF och nu snart Brynäs IF
Undra vad man har för folk på båda kontoren.
Fotboll och hockey är nog inte deras gebit.
Tror dom passar bättre och steka hamburgare på max.
Kommentera

MrCarla: Ingen av oss vill att vi hamnar i HA men det är kanske just det vi behöver. Då kanske vi kan vinna llte matcher 😪
Kommentera

Davey85: Enstaka värvningar kommer inte betyda ett skit och flera värvningar finns det knappast pengar till. Ett nytt minusresultat kan betyda konkurs. Brynäs måste lära sej hur man slår Timrå. Då kan man fixa nytt kontrakt.
Kommentera

MrCarla: TRUPPEN ÄR FÖR SVAG punkt.
”Brynäs kan bättre”???
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag kan säga såhär. Spelar ingen roll vem som tränar oss. Vi har för dåliga spelare. Vi hade möjligheter att bryta med Björk, Berglund, Nyberg, Mannberg, Sallinen, Pettersson, Danielsson, Kvist, Ljungkrantz, Birgersson, Andrén och Honken. Plus att värva bättre istället för Olesen, Eklind, Henning, Bergman, VV.
Hade vi haft en sportchef med k*k så hade vi haft ett sånt här lag:
NY (NY)

Genoway - Bertilsson
Billins/NY - NY
Hedberg - NY
NY - NY

Rödin - Scott - NY
Molin - Palve - NY
NY - Ölund - NY
NY - NY - NY
(NY)
Kommentera

Det värsta är ju att vem fan det nu än är som värvar, så ser det ju inte lovande ut. Nästan inget nyförvärv har varit vad vi behöver eller levererat som tänkt. Speciellt backsidan har man ju totalt gjort självmål på. Hur fan tänker man?
Kommentera

Peja:
Varför kan man inte prata om en aha-upplevelse om man tittar och ser ett spel man positivt förvånad över? Det var många som sa att det var intressantare än de trott ifjol.
Ska man märka ord om vad som är lämpligt eller ej, så är det väl att du inte ser Brynäs sdhl satsning som professionell. Den är det straffspark på.
Kommentera

Honken72: Några onödiga utvisningar och dåligt självförtroende efter 5 raka förluster gör att ett Luleå, som inte gör nån kanonmatch, kan vinna på bättre självförtroende när chanserna kommer.
Surt, vi gör en bra match förutom tvåorna som kommer i överambition.
I såna här matcher är en stabil målvakt mkt viktig.
Andren Ok men är inte den målvakten, tyvärr.
Ska det jävlas så ska det, innan det vänder uppåt igen. Bara att deppa ihop och komma igen.
Kommentera

Svensson_62: ”TRUPPEN ÄR FÖR SVAG punkt.
”Brynäs kan bättre”???”

För svag för vad?
Kommentera

Mattson: Du tror inte att det skulle göra skillnad att få in en målvakt som åtminstone kan vara nära 90% hjälper? Eller att få in EN bra back till som kan käka minuter?
Kommentera

mattiask: han platsar möjligen i division 2, sänd iväg björk snarast
Kommentera

Komiskt å läsa vissa kommentarer som i princip vill att tränaren ska sparkas för sjuttitolfte gången i ordningen. Brynäs har problem, kommer även att ha problem framöver tills det sakteligen blir mindre å mindre av problem. Tränaren har ansvar , ja absolut men det är fan inte hans fel att BIF saknar det grundläggande självförtroendet som raserats totalt under längre tid. Ingen tränare ska nånstans enligt mig i det här läget, jag anser att han är bra. Jag står för den här kommentaren till 100%, så för alla er där trosorna korvar ihop sig i arslet när ni läser det här, ni kan sniffa min håriga röv. Skriv er adress så skickar jag doftsample.
Kommentera

Davey85: Nix! Marginell skillnad.
Kommentera

Axle San: Spel i SHL?.
Kommentera

Kahlins Kakel Och St: jo mycket sämre tyvärr måste in med en riktigt bra back inte ens gunler räcker
Kommentera

Mattson: Ja, och små marginaler är vad vi jobbar med. Vi missade säkert land med 5-6 poäng efter 52 matcher ifjol. Jag är inte särskilt sugen på att testa våra chanser i ett nytt kval, denna gång utan en hyfsad målvakt.
Kommentera

Lindström: Vi lirar i SHL vad jag vet och ligger inte ens sist
Kommentera

Pettisbif: Nu menar jag inte detta otrevligt. Det hoppas jag du förstår. Jag uppskattar alla dina inlägg.

Men i vilken värld lever du i? Jag förstår din frustation. Men kom igen. Alla vet att vi har för dåliga namn på tröjan, men ändå ska du göra dina femmor? Detta med NY NY NY, vilken bank ska vi råna? Vill du ha mitt nr? Jag backar upp dig. SE FACIT, vi hör helt enkelt inte hemma i SHL. Det är sanningen.

Vi hade tur förra säsongen, det är nu allt kommer back fire! Men ja, ändå står man där och stöttar skiten. Man behöver hjälp för sitt självskadebeteende.

(No offence emot dig/er som har självskadebeteende)
Kommentera

Pettisbif: Så varför sitter du och gnäller på tränaren?

Vad är det med dig mannen.
Kommentera

Förra säsongen blev man van vid att vara utspelade varje match men då hade vi Ersson som kunde stå på skallen

I år får man vänja sig vid hedersamma förluster (minus några totala genomklappningar där förra året gör sig påmint)

Personligen vet jag inte ens vad man kan hoppas ska vara lösningen… Vi sitter på så många dåliga kontrakt som ingen annan klubb kommer vilja ta över och vi har inte ekonomin för att lyfta in den typen av spets som behövs för att vända hedersamma förluster till stabila vinster…

Nya tag nästa match
Kommentera

Stenis: Tror du missförstår lite. Det är roligt för dig och andra om ni har haft en så kallad "aha-upplevelse", men det jag menar är att det knappast kan vara ett utbrett fenomen sålänge publiksiffrorna är typ 130 pers.

Brynäs damlag är inte ett professionellt lag. Det är semi-professionellt, eftersom spelarna har andra jobb vid sidan om hockeyn. Det är fakta att damlaget inte är ett professionellt hockeylag. Däremot hoppas jag att damlaget kommer bli professionellt så småningom.
Kommentera

Jag tror nog nästan alla är överens att vi behöver förstärka men ärligt talat, jag kan inte säga att jag känner mig jättetrygg över att det är två totala nybörjare mer eller mindre som ska sköta lagbygget. Vi hade verkligen behövt en mer erfaren sportchef i det här läget. Hoppas verkligen Alcén/Grahm kan träffa rätt men jag är sjukt orolig.
Kommentera

Davey85: Tror du kommer bli besviken om du tror vi kan undvika kval.
Kommentera

Mattson: Med värvningar kan vi få två lag bakom oss.
Kommentera

Axle San: Att spela SHL, antar jag.
Kommentera

Bara att inse, med den ekonomi vi har och alla usla kontrakt kommer Brynäs förbli ett bottenlag till den dag att vi åker ur. Till slut finns det inga livlinor kvar. Frågan är då om vi blir ett HV eller Modo. Förmodligen sistnämnda.
Kommentera

Davey85: Två lag som också kommer att värva.
Kommentera

MrCarla: Vi får göra det enda vi kan, bänka oss o heja fram Frölunda. Timrå mot Djurgården spelar ju ingen större roll när vi inte vet vilka som hamnar i botten.
Kommentera

Axle San: Fast det är svårt att ha din positiva sida med 6 raka förluster och vi fans blir pissade på. Alla vet att vi spelar i Shl. Du behöver inte spela dum. Alla kan inte vara lika lycklig/positiv som dig efter en förslut och 6 raka i arslet.
Kommentera

Mattson: Vad är ditt alternativ? Att våra målvakter helt plötsligt blir bra? Att 50% av våra backar utvecklas flera nivåer och spelar stabilt?

Vi lägger oss och dör?
Kommentera

Jag har byggt ett konkurrenskraftigt lag för SHL säger sundlöv.
Hoppas den mannen inte korsar Gävleborgs gräns igen.
Kommentera

Honken72: Att man ska behöva förlita sig på andra lag redan efter 11 omgångar haha ja då är man illa ute. Fy fan alltså. HEJA FRÖLUNDA
Kommentera

Huge: Läget är inte frid och fröjd och med lite nya friska tag så blir det bra. Nej. Absolut inte.

Om man sparkar en hel serie av tränare och det trots detta bara går nedåt år efter år kan man ju börja fundera. OK, det är nog inte fel på samtliga tränare trots allt. Kan det vara truppen?

Vi hade en näst intill identisk trupp förra säsongen men har nu tappat främste målskytten, poängkungen och bäste målvakten. Då hamnade vi i kval med dem i truppen. Vad trodde man kommer att hända denna säsong med en trupp som är ännu sämre?????

Denna j…a. naivitet beträffande truppens kvalitet år efter år kommer att dra ned oss i HA. Och ojdå då försvinner visst tiotals miljoner när vi åkte ned… Kanske borde ha investerat innan detta skedde.

Brynäs befinner sig pä vad man brukar kalla en ”burning platform”. Alla alternativ är superjobbiga men agerar man inte resolut så får man ta det värsta alternativet.

(oljeplattform som brann men det var läskigt för en del att hoppa ut till säkerheten)
Kommentera

Mattson: Alltså vad är din lösning på problemet? Ska vi bara lägga oss ner och dö eller? Jag, och de allra flesta skulle jag tro, förstår nog att värvningar inte löser alla problem men vi måste väl åtminstone försöka göra en förändring?
Kommentera

Honken72: Köper det. Men det tråkiga är at vi redan nu ska förlita oss på ANDRA lag! FYFAN. Men hör dig!
Kommentera

Davey85: Vi inväntar kvalet och lär oss hur Timrå spelar = nytt kontrakt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Om de hänger kvar kan de rensa rätt bra i truppen redan 2022. Men det ser ut som att de kan ryka redan denna säsong tyvärr..

Men både Timrå och Dif ser ju humana ut att kunna slå i ett kval.
Kommentera

« · 2239251 · »