Brynäs IF

724384 inlägg · 7957 ämnen

Gavlerinken

1627416 · » Till forumet


Sv: Gavlerinken
Som av en händelse kommer skylten ha......rött sken
Kommentera

Sv: Gavlerinken

Enaranger:

"Malmö stad köpte nyligen namnrättigheten till Malmö Arena för drygt fem miljoner kronor om året i fem års tid."

Kommentera

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Håller med till viss del, men det finns ju gränser. 5 mille per säsong är ju inte jättemycket pengar. En viss "sponsring" med skattemedel är ju befogat med tanke på vad Brynäs, Gefle mfl. ger  Gävle i intäkter. Jag tycker det är en sund nivå. Växjös dryga 20 mille/år och Leksands historia känns som en annan dimension.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Fast nu får vi ju 1 miljon per säsong för namnbytet. Resten verkar gå till samarbetet med Unicef. Känns som att man skulle kunna hittat en annan sponsor som kan sponsra arenanamnet för mer pengar så känns ganska sjukt att folk klagar på detta.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Zzz: Här gnällde vi på att andra lag dopades ekonomiskt när de fick pengar från kommunerna där de håller till men när Brynäs får pengar är det ju helt ok. Känns bra med dessa pengar direkt från skattekistan.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
KulaShaker: Ja alltid går det att hitta någon som gnäller. Känns som om man har svårt att hålla i sär äpplen och päron om man tror att kommunens uppgörelse med Brynäs gör att att Hamrångefjärdens bandylag inte får konstfruset.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Brynäsgubbe: Men småklubbarna rasar!
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Peja: jovisst men jag har bara svårt att se att Unicef samarbetet kommer att ge ökade publiksiffror.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Teorin är väl att föräldrar skulle bli mer angelägna att gå på hockey med barnen och att fler barn därför skulle komma till matcherna...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
EskilstunaLasse:"Förslagsvis: Brynäs skänker 50:- för varje betalande barn på matcherna. Det ger både goodwill och kan även ge ett större intresse för Brynäs i framtiden.

De stora vinnarna blir givet alla de barn som är i stort behov av hjälp.

 

50-lappen, tjänar man ändå in på godis, korv och dricka..."

Varför i hela friden skulle det köpas med korv och glass för att Brynäs skänker 50:- per barn som köper biljett?

Kommentera

Sv: Gavlerinken
munkas: Kul att höra. Mitt första intryck är positivt men ett helgjutet sådant är svårt att få innan han haft någon säsong i Brynäs. 
Kommentera

Sv: Gavlerinken

EskilstunaLasse:

Samarbetet med UNICEF kan man ju läsa om här www.brynas.se/mot-brynas-if/brynasifunicef. Jag vet inte om idén är att direkt skänka pengar i föreningens namn är grundbulten utan det är snarare att BIF avsätter drygt en mille/säsong för att nå barn och ungdomar utanför isen, i mer sociala avseénden. Ung. som ett "Spola kröken"-projekt i Brynäs namn. Om man skänker 50kr av barns biljettpriser till UNICEF blir det ju indirekt barnens föräldrar som pröjsar. Bättre att då och då sänka priset med 50 spänn. Men det kommer förmodligen bli mer direktriktade insatser på skolor och fritidsgårdar, vilket kan verka konstigt då idag, i dagens Gävle, en fotbollsklubb som GIF säkert hade nått större framgång. En sak vi säkert kommer få se efter dessa fem år är en C-hall på Sätrahöjden.

Kommentera

Sv: Gavlerinken
Brynäsgubbe: Jag överdrev en smula i mitt inlägg, för balansens skull. Jag vet inget om Bengtzen men eftersom han lovordas av både insatta och fans i hans tidigare klubbar tror jag han kan lyckas bra i Brynäs.
Kommentera

Sv: Gavlerinken

micke:Läge för att göra en insats. Förslagsvis: Brynäs skänker 50:- för varje betalande barn på matcherna. Det ger både goodwill och kan även ge ett större intresse för Brynäs i framtiden.

De stora vinnarna blir givet alla de barn som är i stort behov av hjälp.

50-lappen, tjänar man ändå in på godis, korv och dricka...

Kommentera

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Brynäs och Läkerol avbröt arenanamn-sammarbetet två år i förväg. Därav sagt att inte Läkerol (Cloetta) kommer fortsätta ett vanligt sponsorarbete. Mycket möjligt att Cloetta vill ha sitt namn förknippat med UNICEF.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
tjugo8: skulle arenan inte heta Läkerol Arena fram till 2016?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Skrubben: Den där dialekten måste han göra något åt..
Kommentera

Sv: Gavlerinken
munkas: Vem hade du velat se som SC istället? 
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Huss: Rinken har ju alltid varit densamma, arenan byggdes ju runt om ;-)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Huss: Är inte en rink en ishockeyplan med sarger runt omkring? Jag ser inget konstigt i namnvalet.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
munkas:

Jävla dysterkvist. ;)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Skrubben: Alltså, Gavlerinken Arena, blir inte det lite taftologi? Huge, var är du nu när man behöver dig?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Här är en intervju med honom. Dock inte så mycket om Brynäs utan snarare om tiden i Karlskrona. Ändå intressant att kolla på.
publisher.qbrick.com/Embed.aspx?mid=C13B64E3
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Lunkan: Ja du, här inne krävs det inte speciellt mycket för att folk ska jubla och börja måla kropparna med guldfärg. Bengtzen, pffffft, jag är skeptisk.. "En bra start", vi får väl se ett par omgångar in i serien när Bertilsson är out for season, Bengtzen har värvat tillbaka Rahm och Brynäs ligger 11:a. Så, balansen är återställd! :)
Kommentera

Sv: Gavlerinken

"Pengarna kommer till stor del att användas i Brynäs och Unicefs gemensamma projekt En bra start"

Bättre om de användes t en bra start i SHL...

Kommentera

Sv: Gavlerinken

Munkas! Var är du när man behöver dig, forumet fläskas ju över av positiva vibbar.

Återställ balansen tack!

Kommentera

Sv: Gavlerinken
Huss: Fantastisk vecka!
Kommentera

Sv: Gavlerinken
tjugo8: Härligt Brynäs! Så mycket bra på en vecka bara, gött jobbat!
Få se, vad har vi nu...
En av Elitseriens mest intressanta trupper
Den bästa klubbdirektören
En mycket intressant ny sportchef
och så ett klassiskt varumärke tillbaka, Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Fantastiskt! Härliga Brynäs-nyheter idag.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
tjugo8: å jag som precis har lyckats vänja mig av med att säga Gavkerinken...;)
Kommentera

Sv: Gavlerinken

Nä dra åt helvete !

5 min

kommun ny partner till i deras arbete med . 25 miljoner över fem år. Gavlerinken blir nygammalt arenanamn.

Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren:

Dom kunde gått sno grillen också, grymt gott med grillade hamburgare...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
GävleLasse: Ja, det vore något. Som det är nu är det för händelsefattigt mellan perioderna.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren: Varför kan de inte planka lite ifrån GIF's matcher. De kör en straffläggningsmatch mellan två lokala pojklag. Tänk vilket upplevelse för dessa små "framtida storstjärnor" att få åka in på Gavlerinken å kanske till och med göra mål....Kanske inte straffläggning men nåt slags tävlingsmoment. En kort skillskompetition eller nåt. Lite att roa publiken med...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
GävleLasse: Ja helt oförändrat vore det ju förstås tråkigt om introt var år efter år. Vore skoj om det vore lite mer action i periodpausen, typ puckkastningstävling eller som någon gång skott från mittlinjen mot tom bur. Kanske vore bra att engagera publiken lite mer?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren: Bra eller inte, det spelar ingen roll. Introt MÅSTE bytas. Brynäs måste kunna ge publiken fler nyheter när de går på match. Jag tycker nog att de kan byta matchupplägget (kanske inte just matchintrot) lite oftare. De måste försöka få till en mer heltäckande upplevelse. Nu är det typ, en kaffe/korv...första perioden, en kaffe/korv osv.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
65selander: Okej men lite fyrverkerier som i kvalserien i alla fall?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Mickis: Tycker ändå trumintrot är ganska bra, även om det såklart kan bli bättre.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
65selander: Det kan iaf inte få fortgå med det usla trummandet.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren: NEJ, ÅTER NEJ... Tigerskrället skall bort från allting som har med Brynäs att göra, låtgå att kidsen tycker det är tufft på visa prylar men ick i ett intro
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Mickis: Jag har mailat Brynäs om att dom borde ha ett tigerhuvud spelarna åker in igenom men jag tvivlar på att det slår igenom. Vore grymt annars...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Nån som vet om man hoppas på ett nytt och bra intro till matcherna?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Jompe:
Det borde väl innebära att premiären mot Leksand hemma är spikad?
Blir en trevlig upptakt med besök i rinken på måndagen, torsdagen mot Modo och bortamatch mot Djurgården på söndag.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Falken: Antar att förseningen av arenabygget delvis beror på överklaganden. Det är väl OK att folk ska ha möjlighet att överklaga byggprojekt som den anser stör deras närmiljö, men det gör ju inte saken bättre för Brynäs. Planen var väl att göra slutarbetet under sommaren 2006. Nu kommer det arbetet att ligga mitt under säsongen, vilket garanterat kommer att innebära problem. Vi får väl köra alla bortamatcherna hösten 2006 och ta alla hemmamatcherna våren 2007. ;-)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Hörde nyss på regionala att nu beräknar tydligen Brynäs att arenan kommer att stå klar December 2006, alltså cirka 2-3 månader än vad det var sagt.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Ahlbom:
Menar det och dessutom 2000 fler än vad som vanligtvis vistas på Rinken..
Och dom kan inte skylla på att dom är bortskämda med framgångar inom fotbollen så att det måste till avgörande matcher för att tända till.

Dackell såg ut att vara i fin form...
Masken syndes också i vimlet...
Roligast var ändå dom stackare som hade fått sittplats bakom pelarna, nog för att läktaren är K-märkt men ändå...

Skapligt övernattningsläge 15-16 oktober:
Brynäs-Mora på lördagen och Gefle-Malmö på söndagen!
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Clubsport: tystare än rinken? då är det verkligen illa :D
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Clubsport: Ja, det håller jag med om. Det var verkligen inget stöd alls för GIF när de spelade mot Änglarna. Men det kanske blir bättre med tiden... Hoppas kan man ju alltd.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Nu är det bevisat! Gävle har idrotts Sveriges tystaste publik.
7066 pers på Strömvallen och tyst som i kyrkan. Tom Gavlerinken har bättre drag. Märkligt....
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Förresten. Någon som vet hur många "Läkerol Arena" kommer att ta in? Jag har både hört 8 200, 8 300 och 8 500. Någon som vet?
Kommentera

1627416 · »