Brynäs IF

724370 inlägg · 7957 ämnen

Gavlerinken

« · 554064 · » Till forumet


Gavlerinken
Har dom påbörjat bygget av Läkerol Arena än?
Ska på Gefle-Göteborg på onsdag och man måste kanske göra ett besök på rinken...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Clubsport: Skanska har ställt dit lite grejer och öltältet är rivet annars har det inte hänt så mycket.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Clubsport: Gör som jag följ arenabygget på www.arenabloggen.se (OBS! Jag är bara en besökare på en sidan)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
AD: Jag hatar ordet "blogg". All jäkla media använder det nu. Vad betyder det egentligen? "Krönika", "dagbok", "journal" eller vad?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
micke: hmm, kanske snicksnack eller blah blah blah, blah...zzZZzz

:)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
micke: Förkortning av weblog är vad det är. Rätt så gammalt fenomen i vissa kretsar, nu har dock kreti och pleti (läs kvällstidningar mm) anamat detta.

-HF
Kommentera

Sv: Gavlerinken
HF: Aftonbladet är en tidning i mängden som kör på från alla kanter och håll. Tänk den tiden när AB och Expressen bara innehöll nyheter och kom på kvällen. ca 1600 kunde man få sin tidning på kiosken i Vemdalen....
Kommentera

Sv: Gavlerinken
AD:
Tackar för länktipset, kan bli intressant att följa längre fram.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
micke:

Ja, fn vad löjligt det är, nu ska alla ha det och alla är i extas över det. Hur intressant är det för en utomstående att läsa exempelvis en politikers privata funderingar? Inte alls...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
micke: Bloggar är narcissism. Man sitter och skriver av sig en massa lösa tankar och åsikter om allt mellan himmel och jord och förväntar sig att folk med stort intresse ska logga in varje dag för att se vad just JAG tycker. Har folk blivit galna? Det räcker mer än väl att läsa en dagsproduktion krönikor av Olsson, Skugge och Lodalen--för att inte tala om Anrell--och gänget för att man ska bli fysiskt illamående.

OK, detta var OT...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Jompe: Tja, bloggar ja.... Jämförelsevis är de ju ett slags forum, med undantaget att ingen jäkel kan bemöta det du skriver...

Något för en handfull skribenter här på HS kanske?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Någon som varit förbi rinken och sett hur långt dom kommit? Senast jag var där (förbi) så var i alla fall öltältet borta och SKANSKA hade satt upp lite saker. Borde väl bli dags att börja bygga på yttertaket nu då det inte är speciellt långt kvar till Elitserien, som om jag kommer ihåg rätt börjar om 84 dagar.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Falken:
Men arenan ska väl inte vara klar förrän nästa säsong, eller snackar vi enbart om att vissa saker ska färdigställas inför denna säsong?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
claesw: Yttertaket lär vara klart innan säsongen börjar.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Falken: Då får de lägga på ett kol för det har inte hänt nånting sedan öltältet togs ner. Jag ska åka upp i morgon och prata lite med dem för att få fram lite information, men det är väl som vanligt. Locket på...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Falken: De är lugnt,har du inte sett alla dessa program med ombyggnader och renoveringar ;) det tar nog bara några dagar för de har jag sett på Tv hehe.
Kanske får vi se det på Tv3 i Vinter "Extrem makeover of Gavlerinken"
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Kollade nyss på arenabloggen.se och såg att dom tydligen ska börja bygga i mitten (slutet?) av Juli. Runt den 18-20 Juni hade dom tydligen sagt att om en månad så börjar bygget och det skulle alltså betyda att om någon vecka eller så kanske dom startar uppbyggnaden av "Läkerol Arena".
Kommentera

Sv: Gavlerinken
RavenLord: Hehe. Jo, tyvärr har man sett dessa program fast dock så var det ett tag sedan. Men vi kan bara hoppas. Annars får väl TV4 och Timell komma till sätraåsen och börja bygga. Lär väl gå på 45 min eller så, precis så att det får plats i programmet.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Gick in på Kebs sida och såg det här svaret om arenabygget:


"SVAR: Tror inte jag heller har jag så mycket att komma med, åkte visserligen förbi däruppe på Sätraåsen och Idrottsvägen alldeles nyligen på förmiddan - och såg några jobbare lyfta ställningar som ligger i stora mängder utanför Gavlerinkens väggar.
Men om man börjat riva eller gjort nåt mer har jag ingen vetskap om. Det finns även arbetar- och förvaringsbaracker på parkeringen mellan Gavlerinken och Tennishallen men några andra synbara bevis på att bygget kommit igång finns inte utanför ishallen.
Ber dej därför sända ett mejl till klubbdirektör Kent-Åke Eriksson och be honom informera om dagsläget på klubbens egen hemsida."

Verka som dom är på gång att börja bygga yttertaket.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Förresten. Någon som vet hur många "Läkerol Arena" kommer att ta in? Jag har både hört 8 200, 8 300 och 8 500. Någon som vet?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Nu är det bevisat! Gävle har idrotts Sveriges tystaste publik.
7066 pers på Strömvallen och tyst som i kyrkan. Tom Gavlerinken har bättre drag. Märkligt....
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Clubsport: Ja, det håller jag med om. Det var verkligen inget stöd alls för GIF när de spelade mot Änglarna. Men det kanske blir bättre med tiden... Hoppas kan man ju alltd.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Clubsport: tystare än rinken? då är det verkligen illa :D
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Ahlbom:
Menar det och dessutom 2000 fler än vad som vanligtvis vistas på Rinken..
Och dom kan inte skylla på att dom är bortskämda med framgångar inom fotbollen så att det måste till avgörande matcher för att tända till.

Dackell såg ut att vara i fin form...
Masken syndes också i vimlet...
Roligast var ändå dom stackare som hade fått sittplats bakom pelarna, nog för att läktaren är K-märkt men ändå...

Skapligt övernattningsläge 15-16 oktober:
Brynäs-Mora på lördagen och Gefle-Malmö på söndagen!
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Hörde nyss på regionala att nu beräknar tydligen Brynäs att arenan kommer att stå klar December 2006, alltså cirka 2-3 månader än vad det var sagt.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Falken: Antar att förseningen av arenabygget delvis beror på överklaganden. Det är väl OK att folk ska ha möjlighet att överklaga byggprojekt som den anser stör deras närmiljö, men det gör ju inte saken bättre för Brynäs. Planen var väl att göra slutarbetet under sommaren 2006. Nu kommer det arbetet att ligga mitt under säsongen, vilket garanterat kommer att innebära problem. Vi får väl köra alla bortamatcherna hösten 2006 och ta alla hemmamatcherna våren 2007. ;-)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Jompe:
Det borde väl innebära att premiären mot Leksand hemma är spikad?
Blir en trevlig upptakt med besök i rinken på måndagen, torsdagen mot Modo och bortamatch mot Djurgården på söndag.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Nån som vet om man hoppas på ett nytt och bra intro till matcherna?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Mickis: Jag har mailat Brynäs om att dom borde ha ett tigerhuvud spelarna åker in igenom men jag tvivlar på att det slår igenom. Vore grymt annars...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren: NEJ, ÅTER NEJ... Tigerskrället skall bort från allting som har med Brynäs att göra, låtgå att kidsen tycker det är tufft på visa prylar men ick i ett intro
Kommentera

Sv: Gavlerinken
65selander: Det kan iaf inte få fortgå med det usla trummandet.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Mickis: Tycker ändå trumintrot är ganska bra, även om det såklart kan bli bättre.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
65selander: Okej men lite fyrverkerier som i kvalserien i alla fall?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren: Bra eller inte, det spelar ingen roll. Introt MÅSTE bytas. Brynäs måste kunna ge publiken fler nyheter när de går på match. Jag tycker nog att de kan byta matchupplägget (kanske inte just matchintrot) lite oftare. De måste försöka få till en mer heltäckande upplevelse. Nu är det typ, en kaffe/korv...första perioden, en kaffe/korv osv.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
GävleLasse: Ja helt oförändrat vore det ju förstås tråkigt om introt var år efter år. Vore skoj om det vore lite mer action i periodpausen, typ puckkastningstävling eller som någon gång skott från mittlinjen mot tom bur. Kanske vore bra att engagera publiken lite mer?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren: Varför kan de inte planka lite ifrån GIF's matcher. De kör en straffläggningsmatch mellan två lokala pojklag. Tänk vilket upplevelse för dessa små "framtida storstjärnor" att få åka in på Gavlerinken å kanske till och med göra mål....Kanske inte straffläggning men nåt slags tävlingsmoment. En kort skillskompetition eller nåt. Lite att roa publiken med...
Kommentera

Sv: Gavlerinken
GävleLasse: Ja, det vore något. Som det är nu är det för händelsefattigt mellan perioderna.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
83 Liljegren:

Dom kunde gått sno grillen också, grymt gott med grillade hamburgare...
Kommentera

Sv: Gavlerinken

Nä dra åt helvete !

5 min

kommun ny partner till i deras arbete med . 25 miljoner över fem år. Gavlerinken blir nygammalt arenanamn.

Kommentera

Sv: Gavlerinken
tjugo8: å jag som precis har lyckats vänja mig av med att säga Gavkerinken...;)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Fantastiskt! Härliga Brynäs-nyheter idag.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
tjugo8: Härligt Brynäs! Så mycket bra på en vecka bara, gött jobbat!
Få se, vad har vi nu...
En av Elitseriens mest intressanta trupper
Den bästa klubbdirektören
En mycket intressant ny sportchef
och så ett klassiskt varumärke tillbaka, Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Huss: Fantastisk vecka!
Kommentera

Sv: Gavlerinken

Munkas! Var är du när man behöver dig, forumet fläskas ju över av positiva vibbar.

Återställ balansen tack!

Kommentera

Sv: Gavlerinken

"Pengarna kommer till stor del att användas i Brynäs och Unicefs gemensamma projekt En bra start"

Bättre om de användes t en bra start i SHL...

Kommentera

Sv: Gavlerinken
Lunkan: Ja du, här inne krävs det inte speciellt mycket för att folk ska jubla och börja måla kropparna med guldfärg. Bengtzen, pffffft, jag är skeptisk.. "En bra start", vi får väl se ett par omgångar in i serien när Bertilsson är out for season, Bengtzen har värvat tillbaka Rahm och Brynäs ligger 11:a. Så, balansen är återställd! :)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Här är en intervju med honom. Dock inte så mycket om Brynäs utan snarare om tiden i Karlskrona. Ändå intressant att kolla på.
publisher.qbrick.com/Embed.aspx?mid=C13B64E3
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Skrubben: Alltså, Gavlerinken Arena, blir inte det lite taftologi? Huge, var är du nu när man behöver dig?
Kommentera

Sv: Gavlerinken
munkas:

Jävla dysterkvist. ;)
Kommentera

Sv: Gavlerinken
Huss: Är inte en rink en ishockeyplan med sarger runt omkring? Jag ser inget konstigt i namnvalet.
Kommentera

« · 554064 · »