Brynäs IF

725201 inlägg · 7959 ämnen

Golgatavandering eller Triumffärd...?

« · 244468 Till forumet


Golgatavandering eller Triumffärd...?
Tja!
Golgata eller triumffärd?
Nej!
Kvalserien ska bli ett återtåg.I morgon börjar den. Jag vet att de troligtvis blir krig i Irak inom några dagar. Sånt är mycket viktigare än Brynäs IF öden och äventyr. Men jag kan inte påverka så mycket i den frågan. Brynäs IF är en stor del av mitt liv,så därför skriver jag så här.
Elitserien har varit ett rent helvete (ursäkta språket bruket). Nu kommer det slutgiltiga beviset om Brynäs platsar i Elitserien.

Min favorit i säsongens lag: Roger Kyrö, säger i dagens Gefle Dagblad "Det här ska bli kul". Vilka nerver killen verkar ha, tycker att kvalserien ska bli kul. Själv så är man skitnervös, hoppas slippa mardrömmar i natt.

Gunnar,Micke,Jamie,Johan,Joakim,Tommy,Adam,Jussi,Veli-Pekka,Henrik Rehnberg,Henrik Petre,Daniel Johansson,Kristoffer,Jonas Floberg,Kyösti,Peter,Simon,Roger,Ove,Björn,Tommi,Kenneth,Janne,Daniel Wågström,Patrik,Jim,Niklas Anger och Niklas Danielsson:
Snälla grabbar se till att Brynäs spelar i Elitserien nästa säsong!

Jag ber till gud och högre makter,var snäll mot Brynäs låt dom gå en framgångsrik kvalserie tillmötes.
Jag har varit mycket kritiskt gällande Brynäs-ledning. Om de inte blir ändring så kommer jag att fortsätta vara de.
Men...
nu är BIF kämpar för sin överlevnad,kan inte vi vänta med kritiken och ta den efter att KS är färdigspelad?
Den spelaren som gör det avgörande målet så att Brynäs håller sig kvar, kommer för alltid att vara en av dom största hjältarna i mitt Brynäs-hjärta.
Så grabbar kliv fram och gör mål!

Så slutar KS:

1.Linköping
2.Brynäs
3.Hammarby
4.Skellefteå
5.Rögle
6.Björklöven

mellan Brynäs och "Bajen" så kommer de att skilja endast ett plus-mål till Brynäs fördel.

Brynäsguld-tränare 1999: Roger Melin nu tränare i Rögle. Roger jag litar på dig, du ser till Brynäs behov i första hand, hur de går för Rögle är en ovesentlig sak.
Provocerar jag nu Rögles fans?,så får jag ta det.
Jag sätter Brynäs IF i första rummet, inget kan ändra på det(vem har sagt att man ska vara objektiv?!).

Jag förutsätter att ALLA som är RIKTIGA Brynäsare går på matchen i morgon mot Linköping(alla som har möjlighet givetvis) och stöttar laget.
Jag vill se att grabbarna i laget har blåstället på och riktiga kämpartag.

Mitt tips: 1-0 till Brynäs.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Gud bevare Brynäs IF!
Kommentera

« · 244468