Brynäs IF

728238 inlägg · 7962 ämnen

Gomorron

« · 63751 Till forumet

Gomorron
Tydligen en hets debatt igårkväll om hur en riktig supporter ska vara. Det är inte det lättaste att svara på. Givetvis ska man hålla på sitt lag i alla väder, man ska ha tålamod och man ska ha hoppet i behåll. Men ibland så tryter tålamodet och det även hos spelarna som ju ibland beter sig lite avigt genom att skälla på domaren och att ta onödiga utvisningar. Jag tror att när alla ens förhoppningar grusas så blir man dj-t besviken och då kan det vara svårt att hantera det. det får man ha överseende med. Från alla håll. Jag tycker att man har rätt att kritisera, ex. målvaktsinsatser. Jag såg ej matchen igår, men har fått många rapporter om att några mål för FBK inte var helt otagbara. Bl.a. i TV-sporten. Det känns definitivt som om MP förstörde chansen till seger igår. Om man nu som supporter inte får ta upp det faktumet då undrar jag hur tränaren ska bete sig. Får han byta ut MP till nästa match ? Eller måste han stå tills han revanscherat sig ? ska han då bytas ut eller ?
Självklart ska kritiken vara saklig och nyanserad, då är det ok att tycka !!! Vi är väl "riktiga" brynässupportrar allihop och vi hoppas fortfarande på att vi ska välta det stora lasset, Goliat eller vad någon kallade FBK för.
Så fortsätt att hoppas, och fortsätt att tycka !!!
Kommentera

Sv: Gomorron
MATCHENS SNEDSKÄR ENLIGT ARBETARBLADET!

Mattias Petterssons svaga målvaktsspel och Brynäsmålvaktens kurragömmalek efter matchen. 4 journalister väntade på att Mattias skulle komma ut från massagerummet och låta sig intervjuas. Men, Mattias var inte på humör att prata med media. Mycket dåligt gjort av en spelare så pass högt upp i serien.

Så jävla synd att Pettersson var så katastrofalt dålig när resten av laget gör en heroisk insats.
Kommentera

Brynäs var det enda av de 4 sämst placerade lagen som inte vann igår, är inte det jävligt typiskt?
Kommentera

Jo , vägen mot SM-guld blev ju inte lättare direkt. Skönt trots allt att laget gjorde en riktigt bra match. Chansen finns ju fortfarande.
It ain´t over ´til the fat lady sings. Vad som nu menas med det.
Nån som vet ?
Kommentera

Att han gömde sig tyder ju i varje fall på att han skämdes för sin insatts och vill ha revange i nästa match. eller?
Kommentera

Jag förstår inte hur tidningar som Aftonbladet, Expressen och Värmlands Folkblad resonerar när dom skriver att Färjestad inte kom upp i normalstandard i de 2 första perioderna, det kan inte va så att Brynäs var det bättre laget och ledde rättvist efter 2 perioder? Så fort DIF eller FBK förlorar eller ligger under så beror det alltid på att dom inte kommer upp i normal kapacitet! Jävligt konstigt tycker jag!
Kommentera

"the fat lady" kan jämställas med vårat uttryck "hesa Fredrik". Det är inte slut förrän slutsignalen går, alltså...
Kommentera

Förstår inte vad det skulle va för fel på Wennerholms analys av matchen ? Han sågar MP och tycker att FBK tog över i sista,inget att anmärka på det resonemanget,dom vann ju skotten med 12-2.Alla sågar Pettersson idag,utom alla muppar här på listan som tycker att man inte är en "riktig" Brynäsare om man gör så.Spelet på banan var kanon,men utan en målvakt som överträffar sig själv kommer det aldrig att gå.
Kommentera

SYLF!

Håller med dig om 3:e perioden och om att Pettersson var SKITDÅLIG, men det jag reagerar emot är att topplagen " inte kommer upp i normalstandard " så fort det är ett lag som är tabellmässigt sämre som leder eller vinner.
Kommentera

6 Lundström - du har HELT rätt. Det har blivit en journalisternas standardfras när de ska få ihop lite text om en match, men inte har engagemanget.
Kommentera

6 Lundström: Helt rätt att jounalisterna är såna,det är ju även topplagen själva.Har nog aldrig sett en ledare eller spelare i FBK sagt att man är sämre pga att motståndet är bättre.Såg bara den lilla äckliga skiten Wallin i pausen igår som tyckte att man spelade dåligt och att BIF fått enkla mål !? Vilken idiot.
Kommentera

SYLF: Håller med dig om Wallin,man borde beordra Rhenberg att visa lite Brynäskärlek genom att tackla honom genom Rövbergslilas sarg. Han har gnällt tillräckligt på Brynäs nu den äckliga lilla råttan.
Kommentera

OskarB:

Tack för förklaringen. det är ett hockeyuttryck från början alltså.
Kommentera

Silf:

Nja, hockeyuttryck vet jag inte om det är. Det är ju ett amerikanskt uttryck, och hockey är ju inte så jättestort där borta. Men ett sportuttryck är det säkerligen.
Kommentera

Silf & OskarB:
Det är ett uttryck som kommer ifrån Opera-världen där stycken oftast avslutas med att en mycket välväxt primadona avslutar hela operan.
Kommentera

« · 63751