Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Grattis!

« · 495684 Till forumet

Sv: Grattis!
Brynäsare: Var det Kupan som satt då. Jag vill minnas att det var D.J som satt då. Det står även i statsen på Swehockey att det var D.Johansson som fick en tvåa för hooking
Kommentera

ERIKSSON47: Nej det tror inte jag heller.
Kommentera

GävleLasse: Nej, Kuparinen var bra. Synd att utvisningen han tog för att undvika baklängesmål ledde till att Mora gjorde målet ändå i PP.
Kommentera

Falken: Men du kan väl inte påstå att Kupan gjorde en dålig match? Jag tycker att han smällde på fint och höll rent. Det kanske var i nåt uppspel som han brast lite, men i övrigt får han godkänt av mig. 65selander ville ha honom till matchens lirare å jag är faktiskt benägen att hålla med.
Kommentera

Brynäsare:
Det bör nog ingen förvänta sig iaf...:P
Kommentera

Falken: Han var lite för passiv någon gång och gick inte på motståndaren riktigt men annars var han nog felfri.

DJ lär inte få sin tröja upphissad i taket.
Kommentera

Kronwall var riktigt bra! Är mäkta imponerad av denna stora och tunga back. Gjorde han ens ett misstag i matchen? I början var han alldeles strålande, då han lätt smällde till två stycken Mora-spelare i planket i egen zon, så ska det vara. Angående Phillips så måste jag säga att den backen växer sig allt starkare. Han är numera stommen i försvaret, gör knappt ett misstag och är ofta offensivt glad och är jäkligt snabb på rören. Han har imponerat och visat vilken klassback han är, hoppas nu att han kommer till matchen mot HV71, han behövs! Come on Phillips, we need you!

Anående D.J finns det inget att tillägga. Har inte sett på maken till sämre back. Kan ens karln tackla? Han måste bort, direkt! Sedan är det alldeles för farligt att spela Kupan och D.J i samma backpar, maken till hjärtklappningar för varje gång dom var på isen har jag inte varit med om, nervöst på läktarn när dessa båda två spelade.
Kommentera

GävleLasse: Ja det är nog så. Brorsan hans gjorde det bra i BP dock! :)
Vi har bara 7 upp till slutspel nu så det är väl bara att sikta uppåt! 33 poäng kvar att slåss om nu och Luleå en mer spelad. Ja det får du göra!
Kommentera

Brynäsare: Han har antagligen en hållhake på nån högt uppsatt i Brynäs, det är enda möjligheten.

Hur som helst så var det sköna 3 pinnar man plockade in. Början på nåt nytt? Nu är det full fart mot HV på torsdag. Jag ska åka ner till Gavlerinken i morgon å styra upp D.J samt kolla upp ev. skador.
Kommentera

JanT: Ja Kronwall var ruggigt bra. Hoppas han får stanna för DIF!
Kommentera

JanT: Tyyyst... Det finns djurgårdare här.. ;)
Kommentera

GävleLasse: HAHA ja det borde det göra. Hur kunde han få nytt kontrakt?
Kommentera

Brynäsare: Det är nåt som skulle stå i telefonkatalogen.

Daniel Johansson Orosmoment
Gatvägen 1 12345 Åthelsicke 026 112 112
Kommentera

GävleLasse: Satt väldigt bra det här! Är det en rejäl hjärnskakning så blir det obligatorisk vila i en vecka för Phillips, vid lättare hjärnskakning kan han nog vara tillbaka redan på torsdag/lördag. Kronwall kan bli ett riktigt klipp, hur i h-e kan DIF släppa honom och istället spela med R. Pettersson??
Kommentera

GävleLasse: Ja, laget har ju sina orosmoment. :)
Kommentera

Brynäsare: Nicke spelade bra tycker jag. Han försvann lite i andra halvan av matchen men han håller helt klart på att utvecklas åt rätt håll.

Men N.Andersson fick mig att spilla kaffet i början av matchen när han slarvade precis framför eget mål...
Kommentera

Falken: Ja, oturen grinar verkligen Brynäs i ögonen. Aldrig får man vara riktigt glad. Men kanske det inte är så allvarligt med varken Dackell eller Philips. Min stora förhoppning är att Brynäs kan behålla Kronvall säsongen ut, faan vilken klippa.

Kan vi få tillbaka Philips, Casse och sedan Frodos entré, då ser backsidan riktigt bra ut. D.J kan väl lånas ut till Almtuna eller nåt... Sen kanske vi skall bränna tröja nummer 3 för sämre spelare är det länge sedan jag såg i Brynäsdräkten.

Kanske det kommer ännu en back till truppen, just med tanke på att Philips skadat sig, fönstret är ju fortfarande öppet.
Kommentera

Fan va trött jag blir på den här jävla skiten! FY FAN! Underbart genomförd match, dock fanns det vissa oroväckande tecken som Kuparien och DJ! DJ var som vanligt dålig, måste bort då Bergeron kommer!

Men det jag är trött på är alla dessa jävla skador och sjukdomar, är ju fan parodi. När ska vi få ha alla i laget egentligen? Vi värvar tre nya, som alla gör en bra match, men då får istället får bästa back Chris Phillips utgå, och en av våra viktigaste kuggar, Dackell. Usch, någon dag lär väl det här ta slut. Idag hade vi redan innan match sex stycken borta, ytterligare två gick av mitt i matchen. Oroväckande? Ja! Nu får vi hålla tummarna på att Wahlberg och Sjögren gör comeback snart, och att det är bra med Dackell och Phillips.

Chris Phillips (Hjärnskakning?)
Daniel Casselståhl (Sjuk)
Vesa Viitakoski (Sjuk)
Andreas Dackell (Skadad?)
Sebastian Sulku (Långtidsskadad)
Jesper Björck (Långtidsskadad)
Christian Sjögren (Ljumskproblem)
Mikeal Wahlberg (Skadad, men på väg tillbaka!?)
Kommentera

Brynäsare: hehe iallafall komma 1 och 2 så malmö åker ur :)
Kommentera

Ahlbom: Ja då hade vi kunnat komma 1:a och 2:a i kvalet och sedan vara 2 av 12 lag i Elitserien, 2 av 8 i slutspelet och mötas i final hehe
Kommentera

Lundström 6: Ja jag menar Lill-Bäckis. Jag såg aldrig honom men han var med alltså? Nej det har inte nämnts något i tidningarna om Dacke vad jag sett men det bör väl vara foten som spökar?
Kommentera

Brynäsare: brynäs lag 1 och brynäs lag 2 båda i kvalet ;)
Kommentera

Brynäsare: Missade du Bäckis? Han var grymt bra dom byten han hadde i första perioden. Är det någon som har lyckas ta reda på hur det är med Dacke?

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Ahlbom: Skulle vi åka ner till ks med nästan 40 man skulle dom andra lagen förmodligen börja undra :D
Kommentera

Brynäsare: haha det menar du inte :)
Kommentera

Ahlbom: Det skulle bli problem att behålla elitlicensen med 38 spelare.
Kommentera

Brynäsare: jo och brynäs som har så gott om pengar med ;)
Kommentera

Busen: Ja det var ju en hel del det. Dyrt bara att betala ut löner till dom!
Kommentera

Brynäsare: Vi kommer att slå ett rekord i år iaf. Vi har fram till dags dato använt 38 spelare. Tänk om vi kunde få ha alla friska.
Kommentera

GävleLasse: Det är tur att vi har så pass mkt folk att vi kan lira på 4 kedjor ändå, det skulle vi haft från början! N Danielsson gjorde bra ifrån sig idag, men Bäckström såg jag inte till?
Kommentera

pastorn: Jag såg inte vad som hände med Dacke, kanske är det foten som inte blivit fullt läkt, eller så orkade han helt enkelt inte.

Det spekuleras i att Philips fått en hjärnskakning, en lättare sådan får vi hoppas för han behövs.
Kommentera

GävleLasse: Ja spelade och spelade hehehe. Nej skönt med Bergeron nästa!
Kommentera

Återigen, och nu lite mer samlat:

Svettig avslutning. Bra hjärta från er sida.
Översynd på Phillips - hoppas han kan vara med mot HV, och det inte är nåt allvarligare. Och Grattis till tre välbehövliga poäng.

Se också till att ni har sobril i bakfickan, så inte nästa humörsvängning blir så hastig att ni slår hakan i golvet bara.
Kommentera

GävleLasse:

Både Dackell och Phillips avgick ju, såg dem aldrig bli skadade, vad hände? Eller är det "bara" någon magsjuka som går i laget?
Kommentera

Brynäsare: Antagligen en slashing på armen eller nåt liknande för jag såg inte själva situationen där han gjorde illa sig...

Jo D.J "Spelade" hela matchen men efter Philips gick av så ramlade spelet ihop, jag tror inte jag såg D.J i BP innan Philips gick sönder.
Kommentera

Gusten: Jo DJ fick många byten, och spelade hela matchen som vanligt.
Kommentera

GävleLasse: Ja dom två första var underbara. Tror du det är allvarligt med Phillips?
Kommentera

GävleLasse: Spelade inte D.J hela matchen?
Kommentera

Brynäsare: Jag är kanon nöjd med 1:a och 2:a perioden Men tyvärr så gick ju Philips sönder och D.J gjorde entré.. åsså var det match igen.
Kommentera

juicyfruit: Tackar! Det var riktigt skönt! Bra match!
Kommentera

Grattis!
Ville bara säga grattis till vinsten mot mora =) Det gjorde ni bra =)
Kommentera

« · 495684