Brynäs IF

723277 inlägg · 7955 ämnen

Grattis!!

« · 535102 Till forumet


Grattis!!
Grattis till Elitseriespel Brynäs,

Väl mött i säsongen 05 - 06

NU ÄR VI I ELITSERIEN FÖR ATT STANNA
Kommentera

Sv: Grattis!!
Stämmer in i kören! Grattis och fan vad roligt att ni håller er kvar! :)
Kommentera

Sv: Grattis!!

Grattis till platsen i Elitserien Brynäs! Trots en hel del ångest på vägen var det ju inget snack till slut. Ni hör hemma i den högsta serien, det är bara så! Återigen, stort grattis!

Kommentera

Sv: Grattis!!
GUUUD Vad gött det känns nu. Vi är där vi hör hemma.
Kommentera

Sv: Grattis!!

Det såg lite mörkt ut ett tag, men Ni grejade det till sist.

Grattis till Elitserieplatsen!

Nu äntligen kan jag kanske få läsa lite positiva inlägg i Brynäsgästboken, eller!?..... :))

Kommentera

Sv: Grattis!!
Jag säger som många andra, grattis till elitserieplatsen Brynäs! Ni var värda den. Jag håller med Dream Team, ni hör hemma i elitserien. Vi ses nästa säsong!
Kommentera

Sv: Grattis!!
Brynäs blir dom inte av med från Elitserien....Aldrig varit utanför fan va starkt ! ! !
Leksand upp Malmö ner skönt och ekonomiskt mycket bättre för BIF och övriga Elitserielag
Kommentera

Sv: Grattis!!
Fy fan, vet inte riktigt vad jag ska säga. Så jälva underbart! Blir nästan tårögd när man ser hur pass bra killarna genomför den här matchen. Är riktigt imponerad av spelet idag, och vem hade i sina vildaste drömmar kunnat tro att vi skulle spöa SAIK med hela 6-1 på bortaplan. Nej, usch. Det här är så underbart. Fyra raka vinster är också det imponerande. Jävligt stolt Brynäsare idag.


Tabellen efter nio omgångar:

1. Leksands IF 19p +16
2. Brynäs IF 19p +13
3. Malmö Redhawks 14p +7
4. Skellefteå AIK 13p -2
5. IK Nyköping HC 10p -10
6. IK Oskarshamn 3p -24
Kommentera

Sv: Grattis!!
RavenLord: Men ett helvete för min ekonomi, men den är det väl ingen som bryr sig om....*L*
Kommentera

Sv: Grattis!!
Hong Kong: Hehe nä den skiter vi alla i ;)
Pratet om att inte spela sista omgången hoppas jag bara är strunt för visst ska det bli underbart att Fira de här ihop med Leksand i Gavlerinken :)
Och ekonomiskt vore de ju dåligt att lägga ner nu då lär de ju få pengar från förbundet ;)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Nu ska jag fira med ett par öl. Kul att även Leksand går upp.

Grattis BRYNÄS!!!
Kommentera

Sv: Grattis!!
bocken: Bäst idag,Brynäsarn som sprang runt arenan med Brynäsflaggan,blev sedan bortförd av tjuriga vakter!!!

GRATTIS ALLA BRYNÄSARE!!Nu behöver man inte vakna upp kallsvettig mitt i nätterna o mumla nåt om Gränbyhallen eller Rocklundahallen!!
Kommentera

Sv: Grattis!!
Bissett19: Jaså var det han som blev utslängd... Nu pratar vi dåliga förlorare på en helt ny nivå...

1-6 faan vad bra det ligger i munnen *L*
Kommentera

Sv: Grattis!!
Bissett19: Så det var det han gjorde :) såg bara han föras ut och undra vad han gjort för elakt och tyckte det va pinsamt om han skämt ut sig och BIF men då var de vakterna som skämde ut sig :) Dåliga förlorare hehe
Men vakterna kanske iofs tänkte på hans eget bästa så han inte skulle få 10 skellefteåsupporters över sig typ ;)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Bissett19: Grattis brynäs till fortsatt spel i ES!!!!!!
Kommentera

Sv: Grattis!!
mattias - 74: Ja, här kommer ett grattis till. Ni hör hemma i ES och vi kan fortsätta att invadera Gavlerinken på annandag jul..:-) 
Kommentera

Sv: Grattis!!
Ja,då ses vi igen nästa säsong,bra med ett lag nära oss det blir lite derbykänsla då.

Fick se förklaringen på varför brynäsarn fick lämna arenan på TV sporten, visst har laget spelat huvudlöst många gånger men att ni supportrar uppträder byxlösa är nog än värre !
Kommentera

Sv: Grattis!!
anta: Enligt inside information så var det ett svenskt innebandyproffs som fick 500 kronor om han halvstreakade runt arenan.... :-)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Huge: Jag tycker att den bilden speglade matchen klockrent... vi spelade brallorna av SAIK ;)
Kommentera

Sv: Grattis!!
mattias - 74:
Jaaaa!
Kvalet gick vägen även den här gången.
Elitseriespel även nästa säsong.Det känns nästan lika härligt som ett sm-guld
En tid i ovishet är äntligen över.
Nu är det dags att satsa igen och bli ett slutspelslag igen efter några magra år.
Kommentera

Sv: Grattis!!
Gratulerar. Skönt att ni tog tillbaka ES-platsen.
Kommentera

Sv: Grattis!!
GävleLasse: ja tydligen gjorde ni det...men har inte sett att ni spelat av brallorna av dom andra lagen i ES...hade ni gjort det så hade ni ju inte varit i kvalet!!!men det är ju klart lätt att vara kaxig nu i efterhand=)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Härligt att läsa kvällstidningarna en så´n här dag. Men som vanligt slutar man inte att förundras över vissa skribenters dåliga koll på läget.
Mattias Ek är ju en erkänd brynäshatare, och det måste svida i hans hjärta att han hade fel denna gång (också).
Han förklarar sin felaktiga spådom med att vi klarade det hela ENBART för att Skellefteå kollapsade. Att vi fixade det hela tack vare stort tålamod, lite flyt och mkt bra spel i slutet av serien, det är väl i stort sett alla hockeyintresserade överens om. Utom Ek.
Har man som journalist och "expert" dessutom själv varit med om att blåsa upp myten om Skellefteås kollapstendenser när det gäller, då måste man så klart hålla sig till denna linje. Oavsett hur korkad den än är.
Skellefteå har inte haft ett tillräckligt bra lag helt enkelt. Skriv som det är istället för att svamla enbart för att försvara sina egna kvällstidningspåhitt.
När Ek sedan börjar spekulera i vad som behövs för att Brynäs skall slippa lindansandet, då märks det hur dåligt insatt han är. Inte i allt, men ett exempel:

"Klubben måste få hjälp av sponsorer och hela Gävle att bygga sig en ny hockeyarena. Eller renovera Gavlerinken."

Ja, jobbet med ny arena har man ju inte ens diskuterat i Gävle, eller hur...?
Att spaden sätts i jorden vilken dag som helst har tydligen undgått vår "expert".

Ytterligare ett exempel:

"Organisation. En tränare nästa säsong. Inte sex tränare. Satsa på Fleming, om han lovar att skriva på för hela året. Annars, nån annan"

Hur dum får man bli?
Tror han att vi medvetet satsat på fler tränare under säsongen?
Och vilka tränare lovar INTE att skriva på för en hel säsong?
Att olika orsaker gör att en tränar måste gå, är ju en helt annan sak.
Utom i Eks värld.

Likadant fortsätter det senare i artikeln. Det är fiasko både 2004 och 2005 för Skellefteå. Samma överord och krigsrubriker som vanligt, när man måste försvara sina egna uppblåsta och felaktiga rubriker.
Det enda vettiga jag läst hittills är skrivet av Pebben Axelsson i dennes dagbok under finalserien. Han skriver inte speciellt mkt, men det han skriver är klockrent. Men så har han ju heller inte som uppgift att skapa rubriker och sälja lösnummer...
Kommentera

Sv: Grattis!!
Nu har man tydligen blivit degraderad till "Gäst" härinne.... :-)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Saxat ur dagens DN:

"- Brynäs hör hemma i elitserien. Nu är vi där för sista gången, säger Ove Molin."

Kan ju tolkas lite olika...
Kommentera

Sv: Grattis!!
Gäst: Bra skrivet(första gången?? :-) Ek på expressen är nog den största pajasen i mannaminne.En slät figur som satt och bad om ursäkt att han fanns till i matchen mot OIK.Nu säger han att Brynäs håller sig kvar pga andra lags kollaps.Jävla idiot!! Sjödin sa det bra igår efter matchen."vi har bara blivit bättre och bättre,kontrollerat alla matcher,tom MIF borta.
Kommentera

Sv: Grattis!!
Huge:
Grattis ni nere i Gävle, och välkommen upp till Timrå i höst.
Kommentera

Sv: Grattis!!
Per HApps: man får väl tacka. Gud vilken skön vinst det var igår, precis vaknat upp från resan till Skellefteå och var tvungen att nypa mig för att veta att jag inte drömmer, det känns så otroligt. För efter 1 månads pina så är det äntligen över.
Tack alla i Brynäs A-lag, tack ledningen, tack Fleming o Jonsson och tack alla supportrar som hjälpt Brynäs till det här.
Kommentera

Sv: Grattis!!
Per HApps: Tackar så mycket.
Ja, man får väl pallra sig upp till ladan i Timrå i höst igen.
Senast jag var där sprängde man grindarna och tryckte in över 12000 pers.
Strimma spelade och Östling gjorde självmål för Brynäs.... :-)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Kan inte undanhålla er denna intervju som jag hittade i "Norran", dvs lokaltidningen i Skellefteå.
Fleming är kung....

"Till kallast i Brynäs utsåg jag coachen Wayne Fleming.
Det har dels att göra med att han hittills inte har blivit något lyft för kaffegänget, dels att göra med att han verkligen fick mig att känna att jag lever när jag telefonintervjuade honom inför matchen.
Jag kan inte undanhålla er från att återge den minst sagt kärva intervjun i dess helhet:
– Hello?!
– Hej, är det Wayne Fleming?
– Yes.
– Jag heter Jonas Fahlman och jobbar på tidningen i Skellefteå. Hur är läget?
– Bra. (Fleming pratar förstås, precis som jag, engelska hela tiden, men för våra svenskspråkiga läsare växlar vi hädanefter språk för att få det något mer lättbegripligt)
– Ni förlorade mot Nyköping?
– Ja.
– Varför?
– Nyköping spelade hårt.
– Hur spelade ni?
– Vi spelade hårt, stundtals.
– Hur missnöjd är du med förlusten?
– Jag är alltid missnöjd när vi förlorar.
– Varför förlorade ni?
– De gjorde fem mål, vi gjorde fyra.
– Vilken känsla har du inför den kommande matchen mot Skellefteå?
– Ingen känsla alls.
– Vad vet du om Skellefteå?
– Ingenting.
– Kommer du att veta mer om Skellefteå när matchen startar?
– Nej, när matchen är slut.
– Vad säger du om att Skellefteå leder kvalserien?
– Det är bra för dem.
– Är det överraskande att Skellefteå leder kvalserien?
– Jag vet inte.
– Vad förväntar du dig av matchen?
– En ny, hård match.
– Hur förbereder ni er inför matchen?
– Det är hemligt.
– Har ni några skador eller sjukdomar i laget?
– Nej.
– Kommer ni att spela med samma lag som mot Nyköping?
– Kanske.
– Vilka lag kommer att sluta topp två i kvalserien?
– Du kan väl berätta för mig om du vet.
– Eh, det känns inte som att vi kommer någonstans. Tack så mycket för intervjun. Hejdå.
– Hejdå.
Klick.
Livet som sportjournalist är roligt nästan jämt... "

Det där med att Fleming inte blivit ngt lyft för Brynäs kan man ju diskutera... :-)
Kommentera

Sv: Grattis!!
Nu har man tydligen blivit degraderad till "Gäst" härinne....   :-)

Huge: Jag ger mig fan på att vi känner igen dina inlägg ändå...
Kommentera

Sv: Grattis!!
Huge: Mycke´nu...spöa Elfsborg i Allsvenskan och se till så Frölunda vinner guldet...glömde helt bort:
Grattis till Elitserieplatsen!

Låt oss fortätta att älska att hata varandra!
Kommentera

Sv: Grattis!!
westerlind: Haru dött eller? Grattis på er alla som tycker att Brynäs är bra. Själv så tycker jag ingenting speciellt i ämnet. Jo förrseten, äntligen så är det slut på hockeyeländet och nu kan man koncentrera sig på fopållen...

Giffarna presterade ett bländande spel i premiären som jag förövrigt var på plats och beskådade...

Krossa Gaevle...!
Kommentera

« · 535102