Brynäs IF

728141 inlägg · 7962 ämnen

Grattis Bissett

« · 93435 Till forumet

Sv: Grattis Bissett
Ford Prefect: Nu får ju faktiskt småklubbarna pengar tack vare utbildningsbidraget. Ända ned till Div.2 är ES-lag tvungen att betala pengar och skulle man ta bort det här systemet skulle dom klubbarna gå helt lottlösa...
Kommentera

Ford Prefect:
Och vilka betalar de stora summorna i utbildningsbidrag? Elitklubbarna. Följden av det här resonemanget är ju att de små klubbarna inte heller kommer att få några pengar (vilket de fått hitills)
Nästa fråga blir ju också: ska då elitklubbarna ha betalt när spelare går till NHL ? Eller är det nåt annat som är "rätt" då ?
Kommentera

Hugin: Att få rätt har absolut ett pris, men någon måste ju ta fighten förr eller senare. Ironiskt bara att det är en amerikan som ger sig på det system som missgynnar svenska spelare.
Vad menar du med att jag hamnat på en föraktfull politikernivå?
Jag menar bara såhär: Vilka utbildar spelarna? Småklubbarna. Vilka får stora summor i utbildningsbidrag? Elitklubbarna.
Kommentera

Ford Prefect:

Har man som du sådana uttryck som " suger ut deras verksamhet"
har du hamnat på en föraktfull politikernivå. Märkligt.
I sak har du dock rätt vad gäller övergångssummorna när det gäller icke kontrakterade spelare - där ska inga övergångssummor gälla.
Bissett har väl hamnat i en konstig sits - han har inte bara fört en juridisk process, i alla fall början till en, mot Brynäs, utan i grunden mot hela hockeyligan. Så han lär inte stå högt i kurs någonstans där. Att få rätt har också ett pris.
Kommentera

bissett ska gå till växjö lakers har jag hört är det någon sanning i det???
Kommentera

Och ja, det fanns en tråd redan, men jag är så trött på att se namnet felstavat...
Kommentera

Grattis Bissett
Brynäs backade till sist. Grattis Tom, hoppas det löser sig nu.
Samtidigt finns det ett litet "tyvärr". Inte tyvärr, för att Brynäs inte får några pengar. Utan tyvärr, för att de förtäckta övergångssummorna kanske kommer att leva vidare. Hade det blivit process av det här, och Bissett vunnit, så hade det varit slutet för övergångssummorna. Jag tänker inte kalla det för annat än övergångssummor, för det är precis vad det är. Om det är utbildning man betalar för så vore det ju intressant att jämföra hur mycket Brynäs fick, och hur mycket Arlanda fick, för Daniel Rudslätt. Bara som ett exempel.
Jag tycker fortfarande att det borde existera ett system som tvingar elitklubbarna att betala plantskolorna när de plockar upp deras talanger och suger ut deras verksamhet, men nånstans längs vägen blir det absurt.
Kommentera

« · 93435