Brynäs IF

727616 inlägg · 7962 ämnen

Gunnar Persson får 1+1!

« · 213959 Till forumet

Gunnar Persson får 1+1!
Gunnar Persson får fortsatt förtroende i föreningen, idag tecknades ett nytt 2-års avtal (1+1) med Gunnar Persson som förste tränare i föreningen. Samtidigt meddelades även att Brynäs IF har beslutat att rekrytera en sportchef med ansvar för föreningens hela sportverksamhet! Ja herregud säger jag bara!
Kommentera

Sv: Gunnar Persson får 1+1!
70 Rodrigues: Jag tycker dem gör helt rätt spm satsar på Aspen,framför fladdriga Ramen,han släpper ju allt från blå!!
Aspen gör en kanonmatch imorrn,som vi dock förlorar med 2-1!!
Kommentera

Bissett: Förlora lär dom väl göra eftersom jag är på plats!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Skam den som ger sej!!!Du är ialla fall en trogen supporter!!!Tydligen är det lapp på luckan imorrn!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Inte en dag för tidigt med en sportchef! Nu är man i och för sig spänd (=orolig) över vem denna person blir också. Jag ber för att det blir nån känd och etablerad kraft med Brynäs-förflutet och genuint BIF-hjärta - och inte nån okänd osäkerhetsfaktor hämtad direkt ur nån garderob...
Kommentera

Clarence: Man kan väl göra som Leksand. Använda tjänsten som lockbete för nån toppspelare. Efter avslutad karriär blir han lovad sportchefsjobbet. Jonas Johnson! Nej, det var ett skämt. Ett stort skämt!
Kommentera

Lilljanne: Dagen efter Södertäljeförlusten, sjätte raka för övrigt, kom så beskedet vi alla väntat på. Brynäs IF har tecknat ett nytt tvåårskontrakt med Gunnar Persson. Det känns som ett helt självklart val!

Brynäs väntas också förlänga Pekkalas och Petrés kontrakt i dagarna med 3+1 år.
Kommentera

Cusken: Det ska nog inte va nåt + mellan siffrorna.Brynäs slår på stort och signar dom 31 år
Kommentera

Sylf: ja, varför inte satsa på säkra kort?..
Kommentera

Cusken: Jag har hört att dom anställs enligt Förordningen (1997:1275) om anställningsstöd. En arbetsmarknadspolitisk åtgärd.
Kommentera

Lilljanne: Ja nåt annat annat kvalitéer på isen är det i alla fall...
Kommentera

Cusken: Någon som inte upptäckt likheterna mellan handbollens Bengan J och GP ? "Låt di gamle spela" tycks parollen vara.
Frågan är om vi får se Jobs, Floberg m.fl. spela mer än enstaka byten även i kvalserien ?
För kvalserien blir det och varför inte om klubben kan minska sitt budgetunderskott med 1,5 mille ?
Att Rögle, Skellefteå eller Löven skulle vara ett reellt hot är knappast troligt. Så dåliga är inte ens vi med självfortroendet kört i botten.
Kommentera

Huss: Persson är feg och vågar inte peta de trötta gamlingarna, för mycket kompis kanske? Det är bara att hoppas att juniorerna får spela i kvalserien, som det känns nu kommer den bli en riktig rysare (HUA)...
Kommentera

Clarence: Jag ber med dig, jag är livrädd. Tänk att dessa klappträn som sitter i ledningen skall göra valet, fa´n det är ju som att en blind leder en blind och båda saknar käpp! Det finns iofs ett ordspråk som säger : "Även en blind höna kan..." det får vara en tröst mellan bönestunderna!
Kommentera

lucky luke:
Ledningen verkar fortsätta på den inslagna vägen och anställa patenterade andretränare som förstetränare...

Ja, inte är det en signal om SM-guld 2004 i alla fall.
Kommentera

gordo: Det märkliga är ju att när GP fick jobbet som "3:e tränare", så sas anledningen vara att det var för att underlätta kommunikationen mellan "Flygis" & "Lillis" och den sk sportkommittén !!! - redan då borde något gjorts åt hela ledningen - heder åt Feltenmark som försökte!
"Även sportkommittén har avslöjat sig som vilsen" (citat D Berglund,Expressen), det har väl vi läst länge här. Styrelse & sportkommitté borde avgå med omedelbar verkan (även om roten till det onda HBerg har försvunnit så sitter ju falangen kvar),
låt "Hovan" sätta ihop en tillfällig lösning - en kombinerad styrelse & sportkommitté med uppgift att städa upp efter oduglingarna och skapa en plattform för fortsättningen, om det skall bli någon!
Kommentera

lucky luke: Som flitig läsare av Brynäs HockeySnack vill jag påstå att hela Expressenartikeln bygger på vad reportern har läst i er GB.
Kommentera

lindberg: Efter guldet -77 så lämnade Sandlin Brynäs bl a hänvisande till att kompisskapet med de gamle var hämmande, han klarade inte av att peta en kompis. Nu är jag ute på hal is, men hade inte Staffan Tholsson samma problem?
Vad har man lärt sig av detta - tydligen intet!
Kommentera

Huss:
"Att Rögle, Skellefteå eller Löven skulle vara ett reellt hot är knappast troligt. Så dåliga är inte ens vi med självfortroendet kört i botten."

Vi får väl se .......
Lagen som kommer underifrån har iaf "vinnarskallar" det är ju mer än vad man kan säga om era spelare .....
På pappret har ni mycket bättre spelare men det är ju inte där det avgörs.
Men enligt din teori är det ju igen ide att spela kvalserien för ni är ju så mycket bättre .....
Kommentera

Joinzzon: Får BIF en bra start i en kvalserie är saken klar, men ett par förluster i inledningen så är "förlorarspöket" där igen- just nu "vågar" laget inte vinna ju...
Kommentera

« · 213959