Brynäs IF

726954 inlägg · 7960 ämnen

Hägglund jagas av Leif Boork

« · 676912 Till forumet

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
micke: Ja vi får väl se hur laget ser ut när nästa säsong drar igång. Allt för många besvikna supporters och Brynäs uppträder i en väldigt tom arena.

Men vi får se... nästa års mål kommer att vara bättre än 10... i det tempot så kommer vi vara i topp när boork är runt 70...

Med lite tur så hinner Bäckström hem från NHL efter en lysande karriär för att komplettera prishyllan med ett SM guld... ;)
Kommentera

70 Rodrigues:

15 minuter innan du skrev detta inlägg skrev jag;
"Tja, blir Boorken kvar så spelar det ingen roll hur många extramiljoner föreningen får av sponsorer och publikintäkter till nyförvärv. Han kommer ändå bara föredra allsvenska gnuggare och skulle Sundlöv råka snubbla över en riktig kvalitetsspelare från Tjeckien så hamnar han nog i frysboxen av Boork. Brynäs centerstomme t.ex kommer väl om ett par år bestå av Almtorp, en omskolad Danielsson, en nyförmåga från allsvenskan och en juniorspelare. Men vi har ju en fin arena iallafall..."

Vi har en kass sportchef (Sundlöv) , men han försöker åtminstone. Han jobbar 24/7 för att göra det bättre för Brynäs. Han är superkass, men blir bättre dag för dag. Om en 5-10 år kommer nog han vara en superb sportchef, tills dess gör han verkligen allt han kan (han har hjärta).

Vi har en tränare som nästan inga spelare vill ha kvar och det gäller även styrelsen. Men så länge inget trovärdigt alternativ presenteras från BIF så måste man ju välja Boork, i brist på annat... Det är ingen guldsits direkt men vad ska man välja? Boork eller ......?

Ps. Jag tycker det är jävla synd att det blivit så här. Att vi har hur mycket pengar och kunnande som helst att värva ett SM-lag nästa säsong men vi har valt en tränare som är nöjd med att utveckla spelare till SM-guld och en sportchef som har ett självförtroende som icke existeras.....
Kommentera

70 Rodrigues: På rubriken låter det som att Boork blivit skogstokig och börjat jaga bandvagnar.
Kommentera

70 Rodrigues: Folk som har koll på Hägglund säger att han främst är en defensiv forward som jobbar stenhårt över hela banan och tar bort motståndarens bästa formationer, så statistiken är väl en aning missvisande. +10 i +/- är väl åtminstone bäst i Oskarshamn, vet det nu säger. Jag säger absolut inte att Hägglund är något drömförvärv, men det behövs såna spelartyper i ett lag, sen om BIF är i behov av det just nu har jag ärligt talat svårt att bedöma.
Kommentera

Zzz zzz...Det är inte sådana där spelare man vill läsa om att Brynäs ska värva!
Kommentera

Bissett19: Här kommer statsen:2005-2006 Oskarshamn Swe-2 35 9 7 16 56
Kommentera

70 Rodrigues: Det har visserligen debatterats tidigare idag iofs,men som vanligt är man skeptisk,har aldrig hört talas om grabben........

Annars kommer man ju ihåg en annan Hägglund som tyvärr har passerat revy,Roger "Bullen" Hägglund,en härlig Lövenback!! R.I.P Bullen!!

Kommentera

« · 676912