Brynäs IF

723928 inlägg · 7957 ämnen

Hägglund jagas av Leif Boork

« · 677264 · » Till forumet


Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge:
Det är kanske det som är poängen, magister Huge.
"Rom" har redan byggts...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: "Jag är rädd att majoriteten av Brynäs anhängare är mer kräsna än så, magister Huge..."

Ja, det är jag också (kräsen)....
Men i ett uppbyggnadsskede, som vi nu befinner oss i, så utgår jag från att de flesta anhängare fattar vad det handlar om.
Att Rom inte byggdes på 1 säsong.....
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport: Brynäs tittar hela tiden på vad andra klubbar gör i samband med arenabygget. Det är ju helt klart att de kommer att lägga sig på "maknadsmässiga" priser.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Ja, tillbaka till framtiden, ungefär :-)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport:
"Tordas?"
Du menar att Brynäs inte har samma dragningskraft/attraktionsvärde som övriga lag i Elitserien?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge:
"Ett hårt jobbande lag som börjar vinna räcker långt, inte bara spelmässigt utan också för att tillfredställa publikens behov."

Jag är rädd att majoriteten av Brynäs anhängare är mer kräsna än så, magister Huge...
Noblesse oblige!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Så mycket kommer dom inte tordas att höja biljettpriset, max 20-30 kr tror jag på.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Det som oroar lite är ju att det känns som lite 50/50 att Brynäs ska fortsätta att vara ett vinnande lag nästa säsong. Många av våra poäng som tagits i år har varit väldigt nära poängförlust. Mycket kan tillskrivas Honken som hade en ruggigt bra period efter den lite tröga början comebacken han gjorde efter skadan.

Jag kommer inte att vara lugn förrän Brynäs har lite mer marginal i spelet och poängen. Den marginalen får man med ett bättre spelarmaterial.

Det gäller även för Brynäs att visa ambition mot sponsorer med att verkligen omsätta de pengar man får in från dessa i spelare som höjer laget. Som laget är i dag så kan du i princip lotta ihop femmorna. Bra på sätt och vis men ändå ett bevis på att laget saknar det där lilla extra.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: Ge honom ett gammal hederligt fältkök från Överskottslagret...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: "Men förstärker man laget med samma ambitionsnivå som arenabygget så kommer det att bidra till en större publik. Det är enkel matte."

I princip: helt riktigt.
Men min poäng är mer att publiken säkert kan bedöma själva att föreningen har ambitioner och vill satsa, trots att det kanske inte alltid värvas ett känt namn. Ett hårt jobbande lag som börjar vinna räcker långt, inte bara spelmässigt utan också för att tillfredställa publikens behov.
Kan man dessutom plocka in en eller ett par riktigt bra spelare så är det ju inte helt fel...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Njae, då krävs nog en bärbar mikro åt Wille...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: Fan, mer trådlöst på sätraåsen... sen är saken biff ;)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Tex att inhandla en bärbar fax... :-)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: I och med att jag ungås och träffar Gävlebor varje dag så har jag en ganska bra koll på hur folk resonerar här i Gävle.

Det jag har talat om är inte den här säsongen. Det verkar ändå ha gett lite effekt mot slutet och publiken har börjat hitta tillbaka till Gavlerinken nu när Brynäs vinner och jagar slutspel. Men jag har även besökt matcher då det knappt varit 4000 själar i Gavlerinken. Detta beror ju i mångt och mycket på "att folk inte har råd att gå på flera matcher i veckan". Det i kombination med att biljetterna kommer troligen att kosta en hundring extra inte talar för att ett Brynäs som presterar det man gör idag kommer att fylla Läkerol Arena nästa säsong. Visserligen så kommer det nog att vara en hel del i början. Nyhetens behag etc.

Men förstärker man laget med samma ambitionsnivå som arenabygget så kommer det att bidra till en större publik. Det är enkel matte.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Njae... :-)
Men Mormor valde Boork.
Hallin valde...
Det har ju haft viss effekt men åt olika håll...

Fler bra beslut av Mormor och vi slipper hamna i skiten även 06-07.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Jag kom till Sverige när jag var 4 år och började på hockey skola som 5 åring, jag hade på mig en Brynäströja då och har efter det alltid älskat Brynäs.

Jag har även spelat mot och med före detta Brynäs spelare dvs spelarna från Södermanland.

Så nog bryr jag mig om hur klubben sköts och truppens utformning.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: Sant, men att skylla SSK's minst sagt prekära läge på Hallin vore ju en smula orättvist. Det vore ju som att skylla allt skit som varit i Brynäs på Mormor... *skratt*
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Detta skrev Wesley:

"Jag t ex kommer inte för att titta på kända spelare utan bra spelare oavsett namn eller ålder osv."

Ditt svar:

"Kanske blev fel formulerat. Andemeningen var att målet att fylla den blivande arenan med folk kräver att laget är väldigt framgångsrikt rent sportsligt samt att man får in "affischnamn" som drar folk.

Men tycker du att du är rätt man att sätta standard på vad Gävlepubliken skall betala för att se 30 gånger nästa säsong?"

Tror du inte att gävlepubliken resonerar ungefär likadant som Wesley och säkert de flesta brynäsare, oavsett om man bor i Gävle eller inte?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: ja men köper vi klass spelare hit och dit så kommer det ju att bli skit kolla på real madrid snacka om misslyckande
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Jo, men som tur är har vi inte Hallin i föreningen...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
65selander: Och detta måste ju ske genom att hela tiden förstärka laget med bättre och bättre spelare. Stommen har vi ju redan.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork

GävleLasse: Nu var det så att jag svarade på ditt inlägg från
"Idag kl. 23:17" som i sin tur var ett svar på att han bodde i Haparanda.

Och det uppfattade jag som att han inte brydde sig om laget enl dig.

Lindansade lag, vi har ju trots allt gått ett steg uppåt och nu är det bara att vandra den tunga vägen uppåt. År efter År

Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Nu ska jag gå och lägga mig, min 3 åriga son börjar hockey skolan i morgon bitti och han ÄLSKAR Brynäs, han ska spela för dom när han blir stor säger han, och då lär inte Boorken vara kvar i alla fall hehehe!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: Jag hoppas att du har rätt. Men jag är orolig om att Boork går runt och tror att han kan göra likadant som i år, att värva från AS.

Det är ju själva grunden till att jag ens diskuterar framtidens lagbygge. Och jag hoppas verkligen att Sundlöv fokuserar all möjlig tid på att söka efter NÄSTA års trupp... Det är ju inga fönster mer den här säsongen så han kan ju börja se framåt.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: nedå både axa och ssk e ju dåliga men det kommer inte hända oss
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Jag förstår din oro, men säsongen är inte slut ännu och silly season har inte börjat ännu. Inte skulle Sundlöv och Boorken vara så orutinerade om dom inte försökte spetsa laget till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: Jo det verkar vara nåt sånt... Och vi har ju sett vad som händer i Södertälje. Jag är rädd att samma sak kan hända även i vår arena nästa år om inte laget förstärks.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
65selander: Men nu var det inte uppfattningen som jag menade i mitt svar utan att man har en arena att fylla nästa år. Då räcker det inte att ha ett lag som lindansar hela säsongen. För jag vill inte kalla vårt tabelläge för säker mark. Även fast målet att bli bättre än 11 är fixat så är det nog många som skulle bli jävligt besvikna om man missar slutspel i år.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Det verkar vara vanligt i ES (de nya arenorna) 05-06 att ta ut runt 250:- för sittplats under grundspel...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Nej men som person kan man få en uppfattning om Brynäs som lag.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
88Lindkvist: Jag älskar inte Boorken, men jag tycker att han är på rätt spår.

Han vill stoppa paniken i klubben, han vill ha spelare som älskar att representera Brynäs utan att begära allt för stör lön. Dessa spelare vill han ha som grundsten i bygget, sedan tror också jag som HUGE skriver att han har gjort sitt i klubben.

Sedan får någon annan tränare som kan hitta russinen i kakan dvs toppspelare ta över.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: Kanske blev fel formulerat. Andemeningen var att målet att fylla den blivande arenan med folk kräver att laget är väldigt framgångsrikt rent sportsligt samt att man får in "affischnamn" som drar folk.

Men tycker du att du är rätt man att sätta standard på vad Gävlepubliken skall betala för att se 30 gånger nästa säsong?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
65selander: Men canalplus och säsongskortet fyller inte arenan.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork

Wesley: Trodde alla visste att merparten utav Brynäs medlemmar bor utanför Gävle!

Sedan så kan man faktiskt följa laget ganska bra nu när Canal+ samt Säsongskortet finns.

Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: "OK, då förstår jag att du inte är så noga med hur truppen ser ut. Jag kan tala om för dig att så är INTE fallet i Gävle"

Mitt svar: ?????????, har vi hamnat i sandlådan nu eller?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: De borde finnas nånstans! alltså nu menar jag inte att vi ska köpa nån superstar alla foppa! utan nån halv känd :P alltså skulle sitta fint med chris igen! han va väldigt bra förra året... okej ingen ungdom men vadå?
Men om man är som boork å tror man kan bygga upp ett es lag utan skapliga allsvenska spelare så lär de inte gå långt!

Men om vi sägr såhär... förra året hade ju modo bara superspelare här hemma! men de gick ju inte så värst bra för dom! ifs gick ju inte alls för oss! men alltså de ska finnas olika sorts spelare som boork säger! men inte 20stycken föredetta allsvenska lirare!
hellre några stycken och nått större proffs! alltså som ska styra laget!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Ja, jag tror att Sundlöv vågar agera på egen hand. Men han vet naturligtvis vilka spelartyper som passar in i Boorks ledarstil och föredraget spel.
Hårt arbete...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: hehe ja det e inte ofta det händer
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: "Sen kan jag hålla med Gävlelasse..."


KORS I TAKET!!! ;)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: OK, då förstår jag att du inte är så noga med hur truppen ser ut. Jag kan tala om för dig att så är INTE fallet i Gävle.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: Så ett par bra backar skulle ge sämre grundtrygghet menar du?

Jag har en känsla av att det skulle bli en väldigt positiv effekt på laget om de fick in ett par bra defensiva backar, några som kan komplettera våra mer offensivt lagda backar. Jag tror inte att vår offensiv skulle må dåligt av en bra center som kan styra upp offensiven ännu ett snäpp.

Det är många som pratar om långsiktigt tänkande.. I så fall skall vi väl integrera en ersättare till Bäckström så snart som möjligt.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: "Du har helt rätt och det du skriver om Frölunda är precis det jag tror Boorken är ute efter. Han är helt enkelt ute efter en grundtrygghet hos spelarna som har saknas sedan Melin lämnade."

Exakt.
Sen kan jag hålla med Gävlelasse och även vår vän micke om att Boorken kanske inte är mannen att ta Brynäs vidare, om låt oss säga ytterligare ngt år eller två. Men det jobb han nu lagt ner och som börjat ge resultat är ovärderligt för framtiden.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: "Hur många matcher ser du per säsong?"

Eftersom jag bor i Haparanda just nu så blir det matcherna som Brynäs spelar borta mot Luleå.
Jag har inte tid att åka längre söderut för att se fler matcher.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Ja, du har ställt den frågan ett otal gånger och jag svarar samma sak igen: ser inga hinder varför han INTE skulle kunna integrera ett antal namnkunniga spelare i kollektivet.
Jag skulle bli mkt förvånad om det inte dyker upp minst 2 starka namn till nästa säsong. Mig veterligt så har väl Boorken aldrig deklarerat att toppnamn skulle vara bannlysta i Brynäs?
Känns mer som att detta är ngn sorts vandringssägen som går runt bland en del och till sist blivit en sanning.
Finns det toppnamn som passar in och är villiga att komma så ser jag inte ngt hinder för att Boorken skall slå till.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
88Lindkvist: Domarna ;)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
88Lindkvist: Visst skulle det sitta fint med det som du säger, men vart hitta dessa för en rimlig penning
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Du har helt rätt och det du skriver om Frölunda är precis det jag tror Boorken är ute efter. Han är helt enkelt ute efter en grundtrygghet hos spelarna som har saknas sedan Melin lämnade.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Ditt inlägg får mig direkt att ställa mig frågan. Är inte Boork en bättre tränare än att han kan integrera tre-fyra namnkunniga spelare i kollektivet Brynäs?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Rättar mig själv. Dålig korrekturläsning från min sida...

"Därmed inte sagt att ngn annan tränare hade gjort samma sak lika bra."

Skall naturligtvis vara:

"Därmed inte sagt att ngn annan tränare INTE gjort samma sak lika bra"
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: Kanske inte du men vi får väl se hur det blir nästa säsong. För jag kan lova dig att biljetterna kommer inte att kosta 100/150/180 nästa säsong.

Hur många matcher ser du per säsong?
Kommentera

« · 677264 · »