Brynäs IF

727751 inlägg · 7961 ämnen

Hallbygget

« · 262081 Till forumet

Hallbygget
jag tror att ett hallbygge skulle locka spelare. då märker man att brynäs satsar och där verkar det roligt att spela.

jag var i J-köping nyligen och vandrade in i K-Arena. jag såg då att privatpersoner hade varit med och sponsrat hallbygget. Dom hade köpt säsongsbiljetter för 5 år framöver. Det kanske Brynäs skulle ta efter?
Kommentera

Sv: Hallbygget
svedas: Vad är det senaste i hallbygget? Misstänker att det har legat på is under kvalserien. Finns det någon i Brynäs som jobbar aktivt med det nu när Berg är på väg bort?
Kommentera

Kessler: Jag vet faktiskt inte hur det är med den saken. det är väl många som menar att man måste ha ett lag först, men jag tror att det går hand i hand.
Kommentera

Jag skulle aldrig som sponsor eller annan investerare gå in med pengar till en ny hall om jag inte visste att det fanns ett konkurenskraftigt lag att ställa på isen samt en styrelse som vet vad dom håller på med. Jag är övertygad om att sponsorerna, kommun m.fl kommer att ordna en ny hall när dom vet att Brynäs är och förblir ett topplag, ska man gå in med deg så måste man få något tillbaka och det har inte sponsorerna fått på ett tag.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror inte Brynäs får hit spelare om man inte visar att vi satsar, och då menar jag att det går hand i hand. Ingen ny hall inget topplag. Våga satsa . Menar du att HV71 har ett så stabilt topplag? Dom har ju inte varit i final sen dom vann mot Brynäs och BIF har hunnit med ett Guld efter det.
Kommentera

svedas: Exakt, HV, Linköpng, Malmö är ju tre levande bevis på att det är möjligt att misslyckas, trots namnkunninga nyförvärv. Det gäller att handplocka rätt gubbar & att ha en tränare med känsla för att träna och komponera lagets beståndsdelar. Vilket osökt får mig att undra, är det bara jag som tycker att GP är en nödlösning i detta läget ?????????
Kommentera

Ove Milon: jag har sagt det förr och säger det igen.. Bästa nyförvärvet förra säsongen var Esko. men han kan inte ha spelare som är vana att få bestämma själva..

Djoos -Larsson-Molin-Sjödin Hade dom värvat rätt spelare så tror jag Esko hade lyckats. Han var ändå landslagcoach
Kommentera

svedas: Nejmänvadsägerduförnågot??????? Esko bästa nyförvärvet? Så du har alltså köpt en tidningskrönikörs spekulationer (som av ngn anledning blivit sanning hos allmänheten) angående skitsnacket att de äldre vill bestämma själva. Nej du. Esko må kanske vara en bra ledare men hans spelidé gick ju inte alls ihop med det spelarmatrial han förfogade över. D.v.s. stenhård forchecking i anfallszon och ett livsfarligt man-mot-man-spel i förvarszon. Hur skall t.ex. söliga gubbar som Päronjoos och Sjödda kunna spela man-man-försvar?

Nej, Bif skall nog spela styrspel med mycket puckinnehav. Det är de bäst på.
Kommentera

bradberry: Instämmer med föregående talare !!!
Kommentera

Ursäkta om jag låter tråkig, men varför måsta alla missbruka trådarna. Denna startades för att diskutera hallbygget, men just nu diskuteras allt annat än just det.
Är det ingen som har lite koll vad som har hänt på hallbyggsfronten de senaste månaderna. Är det fortfarande Alderholmen som diskuteras? Vad kommer den att gå på enligt det förslag som finns? 250 millar?
Kommentera

Kessler: Hallbygget är nerlagt,det kommer att byggas bostäder på Alderholmen och man kommer att rusta Gavlerinken i framtiden.Med minus i eget kapital är det inte lönt att gå på banken och diskutera ett hallbygge.
Kommentera

bradberry: Vad jag menar om Esko är att han fick inte vara med och värva spelare.Jag vet precis som du skriver att han kör med hård forechecking och brynäs inte har dessa spelare. det är ju precis det som är felet.

Esko var en bra värvning... Sen måste man se till att han får de spelare han behöver.
Kommentera

svedas: Då dom flesta spelarna redan fanns/var värvade, så var ju Esko en katastrofal värvning... Man hade blivit tvungen att byta ut 95% av spelarna, möjligt? Esko fick med sig Miettinen och Laitinen, dom var ju bra iallafall, men Brynäs och Esko gick inte ihop. Kanske Esko skulle passa att träna DIF eller dyl.
Kommentera

« · 262081