Brynäs IF

727189 inlägg · 7960 ämnen

Heja Brynäs

« · 202450 · » Till forumet

Sv: Heja Brynäs
70 Rodrigues:
Jag skrev väl att det blir den sjätte på torsdag men det blir faktiskt den femte. Räknade in en vinstmatch mot SSK som jag nu
kom på, spelades i våras :-)

Alltså: DIF-katastrofen i höstas, SSK borta, Luleå och LHC hemma.
Kommentera

70 Rodrigues: Vad vore guldet -99 utan IK Huge??
Jag säger bara: Meeeeeeeeeelker........
Kommentera

Huge: Allt är skit,laget är uselt och inget kommer att ordna upp sig.DET är fakta !!
Kommentera

70 Rodrigues: Men det är ju en positiv nyhet! En blivande motståndare i kvalet tappar sin bästa spelare.

Det är nog precis som dom här New Age-grabbarna säger: om alla bara tänker positivt sprider sej vibbarna till spelarna också. Karma, broder, karma!
Kommentera

Få se nu......Sylf, Rodrigues, Lilljanne....
Nu fattas det bara några stycken till så är den positiva lilla myshörnan komplett :-)
Kommentera

Lilljanne: Äh det var säkert Westerlind från HS *asg*
Kommentera

Huge: United we stand..
Kommentera

Huge: Jaa du grabben, jag har en känsla av att om några i ledande position varit något mer kritiska (eller varför inte bara räknekunniga) så hade läget varit ett annat. Brynäs visar just nu symptom som tyder på att ryggdunkarna varit vanligare än örfilarna. Vi har förmodligen bara oss själva att skylla. Men huvudsaken nu är att nåt görs och att ryggdunkandet tar slut. Vad föreslår du?
Kommentera

Huge: Och jag har sett:

Brynäs-Djurgården 0-1

Brynäs-Timrå 3-4

Djurgården-Brynäs 7-1

Brynäs-Frölunda 0-2

Brynäs-Modo 0-1

Brynäs-MIF 0-4
Ska se:
Djurgården-Brynäs på torsdag

Brynäs-Färjestad på lördag

HV71-Brynäs den 15/2

På alla matcher jag hittills sett har Brynäs mäktat med att göra 4 mål och självklart förlorat! Du har ju sett dom vinna så jag förstår att du är positiv.....:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Tycks som att du har gallrat fram de självklara vinstmatcherna.. Hv71 kan dock vara mänskliga emellanåt..
Kommentera

70 Rodrigues: Stackars sate... ;-)
4 mål....det fick jag se under 1 match (LHC)
Det var ju inte de på papperet 3 lättaste fighterna du valt framöver, om man säger så...
Nåja, trender är till för att brytas, skall vi säga 2-3 efter straffar...
Kommentera

Huge: Valt och valt, det är dom matcherna jag kan gå på, det är svårt att pendla mellan Stockholm-Gävle på vardagarna när man har jobb o familj, men va fan, vi har ju ett KANONLAG så det är 3 lätta vinster!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Har du drabbats av "Huge-feber"?*S*
Kommentera

Bissett: När elefanter kan flyga kanske????
Kommentera

70 Rodrigues: Mmmm.....enligt en säker källa så gjorde Brynäs tre mål på träning idag,alla mål på Aspen,det andra målet vaktades av Wille Löfqvist.VI ÄR PÅ GÅNG!!!
Kommentera

Bissett: Härligt,nu vänder det.12-1 i morron.Olof Mattsson gör alla.
Kommentera

Huge: Har du bokat tid nu hos BIF imorgon så du kan få BIF på fötter igen det vore en frälsning för oss alla om du kunde göra det för här uträttar du inget konstruktivt.Du kan väl inte låta vårt kära Brynäs stå o förfalla för det gör du här.Hur länge har du suttit framför denna gnällsida idag 16timmar???
Kommentera

observant: Det där fixar laget själva utan min inblandning. Jag har fullt upp med att styra upp alla knäppgökar här på sidan som yrar om KS och allt annat fanstyg.... :-)
Kommentera

Huge: Japp, ikväll blir det åka av, vinst med 2-1 som sagt.

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Magoo70:
Detta inlägg är INTE riktat till just dig...

Det värsta jag vet är alla pajaser här som ALLTID tror på seger innan matcherna, och sedan avrättar hela laget offentligt vid förlust. Stå på er om ni nu tycker laget suger och tippa förlust inför matcherna...

BIF-MoDO 2-4...
Kommentera

Huge:
Kombinationen att ha målet inställt på att undvika kvalspel och samtidigt prata om kvalspel är inte så lyckad. Antingen är målet att spela till sig 9-10 plats eller så siktar man in sig på kvalspel.
Dribblandet mellan de två alternativen, eller hoppet om att klara sig kvar, slukar energi.
Skall man ge upp och acceptera att det blir kvalspel och börja förbereda sig mentalt för det?
När i så fall? Med en eller två matcher kvar av elitserien? Då är risken att Brynäs hamnar i samma förlorar-koma som AIK och Leksand gjort tidigare år...

Vi vet förhoppningsvis mycket mer efter den här veckan.
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 eller 9 poäng?

Jag tänkte inte i första hand på klubbens revisorer, utan den medlem (revisor) som yttrade sig upp på förra årsmötet.

Sedan blir man lite fundersam när man läser i AB och GD att styrelsemedlemmar känner sig blivit förd bakom ljuset när de på inrådan av experter satsade på att Stockholmarna skulle storsponsra Brynäs...
Finns det ingen i styrelsen som har omvärldsanalys på sitt ansvar?

Hej och hå, upp i det blå!

Varför inte budgetera med tio miljoner extra i sponsorsintäkter från London eller Berlin till nästa säsong så kan Brynäs köpa ännu fler "landslagsspelare"!
Kommentera

gordo:
Bra inlägg!!

Det värsta jag vet är alla pajaser här som ALLTID tror på seger innan matcherna, och sedan avrättar hela laget offentligt vid förlust. Stå på er om ni nu tycker laget suger och tippa förlust inför matcherna...
Kommentera

claesw:

Du bor i Sverige unge (!) man!!!

Det jag inte förstår är att man inte tar bort Kyösti ur Larssonfemman. In med en speedkula, som kan hjälpa Molin i anfallszon.
Inför kvällen gäller: VÅGA, VINN. Med det menas att in med några, typ juniorer, som kan ruska om lite. I ordinarie laget finns INGA sådana. Det här med att dom inte håller är bullshit. Denna typ av resonemang gynnar bara införandet av femårskontrakt, för 30- åringar. Gud sig förbarme!!

Denna match och de två närmsta är av sådan betydelse, att vid förluster det nog kan räknas som att det blir kval.

Det enda som räknas ikväll är vinst, men tyvärr tror jag inte att det blir så, MODO är inne i en positiv trend.
Kommentera

claesw: Ja, jag tar inte åt mig där i alla fall. Under matchtips tippar jag Brynäs-MoDo 1-5. Jag tycker inte att Brynäs har visat något av värde de senaste matcherna. 1-10 på de två senaste matcherna är bedrövligt bedrövligt. Segrarna mot Linköping och HV71 anser jag inte heller främst beror på bra spel hos Gävlelaget (HV's fall enorm ineffektivitet och Linköping var ju faktiskt sorgliga att se).

Jag ser alltså ingen som helst anledning varför formtoppade MoDo ska ha problem här - men jag har jättegärna fel. Brynäs borde ju vara j-t hungriga att vinna den här matchen. Att visa publiken att de får lite valuta tillbaka för pengarna. Det trodde jag förvisso redan förra matchen och det visade ju sig vara för mycket begärt - därför går det inte att tro att liket ska resa sig igen.

Brynäs årgång 2002/03 är j-t trött.
Kommentera

Cusken:
Det var inte riktat till någon speciell, men håll med om att fenomenet är vanligt...

Jag tycker Brynäs tappat en egenskap man varit bra på under flera år (t ex -99 när själva spelet inte var bra) - nämligen Smartness. Vi spelar inte smart, vi läser inte av vilka vi möter och anpassar oss...Vi har inte materialet (som t ex FBK) att bara köra "vårt spel" och mala ner motståndarna, vi måste hitta blottorna (som Ali mot Foreman) och utnyttja dem. Nu är det istället MoDo som blivit experter på det spelet (snacka om ombytta roller) och därför vinner de med 4-2 ikväll....
Kommentera

claesw: Så är det. Jag är genuint kritisk till allt vad Brynäs heter denna säsong.

Jag tror inte ens Brynäs har manskap för att spela smart. Alltså skyller jag inte på G Persson. Truppen är för tunn och orkar inte om inte annat.

Jag ska dig lite kredit claesw. Trots allt verkar du se bristerna med dagens Brynäs och till viss del inser du krisen. Jag tror inte vi skiljer oss såå mycket i uppfattning. Men du är tydligare i ditt stöd till laget. Jag har inte den energin kvar efter all sågning.

2-4 eller 1-5 då.
Kommentera

Cusken:

Du har helt rätt. Man blir trött av att spela måste matcher hela tiden. Därav mitt förslag att man skall in med fräscht folk. Vi har trots allt ett av Sveriges bästa J20 lag. Kan Frölunda ta upp folk, så kan Brynäs. De gamla trötta behöver hjälp nu
Kommentera

Hugin: Ja, vad är det för "deal" med att man inte plockar upp folk?? Det kan ju bara vara positivt för laget, åtminstone på sikt...
Kommentera

Hugin: Ja, alltså.. att fortsätta köra Larsson-Karjalainen-Molin är döfött. Gamla gubbar juh! Molin visar förvisso lite fart ibland men det är för sällan.

Minska speltiden för Larsson, Karjalainen och Kyrö. Minska Miettinens speltid också (överskattad). Utnyttja juniorerna mer och plocka in en i varje femma. Kör fyra femmor. Då kanske det blir 1-4 eller 2-5 istället!
Kommentera

claesw: Jag vill minnas att jag aldrig "avrättat laget vid förlust" i denna GB, däremt så osade det mycket svavel i lägenheten under Skalmans rapporter från Gavlerinken i lördags.
Jag hoppas innerligt att laget vänder detta och fixar 9:e platsen. Tyvärr så tror jag det blir jobbigt...

Ang. ekonomin i klubben så verkar det vara lite KalleAnka över det hela. Vem skall man tro på?

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

gordo:

Hmm, ingen riktigt bra jämförelse, även om jag är övertygad om att den är gjord med ironi. Jag tror ändå att någon form av omvärldsanalys är gjord och att idén med stöd i Stockholm inte är helt tagen ur rymden:

- I London och Berlin är rimligen de enda BIF-supportrarna en handfull inflyttade svenskar.
- I Stockholm hade Brynäs (om jag minns rätt) under början på 90-talet Sveriges största supporterklubb i hockey.
- I denna gästbok är en stor del av skribenterna bosatta i Stockholm.

Inget himlastormande underlag, men att det finns ett stort och i många enskilda fall mer brinnande intresse för Brynäs än i Gävle är jag övertygad om. Jag syftar då också på de självklara parallellerna med uttrycket: "Aldrig blir svensken så patriotisk som när han bor utomlands."

Sedan är det en helt annan sak om företag med säte kring Råsunda, Globen/Hovet eller Stadion vill förknippas med Brynäs. Jag tvivlar. De där jag kan se en liten chans till intresse är de riktigt stora företagen, de som blivit så stora att de inte längre förknippas så hårt med eller är så beroende av en speciell ort.

Jag tror alltså att de som vi huvudsakligen kan hoppas på i Stockholm är privatpersoner, en del av dessa har ju också lyckats bli rika. Tyvärr inte jag.
Kommentera

Cusken:
"Den gamla damen" gör rätt för sitt namn.
Det är trötta händer och fötter i alla nästan alla delar av föreningen.
Ännu värre är att det också är trötta huvuden på många håll...

Förnyelse!
FÖRNYELSE!

Vilket inte automatiskt innebär att sopa bort allt, det finns trots allt det som är bra också, men det gäller att våga prova nya idéer och lösningar.
Bara målet står klart för de aktörer som är i farten för tillfället...
Det framstår inte som helt klart, om man säger så.
Kommentera

Hugin: Jag tror vi är inne på samma linje. In med yngre spelare så att de hinner få lite rutin till det som komma skall.
Om det värsta tänkbara händer. Brynäs kommer till kvalserien utan självförtroende, har inte spelat en tävlingsmatch på tre veckor, och åker ur.
Vilka spelare är då kvar nästa år(som är något att ha)?

Jag vet inte men jag tror inte att Brynäs kan få den uppbackningen som Leksand fick med deras återtåg. Jag hoppas att jag har fel. Skriv kontrakt med juniorerna nu så inte vi missar dem till andra klubbar
Kommentera

Tror som de flesta här att Brynäs får fullt upp med att besegra Modo i kväll. Modo är ett starkt lag i stundande, som spelar en snabb chanshockey. Här i sluttampen har det ju visat sig vara rätt medicin mot de lag de mött. Vårat Brynäs är tröttkört och orkar inte hålla emot dessa målmedvetna Modoiter när de väl kommit in i zon. Så ännu en gång så tippar hjärnan förlust för Brynäs m 3-1, men hjärtat vill annorlunda och säger 3-1 seger för Brynäs.
Kommentera

Cusken: Det blir inte många brynäsare som man ska rabbla upp om ska se till smartness. Allt för många spelare i dagens lag spelar med nån form av "bara in och kör". Dessa hamnar ganska lätt i försvarets klor och har väldigt svårt att göra sig av med pucken i tid.Bif har åxå spelare som inte gör många knop på en match, oavsett om dom har pucken eller inte. Hockey är ju lika mycket spel utan puck.
För första gången iår så är man tveksam om man ska upp eller inte, det har inte att göra med att man inte håller på BIF. Det hänger på orken att hånas imorron i enögda Sundsvall, där dom gottas åt vårat läge och har totalt glömt var dom var förra året.

Jag är jäkligt vidskeplig, har ändrat på alla möjliga saker, men,icke! Jag tror Westerlinds tröja inte hjälper heller, eller????
Kommentera

aphac:
Nä, gå på matchen ändå! Tyvärr känns det inte hoppfullt, som sagt ... 2-4
Kommentera

claesw: Baksmällan efter lördagen var inte att leka med!!!!
Kommentera

claesw: Brynäs vinner idag. Det blir en ny LHC-match, där man tar sig i kragen ordentligt efter ett tidigare bottennapp. 3-2.

Sen måste jag säga att nu har det ältats och ältats och ältats på den här GB:en så mycket att man börjar undra om en del använder forumet för att skriva av sig sina aggressioner. Kunskapsnivån vad gäller hockey är hög bland skribenterna här. Jag tror att alla är besvikna, alla är arga på organisation och klubbledning och alla vill se bättre resultat. Den kritiken har redan levererats hundra gånger och lär bli något av ett ledmotiv vid sponsorsträffar och årsmöte. Folk inser att klockan är slagen och att något måste hända. I det avseendet tror jag att denna miserabla, tunga säsong kan ha ett positivt syfte. De som vill förändring--och jag är som ni vet en av dem--har en starkare position idag, jämfört med om vi legat i tabelltoppen just nu.

3-2 ikväll, som sagt.

HEJA BRYNÄS!
Kommentera

aphac:
Jag var upprörd och mådde illa...hade fullt sjå att hålla masken någorlunda inför frun...Nu förväntar jag mig torsk...fan jag trodde ju på stensäker seger i lördags...
Kommentera

claesw: 2-4? Sån´t kallas för defaitism och fanflykt. Straffet är normalt ståndrätt och en kula i pannan, i ditt fall blir det än värre:
Livstids medlemsskap i AIK!! ;-))

Smartness hit och juniorer dit etc etc, teorierna är många just nu.
Förklaringarna till vårt nuvarande läge är 5 st:

Esko
Soling
Luovi
Wågström
Djoos

Ngn som tycker annorlunda?
Kommentera

claesw: Hur som helst måste Brynäs vända denna nedåtgående trend med 5mille back i röva och att dom måste göra något åt detta elände som inte verkar ha ett slut med både ekonomin o spel man blir ju så trött på skiten vi åldras i förtid snart är vi rullstolsbundna allihopp!!!Idag tror jag inte heller på någon seger som jag sa igår 4-2 till Modo,men man väntar fortfarande förgäves på att BIF skulle kunna överraska oss någon gång denna säsong än så länge har dom inte gjort det jo förresten 1gång mot FBK borta med ryggsäckshockeyn där dom vann med 2-1.Skitsamma hur dom vinner bara dom vinner!!!!!
Kommentera

Huge: Va fasen Huge, jag trodde jag kunde lita på dig. Bättre med ett realistiskt tips som man sedan inte behöver spy galla över. Rent teoretiskt är ju MoDo bättre (se tabelläget), och vinner vi är det bonus!

Djoos spydde ju alla galla över när han lirade, så att han skulle saknas bland folk här är jag tveksam till- MEN hur många djupledspass av klass stod han för? Många!
Det tyngsta avbräcket är ju, helt klart, Soling! Jag anser att det är den mest lovande (och då snackar vi tyvärr NHL) spelaren i BIF på MÅNGA år!
Kommentera

Huge: Jag som förväntade mig att du var i Gävle idag faan vad besviken jag blir på dig o se dig här inne GAMLA GUBBE!!! ;-)
Kommentera

claesw: Soling är ju en kille som SK skall ha en eloge för att de hittade. Ett riktigt guldkorn , hoppas han kan rehabilitera sig ordentligt nu till nästa säsong.
Kommentera

observant: Färdtjänsten hade ingen ledig transport till Gävle ikväll..
I tanken är jag dock där, som alltid...
Kommentera

Huge:
jag gick på matcher i Gävle med fruns farfar tills han var 88 år och dog... (2 dagar innan han "kastade in handduken" var vi nära att gå på match!) Titt som tätt tog gubben tåget till oss i sthlm o kolla BIF i Globen! (på den tiden brukade vi spela bra i Globen)
Kommentera

Inget brinnande intresse för BIF i Gävle ??? och att de är störe i Stockholm ??? Bara för att de är många 08:or här alltså hmmm
Jaja vi i Gävle har inte det behovet av att sitta o skriva här lika mycke kanske eftersom vi träffas på matcherna på jobben på stan och snackar hockey.
Brynäs söker sponsorer för att kladda ner matchdräkterna med så mycket reklam som möjligt men hittar knappt några som vill så att de får byxorna täckta snacka om att de lär va fel folk de har.
Nu är inte bandy en lika stor penga karusell men sponsorena vill ju synas där med,men ändå är SAIK:s mål att inom nå år ha en ren matchdräkt utan reklam och dom har lyckats få nya och behålla sponsorer som ska sponsra men ej längre synas på sama sätt som förr..men dom har tydligen de som BIF ej har dvs rätt folk på rätt plats med kontakter.
Så kan jag hålla med någon som skrev tidigare här att man blir bra trött på folk här som tippar segrar och höjer laget inför matcherna och sedan när de förlorat sitter och klagar och dömer ut dom(personlighetsklyvning eller)

Vi ses på matchen alla BRYNÄSARE i Gavlerinken sveriges största 14is Disco med den sämsta blandningen från alla Hits For Kids och har ni tur kan ni få höra Gosskören på ståplats försöka göra sig hörda med deras gälla målbrots pipor...Och självklart körs stordängaren Klappa Händerna när du är riktigt glad och vi alla är tillbaka på dagis Tjhhhhooooohhhooooo ett under att man står ut men vad gör man inte för att se sitt kära Brynäs
Kommentera

Huge: Ja du Huge igen lite besviken på dig "VANHA UKKO" ;-) men jag tycker lite annorlunda vad hade du förväntat dig kommer vi någonsin tycka likadant? ;-) 1.Esko mycket bra tränare det är bara kolla in framgångarna med Finland senaste åren assisterande tränare förvisso men ändå.Ok han kanske inte passade Brynäs dom fick träna för hårt o pallade inte det,återigen du vet den finska sisun o Paavo nurmi filosofin gick inte hem hos slöa spelare.2.Soling ja där är vi överrens han saknas så in i helvete han är en äkta finne ;-) 3.Luovi har gjort sitt o det hade han gjort för 2år sen det stinker ur han "Bäst före datum" o sisun slocknade för länge sen tyvärr kalla fakta o inse det!!! 4.Wågström suck hittils en stor besvikelse jag tycker att han aldrig har varit bra i BIF men det är vad jag tycker!!! 5.Djoos jovisst han har gjort mycket bra för Brynäs if genom åren men även han har gjort sitt huge man kan inte lira i evigheter vilket man ibland önskar det med vissa spelare!!
Kommentera

RavenLord: Tycker du att det är dålig kraft på ståplats publikens röster, så kan du komma dit och hjälpa till med din kraftiga stämma.
Kommentera

RavenLord: Heja brynäs ifrån mig med!!!Ja dessa hits for piss,jag kan rekommendera dig nya Judas priest "LIVE IN LONDON" enligt mitt tycke "Världens bästa heavy metal band utan tvekan sen har jag också AUDIOSLAVE som nya favvosar men MANOWAR är jävligt grymma har sett dom live 2gånger synd att dom är lite patetiska med sina texter och att dom skriker ut att dom är bäst o gillar ni inte oss så FUCK OFF där förlorar dom många fans p,g.a det men ändå deras nya dvd live 4timmar godis bara ett måste för heavy fans!!!
Kommentera

« · 202450 · »