Brynäs IF

727935 inlägg · 7961 ämnen

Hela jävla skiten...

« · 147678 Till forumet

Hela jävla skiten...
Läste i förra veckan, när Håkan Berg skrev i GD, att problemen som fanns skulle lösas inom gruppen. Jag blir därför förvånad av artikeln om Slettvoll i Sportbladet. Har man i styrelsen/sportkommitén gett upp?

Berg skriver också att han är nöjd med Brynäs nyförvärv inför säsongen, hur kan man vara nöjd innan serien är färdigspelad? Var man kanske nöjd efter de första tio matcherna?

Jag undrar hur man kan vara nöjd när man på pappret gjort de sämsta nyförvärven i hela elitserien?
Kommentera

Sv: Hela jävla skiten...
KG: Anger har iallafall gjort mest poäng i den interna poängligan, hockey är ett lagspel, och spelar laget dåligt är det svårt för vissa individer att lyckas med ensamraider i offensiv zon...

Så förrän laget har börjat spela bra hockey så kanske man inte riktigt kan kritisera nyförvärven för att vara de sämsta i hela elitserien...

Det är ju HELA LAGET som är totalt under isen nu, inte någon enstaka, då hade det varit lätt, bänka dom och in med juniorerna...

Men så enkelt är det inte nu, även om jag anser att juniorerna borde få chansen nu, det kan ju inte bli sämre...
Kommentera

P J Davydjoos: Ge juniorerna chansen, men håll med om att brynäs nyförvärv inte direkt rosat marknaden.

Det känns som om brynäs de tre senaste säsongerna gjort en nedrustning och laget blivit succesivt sämre, och sämre.

Håller med om att Anger är helt ok. Men sedan...

Först skulle vi ersätta Mårtensson, då dög inte Karjalainen, vi skulle satsa på en junior istället. Sedan försvann Soling, då dög plötsligt Kyösti, var finns den logiken? Jo i sportkommiten, vars trovärdighet börjar likna gamla kommunpolitikers här i stan.
Kommentera

KG: Det finns ingen trovärdighet kvar för stortkommiten. Åtminstone inte från min sida. Brynäs blir bara sämre för varje år och ingen tar något ansvar. Trist.

Jag vill framhålla Miettinen som ok nyförvärv också.
Kommentera

Jag vill bara säga att det nyförfärven håller. Men när hela laget är inne i en formsvacka så kan man ju inte bara skylla på Karjalainen mfl.
Karjalainen, Anger, Miettinen, och Laitinen har spelat bra.
Men bäst av nyförvärven har Jamie Ram och Peter Nylander varit (tycker jag).
Ram har spelat bra i många matcher där restan av laget inte har räckt till.
Mylander kanske inte gör jättemånga poäng, men han kämpar.
Han spelar på samma sätt som Johan Lindström. En riktig fighter.
Så sluta klaga på nyförvärven.
Det är ändå bara en del av laget, och det är laget som måste få igång spelet.
Kommentera

« · 147678