Brynäs IF

725368 inlägg · 7959 ämnen

hmm

« · 152692 Till forumet


hmm
måste bara säga att hur fan har man kunnat lyckas med detta spel aom ni ahr utfört?!

måste oxå påpeka att frölundas största seger va mot brynäs år 1979 med 12-1 :)
Kommentera

Sv: hmm
SupportVF: Om jag förstod frågan skulle jag försöka svara.
Kommentera

Sv: hmm
Ford Prefect: ok... hur fan kan det ha gått så kasst för er?!
Kommentera

Sv: hmm
SupportVF: Ja säg det. Det är ett mindre mysterium. Men sånt här händer. Det har hänt andra lag andra år, och nu händer det oss. Det är bara att hoppas att det vänder.
Kommentera

Sv: hmm
SupportVF: Har du kommit hit för att kaxa om historia har du kommit vilse!

Inte lika stor seger i siffror men ack så viktig!

Av Keb
"Det oväntade guldet 1980, klubbens tionde. Scenen var Johanneshov (på nytt, där jag sannerligen upplevt många glädjestunder med brynäsarna) torsdagen den 10 april, i den femte och avgörande SM-finalen mot Frölunda.
Matchuret visade på drygt 15 minuter i andra perioden.
Brynäs spelade i numerärt underläge, Anders Dahlin var ettrigt forecheckande forward, "Dalle" stressade Lars-Erik Esbjörs som slog ett felpass.
Rakt i gapet vid "offensiva blå" till Stig Salming.
Jag minns det som det vore i går; hur "Stigge" höjde klubban och klappade till. Vilket slagskott det blev.
Rakt in i ena krysset, 2-1 och fortsättningen blev ett inferno för lidande brynässupporters innan saken var klar.
Resultatet visade sig hålla matchtiden ut, trots en otrolig Frölunda-press i matchslutet.
Hemfärd från Johanneshov direkt efteråt. Segerrusiga brynäsare anlände till Esso Motor Hotel i Hemsta. Stor guldfest till långt in på fredagsmorgonen med grötfrukost och allt... "
Kommentera

Sv: hmm
Lunkan och SupportVF: Tyckte också att det var litet kamikazestil av SupportVF att gå in på Brynäs' GB och diskutera 1970-talshockey. Är det något vi excellerar här så är det väl hockeynostalgi och är det något vi kan tala om med sträckt rygg så är det Den Goda Tiden.

När sen Arne Tiberg kommer med ett nytt krypterat inlägg i ett helt annat ärende börjar man riktigt känna sig som hemma. Ge mig mer Tor Karlström och 6Lundström--var har han tagit vägen??--och toppa av anrättningen med Arne Tiberg, sen kan SupportVF åka tillbaka till Kortedala.
Kommentera

« · 152692