Brynäs IF

724405 inlägg · 7957 ämnen

Hockeyligan

« · 538802 Till forumet


Hockeyligan
Jävla amatörer som sitter och bestämmer "derbygrupperna".Dalt och gullegulllagen DIF och LIF har fått som dom ville.Vi får åka till Luleå och spela derby,SSK får ta pendeltåget till närliggande Göteborg.Fy fan vilka dårar.14 lag och slopade bajsgrupper NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Hockeyligan
sylf: Precis. Och Brynäs och Leksand hamnar i olika grupper. Det enda riktiga derby vi har , tilsammans med Mora-Leksand.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
sylf: Jag kan inte mer än hålla med. De bytte ju namn till geografiska grupper och detta tyder ju på att de inte har koll på geografi för fem öre.

Det är inte bara i Brynäs ledning som det lyser inkompetens om.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse: Sannerligen inte,man blir så jävla irriterad så det kokar i huvet.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Nu i efterhand så hade det nästan varit roligare om SAIK hade bytt plats med LIF. Då hade åtminstone "vi" i BSKV haft fler bortamatcher att kunna besöka utan att behöva slösa semesterdagar och ens leverne.. Tvi sa Bill, usch sa Bull!
Kommentera

Sv: Hockeyligan
sylf: Hur oväntat var det att Leksand skulle få kliva in å bestämma direkt? Vore Ssk mitt lag skulle jag vara riktigt förbannad. Ska bli spännande med Norrlandsderbyna mot spännande Modo, spännande Luleå och spännande Timrå. Spännande! Måste man inte ha åtminstone sexårig skolgång för att jobba för Hockeyligan? Vi får nog vara j-vligt nöjda att vi inte behöver lira mot lag från Ungern.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Om nu då Brynäs hamnat i mellangruppen...
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Lilljanne: Du kan vara lugn, men kanske vi får se upp för Eskimåerna där uppe i nordpolen
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse: "De bytte ju namn till geografiska grupper och detta tyder ju på att de inte har koll på geografi för fem öre."

Beror väl iofs på hur man tolkar ordet "geografiska"
Samtliga lag i den norra gruppen ligger i Norrland.
Samtliga lag i den mellersta gruppen ligger i Svealand.
Samtliga lag i den södra gruppen ligger i Götaland.
Såvitt jag kan se.
Säga vad man vill om derbytramset, men koll på geografin verkar dom ju ändå ha... :-)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Huge: Vill bara säga att du platsar i Hockeyligan. Kolla upp Södertälje en gång till.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Lilljanne: Och Mora ligger mer norrut än Gävle. Huge har du sålt kartboken?
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Lilljanne: det är närmare till Linköping för SSK:arna än för djurgårdarna, även fast det bara diffar en mil c:a :-)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Wesley: Beror vilken väg du tar.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Lilljanne: Ja, det går ju alltid ta svängen förbi Oslo om man åker från Södertälje.. då blir det lite längre ;)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
MajorIce: Hur som helst så kommer SSK få det hett om öronen nästa säsong. Man kommer ju ihåg hur "bra" de var innan de fick in sina NHL förstärkningar. Det var väl bara MIF och Brynäs som var sämre då.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Lilljanne: Det var därför jag lade in en brasklapp: ("Såvitt jag kan se")

Får skylla på trötthet då jag hade femma i geografi... :-)
Poängen är dock att man trots allt agerat logiskt så långt det går, sett till det geografiska.
Sedan tror jag att man gärna vill sprida på de senaste årens dominanter: FBK och Frölunda.
Själv tycker jag att t.ex SSK:s matcher mot LHC har mer derbykaraktär än fighterna mot Djurgården.
Varför inte låta Brynäs och Djurgården bara byta plats?
Eller varför helt enkelt inte bara lägga ner alltihop....?
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Huge: Det gäller väl bara en säsong sedan kommer de inte orka stå emot trycket för 14 lag i ES.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse: "Och Mora ligger mer norrut än Gävle. Huge har du sålt kartboken?"

Ja, det ligger längre norrut än Gävle.
Men titta en gång till i din egen kartbok.
I min kartbok ligger Mora i Dalarna, och Dalarna tillhör Svealand.
Eller har du hittat ngn ny utgåva på nätet? ;-)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Kör NHL igång har vi ju MoDo och de lär ju knappt få ihop ett lag när alla drar ;) Och Luleå är ju inget av topp 6 lagen direkt och Timrå med Asplund i mål :) han får ju nervdaller då han spelar Elithockey igen och minus Z och Modin om NHL börjar så ingen tokig grupp alls ;)
*suck* Nä Leksand Mora vore ju underbart för publik och Brynäs Ekonomi
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Huge: Det tycker jag inte spelar någon som helst roll. "Allt söder om dalälven är Skåne typ"

Jag tycker att man skall se till fler saker än vilket landskap man tillhör. Sverige är ett avlångt land och därför måste man se till saker som att varje lag får någorlunda balans på den totala resvägen till bortamatcherna under en hel säsong. Jag vet näst intill omöjligt att genomföra. Men hela grejen med grupper ÄR ju en nödlösning för att få ihop 50 omgångar.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Huge:
Man skulle väl ha haft fyra derbygrupper istället:
Luleå - Modo - Timrå
Leksand - Mora - Brynäs
Djurgården - Södertälje - Linköping
Frölunda - Färjestad - HV71

Förutom vissa klockrena derbyn hade det poängmässigt blivit rättvist att bra lag möter varandra oftare, kvalserieprenumeranter likaså. ;-)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Dalmas1: Rätta mig om jag har fel...Men med trelags grupper så går inte ekvationen ihop om man skall ha 50 omgångar.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse:
Kan väl hända, men det hade blivit roligare grupper och mindre tjafs ;-)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse: nej, 48 hade väl fallet blivit...
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Dalmas1: Visst visst. Men nu har de bestämt sig för att köra 50 omgångar och drar sig inte för att trolla med knäna för att få ihop det...
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Dalmas1: Jag vet vad som var deras huvudargument för den spikade indelningen: dom ville ha minst ett topplag i varje grupp.
Brynäs
Färjestad
Frölunda
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Dalmas1: 14 lag alla möter alla lika många ggr dvs 2 hemma 2 borta 52omgångar blir det om jag ej räknar galet nu i min trötta skalle.
Det vore rättvist tycker jag :)
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse: Men ni masar kan ju börja med att bojkotta alla resor ner till bortamatcherna mot DIF så kommer de nog på bättre tankar därnere...
Kommentera

Sv: Hockeyligan
RavenLord: 14 lag, i en rak serie, med 52 omgångar, är en ultimat lösning, vilket nästan alla har insett nu... Hoppas att så blir fallet...
Kommentera

Sv: Hockeyligan
p j davydjoos: Så kommer det nog att bli så fort avtalet gått ut 2006/2007
Kommentera

Sv: Hockeyligan
RavenLord:
Visst vore en 14-lags serie mest rättvist helt klart. Nåväl - hur man än vänder sig har man arselet där bak. Jag är i alla fall nöjd över att Leksand och Mora får mötas ofta. Det finns en otrooolig hatkärlek dem emellan på ett sätt som jag inte tror Brynäs kan matcha. Som Sverige - Finland fast värre...
Kommentera

Sv: Hockeyligan
p j davydjoos: Men vad väntar "gubbarna" i hockeyförbundet på? Gör det NU, dvs 14 lag i en helt ärlig öppen ES utan dessa töntiga derbygrupper. Låt bästa laget vinna!!! Bomba förbundet med mail!!!!!!
Kommentera

Sv: Hockeyligan
Snart uppdaterar GD och AB sina nätsidor. Blir spännande att se om det står något om Flemings vara eller icke vara i Brynäs.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
p j davydjoos:ja många har vi insett att de är bästa lösningen men de som bestämmer de vill nog vara som i USA som med allt annat här i Sverige..I NHL har de ju sina indelningar så de blir nog att de delar oss i norr och söder snart och sedan 3 grupper i vardera eller nå ;) Lilla USA de är ju Sverige tyvärr
Kommentera

Sv: Hockeyligan
rullis: Haken ligger nog mer hos hockeyligan som har ett avtal jämtemot varandra där det krävs 100% av rösterna till en utökning, tyvärr så satte sig Frölunda och FBK emot en utökning.
Kommentera

Sv: Hockeyligan
GävleLasse: Men det senaste budet var väl att både FBK och Frölunda ändrat uppfattning i den frågan. Nu är det väl bara DIF som är emot? Jag kan mycket väl ha fel i detta, men en fågel viskade, bl.a, bl.a, bl.a.. ;)
Kommentera

« · 538802