Brynäs IF

727630 inlägg · 7961 ämnen

Höga löner ?

« · 1621936 Till forumet

Sv: Höga löner ?
tompap71: Efter att lönetaksfrågan debatterats en tid och de flesta sagt ungefär samma vettiga och bra men samtidigt lite självklara saker så tyckte jag bara att det var lite roligt att du helt plötsligt tyckte att just E-lasses inlägg var nåt av det bästa du läst härinne öht. Svårare var det inte.
Känns mer som att du är sur bara för att jag just i det här fallet "kritiserade" din i mitt tycke överdrivna hyllning av Lasses inlägg och att du istället (medvetet?) valt att bortse från att jag samtidigt försökte få till en sakdiskussion om ev nackdelar med ett lönetak.
Håller heller inte med dig i kritiken mot debattklimatet härinne, det har blivit mkt bättre sen Peja tillträdde som moderator. Lite sandlådetendenser får man acceptera på såna här forum och jag tycker att du överreagerat kraftigt.

Kommentera

Huge: Det var ju skrubben som postade ett inlägg från stars forum. Att tjugo8 ber Mattias- 74 fara och flyga, tror inte jag är allvar bakom.
Trots leksandsympatier så verkar han trevlig.Och uppträder nästan alltid trevligt.
Så där fick du mig inte: )
Kommentera

EskilstunaLasse:

Äh han fixar bara inte att du fick beröm för dina inlägg om lönetak. ;)
Kommentera

Johan Norrström: Ja, man kanske skulle börja skriva självklarheter och få lite beröm själv. Verkar ju funka bra iaf...   ;-)
Kommentera

Huge:

Tror ärligt talat inte att det skulle funka för dig. ;)
Kommentera

Jeklund:

Orkar inte med denna diskussion, vidare anser jag att den hör hemma i annat forum samt att en diskussion över laggränserna (i synnerhet gävle-dala) i grund o botten är dömda att haverera...

Det jag dock finner intressant m artikeln är lite spelarbudgetsiffor som kan vara bra att ha samlade här i forumet (investeringar, röda siffror, lönetak etc);

"Däremot kan vi konstatera att Leksands IF:s trupp förra säsongen kostade 32,5 miljoner kronor, vilket är lägst i SHL, säger Sven Rosén."

"Brynäs lägger strax under 40 miljoner kronor om året på sin spelartrupp, och Hans-Göran Karlsson tycker det är en rimlig nivå."

Jag tror man ska ta dessa siffror m en nypa salt

Vet att vissa här har svårt att tro att Brynäs skulle fara m osanning...men inför ev förhandlingar om lönetak samt hur man vill framställas att man får ut av sin budget så är det fullt logiskt att inte vara fullt transparant.

Viktigt också att skilja mellan spelarbudget, lönebudget, spelarlöner, skatt/sociala, övriga förmåner/övr kostnader...

Kommentera

Silfver bekräftar 40 millar i spelarbudget

Växjös KD bekräftar 42 miljoner...inkl Hennessey o Tambelini...

Hur mkt fick egentligen Skott, Svett o Andersén...??? Inte för att de inte är värda bra löner...men nog känns Växjös trupp ngt hetare än vår...?

Kommentera

Saik o Bif har tydligen haft likvärdiga spelarbudgetar senaste åren
" Det kan variera en eller två miljoner, men vi har legat på drygt 40 miljoner de senaste åren och vi kommer att ligga på ungefär samma nivå kommande säsong."
Kommentera

tjugo8: Det handlar om att använda sina spelare rätt. Vågar inte tänka på vad vi betalar för Sunkens "livstidskontrakt" för att nämna ett exempel.
Kommentera

Bifbiffen:

Känns som det alltid är 3 år kvar på det kontraktet

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8:Tomten Illerhag borte faktakolla innan han skrev artikeln, Luleå gick inte 2 millar back utan 2 millar +.
Kommentera

« · 1621936